Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 02 Elo 2009, 18:30

En usko jumalaan tai kiellä sen olemassa oloa sillä kukaan ei ole minulle vielä tähän mennessä pystynyt todistamaan tieteellisesti jumalan olemassa oloa .
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
matruska
Valaistunut
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 09:19
Paikkakunta: Kontiolahti/Lehmo

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja matruska » 08 Elo 2009, 18:46

samoin, tosin hassua kun esim, jos äidille sanoo jotain ihmisen alusta, uskoo että se ihminen tuli sormiaan napsauttamalla. Jos siihen selittää joitakin teorioita, niin vastaus on aina tyly ja lyhyt. Tyyliin usko on tärkeä. Ei anna mitään mahdollisuuttaan edes itselleen tutkia muita mielenkiintoisia asioita alkuajoista. Samoin mummi, jehovantodistaja, se vasta kivenkovaan raamattua selostaa jos jotain sille mainihtee, ja on kuin kuurona minun puheille. Joskus jopa suuttuu. :|

e, mutta kuvitelkaa, esim zrud. Jos sitä jeesusteliaa ei olis ollut, niin meidänkin vanhemmat olis luultavasti ählämeitä, ellei joitain juutalaisia. Ja porukoiltahan sitä uskoa tuutin täydeltä nuorena opetellaankin. Tuskin olisi ollut tiedemiehiä, koska usko oli siihen aikaan niin yksitoikkoista. Tosin kristinusko on paljon vapaampi yhteisö, joka ei tuomitse mitään.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Elo 2009, 19:07

matruska kirjoitti:e, mutta kuvitelkaa, esim zrud. Jos sitä jeesusteliaa ei olis ollut, niin meidänkin vanhemmat olis luultavasti ählämeitä, ellei joitain juutalaisia. Ja porukoiltahan sitä uskoa tuutin täydeltä nuorena opetellaankin. Tuskin olisi ollut tiedemiehiä, koska usko oli siihen aikaan niin yksitoikkoista. Tosin kristinusko on paljon vapaampi yhteisö, joka ei tuomitse mitään.

Ihminen, joka ei usko jumalaan, muttei kiellä sen olemassa oloa on agnostikko. Sanniwiuh, jos tieteellisesti voitaisiin todistaa jumala, menettäisi uskonnot merkityksensä - joissa nyt jumala on, sillä uskontojen idea on nimenomaan uskoa ilman todisteita.

Matruskan pointin ydin oli hyvä. Ählämi tosin ei tarkoita muslimia, vaikka ählämit usein muslimeja ovatkin.

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 08 Elo 2009, 19:54

matruska kirjoitti: Tosin kristinusko on paljon vapaampi yhteisö, joka ei tuomitse mitään.


Muuta kuin suurimmanosan ihmiskuntaa helvettiin.
Tuomitsee myös homot, murhaajat, raiskaajat, ehkä jopa toisin uskovat, sitä en kyllä varmaksi menisi sanomaan.. :lol:

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Elo 2009, 22:39

En tiedä lasketaanko minua sitten Agnostikoksi. Kun en usko jumalaan.. mutta en kiellä ns korkeamman tahon olentoa.
Koska miten voisin kieltää jonkin olemassa olon josta on 0% todisteita. ?

Ehkä minut voi agnostikoksi lukea vian muodollisuuden kautta.
Feel the LOVE

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Elo 2009, 00:01

Et usko, muttet kielläkään :)
Ei se tyhmältä kuulosta.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Elo 2009, 12:03

Niin. mute sitten taas ole sellainen joka on kirkosta eronut. ei sen takia etteikö usko vaan olisi varma että jopssain joku jeesus hemmo olisi ollut... itse pidän koko Kristinuskoa paskana valheena.

Mutta En voi kieltää Jonkinsortin korkeammantahon olemassa oloa kun siitä ei mitään tietoa olekkaan.
Kaikki ovet ovat avoimia kunens ne on suljettu :D
Feel the LOVE

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Elo 2009, 12:29

Zrud kirjoitti:Kaikki ovet ovat avoimia kunens ne on suljettu :D


Mutta jos ei avaimella eikä tiirikalla niin dynamiitilla sitten ovet auki! :D no joo, menee offiks ja vielä huonoks sellaseks mulla :D

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Elo 2009, 13:35

Ja kun yhdestä ovesta astut sisään niin edessäs on taas tusinoittain uusia ovia avattavana.
Feel the LOVE

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tintti » 12 Elo 2009, 15:53

WM_ kirjoitti:
matruska kirjoitti: Tosin kristinusko on paljon vapaampi yhteisö, joka ei tuomitse mitään.


Muuta kuin suurimmanosan ihmiskuntaa helvettiin.
Tuomitsee myös homot, murhaajat, raiskaajat, ehkä jopa toisin uskovat, sitä en kyllä varmaksi menisi sanomaan.. :lol:


Kyllä näin on. Itse uskon Jumalaan ja Jeesukseen, Ja mitä olen kuullut niin Jumala tuomitsee väärään uskovat. Saatanan kikka on saada ihmiset uskomaan ihan mihin tahansa kuin Jeesukseen jotta joutuisi kadotukseen. :) näin olen kuullut.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Elo 2009, 18:24

niinhän sie olet kuullut... ja niin on tuon valheen kuullut moni miljardi muukin ihminen.
Feel the LOVE

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 12 Elo 2009, 22:06

Tintti kirjoitti:
WM_ kirjoitti:
matruska kirjoitti: Tosin kristinusko on paljon vapaampi yhteisö, joka ei tuomitse mitään.


Muuta kuin suurimmanosan ihmiskuntaa helvettiin.
Tuomitsee myös homot, murhaajat, raiskaajat, ehkä jopa toisin uskovat, sitä en kyllä varmaksi menisi sanomaan.. :lol:


Kyllä näin on. Itse uskon Jumalaan ja Jeesukseen, Ja mitä olen kuullut niin Jumala tuomitsee väärään uskovat. Saatanan kikka on saada ihmiset uskomaan ihan mihin tahansa kuin Jeesukseen jotta joutuisi kadotukseen. :) näin olen kuullut.



Mutta miten olet itse pohtinut? Mihin olet päätynyt?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 13 Elo 2009, 22:27

Nimenomaan. Kyllähän sitä kuulee monenlaisiakin asioita mutta kyllä se oma mielipide pitäisi selvittää ihan omilla aivoilla eikä muitten puheista suoraan.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Elo 2009, 22:36

Jaarno kirjoitti:Nimenomaan. Kyllähän sitä kuulee monenlaisiakin asioita mutta kyllä se oma mielipide pitäisi selvittää ihan omilla aivoilla eikä muitten puheista suoraan.

Olen vahvasti sitä mieltä, että uskonnossa pitäisi olla tietty ikäraja. Ehkä K16 tai K18. Ihmiset saattaisivat sillon osata käyttää aivojaan ennen kuin heidät aivopestään pienenä.


En postannut tätä huumoriarvon vuoksi (phahah), vaan haluan, että kiinnitätte huomion loppukommentteihin by Fiona. Niitä leimaa vain kaksi yksinäistä sanaa: childhood indoctrination.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Elo 2009, 15:59

..............................
Ei helvetin jeesuksen kilin v*ttu....
Nyt mie oon nähny kaiken.... :D REP REP REP LOLOLOLOLOLOLOLO
Feel the LOVE

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 18 Elo 2009, 17:45

No huhhuh, on kyllä kotona kasvatus saatu kuntoon. Tainnut isäpappa antaa kepin ja porkkanan sijaan keppiä ja raamattua kun tuota ihmistä on aikuisuuteen valmistanut.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja carcass » 19 Elo 2009, 23:41

OSITutkimusseura kirjoitti:No huhhuh, on kyllä kotona kasvatus saatu kuntoon. Tainnut isäpappa antaa kepin ja porkkanan sijaan keppiä ja raamattua kun tuota ihmistä on aikuisuuteen valmistanut.

Noh, ihmisiä on monenlaisia.
-sinällään ihan ok idea, mutta ei vain toiminut.. (vaikka hieman repesinkin ;) )
Onhan noita kristillisiä lyriikoita kuultu ennenkin tuossa musiikkigenressä, vaihtelevalla menestyksellä..

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 21 Elo 2009, 18:26

carcass kirjoitti:Onhan noita kristillisiä lyriikoita kuultu ennenkin tuossa musiikkigenressä, vaihtelevalla menestyksellä..


Sinänsä jos räppiä voi edes kutsua musiikiksi. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Elo 2009, 20:06

Aaamen :P *cheers*
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Trauma » 31 Elo 2009, 14:52

Luin (juoppohullun päiväkirjasta) ihan mielenkiintoisen näkemyksen uskonnoista. Yksinkertaisesti kyse on siitä, että tämän näkemyksen mukaan jumala pitää nähdä puuna, puussa roikkuvat oksat uskontoina. Niitä on monia erilaisia mutta kaikki ovat kytköksissä tähän samaan asiaan.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron