Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tiia » 13 Elo 2008, 12:38

Mikähän ihme siinä on, että nykypäivänä kaikki ovat ateisteja ja kun otetaan esille sana: Jumala ;
niin heti alkaa kuulua, ettei sitä ole olemassakaan.

Itse käsitys Jumala voi myös tarkoittaa jotain korkeampaa voimaa, eikä välttämättä sitä ihmisen näköistä korkeavoimaisempaa henkiolentoa. Joten minä ainakin uskon, että täällä kyllä ei pärjätä ilman korkeampia voimia.

Avatar
grimreaper
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Elo 2008, 16:23
Paikkakunta: graveyard

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja grimreaper » 14 Elo 2008, 19:33

Ei Jumalaa nyt minusta ole. Olen ateisti, mutta voin siltikin sisäistää uskovaisten mielipiteet. Enkä kyllä siis rupea päin naamaa sanomaan jollekin uskovaiselle jotain Jumalan ei olemassa olosta.
keep begging for more.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Elo 2008, 20:49

Tiia kirjoitti:Mikähän ihme siinä on, että nykypäivänä kaikki ovat ateisteja ja kun otetaan esille sana: Jumala ;
niin heti alkaa kuulua, ettei sitä ole olemassakaan.

Itse käsitys Jumala voi myös tarkoittaa jotain korkeampaa voimaa, eikä välttämättä sitä ihmisen näköistä korkeavoimaisempaa henkiolentoa. Joten minä ainakin uskon, että täällä kyllä ei pärjätä ilman korkeampia voimia.

Ihmisellähän on tapana tehdä kaikesta mahdollisimman ihmisen näköistä. esim. Jeesus tuskin oli sellainen pitkätukkainen eurooppalaisen näköinen kaveri?

Avatar
villeje
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2008, 23:26
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja villeje » 14 Elo 2008, 22:28

Vastasin ettei ole. Olen ateisti parilla perustein.
Perhessäni ei usko, kuin siskoni Jumalaan ja porukat ei ole minulle mitään Jumalasta kertonut sen enempää joten tässä on varmaankin yksi peruste miksen usko.
Toinen on se, etten usko ellei todisteta. :p

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Elo 2008, 22:30

Niinkin teinimäisessä osoitteessa (jota muuten käytän) kuin IRC-Galleria, oli etusivulla esillä eräs Jumala -yhteisö. Kauhistuttavaa miten paljon PASKAA sinne tuli jotkut yli parikymppisetki selittämään! Saakeli, yhteisön ylläpitäjällekin oltiin tultu vittuilee ja valittaa ja sekö on osoitus uskonnonvapaudesta? Suorastaan naurettavaa, olla nyt niin aikuinen parikymppinen ja mennä haistattelemaan kun toiset uskoo!
Arvostan ateisteja, mutta vois osa niistäkin arvostaa uskovaisia (siis se osa joka ei nykyisin arvosta)

Joda74
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 01:40

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Joda74 » 17 Elo 2008, 22:33

miksi se ei näyttäydy jos se o olemassa :!: :?:

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Trauma » 17 Elo 2008, 22:53

Joda74 kirjoitti:miksi se ei näyttäydy jos se o olemassa :!: :?:

Eihän Jumala ole mikään kiinteä ihmisen kaltainen olento. Sanotaanhan sitä, että Jeesus Kristus oli Jumalan ilmentymä ja, että Jumala ilmaisee itseään maailman tapahtumissa. Itse en näihin suoranaisesti usko kylläkään, mutta se on loogisinta.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Elo 2008, 23:54

Trauma kirjoitti:
Joda74 kirjoitti:miksi se ei näyttäydy jos se o olemassa :!: :?:

Eihän Jumala ole mikään kiinteä ihmisen kaltainen olento. Sanotaanhan sitä, että Jeesus Kristus oli Jumalan ilmentymä ja, että Jumala ilmaisee itseään maailman tapahtumissa. Itse en näihin suoranaisesti usko kylläkään, mutta se on loogisinta.

Sinänsä siinä ei ole kyllä mitään loogista kun sen ajattelee näin: miksi jumala jos se on olememassa (mitä se minun mielestä ei ole) niin ei ilmesty ihmisille? jos se tekisi niin niin silloin ihmisten olisi paljon helpompi uskoa siihen. johtopäätös: jumala haluaa ihmisten joutuvan helvettiin
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja ridikulous » 18 Elo 2008, 13:56

Mikä olisi ihmisten mielestä tarpeeksi vakuuttava todiste Jumalan olemassaolosta? Vaikka tyyppi ilmestyisi myrskypilvien saattelemana tuhansien ihmisten näkyville, se kuitattaisiin joukkoharhana tai vastaavana.

Ehkä herra Isoherra on jo ilmestynyt meille, osoittanut voimansa vaikkapa luonnonkatastrofien myötä, mutta me idiootit emme vieläkään suostu sitä uskomaan.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Maratzu
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 13:23

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Maratzu » 18 Elo 2008, 16:43

Mä ainakin uskon Jumalaan.

Minä uskon aaveisiin, joten miks en uskois Jumalaan?

Ei Jumalan tartte esiintyä meille kiinteänä. Se vain lähettää pyhänhengen hoitamaan asian puolestaan. Pyhänhengen ansiosta monet ihmiset uskovat Jumalaan.
Don't Worry. Be Happy. :)

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 18 Elo 2008, 16:47

Maratzu kirjoitti:Mä ainakin uskon Jumalaan.

Minä uskon aaveisiin, joten miks en uskois Jumalaan?

Ei Jumalan tartte esiintyä meille kiinteänä. Se vain lähettää pyhänhengen hoitamaan asian puolestaan. Pyhänhengen ansiosta monet ihmiset uskovat Jumalaan.

Eipä taina pyhähenki siihen liittyä kun jumalahan on ihmisillä vaan korvien välissä
ihmiset ei halua uskoa että kaikki loppuu kun kuolee niin tulee vaikka minkämoista versioa että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, mä en sellaista uskontoa tiedäkkään missä elämä loppuisi kuolemaan
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 19 Elo 2008, 04:32

mun mielestä jumala ja uskonnot on kaiken kaikkiaan ihmisille helpompaa.. siis on helppo uskoa johonkin jonka "ohjeet" joku on valmiiksi kirjoittanu.. sä voit lukea "manuaalista" kuinka tulee elää ja olla jne. eli toisin sanoen naurettavaa.. "eläkää synnittä plapla..".. en usko jumalaan... enää, maailma on niin täynnä kaikkea paskaa, että miksi joku "loisi" tällaisen paikan.. ? tai kysytäänpä näin, jos jumala olisi olemassa, ja olisi luonut maailman ja sitäkautta ihmisen, niin miksi joku loisi näin saatanan tyhmän otuksen kun me olemme ?.. planeettahan eläisi paremmin ilman meitä
I believe..

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Elo 2008, 15:16

Precis! Se on todellakin pelottavan helppoa elää uskon varjolla, kuin itse. Tosi on.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 19 Elo 2008, 16:07

Ihminen vain ei pysty ymmärtämään tarpeeksi, joten täytyy olla jokin ylempi olento.

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Elo 2008, 17:07

Kaikkia varmaan kiinnostaa minun mielipiteeni, mutta Jumala (kuten alienitkaan) ei "ilmesty" keskelle suurinta kaupunkia ja huuda "uskokaa minuun!". Miksi Jumala tarvitsisi meitä uskomaan häneen? Se on oma asia uskooko eläessään vai kuollessaan miettii notta jopas olin uskomatta.
Se ilmestyminen on lisäksi vastoin meidän vapaata tahtoa. Olemme täällä luodaksemme ja kokeaksemme itsemme ITSE.
Lisäksi Jumala ei halua meitä helvettiin, sitä ei mielestäni ole olemassakaan. Miksi olisi? Jumala on rakkaus, miksi Hän meitä helvettiin syöksis?
Ihminen on mitä on, koska on itse muokannut (luonut) itsensä millainen se nyt on. Ihmiskunnan mätä on sen käsitys Jumalasta ja se vaikuttaa myös niihin jotka eivät Jumalaan usko.
Ihmiskunta uskoo vihan Jumalaan, siitä opettaa lähes kaikki suurimmat uskonnot. Jos et tee näin, joudut helvettiin -uskonnot ovat luoneet meistä toisistamme erillisiä, mutta myös Jumalasta erillisiä.
Rakastakaa itseänne, toistanne ja Jumalaa, älkää pelätkö toisianne.
Nämä siis ovat minun näkemyksiäni, ei mielestäni tyhmempiä. Lyököön salama minut kuoliaaksi jos väärässä olen pahasti!

Kiitän..
Suosittelen Neale Donald Walschin kirjoja..

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 19 Elo 2008, 17:25

Tunhhu kirjoitti:mun mielestä jumala ja uskonnot on kaiken kaikkiaan ihmisille helpompaa.. siis on helppo uskoa johonkin jonka "ohjeet" joku on valmiiksi kirjoittanu.. sä voit lukea "manuaalista" kuinka tulee elää ja olla jne. eli toisin sanoen naurettavaa.. "eläkää synnittä plapla..".. en usko jumalaan... enää, maailma on niin täynnä kaikkea paskaa, että miksi joku "loisi" tällaisen paikan.. ? tai kysytäänpä näin, jos jumala olisi olemassa, ja olisi luonut maailman ja sitäkautta ihmisen, niin miksi joku loisi näin saatanan tyhmän otuksen kun me olemme ?.. planeettahan eläisi paremmin ilman meitä


Tunhhu, uskomattoman hyvä vastaus :) Suoraan oma mielipide mutta paremmassa paketissa. Miksi piti luoda ihminen tuhoamaan maapallo ja hävittää eläimiä sukupuuttoon.

Jos Jumalalla on voimia luoda koko maailmankaikkeus miks vitusa Hän olisi luonut meidät tuhoamaan sitä pikkuhiljaa. Olisi kehittänyt paremman version joka auttaisi luontoa ja eläimiä eikä sellaista joka tuhoaa niitä.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Wespa » 19 Elo 2008, 17:40

Johtuu minkä käsittää Jumalana. Jos se on joku meitä ylempi/viisaampi aineeton "henkilö", niin siinä tapauksessa uskon. Uskon, että maailmankaikkeudessa ja sen monissa ulottuvuuksissa on toinen toistaan älykkäämpiä ja henkisempiä olentoja. Ehkäpä se on siellä juuri se viisain ja lempein olento, joka on mahdollisesti kaikesta tietoinen. Everything is possible.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 25 Elo 2008, 19:27

uskon kaikkeen mitä voi todistaa esim. painovoimaan, lentokoneisiin, Criss Angeliin ja mörköihin mutta en jumalaan.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Elo 2008, 19:59

Ihan hyvällä periaattella eteenpäin elämässä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 27 Elo 2008, 14:39

JD Matthew kirjoitti:uskon kaikkeen mitä voi todistaa esim. painovoimaan, lentokoneisiin, Criss Angeliin ja mörköihin mutta en jumalaan.

:?:


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron