Astrologia

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Toveri
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 27 Helmi 2010, 00:21
Paikkakunta: Vantaa

Astrologia

ViestiKirjoittaja Toveri » 13 Touko 2011, 14:30

En huomannut tästä aihetta olevan joten: Vaikuttavatko tähdet elämäämme? Voimmeko ennustaa tulevaa niiden avulla? Onko kohtalomme taivaiden korkeamman tahdon määräämä?

Omasta mielestäni astrologia on kamalinta huuhaa-moskaa mitä on koskaan nähty tehty ja koettu sittten kreationismin. Hölmöjen mummelien rahastamisen riistohintaisilla tähtikartoilla ja iltalehde horoskoopit vielä siedän, muitta ei kiesus kun jotkut yrittävät ihan vakavalla naamalla väittää, että niillä tähtikartoilla on jotain tekemistä tieteen kanssa ja että ne horoskopit osuvat oikeasti...

Erottaisivat edes ne horoskoopit kokonaan planeetoista ja tähdistä, laatisivat niitä vaikka Atlantiksen muinaisten kollektiivisen henkisen viisauden kautta. Nyt mokomat astrologihyypiöt menevät tärvelemään kuuniallisten tähtitieteiliöiden maineen.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä... Ehkä astrologia toimii niillä viidennen ulottuvuuden spiraalivoimakentillä, joihin ahdasmielinen tiedemies ei usko. Ehkä katulamppjen aivopesusäteet estävät minua saavuttamasta korkeampaa värähtelytasoa, jonka avulla astrologia tulisi ymmärrettäväksi. Jos joku lähtee puolustamaan astrologiaa tylyn teilauksen jälkeen, niin nostan hattua :) Ehkä sekin ihme tapahtuisi, että näkisin yhden vakuuttavan argumentin astrologian puolesta.

Astrologian vahvasta huuhaan hajusta huolimatta siihen uskoo suhteellisen suuri (taisi olla jotain 30-40%) osa suomalaisista... Miksiköhän näin?
Illuminatin Suomen osaston disinformaatioagentti nr. 146.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Jopelius » 13 Touko 2011, 20:42

Vaikka Kuukin on niin lähellä kuin se on, sen vetovoiman aiheuttama voima on pienempi kuin tyynyn paine kun se on pään päällä.

Johtopäätös: Planeetat tai taivaankappaleet ei vaikuta elämäämme.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 13 Touko 2011, 21:09

No jos tutustutte käärmeenkantaja horoskooppimerkkiin ja ihan faktapohjaiseen astronomiaan ko. tähtikuvion osalta, niin voitte nauraa länsimaisen horosurpoilun suohon jo sillä voimalla.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Shakaali » 14 Touko 2011, 00:14

Omasta mielestäni astrologia on kamalinta huuhaa-moskaa mitä on koskaan nähty tehty ja koettu sittten kreationismin.


Loistavasti tiivistetty. Toisaalta itse ehkä listaisin astrologian naurettavimmaksi diipadaapaksi ikinä. Voiko joku oikeasti olla niin itsekeskeinen, että tähdetkin pyörivät oman navan ympärillä ja jollain mystisellä voimalla vaikuttavat meihin ja ominaisuuksiimme (riippuen missä kohtaa ovat muihin taivaankappaleihin verrattuna).

Asiasta tulee mieleen myös planeettojen konjunktio, jossa kaksi tai useampi planeettaa asettuvat Maasta katsottuna samalle linjalle. Tästäkin muistaakseni vouhotettiin, että maailmanloppu tulee taas. En saanut selville miksi.

Astrologian vahvasta huuhaan hajusta huolimatta siihen uskoo suhteellisen suuri (taisi olla jotain 30-40%) osa suomalaisista... Miksiköhän näin?


Mutu tuntumalta heittäisin, että se on nykyisin "muotia". On mukavampi uskoa astrologiaan, energiavirtoihin, henkisesti kehittyneisiin etiäisiin, telepatiaan, kanavointiin ja muuhun new age vivahteiseen. Nämä asiat tuntuvat ehkä mukavammilta ja "henkisesti kehittyneempien" ihmisten jutuilta, kuin vaikka perinteiset räyhähenget. 30-40% on silti kyllä todella paljon. Ei voi pitää paikkaansa, vai voiko?
Viimeksi muokannut Shakaali, 14 Touko 2011, 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 14 Touko 2011, 00:15

Joo enpä ole ikinä uskonut näihin ja tyypilliset luonteerpiirteet eri merkeille on aina sellassia, että jokaisessa ihmisessä löytyy niitä luonteenpiirteitä jos haluaa.

Taikauskosille nämä on varmaan silti ihan yhtä hyvä elämän sietämistä edistävä asia kun uskovaisille on usko, no problem there, käy mulle jos on niin heikko että ei ilman jotain hölynpölyä pysty elämään mielestään tarpeeksi merkityksellistä elämää, kuhan ei tulla mulle jauhamaan tota paskaa muka totuuksina.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 14 Touko 2011, 00:27

Voiko joku oikeasti olla niin itsekeskeinen, että tähdetkin pyörivät oman navan ympärillä ja jollain mystisellä voimalla vaikuttavat meihin ja ominaisuuksiimme (riippuen missä kohtaa ovat muihin taivaankappaleihin verrattuna).

Pistän tuplana pahotteluni.

Ihmisluonto tuppaa olemaan sellainen, että kaikki pyörii sen elämänsä kokijan ympärillä, eikä sen tarvi edes olla itsekeskeisyydestä. Jokanen ihminen tahtoo kokea olevansa jotenkin merkityksellinen, arvokas, jotain muuta kuin vain osa tätä biologista elämänkaarta. Joillekkin se on vaikea, suorastaan jopa mahdoton ajatus, että tänne tuleminen ja eläminen olisi täysin merkityksetöntä(josta juurtuu myös "elämän tarkoituksen" pohtiminen).

Siksi jokainen asia koetaan tietyn yksilön perspektiivistä eri tavalla kuin toisen. Jollekkin jokainen ulkona oleva ihminen hymyillessään tai mitä tahansa tehdessään tekee sen reaktion vain juuri ja ainoastaan sinun takiasi(tuo nauraa mulle, tuo hymyili mulle, ja tätä rataa). Toisen yksilön perpektiivistä se kaikki voi johtua hänestä eikä lainkaa siitä toisesta yksilöstä. Silleen ihmisten aivot vaan tuntuu toimivan.

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Shakaali » 14 Touko 2011, 00:43

Vic Rattlehead kirjoitti:Ihmisluonto tuppaa olemaan sellainen, että kaikki pyörii sen elämänsä kokijan ympärillä, eikä sen tarvi edes olla itsekeskeisyydestä. Jokanen ihminen tahtoo kokea olevansa jotenkin merkityksellinen, arvokas, jotain muuta kuin vain osa tätä biologista elämänkaarta.


Näin se taitaa mennä. Ymmärrän pointin, jopa tunnistan "tuo hymyili tai nauroi mulle" tunteen itsessäni jossain määrin, mutta silti ihmetyttää. Toinen esimerkki on suojelusenkelit. Että olemme niin merkityksellisiä, että jokaista kohtaan on olemassa suojeleva henkiolento, jonka ainoa tehtävä on toimia "lapsenvahtina". Asiaan palatakseni olemme yleensä merkityksellisiä edes joillekin muille ihmisille tai eläimille, ja sekin on jo minusta hyvä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 15 Touko 2011, 13:39

Shakaali kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:Ihmisluonto tuppaa olemaan sellainen, että kaikki pyörii sen elämänsä kokijan ympärillä, eikä sen tarvi edes olla itsekeskeisyydestä. Jokanen ihminen tahtoo kokea olevansa jotenkin merkityksellinen, arvokas, jotain muuta kuin vain osa tätä biologista elämänkaarta.


Näin se taitaa mennä. Ymmärrän pointin, jopa tunnistan "tuo hymyili tai nauroi mulle" tunteen itsessäni jossain määrin, mutta silti ihmetyttää. Toinen esimerkki on suojelusenkelit. Että olemme niin merkityksellisiä, että jokaista kohtaan on olemassa suojeleva henkiolento, jonka ainoa tehtävä on toimia "lapsenvahtina". Asiaan palatakseni olemme yleensä merkityksellisiä edes joillekin muille ihmisille tai eläimille, ja sekin on jo minusta hyvä.

Mä näen ihmisen varsin heikkona otuksena. Elämä koetaan niin suureksi mysteeriksi ja kuolema niin pelottavaksi pahaksi, että tuudittaudutaan illusioihin merkityksestä ja kuoleman jälkeisestä elämästä enkeleineen ja jumalineen.

Suoraan sanoen koen joskus näitä horroskooppiintoilijoita ym. paskaa kuunnellessani ihmisten suusta, että voinko tosissaan olla osa näin henkisesti heikkoa lajia. Ja muka olevinaan maapallon älykkäin laji..

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 16 Touko 2011, 10:26

Vic Rattlehead kirjoitti:Ja muka olevinaan maapallon älykkäin laji..


Huomaa että tämäkin sattuu olemaan ihmisten väittämä. Ihminen voi pystyä ehkäpä monimutkaisempaan ajatteluun kuin eläimet, mutta ei se älykkyyttä takaa.

Kuitenkin, itse en usko astrologiaan, mutta tunnen erään joka uskoo ja on se mielenkiintoista aina välillä katsella kun hän kertoilee miten edellinen iltiksen horoskooppi kuulemma osui täysin oikeaan ja on täysin luotettava vaikka edelliset kolme horoskooppia sitä ennen menikin metsään. Välillä hän myös valitsee iltalehden ja ilta-sanomien horoskooppien välillä sen mikä kuulostaa paremmalta. Että tälläistähän eksaktia tiedettä se astrologia on.
Mutta kaipa monilla ihmisillä on joku toivo että joku korkeampi voima tai voimat ohjailevat elämäämme ja että astrologian kautta voimme vähän saada vilkaistua sitä että mihin suuntaan se elämä seuraavaksi menee. Mutta antaa toisten jäädä kotiin perjantai-iltana koska lehdessä sanottiin että ulkona on vaara, ompahan itsellä enemmän tilaa.
"There's something out there and it ain't no man"

Ernest
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 30 Loka 2010, 15:59

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Ernest » 16 Touko 2011, 19:17

Kaaosjumala kirjoitti:Kuitenkin, itse en usko astrologiaan, mutta tunnen erään joka uskoo ja on se mielenkiintoista aina välillä katsella kun hän kertoilee miten edellinen iltiksen horoskooppi kuulemma osui täysin oikeaan ja on täysin luotettava vaikka edelliset kolme horoskooppia sitä ennen menikin metsään. Välillä hän myös valitsee iltalehden ja ilta-sanomien horoskooppien välillä sen mikä kuulostaa paremmalta. Että tälläistähän eksaktia tiedettä se astrologia on.

Kuka nyt oikeasti uskoo johonkin iltapäivälehtien horoskooppeihin. Se oli joku psykologinen juttu että miksi ihminen uskoo niihin, jotenkin ihmisen mielessä korostuu ne kerrat kun horoskooppi oli oikeassa ja ne kerrat unohtuu kun se oli väärässä. Kaverisi ei taida harrastaa loogista ajattelua. ''joku random toimittaja keksii jotain shaibaa ja nyt se vaikuttaa elämääni!!Omg!!11 Pitää varoa miehiä joilla on vihreät housut koska horoskooppi!!!111''

Avatar
Renkku
Valaistunut
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Touko 2011, 23:17
Paikkakunta: Oulu

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Renkku » 16 Touko 2011, 23:52

Itse en ole horoskooppeja mitenkään seuraillut lehdistä enkä ota niitä oikein tosissanikaan, yleensä kun niissä on tapana olla minun mielestäni liiankin tarkkoja ennusteita, jotka sitten eivät kuitenkaan toteudu. Turha herätellä toiveita sanon minä. Silti voin sanoa olevani varsin ylpeä olevani kaksonen (vanhan horoskoopin mukaan), sillä sen yleispiirteet kuvaavat minua varsin hyvin.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Astrologia

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 17 Touko 2011, 10:04

Ernest kirjoitti:Kaverisi ei taida harrastaa loogista ajattelua.

Satunpa muistamaan kun joskus aikoinani kaveriin tutustuin ja kerran tulin maininneeni sanan "logiikka" jossain yhteydessä ja hän kysyi mitä se tarkoittaa
"There's something out there and it ain't no man"


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa