Kuoleman jälkeen

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Loka 2008, 19:08

siis ite ajattelen niin että tämänhetkinen maailmamme on NS: Aula.
Odottelemme tietyn aikaa. ja pääsemme toiseen huoneeseen.
Ja asiahan on niin. vaikka pääsisinkin parempaan paikkaan ja sinne minne haluaisinkin seuraavassa elämässä.... asiat eivät mene aina niinkuin itse haluaisi.... se on elämää... sinunkin pitäisi se tietää.
Feel the LOVE

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja DS8 » 11 Loka 2008, 19:12

Mutta jos homma toimiikin niin, että JOSKUS tietyt ihmiset pääsevät maailmaan, jollaiseen he edellisessä elämässään halusivat, niin eikö tuo JOSKUS osa tekisi väittämästäsi virheellisen?

Siis, "
Zrud kirjoitti:oma uskomukseni on se... että eri uskonnot uskoo jälkielämän olevan sitä mitä siinä uskonnossa juuri uskotaan... mutta... tajusin että kuoleman jälkeen jos elämää on... niin se on juuri sellaista kuin itse haluat. Esim... uskon että Tylypahka on taivas... synnyn uudestaan velhoperheeseen lontooseen ja alan käymään tylypahkan koulua :D eläm elämäni siinä maailmassa.
että varmaa tajusitte idean.


Juuri sellaista kun itse haluat -- Joskus sellaista tuurilla.

Aula idea ihan mielenkiintoinen, itse kuitenkin uskon tämän olevan tien pää.
"So this is life?"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Loka 2008, 19:21

niin. no jos se tähä elämää loppuis niin mikäs siinä. tuskin se pannuu ottais ku ei oo mitn miel ees ajatella :P mut ois se kyl suht ankeaa et nykymaailma on mikä on... eli täys p*rsläpi. ja sit sen jälkee ei ois mitn... sinänsä mikä tahansa vaihtoehto käy mulle... mut ois vaa kiva tietää mitä kuolemanjälkeen on vai ei ole.
Feel the LOVE

Avatar
Nuutyasha
Kummitus
Viestit: 66
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 19:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » 08 Marras 2008, 10:29

Jaa-a, koska itse kiellän lähes kaiken yliluonnollisen olemassaolon niin en todellakaan usko näihin uudelleen syntymisiin yms. Mielestäni kun ihminen kuolee, hänen sielunsa EI lähde harhailemaan minnekkään pippuriin, hän EI synny uudestaan, EIKÄ hän todellakaan pääse minnekkään taivaaseen tai helvettiin. Jokaisen lopullinen kohtalo on olla sienten hajoittama. Mwahahahahahahahaaa!
Jee ja sori jos loukkasin jotakuta.

Kortsu`
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Marras 2008, 10:40

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Kortsu` » 08 Marras 2008, 11:50

minä uskon, että kun kuolet. se tapahtuu samanlailla kun nukkuessa et tajua että olet olemassa ja heräät aamulla yhtäkkiä, mutta kun kuolet et vain herää aamulla.
http://www.pistekauppa.co.nr

Ei ole enään REF-linkki :)

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Marras 2008, 13:00

Kortsu` kirjoitti:minä uskon, että kun kuolet. se tapahtuu samanlailla kun nukkuessa et tajua että olet olemassa ja heräät aamulla yhtäkkiä, mutta kun kuolet et vain herää aamulla.

Itse ajattelen kuoleman TÄYSIN samalla tavalla :)
Olen tainnutkin selittää sen täällä joskus ...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Marras 2008, 16:10

Tukon menetelmä olisi ihan kiva.
mutta itse ainakin toivoisin että olisi niin sanotusti parempi paikka.
kun tätä nykymaailman menoa katsoo... ihmiskunta kaivaa itselleen hautaa...
niin olisi ihan kiva vain päästä lepoon.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Marras 2008, 18:08

Kun itse mietin miltä kuolleena tuntuu mietin sitä aikaa, jolloin en ollut syntynyt. Se oli kuin tyhjä uni jossa ei tiedosta mitään ja näin todennäköisesti käy. Toki, uuteen ulottuvuuteen pääsy olisi todella hauskaa, joskin mielestäni mahdotonta.

Ternek
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Marras 2008, 21:10

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ternek » 13 Marras 2008, 16:07

Itse olen ajatellut aina niin, että kun ihminen kuolee niin se saa uuden elämän. Eli yritän sanoa että, teoriassa esimerkiksi joku kuollut julkkis on voinut olla joku meistä elävistä ihmisistä. Eli siis elämä tavallaan jatkuu kokoajan, mutta eri ruumiissa. Ihmisen ajatukset, muisti yms. katoavat, mutta sielu siirtyy uuteen "kohteeseen". Vertaus edelliseen lauseeseen: Tietokoneen formatoiminen :lol:

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 13 Marras 2008, 16:09

Luokkakaverini on Elvis! Se selvisi nyt! Siksi hän on niin omituinen. Hän on ihan selvä uudelleensyntynyt Elvis!!^^
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ali G- » 13 Marras 2008, 16:12

Ja mä oonkin Tupac^^
Tosissaan aqua, se on enemmän uskomuksesta kiinni, eikä kuolemanjälkeistä elämää voi todistaa taikka kiistää tieteellä
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Ternek
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Marras 2008, 21:10

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ternek » 13 Marras 2008, 19:51

Aqua vitae kirjoitti:Luokkakaverini on Elvis! Se selvisi nyt! Siksi hän on niin omituinen. Hän on ihan selvä uudelleensyntynyt Elvis!!^^

Nimenomaa! ;)

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Jonii » 13 Marras 2008, 20:38

Ternek kirjoitti:Itse olen ajatellut aina niin, että kun ihminen kuolee niin se saa uuden elämän. Eli yritän sanoa että, teoriassa esimerkiksi joku kuollut julkkis on voinut olla joku meistä elävistä ihmisistä. Eli siis elämä tavallaan jatkuu kokoajan, mutta eri ruumiissa. Ihmisen ajatukset, muisti yms. katoavat, mutta sielu siirtyy uuteen "kohteeseen". Vertaus edelliseen lauseeseen: Tietokoneen formatoiminen :lol:


Vertausta jatkaakseni, tilanne on pitkälti sama kuin väittäisit että uuden koneesi windows Vista on kaatopaikalle kärräämäsi XP:n reinkarnaatio. Ja nimenomaan sinun XP:n reinkarnaatio, ei esimerkiksi naapurin Erkin XP:n.

Käyttöjärjestelmä jatkuu koko ajan! Eri tietokoneissa vain. Vaikka muisti ja ohjelmat katoavatkin.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Marras 2008, 23:48

Jonii kirjoitti:
Ternek kirjoitti:Itse olen ajatellut aina niin, että kun ihminen kuolee niin se saa uuden elämän. Eli yritän sanoa että, teoriassa esimerkiksi joku kuollut julkkis on voinut olla joku meistä elävistä ihmisistä. Eli siis elämä tavallaan jatkuu kokoajan, mutta eri ruumiissa. Ihmisen ajatukset, muisti yms. katoavat, mutta sielu siirtyy uuteen "kohteeseen". Vertaus edelliseen lauseeseen: Tietokoneen formatoiminen :lol:


Vertausta jatkaakseni, tilanne on pitkälti sama kuin väittäisit että uuden koneesi windows Vista on kaatopaikalle kärräämäsi XP:n reinkarnaatio. Ja nimenomaan sinun XP:n reinkarnaatio, ei esimerkiksi naapurin Erkin XP:n.

Käyttöjärjestelmä jatkuu koko ajan! Eri tietokoneissa vain. Vaikka muisti ja ohjelmat katoavatkin.

Aivan. Jumalamme Bill Gates enkeleineen on tehnyt XP:n ja sitten tehnyt siihen päivityksiä, jotka voi nähdä uusina eläminä. Sitten hän kehitti uuden ylivoimaisen rodun nimeltään Vista. :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Tintti » 18 Marras 2008, 15:10

Moni teoria on järkeenkäyvä mielestäni. Itse uskon kylläkin uudelleen syntymiseen.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja viltsu » 18 Marras 2008, 17:27

Itse ajattelen, että kun ihminen kuolee hän näkee elämänsä uudestaan. Eli hän tekee asiat samalla tavalla kun eläessänsä eikä voi vaikuttaa enää elämänsä kulkuun.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Marras 2008, 23:24

Ihan mielenkiintoista. Tarkoitat siis että sama henkilö elää uuden elämän eri kuorissa mutta tekee samat asiat ja on samanlainen kuin entisessä elämässään?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 23 Marras 2008, 23:26

uudelleen syntymisess'kin on puutteet teoriassa. kun jos jokainen elää ja kuolee ja syntyy taas uudestaan uutena ihmisenä... ei maailman ihmisten lukumäärä sitten muuttuisi paljoakaan.
muttapa kun se muuttuu. niin se vähän viilaa tuota uudelleen syntymisen teoriaa linssiin.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Marras 2008, 23:28

Zrud kirjoitti:uudelleen syntymisess'kin on puutteet teoriassa. kun jos jokainen elää ja kuolee ja syntyy taas uudestaan uutena ihmisenä... ei maailman ihmisten lukumäärä sitten muuttuisi paljoakaan.
muttapa kun se muuttuu. niin se vähän viilaa tuota uudelleen syntymisen teoriaa linssiin.


Tuo on kyllä ihan hyvä pointti. En oo ikinä tullut ajatelleeksi. Vaikka en kyllä uudelleensyntymiseen uskokaan mutta kuitenkin.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 24 Marras 2008, 00:47

Itsekin olen tuota ajatellut, että jos synnymme uudestaan, niin miksi sittren maailman väkiluku vaan kasvaa koko ajan? Kuitenkin olen sitä mieltä, että synnymme uudestaan, joten tässäpä se ristiriita sitten tuleekin!
Jalat maassa, pää pilvissä


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa