Kuoleman jälkeen

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 03 Touko 2008, 11:15

Trauma kirjoitti:
Eob kirjoitti:Itse en kuulu kirkkoon, eikä perheenikään kuulu.
Minua ei siis ole kastettukkaan.
En ymmärrä, että miksi kannattaisi olla kirkossa, kun siitä pitää maksaakin. :l
'Voi ei, enkö pääsekkään taivaaseen?'

Kirkkoverot ovat valitettavasti totta, mutta se ei ole kirkon omaa ideaa. Luterilaisuushan oli alunperin nimenomaan vapaa uskonto. Nämä kaikki turhat hengittämisverot ovat jonkun muun keksimiä.



kuinka kaukaa on tämä ns. ilmainen uskonto, kun jo tyyliin 1500 luvulta on sanonta "kun raha kirstuun kolahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa" ? :D
I believe..

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Touko 2008, 11:18

Tuo sanonta on niistä katolisen kirkon anekirjeistä, mitä ne kauppiaat myi, että sai hyvitysteot pois niskoiltaan jos oli tehny syntiä. Eli jos osti aneita, niin saatto saaja jo tulevat synnit anteeksi ja pääsi taivaaseen.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 03 Touko 2008, 11:20

Eob kirjoitti:Tuo sanonta on niistä katolisen kirkon anekirjeistä, mitä ne kauppiaat myi, että sai hyvitysteot pois niskoiltaan jos oli tehny syntiä. Eli jos osti aneita, niin saatto saaja jo tulevat synnit anteeksi ja pääsi taivaaseen.



Hehehe! :D kyllä tuo vaan kuulostaa niin hassulta ;) .. ja ihmiset maksoi ihan innoissaan "pankkiin" jotta ei haittaa jos vaikka tappaa naapurin pässin tai harjoittaa haureutta ... voi että sentään.. :mrgreen:
I believe..

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 03 Touko 2008, 11:24

Minun mielipiteeni on karman laki. Mutta myös mielestäni esim. rikollinen joka ei ole sovittanut tekojaan/sielu joka ei ole saanut rauhaa sitte kummittelee....(esim. jos mä toteuttaisin uhkaukseni ja tappaisin oikeesti mun pikkusiskon nii musta tulis aave) Sit jos tekee itsemurhan nii tulee kuoleman jumalaks =DD (ei yhtää tullu fullmoon wo sangashitesta toi käsitys :D )
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Touko 2008, 12:52

Vau, sitten on aika monta kuoleman jumalaa. ;o
Minäkin uskon osaltani karmaan, mutten täysin.

Ja olihan se pöljää, kun ihmiset osteli aneita.
' Jee saan tehä mitä huvittaa ku saan kuiteski synnit anteeks! '
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
s3nsi
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 12:15

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja s3nsi » 03 Touko 2008, 14:09

Eob kirjoitti:Tuo sanonta on niistä katolisen kirkon anekirjeistä, mitä ne kauppiaat myi, että sai hyvitysteot pois niskoiltaan jos oli tehny syntiä. Eli jos osti aneita, niin saatto saaja jo tulevat synnit anteeksi ja pääsi taivaaseen.


Niin tässä on just hyvä esimerkki siitä kuinka kirkko vei rahat hyväuskoisilta ihmisiltä. Joskus keskiajalla vielä aika harva kyseenalaisti kirkon toimintaa millään tavalla. Onneks kirkolla oli kuitenkin ässä hihassa toisinajattelijoita vastaan. Voitiin laittaa kerettiläis ja noitavainot päälle. Sitten vaan parhaassa tapauksessa roviolle käristymään.
Believe The Unbelievable...

11:11

http://www.youtube.com/user/abbazaba

Avatar
Samahe
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Huhti 2008, 19:51
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Samahe » 03 Touko 2008, 16:41

Tunhhu kirjoitti:
s3nsi kirjoitti:
Samahe kirjoitti:Uskon, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, ilman ruumiin asettamia rajoituksia. Uskon siis jonkinlaiseen sieluun tai henkeen (tai tajuntaan/tietoisuuteen?), joka sitten jatkaa menoaan kun ruumis kuolee, ja toki eläimilläkin mielestäni tällainen on.
Samalla kuitenkin uskon myös jälleensyntymiseen melko vahvasti.
Tuo mainitsemasi kysymys taivaasta ja helvetistä tuntuu itselle jotenkin etäiseltä, mutta en toki mene sitä aivan täysin kieltämäänkään, koska mistä sitä koskaan tietää.
Omasta mielestäni siis maan päällä ruumiissa vietetty aika on vain eräänlainen vaihe jollekin suuremmalle tietoisuudelle, joka ruumiin kuoltua eroaa tästä ja mahdollisesti syntyy/liittyy myöhemmin uuteen ruumiiseen. Toki jokainen elämä on ainutlaatuisuudessan korvaamaton.
Hankala saada kaikkia mielipiteitä selviksi sanoiksi tässä, mutta tämäntapaisiksi uskomukseni ovat muotoutuneet ainakin tähän mennessä, katsotaan, muuttuvatko vielä 8-)


Eipä tähän ole paljoa lisättävää. Mulla on hyvinkin samankaltaisia ajatuksia ja tuntemuksia tästä asiasta.

Helvetti/taivas on vaan keksitty siks, että ihmiset pysyis ruodussa ja tekis niin kuin raamatussa sanotaan, etteivät vaan muka joutuisi ikuiseen kadotukseen belsebuubin kidutettavaksi. Toki kaikki syntinsä saa hyvitettyä, kunhan niitä pyytää anteeksi ja uskoo jesse krisseen. Sit pääsee soittelemaan lyyraa pilven reunalle. Vois by the way erota kirkosta just nyt, kun on ollut jo jonkin aikaa suunitelmissa. Kyllähän siihen pääsee takasin, jos välttämättä pitää häiden takia mennä.



mä olen samaa mieltä, että taivas ja helvetti on keksitty juurikin pitämään ihmiset kuoseissa.. ja mitä tulee kirkosta eroamiseen niin mä meinasin erota kanssa, mut en ole viel pitäny mitään kiirettä koska veron joutuu maksamaan loppuvuoteen jokatapauksessa.. mut sehän käy nykyään niinkin helposti että täytät netissä ilmotuksen ja se on siinä :D


Taivas ja helvetti eivät tosiaan tunnu niiltä todennäköisimmiltä vaihtoehdoilta.
Voisin yhtyä tähän kirkosta eroamis-ajatukseen. Itse päätin tuossa muutama kuukausi sitten, että kirkosta eroan, koska käsitykseni nyt ovat monilta osin erilaisia kuin Raamatun opit. En kuitenkaan tee tätä ihan vielä, ehkä sitten muutaman vuoden päästä. Ei minulla toki muuten mitään kirkkoa vastaan ole.
Mikä tahansa on mahdollista.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 04 Touko 2008, 12:16

Mä uskon jonkinlaiseen sieluun ihmisissä ja eläimissä. Todennäköisemmin uskon siihen, että nää sielut jää joko tänne maahan leijailemaan kuoleman jälkeen tai sitten se siirtyy johonkin uuteen eliöön/ihmiseen, joka on jossain päin kehittymässä(esim.sitten jonkun raskaana olevan äidin vatsaan vaiheessa jolloin sikiölle ns. "kehittyy tietoisuus").

En usko mihinkään taivas helvetti juttuun, mutta toisaalta pidän hyvinkin mahdollisena, että pahoista ihmisistä tulee pahoja henkiä/sieluja ja ns. hyvistä ihmisistä tulee suojelusenkelin kaltaisia sieluja(poltergeistit sun muut. ,mikäli aitoja sellaisia edes on selittyisivät pahojen ihmisten kuoleman jälkeisenä toimintana, ja ihmeelliset hengenvaarallisesta tilanteesta pelastumiset selittyisivät ns. suojelusenkelin olemassa ololla).

Omassa suvussani ollaan monet kerrat koettu ja nähty kaikkea ihmeellistä ja perustan oman mielipiteeni niiden kertomuksien ja jopa omien kokemuksieni varaan.

Mainitakoon vielä, että nähtyäni oman lemmikkikanini kuolevan, olen jotenkin alkanut uskoa enemmän sieluun, sillä kanin kuolin hetkellä sen silmien väri haihtui mustasta ja "kiiltävästä" harmaaksi ja sameaksi tuosta vain(tietysti tässä voi olla joku ns. kemiallinen reaktio takana, mutta itse uskon todella paljon käsitteeseen "silmät on sielun peili"). Jännintä oli kuinka väri vaan yhtäkkiä haihtui alkaen harmaan sävyn ilmestymisellä silmän alareunasta. :roll:

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Tiia » 10 Touko 2008, 15:43

Uskon että ihmisen henki inkarnoituu johonkin toiseen uuteen syntyvään ruumiseen, vaikka tänne maapallolle tai jonnekkin muulle planeetalle. Se inkarnoituminen ei välttämättä tapahdu ihmiseen.

Otus
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2008, 20:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Otus » 10 Touko 2008, 20:28

Uskon, tosin se saattaa olla liian iso sana, uudestisyntymään.
:angel:
Elämässä kaikki on kiertokulkua, kaikki tulee maasta ja palaa maahan. Joten miksi ei sielu (tai henki, miksi haluattekaan kutsua) kuuluisi samaan kategoriaan? Elämä kun on pyörä joka pyörii vaan..

Sitten kirkkoon kuulumisesta. Jos minä esim. uskoisin taivaaseen ja helvettiin niin kyllä minä kirkossa kävisin ahkeraan. Sitten on tietty tapakristityt jotka ovat aina kuuluneet kirkkoon ja eivät halua/viitsi erota.

Kivaa yrittää olla filosofinen ja viisas kun päät äsärkee.
<:3 )~~
Maksalaatikossa on rusinoita, tai sitten ei ole.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Touko 2008, 22:29

Itselläni nyt ei niinkään ole mitään kummallisempaa käsitystä kuolemnjälkeisestä. Lähinnä olen sitä mieltä, että kun kuolemme, myös tietoisuutemme kuolee ja kaikki loppuu siihen. Se on kuin nirvana, johon buddhalaiset pyrkivät. Hauska juttu, että buddhalaiset yrittävät päästä elämästä eroon kun taas kristilliset jatkaa sitä kuoleman jälkeen.

Huvittavaa.

Avatar
Romeoo
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Touko 2008, 23:05
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Romeoo » 13 Touko 2008, 23:48

Uskon, että sekä ihmisellä että eläimellä on sielut. Uskon jossakin määrin myös elämään kuoleman jälkeen. Tarkoitan että kun ihminen tai eläin kuolee, sen sielu jää jollakin tapaa vaeltamaan maan päälle, tai sitten se siirtyy johonkin toiseen ruumiiseen.
Keep holding on
'Cause you know we'll make it through, we'll make it through
Just stay strong
'Cause you know I'm here for you, I'm here for you


Strongest heroes never die..

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Touko 2008, 18:16

Regendos kirjoitti:Se on kuin nirvana, johon buddhalaiset pyrkivät. Hauska juttu, että buddhalaiset yrittävät päästä elämästä eroon kun taas kristilliset jatkaa sitä kuoleman jälkeen.

Huvittavaa.


Itseasiassa asia ei ole ihan näin. Buddhalaisuudessa uskotaan hyvin vahvasti uudelleensyntymään ja onhan Dalai Lamakin ties kuinka monesti uudelleen syntynyt. Uusi Dalai Lamahan valitaan aina jonkin ajan päästä Dalai Laman kuolemisesta. Ruvetaan etsimään lasta, joka voitaisiin tunnistaa uudelleen syntyneeksi Lamaksi ja hänestä tehdään sitten uusi hengellinen johtaja.

Nirvana ei muutenkaan tietääkseni tarkoita täyttä tiedostamattomuutta, vaan täydellistä rauhan ja neutraalisuuden tilaa. Pyritään siis pääsemään aivojen tuottamasta pelosta, vihasta ym. turhista tunteista eroon ja tässä tilassa ihminen on ns. kaikkitietävä ja näkee (/ajattelee) kaiken selvästi ilman "aivojen tuottamia häiriöitä".

Lisää nirvanasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Arctica » 14 Touko 2008, 21:49

Luulen että kuoleman jälkeen ei ole enää minkäänlaista elämää. En usko että ihminen pääsee joko taivaaseen tai helvettiin, kun kuolee niin sitten kuolee ja se siitä. :?
Nyt kävi
näin

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ufomies » 15 Touko 2008, 14:04

Raamatun ja juutalaisen ja kristillisen teologian mukaan itse asiassa kukaan ei ole joutunut Helvettiin... vielä.

Lopullinen ero Jumalasta/ikuinen kärsimys toteutuu vasta oikeudenkäynnin eli Tuomiopäivän jälkeen. Tämä tapahtuu vasta Kristuksen toisen tulemisen jälkeen, eli käytännössä maailmanlopun seurauksena jolloin kuolleetkin herätetään eloon tuomiotaan varten. (Eg. Ilm. 20:13 "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.")

Itse asiassa käsityksen Helvetistä liekkimerenä on muovannut pikemminkin katolilainen oppi kiirastulesta, kuin Raamatun sana. Kiirastuli on siis eräänlainen viimeinen takaisinmaksun mahdollisuus kärsimyksellä kuoleman jälkeen.

Yhteisiä piirteitä tällä on erityisesti mahayana-buddhalaisuuden helvettikäsitysten kanssa, joissa syntistä elämää viettänyt sielu joutuu kärsimyksellä maksamaan väärät tekonsa, ennen kuin pääsee Buddhan luokse Puhtaaseen Maahan. Esimerkiksi japanilaisissa temppelimaalauksissa helvetistä (jigoku e) rangaistava ihminen herätetään eloon yhä uudestaan ja uudestaan, kokemaan kaikki aiheuttamansa kärsimykset ja vääryydeet uhrin roolissa. Lisäksi tuomittua kidutetaan myös silpomalla häntä "perinteisin" kidutusmenetelmin. Kiduttajina toimvat paholaiset (oni). Aika lähellä meikäläisten mielikuvaa Helvetistä, eikös?! :twisted:

Kristillisen teologian mukaan Tuomiopäivän jälkeen sielu joko pääsee ikuiseen yhteyteen Jumalan kanssa tai joutuu ikuiseen kadotukseen, eli tuomitaan eroon Jumalasta iankaikkisiksi ajoiksi. Missä kuolleet sielut sitä ennen siis ovat? Täällä, Tuonelassa, Vainajalassa tai muussa tällaisessa rajatilassa?

Jo suomen kielen sanan "Helvetti" etymologiakin on hyvin mielenkiintoinen (pakanallinen!):

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Riikervo » 15 Touko 2008, 14:30

Jos minulta kysytään, niin ei ole mitään helvettiä ja taivasta, vaan on ainoastaan sieluja, jotka saavat rauhan tai sitten ei. Tämä saattaa kuulostaa ihan järjettömältä, mutta koska olen ateisti, niin en todellakaan usko mihinkään "taivaan ihanaan valtakuntaan", jonne Jumala päästää kaikki hyvin eläneet ihmiset. Ei ei. Minä uskon, että kuoleman jälkeen sielumme alkavat kulkea ratkoen kysymyksiä ja asioita, jotka jäivät vaivaamaan kuolinvuoteella ja kun nämä asiat on hoidettu, niin sielu pääsee vihdoin ikuiseen lepoon. Tässäkin pitää ottaa huomioon, että kaikki eivät suinkaan pääse lepoon, sillä jotkin mieltä askarruttavat asiat jäävät joskus selvittämättä ja silloin sielu alkaa kummitella. Sielusta tulee niin sanottu kummitus ja se alkaa elää elämäänsä tässä muodossa.

Tämä nyt varmaan kuulosti aika kaukaa haetulta, mutta tämä onkin minun OMA uskomukseni. Tätä ei kannata ottaa niin kuolettavan vakavasti, sillä jokaisella on omat mielipiteet ja uskomukset ja omia uskomuksia ei kannata alkaa muuttamaan muiden uskomusten perusteella. ^^
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Eob » 15 Touko 2008, 14:51

Minä haluaisin uskoa tähän 'paratiisiin', mutta kun en vain voi uskoa.
Minulla on vähän samantyylinen käsitys kuin edellisellä kirjoittajalla.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Regendos » 16 Touko 2008, 08:04

Wespa kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Se on kuin nirvana, johon buddhalaiset pyrkivät. Hauska juttu, että buddhalaiset yrittävät päästä elämästä eroon kun taas kristilliset jatkaa sitä kuoleman jälkeen.

Huvittavaa.


Itseasiassa asia ei ole ihan näin. Buddhalaisuudessa uskotaan hyvin vahvasti uudelleensyntymään ja onhan Dalai Lamakin ties kuinka monesti uudelleen syntynyt. Uusi Dalai Lamahan valitaan aina jonkin ajan päästä Dalai Laman kuolemisesta. Ruvetaan etsimään lasta, joka voitaisiin tunnistaa uudelleen syntyneeksi Lamaksi ja hänestä tehdään sitten uusi hengellinen johtaja.

Nirvana ei muutenkaan tietääkseni tarkoita täyttä tiedostamattomuutta, vaan täydellistä rauhan ja neutraalisuuden tilaa. Pyritään siis pääsemään aivojen tuottamasta pelosta, vihasta ym. turhista tunteista eroon ja tässä tilassa ihminen on ns. kaikkitietävä ja näkee (/ajattelee) kaiken selvästi ilman "aivojen tuottamia häiriöitä".

Lisää nirvanasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana


Minulla itselläni on tällainen käsitys, että buddhalaiset yrittävät päästä uudelleensyntymisen kierrosta eroon. Koska olet ihminen, sinun kuuluisi viettää elämäsi aika temppelissä pyrkien valaistumaan, koska muuna eläimenä et siihen pysty. Kristitythän vaan olisivat mielissään jos tällainen uudelleensyntyminen olisi mahdollista.

Nirvanasta sen verran, että sehän ei ole täysin tiedostamaton tila, vaan lähinnä oman oikean luontosi saavuttaminen joka on täynnä iloa. Ei sitä silti voi esim. taivaaksi luonnehtia.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ufomies » 16 Touko 2008, 12:54

Minulla itselläni on tällainen käsitys, että buddhalaiset yrittävät päästä uudelleensyntymisen kierrosta eroon. Koska olet ihminen, sinun kuuluisi viettää elämäsi aika temppelissä pyrkien valaistumaan, koska muuna eläimenä et siihen pysty. Kristitythän vaan olisivat mielissään jos tällainen uudelleensyntyminen olisi mahdollista.

Nirvanasta sen verran, että sehän ei ole täysin tiedostamaton tila, vaan lähinnä oman oikean luontosi saavuttaminen joka on täynnä iloa. Ei sitä silti voi esim. taivaaksi luonnehtia.


- Buddhalaisuudessakin on niin monta suuntausta, että oppi muuttuu hyvin paljon paikkaan nähden. Ensimmäisenä on suuri jako mahayanaan (Kiina, Korea, Japani) ja hinayanaan (Burma, Thaimaa, Vietnam, ym.)

Lisäksi Koillis-Aasiassa alkoi vaikuttaa 600-luvulta eteenpäin voimakkaasti kiinalaisperäinen Chan-buddhismi (tunnetaan yleensä paremmin japanilaisella nimellään Zen). Lisäksi jo pelkästään Japanissa on monia buddhalaisuuden suuntauksia ja lahkoja, jotka vastaavat radikaaliudeltaan hyvinkin kristinuskon luterilaisuutta ja muita reformistisia suuntauksia. (Esim. Shingon, Rinzai, Nichiren...)
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 20 Touko 2008, 02:57

Mutta mun mielestä hienoin tähän astinen ajatus kuoleman jälkeisestä elämästä on se, että meistä jokainen "luo oman" paratiisinsa johon sielu siirtyy kuoleman jälkeen.. eli siellä on kaikki kaipaamat ihmiset ja eläimet jne jne... Todella paljon lohtua tuova ajatus..
I believe..


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron