Kuoleman jälkeen

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja JFK » 21 Kesä 2008, 05:28

Niih. Vaikea sanoa mitä sen jälkeen on varmaa on vain, että energia säilyy aina. Joten jokainen meistä elää ikuisesti me vain muutetaan muota. Ajatellaanko ja niin päin pois sitä en osaa sanoa.
"I'd like to tell the public about the UFO situation. But my hands are tied."
John F. Kennedy

Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja JFK » 21 Kesä 2008, 05:47

Ja toisekseen kun me Eurooppalaiset ja monet muutkin kansallisuudet vetoamme raamattuun niin pitää muistaa, että raamattu on halpa kopio Juutalaisten pyhistä teksteistä ja ne ei usko jälleen syntymiseen eikä ikuiseen elämään. Jos nyt kannattaa uskoa mihinkään mitä valtion tukemat organisaatiot tuputtaa.


Oikeat kymmenen käskyähän kuuluu suommennettuna
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä valmista Jumal kuvia
3. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
4. Pyhitä lepopäivä.
5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi ,että kauan eläisit ja menestyisit
6. Älä tapa.
7. Älä tee aviorikosta.
8. Älä varasta.
9. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta, lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Ennenkä kukaan kysyy, että mitä eroa kymmenellä käskyllä mitä on opetettu jo ekalla luokalla kehotan kiinittämään huomiota 2,5 ja kymmenenteen käskyyn ja käyttämään vaikka googlea

Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin Jeesus ei ollut juutalaisten mukaan edes Jumalan poika vaan profeeta. Toinen asia mistä on kovasti ollut puhetta on se, että kuoleen meren kääröistä tai siitä läheltä olisi löytynyt kääröjä jotka on ollut yli 200 vuotta vanhempia kuin Jeesus ja niissä on ollut samoja opetuksia kuin Jeesuksella tästä jotkut on vetänyt johto päätöksiä joidenka mukaan Jeesus ei olisi ollut "opettaja" vaan "opetus lapsi itsekkin".

Ps. Enenkä joku käy räyhään Raamatusta minulle voin jo todeta etu käteen etten sellaista omista enkä halua. Enkä ole kääntymässä uskoon uskoitpa itse miten kovasti haluat.
"I'd like to tell the public about the UFO situation. But my hands are tied."
John F. Kennedy

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Riikervo » 21 Kesä 2008, 15:53

Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen) ;)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Ufomies » 22 Kesä 2008, 01:50

Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)


- Tämä on loputon suo kielinatsille tämä foorumi (ja jopa itse blogikin). :D

Itselläsikin on muuten virheitä kirjoituksissasi. ;)
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Riikervo » 22 Kesä 2008, 15:24

Ufomies kirjoitti:
Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)


- Tämä on loputon suo kielinatsille tämä foorumi (ja jopa itse blogikin). :D

Itselläsikin on muuten virheitä kirjoituksissasi. ;)

Juu, sen voin kyllä uskoa. Eihän kukaan ole täydellinen. Tuo viestini nyt oli lähinnä kehoitus virheiden korjaamiseen. :mrgreen:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 22 Kesä 2008, 23:46

Ufomies kirjoitti:
Uskonnoista tulikin mieleen että se on hauska kun ihmiset omistavat koko elämänsä (esim. papit[?]) asialle, jonka olemassaoloa ei voida varmasti todistaa.


- Minä saatan kutsua sitä toisinaan jopa poikkeukselliseksi rohkeudeksi. Miten käy käsitteen "usko" määritelmälle, ellei usko sisällä "askelta tyhjyyteen"? Vaikka klassinen tiedon määritelmä onkin "hyvin perusteltu tosi uskomus", niin ei siitäkään tarvitse ottaa kuin kaksi ensimmäistä sanaa pois ja yhtäkkiä maailmankatsomus onkin hyvin, hyvin kriittinen tekijä ihmiselämässä...

Papit erityisesti nykyajan Suomessa nähdään tietenkin yleensä aivottomina robotteina, jotka kuuluvat lahkoonsa palkkarengin asemassa. Pitäisi kuitenkin muistaa, että löytyy myöskin sellaisia ihmisiä, jotka omistautuvat hengelliselle elämälle nöyrässä ja vilpittömässä totuuden etsinnässä. Moni munkki ja muu askeetikko maailmankatsomuksestaan riippumatta saa kyllä minulta ihailuni ja tunnustukseni.


Olen kanssasi samaa mieltä.
En tarkoittanut kommentissani vähätellä heitä missään muotoa.

Anthrapos
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:21

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Anthrapos » 25 Kesä 2008, 03:19

Uskon että ruumiini kuolee ja tietoisuuteni säilyy, taikka että joudun helvettiin. :demoni:

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Wespa » 25 Kesä 2008, 18:58

Anthrapos, en menisi pelkäämään helvettin joutumista. Mielestäni se on vain lähinnä kirkon keino pelotella ja tätä kautta hallita ihmisiä. Toki voi olla joku helvetin tapainen paikka, (uskon, että on paikkoja ja maailmoja laidasta laitaan) mutta et sinne joudu vaikka kuinka tekisit kristinuskon tai muun määrittelemää syntiä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 22 Heinä 2008, 23:10

Riikervo kirjoitti:
Ufomies kirjoitti:
Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)


- Tämä on loputon suo kielinatsille tämä foorumi (ja jopa itse blogikin). :D

Itselläsikin on muuten virheitä kirjoituksissasi. ;)

Juu, sen voin kyllä uskoa. Eihän kukaan ole täydellinen. Tuo viestini nyt oli lähinnä kehoitus virheiden korjaamiseen. :mrgreen:


Vaikka tekstissä vähän pikkuvirheitä olisikin enemmän minua ainakin ärsyttää niistä nalkuttajat :) Tottakai jos tekstistä puuttuu pisteitä ja isoja kirjaimia tai on paljon kirjoitusvirheitä niin siitä on hyvä sanoa. Itse en kyllä mitään virheitä huomannut joka olisi häirinnyt lukemista. Tiedä sitten onko hän korjannut ne ennen kuin luin sen ;)
En kyllä itsekään ole mikään lahjakas oikeinkirjoituksessa mutta tietääkseni tästä selvää saa.

Avatar
Erobouzu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:01

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Erobouzu » 27 Heinä 2008, 07:37

JFK kirjoitti:Ps. Enenkä joku käy räyhään Raamatusta minulle voin jo todeta etu käteen etten sellaista omista enkä halua
Tuohon voisin todeta, että tieto on valtaa. Itse omistan raamattuja parikin kappaletta (ties mistä tarttunut mukaan), vaikka rippikoulun jälkeen kovaan vannoinkin ne polttavani. En siis ole mikään hihhuli, enkä todellakaan usko kyseisen kirjan opetuksiin, mutta kyllä tuota kirjaa edelleen silloin tällöin luen, jos en muuta niin piruuttaan. Suurimman osan ajasta raamattuni on kuitenkin tietokoneeni päällä ja korttipakan alla, että senkin pitäisi jo jotain kertoa.

Avatar
vaskikäärme
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Heinä 2008, 21:45
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja vaskikäärme » 27 Heinä 2008, 08:41

Minä olen Shamaani. Se siis on minun "uskontoni" mutta oikeastaan puhun mieluummin kokonaisvaltaisesta maailmankuvasta ja elämän näkemyksestä. Minulle se tarkoittaa sitä, että elämä jatkuu, muodossa tai toisessa. Shamaanina näen koko kaikkeuden, myös meille ihmisille "näkymättömät" maailmat, yhtenä valtavana, suurena energia eli voimaverkkona, jonka yksi säie itse olen. Kissani ovat sen toinen säie, pihan kivet kolmas jne. Elämä kiertää verkossa eräänlaisina sykäyksinä, eli impulsseina. Kun minun aikani on kuolla, palaan tuohon suureen verkkoon energiana ja synnyn ennemmin tai myöhemmin uudelleen, toisenlaisena säikeenä.

Jos elän elämäni niin että minulla on voimaa säilyttää tietoisuuteni kuollessani, on mahdollista, että synnyn uudelleen samaan sukuun tai sinne minne haluan. Jos en, Voima päättää siitä minne menen ja millaisena synnyn. Uskon kuitenkin että synnyn tietoisena olentona, koska kehityksen askelmilla ei ole mahdollista mennä alaspäin.

Olen nähnyt unissani ja tavannut sen verran monia kuolleita, että elämä kuoleman jälkeen on minulle todellista. Tietoisuutensa säilyttäminen kuoltuaan taas...se on mahdollisuuden mahdollisuus...
Kun epäröitte, valitkaa kokemus - ~Kuthumi~
Jokainen aamu, jalkojesi koskettaessa lattiaa, vedä syvään henkeä ja kysy itseltäsi, "miksi olen täällä?" - ~Tobias~

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Syys 2008, 22:14

On varmaan ihan mielenkiintoista "odotella" kuolemaa kun uskoo vain muuttavansa muotoa tai syntyvän uudestaan samanlaisena.

Itsellä niinkin tylsä uskomus kuin se että minä vain lakkaan olemasta.
En usko että esim. Jumala olisi luonut taivaan johon pääsisimme elämän loputtua. Jos taivas on paratiisi, miksei Jumala suoraan luonut meitä taivaaseen. Miksi meidän pitää käydä piinaava elämä tällaisessa maailmassa ennen paratiisia.
Tai jos vaikka energiani siirtyisikin johonkin toiseen eliöön ja se olisin periaatteessa minä, mutta minulla ei olisi mitään tietoa entisestä elämästäni, en voisi sanoa että olen syntynyt uudelleen.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 25 Syys 2008, 22:31

Tämäpä tässä onkin se mysteeri! Itsekin olen miettinyt sitä, että miksei meistä voitu tehdä täydellisiä samantien? Miksi pitää elää monta elämää, kun ei edes muista mitään edellisistä!
Jos edes muistaisi, niin voisi kuvitella siinä olevan jotain järkeä.. Joka tapauksessa kuitenkin tiedän, että sielumme/tietoisuutemme on kuolematon, vaikk'en ymmärräkään näiden monien elämien terkoitusta.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Wespa » 25 Syys 2008, 22:56

Tarkoitus on evoluutio, eli kehittyä henkisesti. Tähän liittyy paljon myös mm. karma. Yhden tiedon/teorian mukaan Jumala antoi ihmisille kiakki taidot mitä he halusivat, mutta sitten osa ihmisistä päätti, että he haluavat ansaita taitonsa ja niin Jumala sitten loi maan, joka toimii sielujen "leikkikenttänä"...

Kaikkien entisten elämien tieto säilyy DNA:ssa, johon pääsemme jossain vaiheessa käsiksi. Hypnoosilla on jo nyt mahdollista muistella entisiä elämiään. Tarkoituksena on kuitenkin olla muistamatta entisiä elämiä, jotta voisimme paremmin keskittyä tähän elämään ilman entisten elämien traumoja yms.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 25 Syys 2008, 23:05

Mitä varten meitä ei luotu samantien henkisesti kehittyneiksi? Mitä varten pitää kantapään kautta pyristellä ja oppia elämistä monen elämän verran? Tätä en ymmärrä! Eikö olisi ollut helpompaa kaikille, jos vaan oltaisiin synnytty täydellisinä? Ollaanko kuitenkin jotain koe-eläimiä? Hups.. luin juuri, että jotkut halusivat nimenomaan "ansaita" sen kehityksensä..Siksi täällä pyristellään. Kai sitä sitten itsekin olen toivonut...en vaan muista..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 25 Syys 2008, 23:41

tuputhy kirjoitti:Mitä varten meitä ei luotu samantien henkisesti kehittyneiksi? Mitä varten pitää kantapään kautta pyristellä ja oppia elämistä monen elämän verran? Tätä en ymmärrä! Eikö olisi ollut helpompaa kaikille, jos vaan oltaisiin synnytty täydellisinä? Ollaanko kuitenkin jotain koe-eläimiä? Hups.. luin juuri, että jotkut halusivat nimenomaan "ansaita" sen kehityksensä..Siksi täällä pyristellään. Kai sitä sitten itsekin olen toivonut...en vaan muista..

Tätä tämä on justiin, kun yritetään löytää elämälle merkitys niin tulee ristiriitoja välttämättä. Oikeasti, ei elämällä tarvitse välttämättä olla mitään tarkoitusta!
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 25 Syys 2008, 23:52

Kyllä ainakin minä haluaisin tietää, että miksi täällä elän ja olen? Ihminen nyt vaan on rakennettu silleen, että se tahtoo tietää, miksi juuri näin tapahtuu. Korvapuikollakaan ei liene tähän mitään vastalausetta valmiina..? Kait nyt tähän ihmiselämään joku syy täytyy olla?! Eihän mitään ole olemassa turhaan.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 26 Syys 2008, 00:27

tuputhy kirjoitti:Kyllä ainakin minä haluaisin tietää, että miksi täällä elän ja olen? Ihminen nyt vaan on rakennettu silleen, että se tahtoo tietää, miksi juuri näin tapahtuu. Korvapuikollakaan ei liene tähän mitään vastalausetta valmiina..? Kait nyt tähän ihmiselämään joku syy täytyy olla?! Eihän mitään ole olemassa turhaan.

Taas tätä psykologiaa että täytyy olla syy ei voi olla turhaa, ei voi, ei voi...
Ihminen rakennettu että tahtoo tietää miksi näin on? kamoon, tuo uteliaisuus on olemassa selviytymisen takia, ne yksilöt jotka ovat tutkailleet ympäristöään tehokkaammin ovat luultavimmin selvinneet. Tämäkin on lähinnä sitä että haluaa uskoa että ei ole olemassa "turhaan" ja ihminenhän yrittää antaa kaikelle syyn vaikka mitään syytä ei olisikaan.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 26 Syys 2008, 00:58

Juuri tätä tarkoitin; ihminen haluaa löytää syyn kaikelle!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kuoleman jälkeen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 26 Syys 2008, 01:01

Näin juuri, mutta kaikelle ei ole kunnon syytä kuten ei ole tuolle kauhajoen tapahtumillekaan
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron