Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jonii » 18 Loka 2008, 22:59

Jaarno kirjoitti:Jos aina olisi vain hyviä tunteita ja iloja ei me osattaisi nauttia niistä.


Surut ja negatiiviset tunteet ylipäätään johtuvat tasan tavoiteristiriidoista. Omat halut ovat ristiriidassa joko todellisuuden tai toisten tavotteidesi kanssa.

Helpoin tapa päästä täyteen euforiaan on siis lopettaa haluaminen ja tavoittelu. Jotkut mietiskelijät pyrkivät tähän. Ongelmana on sitten se, että maailma ja oma olemassaolo menettävät merkityksensä(Merkitys kun on sidottu tahtoon ja tavotteisiin). Jos taas pyrkii 'asettumaan linjaan todellisuuden kanssa', tahtomalla vain asioita jotka ovat todellisuutta, tilanne on vähän parempi, mutta tämäkään ei varsinaisesti ole tavoittelemisen arvoinen tila sinällään.

Summa summarum, olet melko pitkälti oikeassa.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Loka 2008, 23:03

hoh. toi kuvastaa vähä mua. itse en halua mitään. minulla ei ole tavotteita. minä vain elän.
Feel the LOVE

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Loka 2008, 00:05

Zrud kirjoitti:hoh. toi kuvastaa vähä mua. itse en halua mitään. minulla ei ole tavotteita. minä vain elän.

Sellaista ihmistä ei olekaan, jo se että kirjoitat tänne on jonkun tavoitteen/tarkoituksen syytä.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 19 Loka 2008, 00:09

Tää on muu yliluonnollinen keskustelu-Jumalan olemassaolo: Mikä on Korvapuikon tavoite, kun kirjoittaa tänne?
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Loka 2008, 00:11

vaikea selittää tavoite aivan täydellisesti mutta se on varmasti yhdistelmä näistä: muuta tekemistä ei ole, halu vaikuttaa muiden mielipiteisiin, halu synnyttää keskustelua ym.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 19 Loka 2008, 00:14

...Ja liittyy Jumalan olemassaoloon....?
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Loka 2008, 00:54

no ei ny iha mennä siihe ääripäähän.
siiis mitä tavotetta mulla on... hmm...... öö... kai ainoa se että elää siihe asti ku kuolee :- P
ja mitä haluan.... ööö... olla rauhassa. ainoast tavoitteet mun elämässä.
en ees mee töihi -_-
Feel the LOVE

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Loka 2008, 10:46

Nohnoh, ei mtn nenäilyjä tänne kiitos. Mutta kai kommenttisi oli luettavana nänäkkäänä pilkun nussimisena. Ei aina jaksa kirjoittaa sanantarkasti joka asiaa jos siihen aina ottaudutaan. Meinaan sitä että tuossakin Zrud kertoi ajatuksistaan, ei juuri siitä mikä ON totta ja miten asia SANANMUKAISESTI menee, vaan mitä tuntee. Tämä ei ole tiede foorumi, jossa jokaisen lauseen pitää olla yksiselitteisiä :) Tämä ei ollut vinoilu, selvitys aiheesta vaan omasta näkökulmastani!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 03:09

ohhoh... Mulle aina valitetaa kun elelen vaan minun "fantasia maailmassa" pelaan pelei, ja kiinnitän huomioo enemmin tuohon "fiktioon" kuin oikeaan elämään...
mutta itse en tällä hetkellä näe oikeassa elämässä mitään minkä vuoksi voisi elää.
Ainoa henkilö kenen vuoksi voisin kuolla on itseltäni saavuttamattomissa.
Enkä myöskään oman kädenkautta tuotettuun loppuun halua alentua.
Jos minulla ei olisi tätä fantasiamaailmaani...
en olisi varmaan edes enää elossa :- /
ei sitä muuten jaksaisi....
Jotai vikaa minun nupissa on... ja muiden ihmisten vuorovaikutus ja tarpeet
vain pahentavat oloani... tahtoisin katkaista kaikki siteeni kaikkiin ihmisiin. Muuttaa jonnekkin keskelle ei mitään. Elää yksin. Siten saisin rauhan...
ja sen takia olen alkanu kallistumaan tuohon "isomman tahon apuun" vaikka sitä ei oikeasti olisikaan... ajatus siitä... mielikuva... että on jokin suurempi taho kuin me saastaiset, mitättömät ihmiset... siihen on kai pakko alkaa turvautumaan... si eitä muuten täälä kai kauaa jaksaisi olla...
Feel the LOVE

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 20 Loka 2008, 06:41

En minä usko että sinulla nupissa mtn vikaa olisi :) Hei, mä halusin vuos sitten muuttaa jonnekin Kanadan metsiin erakoks eleleen. Ja itsekin elän lähinnä fantasiamaailmassa, ainakin pelien, kirjallisuuden sekä musiikin että harrastusten suhteen :P Plus että lucidit, milloin harvoin ne onnistuvat. Minkä sille voi ettei nykyelämä tuota muita haasteita kuin.... :x ... koulutehtävät... :demoni:

...Tuolla, kesyttäen susia ja tanssien porojen kanssa....
Kuva

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 06:47

nätti kuva,
Feel the LOVE

Avatar
scottie
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008, 16:44
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja scottie » 20 Loka 2008, 07:02

Musta tuntuu, että Jumala on tällänen tietynlainen ajattelutapa. Sitä ei ei oo missään olemassa ja silti se on Häneen uskovien ihmisten sydämessä ja mielessä. Se on -ismi. Ja mulla on sellainen -ismi osittain olemassa tällä hetkellä.
elämä hymyilee, minä en

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja ridikulous » 20 Loka 2008, 11:19

tuputhy kirjoitti:Kuka on ollut niin viisas, että on pystynyt tekemään tällaisen loogisen systeemin, jossa kaikki on osattu ottaa huomioon?

Jotkut selittävät tuon evoluutiolla. Ja sehän onkin ihan pätevä selitys.

SHap kirjoitti:Tästä taas tullaan kysymykseen, miksi.
Miksi viisas henkilö on luonut kivun ja tunteet?
Eikös kaikilla olisi asiat paremmin, jos olisi yhtä köyhä tunnemaailma, mitä muurahaisella?

Ja edelleen sama vastaus. Kipu ja tunteet auttavat eliötä kehittymään ja selviämään paremmin maailmassa. Yksinkertainen esimerkki:

On jokin ötökkä. Se kykenee tuntemaan vain hyvää oloa. Se kipittää mennä eteenpäin, kun vastaan tulee isompi öttiäinen, joka uhkaa syödä sen. Ötökkä ei tunne kuin hyvää oloa, joten se ei huomaa minkään olevan pielessä. Se kuolee.

Sitten on toinen ötökkä, joka tuntee sekä hyvää että pahaa oloa. Samassa tilanteessa sen olotila muuttuu huonoksi, joten se muuttaa käytöstään ja lähtee karkuun. Tällöin uhka poistuu ja sen olo muuttuu taas hyväksi. Se selviää hengissä. Se jatkaa sukuaan.

Se on evoluutiota.

Noh, ihmisellä tunteet ja kipu eivät tietenkään enää vaikuta hengissäpysymiseen. Kahdesta ihmisestä kuitenkin se, joka kykenee tuntemaan monipuolisemmin, tulkitsemaan toista ja muuttamaan käytöstään tilanteen mukaan, pärjää elämässä todennäköisesti paremmin.

(Huom. ei faktoja, omaa päättelyä vain! Korjatkaa epäkohdat tarpeen mukaan...)
yes, it may seem ridiculous.

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jonii » 20 Loka 2008, 12:20

Zrud kirjoitti:mutta itse en tällä hetkellä näe oikeassa elämässä mitään minkä vuoksi voisi elää.


Ne asiat joista pidät tässä maailmassa? Läheisesi, ihanteesi, harrastuksesi..?

Jos minulla ei olisi tätä fantasiamaailmaani...
en olisi varmaan edes enää elossa :- /
ei sitä muuten jaksaisi....


Masennus on sairaus. Ja sairaudet ovat hoidettavissa.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 12:45

en käy tervehtimässä sukulaisia kun muodollisuuden vuoksi. en ihaile mitään. ha minulla ei ole harrastuksia. ja olen vetänny masennus pillereit ja niist ei oo v*ttu nii mitn hyötyy. täytttä skeidaa. ollen mikä olen ja olen sujut sen kanssa. en ala itsestäni muokkaamaan jotain mitä en oikeasti olisi.
Feel the LOVE

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jonii » 20 Loka 2008, 13:52

Zrud kirjoitti:en käy tervehtimässä sukulaisia kun muodollisuuden vuoksi. en ihaile mitään. ha minulla ei ole harrastuksia. ja olen vetänny masennus pillereit ja niist ei oo v*ttu nii mitn hyötyy. täytttä skeidaa. ollen mikä olen ja olen sujut sen kanssa. en ala itsestäni muokkaamaan jotain mitä en oikeasti olisi.


Itse en viitsi muodollisuuksista niin välittää, joten en ole nähny vuosikausiin sukulaisiani(Lukuunottamatta aivan lähintä perhettä). Läheisillä viittasin lähinnä ihmisiin jotka tiedät, joista pidät ja joihin luotat. Sukulaiset eivät näemmä sinullekaan ole kovin läheisiä.

Niin ja, jos väität ettet ihaile mitään, valehtelet. Ihmisen aivot toimivat suhteuttavasti, niiden toiminta perustuu siihen että ne asettavat tietyt kiintopisteet, tietyt ihanteet ja tietyt vastenmielisyydet, joiden perusteella maailman määrität. Aivokemiaan perustuva fakta, jota et voi kiertää millään etkä mitenkään.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Brecle » 20 Loka 2008, 15:17

Alter ego se on
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 20:39

ööö... no karua kuin se onkin. ihaillen kuolleita. koska he ovat saavuttaneet elämän päämäärän. toisin kuin minä... ja ei ole ihmistä maanpäälle johon esim... oman henkeni voisin luottaa...
on ainoastaan 1 ihminen joka on aika lailla samanlainen kuin minä mutta ei siltikään samanlainen... sillee ovelastee... olemme kyllä puhe yhteydessä päivittäin. että alan olemaan aika lailla zombie... menen virran mukana ja en välitä asioista meni ne sitten mitenpäin tahansa.
Feel the LOVE

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Loka 2008, 21:31

Olet siis luovuttanut elämäsi hallinnan sille "virralle", jonka mukana menet? Mikä sai sinut uskomaan, että et voi vaikuttaa mitenkään elämäsi kulkuun? Vai oletko aina ollut sellainen?
(hyvä on; "keittiöpsykologiaa", voi jättää huomioimatta, jos siltä tuntuu..Ehkä et halua edes näin yleisesti asiasta kirjoitellakaan, eikä tarvitsekaan. Ajattelemisen aihetta kuitenkin)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Loka 2008, 21:36

Jumalan olemassa olo...^^'
Hieman offtopic?

Harhautunut polku ei ole kuitenkaan aina väärä. Minun puolestani ainakin voitte jatkaa vielä terapeutti-offtopic-keskusteluanne, ellei jollakin muulla ole mitään sitä vastaan.

Jees jees...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa