Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Touko 2008, 17:11

Käydään nyt sitten heti kiinni vaikeimpaan aiheeseen. Haluan mielipiteitä!! Kommentteja ja argumentteja!! Nyt ei vaieta, antakaa mielipiteenne pulputa ulos!
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zipuli » 20 Touko 2008, 17:13

No jaah.... Mulla on ihan outo jumalasuhde. Krisitty olen, enkä kiellä sen olemassaoloa, mutta en himotakkaan... Joten siis joskus ajattelen että on joskus ajattelen että ei ole....

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Touko 2008, 17:16

kiitos ensimmäiselle äänestäjälle zipulille!!
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Arctica » 20 Touko 2008, 18:08

Hmm.. Empä kyllä osaa yhtään sanoa uskonko Jumalan olemassaoloon.
Nyt kävi
näin

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Hartsa » 20 Touko 2008, 18:18

Jo vain. Tietysti Jumalan käsitettä kun ei tarkemmin määritelty, niin oletan että jokainen voi omassa mielessään päättää mikä on jumala itse kullekin.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Touko 2008, 18:21

Minulla on aika paljonkin argumentteja tähän kysymykseen ja aika paljon niistä löytyy kun klikkaa tuossa minun allekirjoituksessa olevaa linkkiä.
Ja vastaus minun osalta on että jumalaa ei ole
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Touko 2008, 18:24

Tarkennukseksi vielä:
Jumalana tarkoitan yhtä, persoonallista hallitsevaa voimaa.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Touko 2008, 19:05

Joku on kaiken alkuunpanija. Kun miettii kaikkea, mitä on olemassa, varsinkin ihmistä, että miten on kaikki ihmiskropassa järjestetty; ravitsemus, kuonanpoisto, lämmönsäätely, kasvaminen, henkinen kehitys, (Lista voisi jatkua loputtomiin) niin on todella vaikea uskoa, että olisimme saaneet alkumme sattumanvaraisesti jostain sattumanvaraisesta atomien yhdistymisestä.

Näitä miettien, mielestäni Jumala on olemassa. Tosin olen sitä mieltä myös, ettei Jumala ole vaan henkilö, vaan kaikki olemme osa Jumalaa. Raamatun mukaanhan hän puhalsi meihin elämän hengen! Eikö olekin mystistä, että kun ihminen syntyy, hän on oma persoonansa, eikä mikään massatuote!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Touko 2008, 19:18

tuputhy kirjoitti:Joku on kaiken alkuunpanija. Kun miettii kaikkea, mitä on olemassa, varsinkin ihmistä, että miten on kaikki ihmiskropassa järjestetty; ravitsemus, kuonanpoisto, lämmönsäätely, kasvaminen, henkinen kehitys, (Lista voisi jatkua loputtomiin) niin on todella vaikea uskoa, että olisimme saaneet alkumme sattumanvaraisesti jostain sattumanvaraisesta atomien yhdistymisestä.


Olen pahoillani, mutta nyt minun täytyy esittää eriävä mielipide...
- Elämä maapallolla alkoi parista pienestä bakteerista, kehittyi tohvelieläimeksi, siitä selkärangattomiksi merieläimiksi kunnes nekin saivat selkärangan ja nousivat maalle. Ja kaiken tämän aikaa kehomme, elämämme järjestelmä SOPEUTUI. Kaikki on kiinni sopeutumisesta ja KEHITTYMISESTÄ. Kiitos kommentista, se on erinomainen keskustelun herättäjä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Touko 2008, 19:36

Kuten keskustelun avauksessa sanotaan: Kaikki mielipiteet sallitaan ja jokainenhan muodostaa omansa kokemustensa perusteella. Ei minulla ole tarvetta väenväkisin "käännyttää" ketään, vaikka tietysti oma mielipiteeni on se oikea, siis MINUN mielestäni! Ihmettelen vaan, miksi ei enää tuhansiin vuosiin ole kehittynyt uudenlaisia ihmisiä jostain ameeboista tai apinoista.. -Jos sitten uusiksi ihmisiksi ei lasketa noita avaruuden olioita, jotka kai kuitenkin olivat olemassa jo ennen meitä.
Jalat maassa, pää pilvissä

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Gitarre » 20 Touko 2008, 19:42

Vähän on kiikun kaakun että uskooko nyt tuohon vai ei :/
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Touko 2008, 19:53

Kyllä kyllä! Ehdottomasti! Mielipiteet ovat täysin sallittuja ja toivon niiden viljelemistä kaikin tavoin! Olen pahoillani jos argumenttini vaikutti mielipiteiden väheksymiseltä.
Ps. ihmisen evoluutiollinen kehitys on hyvin uniikkia, joten on hyvin epätodennäköistä, että ihminen "syntyy uudestaan".
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Mya_ » 20 Touko 2008, 20:34

Tämä asia on aina ollut itselläni melkoisen mietinnän alla, minkä takia en (vielä) pysty äänestämään tähän asiaan juuta enkä jaata.
Sanottakoon, että minut kasvatettiin kristityksi, mutta jo hyvin nuorena koin ettei se sovi minulle. Nykyään luokittelisin itseni pakanaksi.
Uskon hyvin vahvasti, että jokin voima on olemassa, mutta en osaa sanoa millainen tämä voima on. Jumalkäsitykseni perustuukin vahvasti tähän johonkin voimaan, mutta en osaa sanoa onko itse jumalaa/jumalia olemassa.
Toisaalta ajattelen että kutsumme tätä voimaa jumalaksi/jumaliksi/jumalolennoiksi.
Eli, riippuuko tämä kaikki siitä kuinka määritellään Jumala? Kristityt näkevät Jumalan persoonallisena jumalana, ikään kuin henkilönä (tai näin ainakin olen ymmärtänyt). Itse koen sen lähinnä voimana ja koen sen vain olevan.

Äh, tähän aiheeseen on niin vaikea vastata mitään tyhjentävästi.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Wespa » 20 Touko 2008, 22:17

Uskon Jumalaan, mutta en tavanomaiseen kristittyyn Jumalakäsitykseen, vaan uskon ns. "energiaan", jota me kaikki myös olemme. (olemme kaikki alkuräjähdyksestä)
Tämä Jumala on kuitenkin paljon suurempaa mitä pystymme kuvittelemaan.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 21 Touko 2008, 20:49

Wespa kirjoitti:Uskon Jumalaan, mutta en tavanomaiseen kristittyyn Jumalakäsitykseen, vaan uskon ns. "energiaan", jota me kaikki myös olemme. (olemme kaikki alkuräjähdyksestä)
Tämä Jumala on kuitenkin paljon suurempaa mitä pystymme kuvittelemaan.


Erittäin mielenkiintoinen ajatus. Peustetaan kultti :lol:
Ei mutta oikeesti, tossa on jotain jännää koska toi on samalla loogista, mutta monimutkasta. Tarkotatko että kaikki elollinen ja eloton muodostaa tätä jumalaa henkisellä energiallaan?


- Anti-Gravity

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Wespa » 21 Touko 2008, 21:33

Selitän vähän tarkemmin. Alkuräjähdykseesähän oli vain yksi piste (joka on tämä Jumala) sitten se päätti jakautua pienen pieniin osiin ja kokea itseänsä ns. eristetyssä tilassa, eli jokainen osanen on toisistaan täysin tiedostamaton ja kokee omat kokemuksensa, kunnes sitten kehityttyään/opittuaan pääsee takaisin osaksi Jumalaa. Me kaikki olemme siis osa Jumalaa, eikä meidän tarvitse mennä mihinkään kirkkoon sitä Jumalaa palvomaan, sillä se on meissä jokaisessa...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 22 Touko 2008, 09:24

Wespa kirjoitti:Selitän vähän tarkemmin. Alkuräjähdykseesähän oli vain yksi piste (joka on tämä Jumala) sitten se päätti jakautua pienen pieniin osiin ja kokea itseänsä ns. eristetyssä tilassa, eli jokainen osanen on toisistaan täysin tiedostamaton ja kokee omat kokemuksensa, kunnes sitten kehityttyään/opittuaan pääsee takaisin osaksi Jumalaa. Me kaikki olemme siis osa Jumalaa, eikä meidän tarvitse mennä mihinkään kirkkoon sitä Jumalaa palvomaan, sillä se on meissä jokaisessa...


No nyt ymmärrän. Tuossa on ytyä!

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 22 Touko 2008, 16:00

Itsellä on aina ollut vaikeuksia suhtautua jumalan olemassaoloon, mutta en kuulu kirkkoon ja tällä hetkellä uskonkin, että jumalaan uskomisen suosio selittyykin pitkälti kuolemanpelolla.Okei, voi olla vähän provosoiva argumentti,mutta kyllähän kuoleman mieltäminen on helpompaa jos ajattelee elämän loputtua kävelevänsä valoon ja näkevänsä kaikki kuolleet sukulaiset ja ystävät yms. Moni ei varmasti uskalla ajatella,että jos kuoleman jälkeen ei olekaan enää mitään, pelkkää tyhjää.Tässä oli minun mielipiteeni,toivottavasti en loukannut sillä ketään :roll:
If you're strange,then you're one of us!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Touko 2008, 17:22

Hei Wespa!
Teoriasi on mitä kiehtovin, ja vaikka olenkin yleensä karttanut kaikenlaisia uskontoja, minulla ei todellakaan olisi mitään vastaan noin hienolle ajatukselle!
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 22 Touko 2008, 20:24

Wespalla on ihan samoja mietteitä, kuin minullakin.
Olen vuosikausia "etsinyt totuutta" ja huomaan että hän on löytänyt samanlaisia asioita, kuin minä. Kuortaneella heinäkuussa kuulen lisää, siellä on ihanaa, kun on satoja ihmisiä, keille ei tarvitse "rautalangasta vääntää" asioita!

Tulkaa ihmeessä kuortaneelle kaikki! Lisätietoja osoitteesta: http://www.ultra-lehti.com
( ps. en tienaa tästä mitään, tahdon vaan kertoa, miten mahtavaa siellä on! Itse ollut kahtena vuonna)
Jalat maassa, pää pilvissä


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron