Muistot säilyvät sydämissämme?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Joulu 2008, 15:03

Häh? En usko, että sydämmen mukana voisi saada muistoja.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 08 Joulu 2008, 15:05

^ niinjamuuten sehän pumppaa verta, n.nyrkin kokonen verta pumppaava möhkäle (jota ilman ihminen nyt tuskin kylläkään pystyis elää..) nii miten ihmees siihen muka jtn muistoja tallentuis? ei se kai mikää kovalevy ole..

ettet vaa sekottannu aivojen siirtoa??
(ainut ongelma on se että aivojensiirtoja ei tehä, ainakaan onnistuneita..)
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Joulu 2008, 15:32

Paitsi jos veren mukana kulkeutuu aivoista soluja sydämmeen?
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Joulu 2008, 17:25

Entä jos ihminen joutuu kolariin, aivoista lähtee soluja yms. irti ja jatkaa matkaa veren mukana?
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Joulu 2008, 17:29

En tässä väitäkkään niin, että voisi saada toisen muistin. Lähinnä tässä heittelen ehdotuksia.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Sid
Maahinen
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Syys 2008, 18:55
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Sid » 08 Joulu 2008, 18:36

Sydämeen ei mahdu kahta ämmää, pojat. Muistakaapas se.

En usko tähän väitteeseen. Kuten aikaisemminkin jo sanottu, niin sydän nyt vain on nyrkin kokoinen verta pumppaava ja näin meitä elossa pitävä lihas. Aivoissahan ne ihmisen muistisysteemit ovat.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Joulu 2008, 21:38

oha sitä jossai tutkimuksissa väitetty et ihmisellä on DNA muistia. tai jotain.
joten sydämmen siirossa voisi mahdollisesti pienimäärä DNA'ta siirtyä uuteen kehoon ja sitä kautta siirtya verenkierron kautta aivoihin ja tulla uusi muisto asiasta mitä et ole itse tehnyt.
Feel the LOVE

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Joulu 2008, 21:53

Juu tuostahan taisi ollakkin aikaisemmin tuola blogissa juttua ? Jotain siinä selitettiin että joidenkin ihmisten persoonallisuus oli täysin muuttunut sydämmen siirron jälkeen ja he olivat yht äkkiä alkaneet tietämään kaikkia yksityiskohtia sen luovuttajan elämästä jne jne. :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Danae
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 13:54

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Danae » 11 Joulu 2008, 15:18

Zrud kirjoitti:oha sitä jossai tutkimuksissa väitetty et ihmisellä on DNA muistia. tai jotain.
joten sydämmen siirossa voisi mahdollisesti pienimäärä DNA'ta siirtyä uuteen kehoon ja sitä kautta siirtya verenkierron kautta aivoihin ja tulla uusi muisto asiasta mitä et ole itse tehnyt.


DNA-muisti on kiinnostava idea. Kvanttitasolla kai voisi olla mahdollista. (?) (Harmi, että olen vasta alkanut perehtyä kyseiseen teoriaan. Ihan vapaa-ajalla.Ei voi tehdä päätelmiä. :( )

Tosin itse olen aina kuvitellut kaiken olevan tallessa aivoissa. Mutta jänniä tapauksia, jos ovat tosiaan tapahtuneet. Mistä me paljonkaan tiedämme. Nuo asiat ovat ihan lapsenkengissään. Vasta noin sata vuotta suurempaa kehitystä.
Two things are infinite: the universe and human
stupidity; and I'm not sure about the universe.

-Albert Einstein-

Avatar
charlie
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 15:40

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja charlie » 12 Joulu 2008, 21:21

Uskomatonta ajatella mutta voishan tuo totta ollakkin.
Itse kyllä olen tähän mennessä ajatellut että sydän on vaan verta pumppaava lihasmöykky joka pitää meidät hengissä..
Turha piiloutua, ne löytävät sinut silti.

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Jonii » 12 Joulu 2008, 23:05

Danae kirjoitti:
Zrud kirjoitti:oha sitä jossai tutkimuksissa väitetty et ihmisellä on DNA muistia. tai jotain.
joten sydämmen siirossa voisi mahdollisesti pienimäärä DNA'ta siirtyä uuteen kehoon ja sitä kautta siirtya verenkierron kautta aivoihin ja tulla uusi muisto asiasta mitä et ole itse tehnyt.


DNA-muisti on kiinnostava idea. Kvanttitasolla kai voisi olla mahdollista. (?) (Harmi, että olen vasta alkanut perehtyä kyseiseen teoriaan. Ihan vapaa-ajalla.Ei voi tehdä päätelmiä. :( )

Tuo voisi olla mahdollista hyvin monella tasolla, mutta kvanttitaso on suurin piirtein yhtä järjetön veikkaus kuin valtiotasolla toimiva muisti(Kvanttien toimipiiri, 10^-18 metristä alaspäin on about yhtä kaukana solujen ~10^-6 metristä kuin melko pienen valtion halkaisijaa vastaava etäisyys 10^6m = 100 kilometriä)

DNA-muisti, jos tuohon ei rupea sekottamaan kvantteja, on kuitenkin monessa mielessä pätevä ajatus. Tuon muistin siirtyminen ei kuitenkaan tunnu oikein missään mielessä uskottavalta.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Joulu 2008, 23:40

niin. koska epäilen että sydämmet "ns" puhdistetaan ennen sen siirtoa uuteen kehoon.
koska jos ei arvoisia veriä sekottuu... se ei tiedä hyvää.
Feel the LOVE

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 12:42

Zrud kirjoitti:niin. koska epäilen että sydämmet "ns" puhdistetaan ennen sen siirtoa uuteen kehoon.
koska jos ei arvoisia veriä sekottuu... se ei tiedä hyvää.

kyl ne sillai 'puhdistetaan' mut kyl ne pitää kattoo ne jokku ihme veriryhmät ja sellaset et ne on kohdakkain koska muten elimist voi ruveta hylkimään siirrettyä elintä.
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 13 Joulu 2008, 12:48

Nemesis kirjoitti:
Zrud kirjoitti:niin. koska epäilen että sydämmet "ns" puhdistetaan ennen sen siirtoa uuteen kehoon.
koska jos ei arvoisia veriä sekottuu... se ei tiedä hyvää.

kyl ne sillai 'puhdistetaan' mut kyl ne pitää kattoo ne jokku ihme veriryhmät ja sellaset et ne on kohdakkain koska muten elimist voi ruveta hylkimään siirrettyä elintä.


Vaikka kaikki veriryhmät yms. ovat kohdallaan niin siltikin keho voi ruveta hylkiin elintä. Ja jos ihminen on saanut elinsiirron hänen täytyy syödä pillereitä loppu elämänsä. että heko ei rupee hylkiin elintä.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 13:40

näinhän se on ^
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja viltsu » 13 Joulu 2008, 16:30

On kokemusta, vaarilla on uus maksa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Nenrei
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 14 Loka 2008, 20:46
Paikkakunta: Soïnï

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Nenrei » 01 Tammi 2009, 16:01

Oon aina tienny että nää elinsiirrot ei ole ihan niin yksinkertaisin kuin miltä vaikuttaa. Sen takia karsastan ajatusta, että antaisin omia elimiäni muille tai ottaisin jonkun muun elimiä itselleni. Se tuntuu jotenkin karmealta. Varsinkin tuo sydänjuttu, minä en halua antaa yhtäkään muistoa jollekin toiselle, varsinkaan jos olen sen sydämeeni asti varastoinut. :lol:

Tuo vaikuttaa tietyllä tavalla katsottuna loogiselta, että sydämen mukana kulkee muistoja. Kun näkee oikean sydämen, niin se näyttää aika härskiltä ja sehän on verta pumppaava lihas. Mutta kun ajattelen omaa elämääni, kaikkea sitä miten tiivistä yhteistyötä tunteet ja sydän tekee... Tunteethan on oikeastaan näkymättömiä, niillä ei ole fyysistä muotoa vaan ne on päänsisäisiä juttuja. Joten miksi kun kokee esimerkiksi ikävää sattuu sydämeen? Niillä täytyy olla joku outo yhteys. Pelko kiihdyttää sydämen sykettä, samoin rakkaus. Jos tunteet vaikuttaa sydämeen, niin kai sinne voi varastoida tärkeitä muistoja. Tuntuu kuitenkin aika karmivalta, että muistaisi tappajansa kasvot ja se olisi sydämessä aina. Raskas taakka kantaa... Tai hassulta kuullostaa tuo laulun sanojen muistaminen. Mutta jos ne asiat on olleet niille ihmisille tärkeitä. Mies haluaa, että tappaja saadaan kiinni ja poika piti oppimaansa laulua tärkeänä. Aika loogista omalla tavallaan.

Uskoisin, että tuo voisi olla ihan totta. Ehkä kaikki eivät varastoi muistoja sydämiinsä, joten suurella osaa siirtosydämen saaneista ei ole tuollaisia outoja muistoja. Tai ehkä heillä on, mutta he eivät havaitse niitä. Eivät ehkä edes halua havaita? Ken tietää. DNA-muisti kuullostaa järkevältä teorialta. Ehkä se kuitenkin sitten pätisi kaikkiin elimiin, esim juuri tuohon vaarin maksaan? :mrgreen: Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että sydän ei ole ihan niin yksinkertainen kuin se fyysisessä muodossaan vaikuttaa olevan... :roll:
Kuva

mema
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2009, 17:35

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja mema » 22 Helmi 2009, 19:40

Tuo vois olla ihan hyvin tottakin. Todellakin mahdollista että muistot säilyy sydämmes. Käyttäkää maalaisjärkeä. :ghost:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 22 Helmi 2009, 19:47

Itsellä taas maalaisjärki sanoisi että ei tietenkään. :roll: Noh, kukin tavallaan.
Ja itse en kyllä usko tähän.

Avatar
EileenMay
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Maalis 2009, 07:49
Paikkakunta: jumalan selän takana :D

Re: Muistot säilyvät sydämissämme?

ViestiKirjoittaja EileenMay » 09 Huhti 2009, 07:51

mielenkiintoista. oon ennenkin tosta lukenu jotain. Uskon, että toi vois hyvinkin olla totta. Kyllä varmaan muistoja voi säilyä sydämes, tosin en usko että kaikilla uuden elimen saavilla olisi tällaisia muistoja.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa