Kaupunkikauhua?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 09 Heinä 2008, 22:31

Tuntuuko teistä karsealta kävellä takaisin kaverilta tai ystävän luolta kymmenen jälkeen? Onko tiedän mielestänne oma asuinkaupunkinne turvallinen. Tai kenties pelottava? Onko teillä jotain karseita kokemuksia.

Itse asun pieksämäellä joka on äänestetty Suomen rumimmaksi kaupungiksi. Täällä tehdään myös eniten murhia(tai itsemurhia, en oikein muista), tosin tietenkin asukaslukuun nähden. Oma kotitienooni tuntuu melko turvalliselta, enkä sanoisi, että pelkään liikuskella kaupungilla keskellä yötä, vaikka tämä paikka onkin aika korvessa. Mitä nyt joskus rupeaa mielikuvitus laukkaamaan...
We are what we choose to be, not what we want to be..

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 09 Heinä 2008, 23:40

en juoksentele kovinkaan paljoa kaupungilla yö aikaan.. mutta tiäl tampereellahan tapahtuupi yhtä sun toista.. mutta eipä justiisa pelkästään keskustassa :D että voisi olla melki missä vaan vaarallista mut mitä nyt illalla on tullu käveltyä joskus täällä niin 3vuoden aikana olen vaan yhteen öykkäriin (joka puhui huuteli itteksee) törmänny muuten omal kohal tiäl aika rauhallista..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 10 Heinä 2008, 10:56

Eipä mulla kauheasti ole pelottanut myöhäisellä liikkua. :) Kerran uudenvuoden aattona tutisi polvet kun kotiin kävelin, ja koko kaupungin katuvalot oli sammutettu. Ei sillä että olisin pelänny oman turvallisuuteni vuoksi, mutta oli outoa ku ei nähny eteensä. Ei tämä Kemijärvi kyllä mitenkään järin iso paikkakaan ole, että ei sinänsä ole pelättävääkään. Täälläkin noita henkirikoksia sattuu huomattava määrä muuhun Suomeen nähden, mutta näissä pikkupaikoissa tuppaa olemaan yleensä jotain porukan sisäisiä rähinöitä jossain kerrostaloasunnossa, laskuhumalassa. Isommissa kaupungeissa on enemmän pelättävää koska on isompi todennäköisyys että kadulla tulee vastaan joku ihan random heebo ja puukottaa.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Heinä 2008, 14:03

Täälläpäin ei ainakaan mitään paranormaalia pidä pelätä. Öisin kulkiessani kaduilla en pelkää, mutta olen tavallista valppaampi mm. päällekarkauksien varalta.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja ninjani » 10 Heinä 2008, 17:29

Ei minun asuin paikkaa voi kaupungiksi edes sanoa, mutta silti on hieman turvaton olo joskus. Täällä suurin osa nuorisosta polttaa, ja viikon loppuisin vetää teinikännit. En itse hirveänä kuljeskele kylällä kymmenen jälkeen, mutta kavereitten kanssa hengailen lähistöllä.
Niin ja vielä sekin, että isoveljen kaveri valehtelee joistakin hulluista miehistä, jotka tappaa ihmisiä ja käyttää hyväksi. Mutta eipä niitä juuri kukaan uskokkaan.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 10 Heinä 2008, 20:49

Kotikaupungissani minulla on useimmiten turvallinen olo. Täällä ei mitään juuri satu, pienessä kylässä. Joskus romaneilla on ollut omia kärhämiään tuossa meidän lähellä, mutta eivät ne asiaankuulumattomiin koske.

Oulussa kyllä kylmää joskus baarista kotiin tullessa. Silloin jokin aikaa sitten kun siellä liikkui se raiskaajakin, jota ei ole vieläkään saatu kiinni (tuskin enää saadaankaan), en poistunut baarista yksin tai mennyt minkään puiston läheltä. Puistoissahan ne kaikki tapahtuivat ja juuri valomerkin jälkeen.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Dezil » 10 Heinä 2008, 21:25

Kun mun kaveri asu viel entisessä kämpässä sielt oli ilkee lähtee ku siin o semmonen iha pimee kohta mis ei oo valoja... Niin tuntuu et joku lähtis sun perään niin juoksen aina sen kohan..

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Ninyo » 10 Heinä 2008, 22:46

Kyllähän sitä pienempänä tuli varottua kun tuli jostain illalla kotia, mutta en nykyään edes pahemmin liiku yksin yöllä. Enkä usko että tämmöisessä mettäkylässä olisikaan mitään hirveän pelottavaa. Ja muutenkin olen tottunut öiseen mettään. :lol:
Täytyyhän sitä aina olla varuillaan, ihmisistä kun ei koskaan tiedä, tai vaikkapa voihan sitä jokin elukkakin kimppuun hyökätä. Mutta harvemmin eläin kuin ihminen.
Tässä parin viikon aikana on ollut pientä varovaisuutta liikkeellä kun läheisestä hoitokodista pääsi karkuun eräs potilas. En kyllä tiedä että minkälainen potilas on kyseessä, ihan vain vanhuuden höperö vai jotakin ihan muuta. Lehdessäkin vain luki: "Potilas tarvitsee jatkuvaa huolenpitoa." Mitähän tuostakin voi sitten ajatella...
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 11 Heinä 2008, 08:35

Kyllä musta tuntuu et tää seutu on ihan turvallista. Täällä korvessa paljon tapahu:D
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 11 Heinä 2008, 14:01

Asun onneksi tässä turvallisemmassa kaupunginosassa, kuitenkin mukavan lähellä keskustaa. Kaupungissamme on kuitenkin ihan asuinalue, joka on vaarallinen monestakin eri syystä. Siellä on kerrostalo, joka on diilereiden ja muiden huumehörhöjen suosiossa. Siitäkin on kehittynyt oikea noidankehä: vuokrat ovat matalat, koska talon kunto on huono ja asuminen siellä on vaarallista. Talon kunto on huono, koska asukkaat tuhoavat sitä jatkuvasti huumepäissään. Kerrostalossa on moni ihminen päässyt hengestäänkin.

Mutta joo. Itse pidän tätä asuinkaupunkiani turvallisena, sitä yhtä kaupunginosaa lukuunottamatta. Sieltä kun pysyy pois, niin ei ole mitään pelättävää. :)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Trauma » 11 Heinä 2008, 17:26

En pelännyt Espoossakaan joten miksi pelkäisin Parkanossa? Huumeidenkäyttäjiä sun muita löytyy yllättävän paljon, mutta ei heistä mitään haittaa ole kun pyörii vähän eri porukoissa. Muutama vuosi sitten täällä kyllä tapahtui murha (mistä taidettiin puhua lehdissäkin, ehkä) maksamattomien huumevelkojen takia.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja ninjani » 11 Heinä 2008, 20:43

Hyvä Trauma! Pysykää erossa huumeista! :angel2:
Kyllä täällä minunkin kotiseudulla huumeita sun muuta mömmöjä löytyy... Isoveljelle on kuulema tultu tarjoamaan pari kertaa. Ja kun näistä murhista ja itse murhista oli puhetta nii kyllä niitä täälläkin tapahtuu... Kerran tuli televisiossa ohjelma mikä käsitteli kotikaupunkini murhia ja itsemurhia. Mutta siinä ohjelmalissa tehtiin myös selväksi, että täällä on turvallinen asua.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Heinä 2008, 21:45

Tuntuu ihanalta kävellä talvella keskiyöllä pitkin jäistä katua ja... pelätä.
Se on maaginen tunne, tottavie.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
minna78
Valaistunut
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuru

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja minna78 » 14 Heinä 2008, 15:56

Asun Tampereella Kissanmaalla sijaitsevalla spuge alueella, jossa asumiseni aikana (10kk) on kuollut jo viisi ihmistä. Yksi on tapettu ja neljä kuolleet viinaan tai sen aiheuttamaan seuraamukseen. Asumani talo on rauhallinen, onneksi. Mutta loput 10 taloa ovatkin sitten ihan eri luokkaa. Tarvis kai hommata uus asuntoki, kuha vaan jaksais. Vuokrat kun ovat joissakin niin päätä huimaavia.
Jos tahdot hallita, pidä itsesi järjestyksessä.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja ropsoni » 16 Heinä 2008, 12:18

...............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 16 Heinä 2008, 12:29

Aikaslailla yleinen ongelma, varsinkin pimeällä :ghost:
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Sompi
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 09:48

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Sompi » 18 Heinä 2008, 22:01

No nyt kyllä täytyy sanoa, että tämä Lapinlahti on kummitusten kannalta varmaan yksi rauhallisimmista paikoista maailmassa. Vaikka joskus yritinki kuinka bongailla niitä niin näin niitä ehkä kaks. Ja niistäki toinen saatto olla näköharha. Mutta täällä on vaarallista nuorisoa. Varsinki ku minua pidetään ulkomaalaisena ja täällä on niin helvetisti uusnatseja. Mutta ulkona ollessa en kyllä pelkää mitään, vaikka kuinka oliski keskiyö ja pimeää ja kävelisin jossain metässä. En kyllä kiistä, etteikö joskus pimeällä tule nähtyä jotain todella outoakin (tyyliin joku vanha auto ajaa ohi ilman kuljettajaa), mutta ei niistä vaan jaksa välittää.

EDIT: Ja sitten oon nähny vaikka kuinka monta kertaa yhen kylähullun jonka väitetään kuolleen. Ihan elävältä se kyllä vaikuttaa minusta.

fmonk
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Heinä 2008, 20:35

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja fmonk » 20 Heinä 2008, 20:37

Eräs tie on tuossa lähellä jota pitkin jos menen illalla kotiin, niin tuntuu että joku seurais mua koko ajan. Siks aina juoksenkin sen tien loppuun :D

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 25 Heinä 2008, 15:09

Kaupungissa ei tunnu ikinä pelottavalta, maalla kylläkin.

Avatar
Frost
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Elo 2008, 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Kaupunkikauhua?

ViestiKirjoittaja Frost » 11 Elo 2008, 19:02

Harvemmin pelottaa, mutta joskus kuitenkin... etenkin sillon, jos on jotain hulluja liikenteessä.

Jotain neljä kertaa olen kyllä joutunut juoksemaan karkuun outoja miespuolisia henkilöitä. Siis jotkut miehet seuraavat minua välillä :shock: Ei oo koskaan tehny mieli jäädä odottamaan, että mitä semmoset hyypät tekee meitille....
I'm blessed, yet damned, I'm fallen, yet resurrected


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron