Apua..?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Apua..?

ViestiKirjoittaja Dezil » 05 Marras 2008, 14:56

Ööh.. Joo..Olin eilen nukahtanu meidän sohvalle ja meidän TV oli kiinni ja samalla ku nukuin näin unta et yks ihminen joka on aina kiusannu mua ja piruillu mulle hakkas mua ja potki.. Niin suutuin sille siinä unessa ja räjäytin sen, ja samaan aikaan ku räjäytin sen siinä unessa niin telkkarista kuuluu hirvee pamahdus ja se meni paskaks..Elikkä jotkut sanoo et mä suutuin sen verran et olisin rikkonu sen tv:n ajatuksen voimalla... En ole ihan varma mitä tapahtui mutta jotain omituista täss kuiteski o...
Kertokaa mielipiteitä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 05 Marras 2008, 15:01

joo siis ei multa voi odottaakaan tähän muunlaista vastausta kun että:
todella uskottavaa...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Dezil » 05 Marras 2008, 15:07

Korvapuikko kirjoitti:joo siis ei multa voi odottaakaan tähän muunlaista vastausta kun että:
todella uskottavaa...

Sun ei tartte uskoo tätä juttua mut toivottavasti ees joku teistä voi kertoo et miten toi tapahtu? Siihen voi olla joku looginen selitys mutta luulen että jotain paranormaalia voisi liittyy...

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Dezil » 05 Marras 2008, 15:40

Temesseus kirjoitti:^Muokkaas nyt tuosta sigistäsi Galaxit pois ja siihen tilalle "TV"? :D

Hyvä idea! Taidan heti laittaa!

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 05 Marras 2008, 15:42

Veikkaisin, että vain sattumaa. Ja unessa kaikki voi mennä eri tahtia. Heräsitkö tuohon paukahdukseen? Meilläkin on kyllä televisio mennyt rikki paukahtamalla, se tosin sattui illalla.

E: Hartsa selittikin tämän ajan kulun unissa. Itsellänikin on sattunut niin, että unessa aika kulkee täysin eri tahtia. Nukun 5 minuuttia, mutta se tuntuu pitemmältä ajalta, kun mitä koko viime yö oli.
Viimeksi muokannut Tonza133, 05 Marras 2008, 18:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Marras 2008, 16:05

Unessa ajankulu tuppaa olemaan normaaliin päivätajuntaan verrattuna erilaista. Muutamassa sekunnissa voi tapahtua vaikka kuinka paljon, ja toisaalta useassa tunnissa ei välttämättä tunnu tapahtuvan oikein mitään. Syy voi toki olla muistiaukoissakin tuon tapahtumattomuuden kanssa.

Jokatapauksessa, mielestäni oleellisinta tässä on miettiä tapahtuiko television paukahtaminen samaan aikaan, ennen, vai hieman jälkeen unessa tapahtuvaa räjähdystä. Ero voi tosin olla niin pieni että sitä on ehkä mahdoton jälkikäteen muistaa varmaksi. Hätkähditkö siis hereille pamahdukseen, vai pamautit tyypin unessa, hätkähdit siihen ja sitten telkkari paukahti. Vai oliko tämä 'yhtäaikaista'.

Olettaisin että kyseessä oli tilanne että hätkähdit pystyyn television paukahdukseen. Mikä taas viittaisi siihen että olit vielä unessa kun pamahdus tapahtui, joten voi olla että television paukahdus vaikutti uneesi, ja sai sinut pamauttamaan unessa tämän kyseisen kiusaajan ja sitten heräsit. Olettaen että tuo ajanjuoksu ei ihan normaalia ole unessa, niin vaikka pamaukset olisivat vaikuttaneet yhtäaikaiselta, niin olet ehkä kuullut pamauksen tai pamauksen alun unessa, jolloin räjäyttäminen unessa on tapahtunut, ja olet kerennyt vielä sen jälkeen hätkähtämään hereille ja kuulla television pamauksen 'loppuosan'.

Ainoastaan siinä tapauksessa että unessa kaverisi räjäyttämiseen olisit herännyt ja sitten telkkari olisi pamahtanut voisin olettaa että kysymyksessä olisi jotain erikoisempaa. Sittenkin vaihtoehtoja olisi monia, ennenunimainen reaktio tulevaan television paukahdukseen, tai mahdollisesti jonkinlainen telekineettinen vaikuttaminen televisioon tjsp.

Kaikkihan on mahdollista, vaikka olisit pamauksen kuullut vielä unessa ollessasikin, niin eihän se sitä poissulje että tapahtumaan liittyisi jotain erikoisempaakin kun sattumanvarainen television hajoaminen. Mutta vaikeapa tuota on mennä suuntaan tai toiseen spekuloimaan varmaksi. Tuntuisi vain todennäköisemmältä että television paukahdus olisi vaikuttanut uneesi, vastaavia juttujahan on tapahtunut itseni lisäksi varmasti monelle muulle.

Tietysti jos vastaavia kokemuksia löytyy lisääkin paljon, niin se vaikuttaa asiaan.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja ninjani » 05 Marras 2008, 18:13

Itselleni on monesti käynyt niin, että jos olen nukkunut ja jokin on ääntänyt jotenkin, niin se ääni olisi siinä unessakin. Eli jos olen nukkumassa, ja tuoli kaatuisi jostain syystä, niin saattaisin kuulla unessa sen äänen vaikkapa ikkunan rikkoutumisena. Näin on käynyt muutamia kertoja.
Sitä jäin miettimään, että oliko television paukahdukselle jokin syy? Jos siinä on ollut joku vika, niin sitten en uskoisi sitä mitenkään ajatuksen voimaksi tai paranormaaliksi. Mutta jos television pamahdukselle ei ole löydetty syytä, niin sitten en osaa sanoa. Ja itse vieläpä uskon hieman ajatuksen voimaan, mutta sitä ei osaa käyttää, kun kovan harjoittelun tuloksena. Mutta en tiedä voisiko tätä jotenkin alitajuntasesti unessa käyttää. Itselleni ei tosin ole ikinä ollut mitään semmoista, että olen vihainen siinä unessa, ja jokin ääntää.
No jos tiedät oliko television pamahdukselle syytä, niin voisit kertoa jotta tätä voisi pohtia syvemmin.

Ps. Älä anna itsesi jäädä alakynteen kiusaajien kanssa, vaan pistä takaisin! :demoni:
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Dezil » 05 Marras 2008, 21:08

siinä unessa siis ammuin jonkinlaisen tulipallon siihen ja hetikun se osu niin se räjähti ja samaanaikaan ku räjähti niin pamahti tv

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja ninjani » 05 Marras 2008, 21:11

Niin, mutta tiedetäänkö minkä takia se televisio räjähti? Onko siinä ollut vaikka jokin johto jotenkin huonosti? Siis, että minkä takia se televisio pamahti? Vai tiedetäänkö sille syytä?
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 05 Marras 2008, 21:15

Dezil kirjoitti:siinä unessa siis ammuin jonkinlaisen tulipallon siihen ja hetikun se osu niin se räjähti ja samaanaikaan ku räjähti niin pamahti tv

Eli siis heräsit siihen, että se televisio pamahti?

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Marras 2008, 23:37

Minusta asialle on vallan yksinkertainen selitys. Unessa aika kuluu paljon hitaammin. Esimerkiksi herätyskellon ääni saattaa vaikuttaa unen kulkuun monellakin tapaa. Herätyskellon ääni saattaa vaikuttaa unen aikayksikössä useiden kymmenien sekuntien päähän ennen kun siihen herää ja herättyä tuntuu/huomaa, että soitto on vasta alkanut. Television pamahtaminen on todennäköisesti vaikuttanut pitkälle uneen. Aika on nimittäin täysin erilainen yksikkö unessa pään sisällä.

Valitan. Yliluonnollisista kyvyistä tuskin on kyse. Ei sillä, etteikö niihin saisi uskoa.

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Dezil » 06 Marras 2008, 08:59

Kiitos ku selititte ton nyt mulle... Ei tartte pelätä et talos olis mikää poltergeist ;)

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Regendos » 06 Marras 2008, 16:17

Asia tällä hyvä.

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 05 Joulu 2008, 19:13

jotenkin pirun epäuskottavaa "räjäytin unessa mikätälieolikaan ja samaan aikaan tv poksahti" en usko, onhan ihan mahollista että se on pelkkää sattumaa..
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
charlie
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 15:40

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja charlie » 12 Joulu 2008, 21:16

Kyllä mullakin jos nukun niin jotkut taustalla kuuluvat äänet on tavallaan "kuuluneet" siihen uneen, vaikka ne onkin todellisia eikä mun alitajuntaini tuottamia.
Turha piiloutua, ne löytävät sinut silti.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Apua..?

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Joulu 2008, 23:38

sinänsä siinä olisi voinut käydä näin:
kun pisimmältäkin tuntuvat unet voivat kestaa jopa alle yhden sekunnin.
niin voi olla että heräsit pamahdukseen mutta uni oli niin nopea että näit räjäyttäväsi henkilön kun tosiasiassa telkkari oli jo kossahtanut.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa