Suden hetki?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
charlie
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 15:40

Suden hetki?

ViestiKirjoittaja charlie » 12 Joulu 2008, 21:35

Suden hetki on aika aamuyöstä noin kello kolmen maissa. Suden hetken kesto ei kuitenkaan ole selvästi määritelty. Jo muinaiset roomalaiset arvelivat, että suden hetkellä useampi ihminen kuolee sairauteen tai vanhuuteen, kuin muina aikoina vuorokaudesta. He olivat myös sitä mieltä, että suden hetkellä unet ovat voimakkaimpia. Suden hetkeä on pidetty aavemaisena ja pelottavana. Suden hetkellä myös pelättyjen susien on arveltu saalistavan.
Kansanperinne kertoo, että suden hetkellä ihminen helposti torkahtaa, esimerkiksi nuotiolla, jolloin susi pääsee hyökkäämään.
Nykyisin sanotaan kansanomaisesti, että suden hetkellä nukkuvan ihmisen elimistö alkaa valmistautumisen uuteen päivään, ja vanha ihminen kuolee, jos hän ei enää jaksa aloittaa uutta päivää. Suden hetkellä normaalin päivärytmin mukaan nukkuvalla on uni syvintä ja elintoiminnot hitaimpia. Suden hetkellä ihmisen ruumiinlämpö lähtee nousuun ensin laskettuaan. Myös yön kylmyys voi olla sairaille ja vanhoille vahingollista suden hetkellä. Suomessa keskikesällä suden hetki on myös vuorokauden kylmin hetki, sillä se osuu aikaan juuri ennen aamun sarastusta.

-Wikipedia

Olisiko jollain teistä tietoa tästä "suden hetkestä" lisää ? Olen itse huomannut heräileväni usein öisin tuohon aikoihin enkä ole saanut enää unta.
Turha piiloutua, ne löytävät sinut silti.

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 11:14

oon kans tosi monesti heränny justiinsa tuollon kolmen maissa,ja ylensä saan unta ku herään, mutta justiin tuossa 3 maissa uni ei tuu millään! sama tosi monella mun sukulaisella, mutta en usko kuitenkaan että tuolla "suden" hetkessä ois mtn maagista/yliluonnollista.. en usko että se liittyy mitenkään edes kuolemaan.
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 13 Joulu 2008, 12:10

03.00 = Henkinen alavire; itsemurhat lisääntyvät näihin aikoihin.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 12:40

Aqua vitae kirjoitti:03.00 = Henkinen alavire; itsemurhat lisääntyvät näihin aikoihin.

kuka päättää murhata ittensä kolmelta yöllä?
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 13 Joulu 2008, 12:42

Eipä siinä mitään päätetä.
Ihmisen luonnollinen reaktio, jossa alakuloisuus on huipussaan ja näin lisää itsemurhien mahdollisuutta.

Katso osio "Biologinen kello"
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja viltsu » 13 Joulu 2008, 12:51

Tossa 3 aikaan yöllä yleensä herää ilman mitään syytä.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Trauma » 13 Joulu 2008, 16:03

Aqua vitae kirjoitti:Eipä siinä mitään päätetä.
Ihmisen luonnollinen reaktio, jossa alakuloisuus on huipussaan ja näin lisää itsemurhien mahdollisuutta.

Johtuisikohan tuo kellonaika siitä, ettei mikään päivä ikäänkuin jäisi kesken, ja voisi rauhassa lopettaa?

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 13 Joulu 2008, 19:28

Nemesis kirjoitti:oon kans tosi monesti heränny justiinsa tuollon kolmen maissa,ja ylensä saan unta ku herään, mutta justiin tuossa 3 maissa uni ei tuu millään! sama tosi monella mun sukulaisella, mutta en usko kuitenkaan että tuolla "suden" hetkessä ois mtn maagista/yliluonnollista.. en usko että se liittyy mitenkään edes kuolemaan.


minun täytynee sanoa että omaa elämää on hallinnut 3.33 ja kolme koputusta sillon kun joku on kuollut :ghost: yhdenkin päivän aikana kun sukulainen oli kuolemassa (tietämättäni) päivä meni niin että katsoin kelloa 3.33 13.33 ja 23.33.. ja tuo 333 oli viellä autonrekkarissa ja kaikessa missä numeroita voi vaan nähdä..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 22 Tammi 2009, 03:28

Sinänsä outoa, että heräsin tässä about puolisen tuntia sitten, tulin koneelle ja tänne foorumeille selasin hetken ja avasin välilehtiä valmiiksi auki ja tämä oli niiden joukossa, menin keittiöön tekemään ruokaa, jota paraikaa syön ja kun tulin tähän oli tämä aihe auki :D Kello oli herätessäni 02:50 luokkaa
Better to reign hell, than serve in heav'n

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 13 Huhti 2009, 12:48

Valvoin aamu kolmeen ja just sillä hetkellä mun huoneen kello pysähty. Ei minuuttiakaan yli. Hyrr... Halus mulle ikuisen sudenhentken nuo haamut kai.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Salezi
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:11
Paikkakunta: Southern Finland

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Salezi » 13 Huhti 2009, 12:54

aavenainen kirjoitti:minun täytynee sanoa että omaa elämää on hallinnut 3.33 ja kolme koputusta sillon kun joku on kuollut :ghost: yhdenkin päivän aikana kun sukulainen oli kuolemassa (tietämättäni) päivä meni niin että katsoin kelloa 3.33 13.33 ja 23.33.. ja tuo 333 oli viellä autonrekkarissa ja kaikessa missä numeroita voi vaan nähdä..


Joillakin ihmisillä tietty numero jää päähän, ja aina kun näkee numeroita, niin se tietty numero on näkyvämmin esillä jos se lukee siellä, eli siihen kiinnittää eniten huomiota.

Seuraava juttu ei ole vitsi, mutta itsellä oli tuo numero joskus 69, eli joka kerta kun jossain oli lukuja - ja siellä oli tuo 69 niin kiinnitin siihen joka kerta huomiota muita numeroita enemmän.

Tälle asialle on joku oma nimityksensä jota en nyt muista.

Ja sitten aiheeseen, en usko suden hetkeen, mielestäni humpuukkia koska ei minulle tai sukulaisilleni tietääkseni koskaan tapahdu mitään kolmen maissa yöllä - ei siis mitään heräämisiä tms.
Eipä kovin huvita täällä käydä, lähinnä johtuu siitä ettei juttuja oteta tosissaan.. ainakaan IRCin puolella, joten tuskinpa täälläkään.

crash1212
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 20:51

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja crash1212 » 14 Huhti 2009, 18:25

Itsekkään en usko suden hetkeen sillä ei itselleni eikä kellekkään sukulaiselleni ole tapahtunut mitään tällaista....

Avatar
Rie-chan
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 16:33
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Rie-chan » 20 Touko 2009, 14:43

Mä herään aina jossain 2-3 maissa..
Aika mielenkiintoinen tapaus tämäkin :D

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 29 Touko 2009, 19:59

Rie-chan kirjoitti:Mä herään aina jossain 2-3 maissa..
Aika mielenkiintoinen tapaus tämäkin :D

Sama juttu! Avaan silmät ja kello on jotakin 3. Ei ole kyllä kovin mukavaa, käännän vain aina kylkeä...
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Kesä 2009, 13:09

Noh, itsekin herään lähes aina puoli 7 aikoihin. Syynä tämä 3 vuotinen lähes joka aamu tuohon aikaan tapahtunut herääminen.

E: Sulahopsulaheisulahopsansaa tai jotn. 1000 rikki. :P

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 19 Heinä 2009, 13:57

aavenainen kirjoitti: minun täytynee sanoa että omaa elämää on hallinnut 3.33 ja kolme koputusta sillon kun joku on kuollut :ghost: yhdenkin päivän aikana kun sukulainen oli kuolemassa (tietämättäni) päivä meni niin että katsoin kelloa 3.33 13.33 ja 23.33.. ja tuo 333 oli viellä autonrekkarissa ja kaikessa missä numeroita voi vaan nähdä..


Vanha viesti, pahoittelen.
Mutta täytynee nyt sanoa, että eikö numero 3 tarkoita myös Pyhää Kolminaisuutta, joka hengellisiltä ominaisuuksilta voisi toisaalta tarkoittaa sitä, että sielu siirtyy tuonpuoleiseen. Eli kuolee.

Ja se, että itsemurhia tapahtuu (tai siis ehkä tapahtuu) eniten klo 3, niin se hetki voisi kai olla jossain tietyssä hengellisessä yhteydessä tuonpuoleiseen, jolloin väsynyt ihminen voisi jollain tavalla tuntea sielunsa tahtovan siirtyä eteenpäin elämästä.

Mutta ken tietää! Ja tajusikohan kukaan edes mitä ajoin takaa... :mrgreen:
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 21 Heinä 2009, 15:48

Välillä pistää mietityttämään nuo ns. "paranormaalit" ajanjaksot vuorokaudessa.
Esimerkiksi OTN tutkimuksessa 21:00 välinen aika oli mitäänsanomattoman tylsää. Mitään ei tapahtunut eikä kuulunut.
Sitten 00:00-03:00 välisellä ajanjaksolla alkoi tapahtua vähäsen.
Noin 03:00 kummankin puolen taisi olla sopivasti tekemistä ja parhaimmat jutut tapahtui jälkeen 03:00.
Kaikenkaikkiaan tuntuu hyvin kolahtavan nuo "paranormaalit" ajanjaksot tutkimusten tapahtumille.

Selvennykseksi näistä ajoista:
00:00 - 03:00 - Witching hour
+-03:00 Devils hour
03:00 - 06:00 Hour of the wolf
(Lisää ko. ajoista wikipediassa (ja englanninkielisessä tietysti parhaiten))
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Syys 2009, 19:57

Tosiaan kolmen maissa yöllähän on siis Witching Hour, joka mielestäni kuvaa tätä kellonlyömää paljon paremmin kuin suomalainen vastineensa. Kolmelta yöllä uskotaan 'pahojen voimien' tai no ehkä voimien yleensäkin olevan voimakkaimmillaan. Tästä syystä witching hour = noidilla oli energiaa, mistä ammentaa loitsuin ja rituaalein.

Kello kolmen maissa yöllä tosiaan esiintyy eniten paranormaalia toimintaakin.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Aurelia » 25 Heinä 2010, 20:30

Mä herään usein juuri kolmen maissa, mutta uskon sen kyllä olevan enemmänkin virtsarakkoni aikaansaannosta kuin yliluonnollista. Seuraava vessaherätys tulle useimmiten viiden maissa ja jollei tule niin herään viimeistään seiskalta kupla otsassa.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Suden hetki?

ViestiKirjoittaja Jopelius » 25 Heinä 2010, 23:40

Vargtimmen är här.... (Vargtimmen - Hedningarna)

Itse en ole mittään erikoista huomannu tuossa ajassa. Mielenkiintoista tosin.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa