APUA mitä tämä on?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 27 Maalis 2009, 20:56

Jaa'a, lieneekö tosiaan pieni trollausmeiniki foorumi, tarkoituksena sumuttaa höpöjä parahörhöjä? Noh, vaikea mennä arvioimaan, mutta äkkiseltään tulee mieleen Sith-uskonnon foorumit jossa kaverit naama näkkärillä kuoroon kehuskelivat miten kivaa on vihata kaikkea ja kuinka rakentavat valosapelin kun pääsevät planed endorilta (vai-mikä-se-oli) hakemaan ne kristallinsa mitä niihin tarvihtee. Vaikea sanoa lieneekö joillakin menee tosiaan live-ropettaminen vähän uusiin ulottuvuuksiin, vai mikä siinä on. Ottamatta kantaa itse asiaan että ollako vampyyreita olemassa yleensäkään.

Offtopic ps.
Onko tuon tallenna nappulan paikka vaihtunut foorumin uudistuessa, vai mitenköhän tuota on tupannut viestit menemään luonnoksiin eikä tänne niinkuin olisi tarkoitus. Vanhuudenhöperyyttä?
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Maalis 2009, 21:37

Tunhhu kirjoitti:tällänen sattu silmään
"Seh awn aeenawasch tahahn hue'vae yos sahahmmé mah een nétta."
"se on ainoastaan hyvä jos saamme mainetta"
-että näin
:D


ShadowPeople kirjoitti: Rupesin itse kääntämään myös:

"Meh tahr veetsch ehm'meh" = Me tarvitsemme?

"vaeck ehae taenneh" = vaikka he tänne??

"yos yockou nae'cké oupirscheya." Jos joku näkee oupirscheyea. Oupir = Vampyyri?



Aivan. Juuri tähän tapaan näin. (Oupir = vampyyri|Oupirsch = monikko) Ne säikähtivät kauhiasti, kun sain krakattua topicin otsikolla "houmahn wah'r oitu'sch". Jokainen meistä koodaajista varmaankin tietää mitä tuo tarkoittaa, joten en mene sen enempää selittelemään.

Lainaanpa kumminkin itse foorumilta palasen kielen selostusta:

Vampyyrit puhuvat kieltä nimeltään Oupirschian (oupir = vampyyri, oupirschi = vampyyrit).
Monet kummastelevat kieltämme täällä sekä foorumin ulkopuolella. Ajattelin kirjoittaa kielestä pienen selostuksen, kuitenkaan paljastamatta liikaa. HUOM! Ketään ei ole siis tarkoitus opettaa puhumaan Oupirschiania! Joko osaat sen tai sitten et osaa.

Kyseessä on vampyyrien salakieli, joka on sarja tiettyjä loogisia ja vähemmän loogisia tapoja lausua ja muuntaa sanoja. Oupirschianin voi yhdistää melkein mihin tahansa kieleen, joten on mahdollista, että kaksi vampyyrikieltä puhuvaa yksilöä eivät ymmärrä toisiaan jos heidän äidinkielensä on eri.

Tämä johtuu siitä, että vampyyrejä on luonnollisesti elänyt eri puolilla maapalloa ja syntymästään asti he ovat kuunnelleet vampyyriperheensä omaa salakieltä, ja kun salakieli on perustunut syntymämaan kieleen, niin se on väistämättä erilaista joka maassa. Salakieli on syntynyt yksinkertaisesti siitä syystä, että näin ihmiset eivät pysty lukemaan tai kuulemaan vampyyrien salaisia asioita, ja samalla vampyyrit pystyvät kommunikoimaan keskenään salassa ja tunnistamaan toiset vampyyrit.

Kaikkein puhtain Oupirschian on tietenkin romanian kielestä muokattua vampyyrikieltä. Myös muut melkein puhtaat kielet kuten ranska, italia, espanja ja varsinkin klassinen latina käyvät. Tällä foorumilla puhumme lähinnä suomeen perustuvaa Oupirschiania ihan vain siitä syystä, että foorumi on perustettu Suomessa (joskin avoin kaikille vampyyreille).
Olemme kyllä tällä hetkellä suunnittelemassa, että alamme puhumaan hieman puhtaampaa kieltä esim. latinaan tai ranskaan perustuen, sillä vampyyrin ylpeys kärsii mikäli Oupirschian on epäpuhdasta tahi ihmisille liian helppoa luettavaa.

Tällä foorumilla emme puhu kovinkaan salaisia asioita julkisesti, vaan käymme tärkeimmät keskustelut yksityisviestien kautta. Miksi siis käytämme Oupirschiania? Yksi syy on se, että salakieli pitää tyhmemmät ihmiset / käyttäjät loitolla, koska he eivät ymmärrä sitä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

oupirdieu
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 12:07

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja oupirdieu » 27 Maalis 2009, 23:33

Noh tuo suomi-oupirschian nyt on ihan helppoa. Ei sen ymmärtämisellä tarvi lesoilla :P.
Kuten tuolla foorumin jossain selostuksessa lukeepi, he eivät itsekään "jaksa" kirjoittaa puhdasta oupirschiania, vaan vääntävät siihen 60% suomea, jotta edes itse ymmärtäisivät toisiaan. Ja sitten kun joku ulkopuolinen ymmärtää myös, niin pikku vampyyrejä vituttaa.

Mut se kieli mitä nuo tyypit tuolla uusimmissa viesteissä vääntävät.. noh, se on ihan H*LVETIN vaikeatajuista.. en kyllä mikään kielitieteilijä olekaan, mutta pureskelkaapas tätä:

"Daest'd aeraeht íehn nawtter mahscht éckrí rahtah pourous mawawr ahvek furahnsé et furanhsé mawttien ckahns schá!"

Veikkaan että verbaalisesti lahjakkaita ihmisiä tuonne ängennyt, jos tuossa edes on mitään logiikkaa. Jossain näin ranskan sanan "nouveau" (uusi) tuolla, joten kai siinä jotain loogista silloin on.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 01:22

oupirdieu kirjoitti:en kyllä mikään kielitieteilijä olekaan, mutta pureskelkaapas tätä:

"Daest'd aeraeht íehn nawtter mahscht éckrí rahtah pourous mawawr ahvek furahnsé et furanhsé mawttien ckahns schá!"

Veikkaan että verbaalisesti lahjakkaita ihmisiä tuonne ängennyt, jos tuossa edes on mitään logiikkaa. Jossain näin ranskan sanan "nouveau" (uusi) tuolla, joten kai siinä jotain loogista silloin on.


Itse asiassa olen tätä jo pureskellut vähän matkaa.

Osaan alun ja lopun: "Tästä lähtien blahblahjne... kanssa!"
Sääntöjä:

*Säännöt sensuroitu hi****n*

Näistä en ole vielä ihan varma kaikista, mutta translating on menossa koko ajan. Sitten kohta osaan jo hienosti Oupirschin helpointa astetta :q
Kuten vampyyri sanoisi: "Hél p'po ackouh een hé'een ähnd éhcko!" (Minulla ei oikeasti ole hajuakaan, kuinka tuota oikeasti kirjoitetaan, mutta tuo saa nyt kelvata aluksi. Kielisäännöt toimivat ainakin...)

Myös: Käänsin yhden postausken kokonaan vaikuksitta edellisten sääntöjen avulla, mutta YKSI SANA ei tee järkeä. Auttaa ken tahtoo.

"Meh eehdaen fourum eellah aw'n awhllout pahriawn veekah. Mout'tahn uet meeklaeaens ouschkawn eht tae tae mae ahr'kah twamee'ah. Ohreh ttecko enae ae pahee ckah rah?"

*Kääntää ken tahtoo*
Viimeksi muokannut Aqua vitae, 29 Maalis 2009, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Regendos » 28 Maalis 2009, 10:55

Tästähän tulee jo hauskaa, kunhan sivun sabotoiminen tapahtuu asiallisesti, eikö kukaan lyö yli.

Voisin itsekkin rekisteröityä foorumille, tosin, en vielä hetkeen.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 28 Maalis 2009, 13:22

..
Viimeksi muokannut Tunhhu, 29 Maalis 2009, 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I believe..

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 28 Maalis 2009, 13:32

...
Viimeksi muokannut Tunhhu, 29 Maalis 2009, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I believe..

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 13:34

Juu, kannattaa tosiaan varoa. Tuolla menetellään diktaattoriperiaatteiden mukaisesti ja olen nhänyt jo kahden tyypin bannit suoraan silmien edessä.
Toinen kysyi, "juotteko verta" (bannit pamahti)
Toinen suomensi liikaa Oupirschiania (ja kirjoitti huonosti) ja sai bannit.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 28 Maalis 2009, 13:42

no en mä ajatellu hirveesti alkaa siellä keskustelemaa.. tosin jos joku asia oikein tosissaan askarruttaa niin sitte tietysti ;D ..
I believe..

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 19:33

oupirdieu kirjoitti:Taustaa: Viime viikon aikana netissä on alkanut pyörimään linkkiä uudesta foorumista.. foorumin jäsenet puhuvat keskenään usein salakieltä jottei heidän kaikkia viestejään ymmärrettäisi, ja mikä oudointa, kaikki väittävät olevansa ns. AITOJA vampyyrejä.

Foorumin osoitetta http:/blackkimono.com/vampires pyöritellään aivan jokapuolella nettiä.

Tänään sain sähköpostin, jossa ei ollut mitään osoitetta, sen oli vain allekirjoittanut henkilö nimeltään "VLVLTZSCHE", joka ilmeisesti on tuon Vampires International -liikkeen suomalainen perustaja.
Viesti sisälsi tuota omituista kieltä, mutta onnistuin lukemaan sitä (en tiedä miksi, kai siitä on puolet suomea..), siinä sanottiin, että Vlvltzsche on varmistanut minun kuuluvan vampyyrien sukuun jostakin sukupuukirjasta ja kutsui minut yhteisöönsä. Itse en edes usko vampyyreihin..! Ja ilmeisesti kaikki muut viestin saaneet ovat jo rekisteröityneet foorumeille ja puhuvat kuin aidot vampyyrit.. Mitä hemmettiä? Olen liian peloissani, että uskaltaisin mennä kyseiselle foorumille puhumaan että mistä tässä on kyse. Varsinkin kun foorumin viesteistä päätellen he vihaavat tyhmyyttä ja ihmisiä, jotka heidän mielestään ovat kaksi samaa asiaa.. Olivat he sitten vampyyrejä tai ei, aivan helvetin friikkiä juttua.

Kysymys teille: Ovatko he aitoja vampyyrejä?


Et usko vampyyreihin? Kai sentään fanitat niitä? Nimesi tarkoittaa kumminkin Vampyyrijumalaa suoraan käännettynä...
Tässä nyt haiskahtaa jokin, ja toivon, että se ei ole double-agent puuhia.

Nae' ckeém' ehescheé'n!

//Edit: Onko tuolla joku trollaamassa tältä voorumilta, vai onko tuolla oikeasti tyyppi nickillä "killingbloodhunter" joka vinee VLVL:lle, että haluaa vampyyriksi?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

oupirdieu
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 12:07

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja oupirdieu » 28 Maalis 2009, 19:59

Joku on taas liikaa paljastellut niitten koodia tuolla (tai täällä!), niin pikku vamppiirit muuttivat kielensä taas monimutkaisemmaksi..
Kiitti vaan koodinpurkajat :D nyt tästä ei saa enää erkkikään selvää, siis ei sanaakaan.

"Ehschteekoe tourououtteenah qoe oupiroum rahckue ehschtahees fawrmídabourou?
Ehsckoe est tírahntai ítah danhs laqaill' oupirschi fahahscháá mahuru rahckue?"

Itse useita kieliä lukeneena päättelin kyllä, että fawrmídabourou tarkoittaa ranskan ja latinan tapaista sanaa formidable.
Ja välistä löytyvä sana "est" nyt on aika selvä. Oupirschi on tietysti "vampyyrit", sehän on selvä. Blade-leffoista tuon opin :D.

Olen myös itse sitä mieltä, että jokin "double agent"-efekti tässä on. Ilmeisesti ovat googlanneet, missä heidän sivuaan on mainostettu, ja ovat aina askeleen edellä. Epäilen siis, että vlvltzsche lukee tätä topicia tälläkin hetkellä. O_o

Taidan silti jättää foorumin rauhaan. Jopa sekopäillä TAI nonstop-larppaajilla on oikeus pitää salaiset yhteisönsä jos niin haluavat. Ei minusta ole oikein pelleillä asialla, jonka he ottavat tosissaan.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 28 Maalis 2009, 20:11

Regendos kirjoitti:Tästähän tulee jo hauskaa, kunhan sivun sabotoiminen tapahtuu asiallisesti, eikö kukaan lyö yli.

Voisin itsekkin rekisteröityä foorumille, tosin, en vielä hetkeen.


Ei taida edää onnistusa. Jossakin topicissa taisi Vlrtlglfgdgkdi mikä lie ilmoittaa että nykyään pääsee vain kutsusta rekisteröitymään kiitos Aquasta syntyneen kohun. 8-)

Itse koitin rekisteröityä muutama päivä sitten mutta en saa aktivoimisviestiä vaikka monta kertaa olen lähettänyt uudestaan sen. Olisi ollut kiva mennä vähän tutkiskelemaan tuota hommaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 21:56

Jaarno kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Tästähän tulee jo hauskaa, kunhan sivun sabotoiminen tapahtuu asiallisesti, eikö kukaan lyö yli.

Voisin itsekkin rekisteröityä foorumille, tosin, en vielä hetkeen.


Ei taida edää onnistusa. Jossakin topicissa taisi Vlrtlglfgdgkdi mikä lie ilmoittaa että nykyään pääsee vain kutsusta rekisteröitymään kiitos Aquasta syntyneen kohun. 8-)

Itse koitin rekisteröityä muutama päivä sitten mutta en saa aktivoimisviestiä vaikka monta kertaa olen lähettänyt uudestaan sen. Olisi ollut kiva mennä vähän tutkiskelemaan tuota hommaa.


Ihanko tosi? Koska sinun nimesi kumminkin selvästi näkyy members, listassa, kun tuolta katselen. Niin näkyy nyt jo tuon Tunhhunkin nicki, jota ei aikaisemmin näkynyt. (Minun aktivoimisviestini tuli muuten sitten roskapostiin, jos et sieltä ole kurkannut.)

Tattadadadattadaa nyt yritän ulkomuistista lausua adminin nimen: "Vlvlgsthze"
*Tarkistaa mikä se oikeasti on* -----> vlvltzsche
:/

Ehdotit, että he ovat löytäneet googlatessa tämän sivun. En usko.
Esim. heidän reaktionsa minuun olisivat hyvin erilaiset, kuin mitä ne nyt ovat. Ja ainakaan omakohtaisella nopealla googlauksella ei tätä sivua saa esiin laukomalla hakusanoja kuten oupir tai oupirschian etc.

Ja mitä tuohon linguan vaikeutumiseen tulee, niin sekin on taas minun syytäni (Sori!)
Viitaten VLVL:n postaukseen:

Nawttehr fourum aw'n een grahnd ehdahn gehr, meenkae tack ahnah aw'n nouveau tourawkasch fourum ehee llah'mmeh.
Nuetm eheidaent arvítsch éawra ent íschtae pourous cahre foureh ya.
Ehrí vawoussín nídáh eckríráta pah ryawn pourous maw'neemo utck a'ee schem 'meen ckouín bífawawrínah.


*Mwääh... Suomentakoon ken osaa ;]*




*AQUA FORTIS EXPOSED*

Aplodit Iromarille. Jos Iromar, luet tätä viestiä jossain vaiheessa, täytyy sinulle antaa kiitettävä salapoliisityöstä. Sait aika kätsysti selville nimen Aqua vitae.

Ja vielä, ettei epäiluksiä jäisi. VAMPYYRIJUMALA. Et ole vastannut kysymyksiini ja olet aika uusi jäsen täällä. Viestisi ovat vähnitäänkin aina välillä kyseenalaistettavia.
Varmista minulle, että et ole itse IROMAR tai joku, joka olisi kannellut minusta sinne.
Viimeksi muokannut Aqua vitae, 29 Maalis 2009, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 28 Maalis 2009, 22:33

Hienoa työtä suomennoksessa ja muussakin Aqua. :)

Pitää koittaa yrittää saada toi aktivointiviesti vielä. Ei sitä ole missään näkynyt. Ja tottakai olen roskapostinkin katsonut.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 22:40

Kiitos. Homma saattoi mennä kyllä sinun osaltasi vaikeaksi, jos nyt käy niin, että meidän kultainen Oupirdieumme onkin double-agent, joka vain tuli mainostamaan sivustoaan. Kuten siellä foorumillakin sanotaan:

Meh tahr veetsch ehm'meh REESAE AE vaeck ehae taenneh mehee'daen seevous tohllehm meh.
Mahee 'nawshtack ahah fourum! Seellah ehee awreh vaelee'aeh yos yockou nae'cké oupirscheya. Seh awn aeenawasch tahahn hue'vae yos sahahmmé mah een nétta.

Eli kaikki sitten vain lähti mainostamaan sivua ja ilmeisesti Oupirdieu löysi reittinsä tänne. Hän on tod. näk. Iromar tai jokin muu tuolta foorumilta.
Johan homma plörähti.
Oupirdieu, osataan sitä täälläkin epäillä. Jos olet niinkin jalo yksilö, varmaan käsität paljastuneesi. Ole hyvä ja kerro identiteettisi.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 28 Maalis 2009, 22:42

Ah, onnistuinpas. Pääsin sisään. Pitääpä koittaa tuosta kielestä ottaa selvää.
Viimeksi muokannut Jaarno, 29 Maalis 2009, 19:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Maalis 2009, 23:04

Tsekkaas, sinulla on yksityisviesti.

*Sigh* nyt tuli tylsää ja jänskää, kun katson vierestä, kuinka kauan Iromarilla kestää viedä uutiset perille VLVL:lle. Sitten tulee b@. Piru vie.
No, olihan se hauskaa niin kauan kuin sitä kesti. Ja oli siellä pari mukavaa jätkää. All hail vampires ja niin eespäin.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Maalis 2009, 00:07

Being a vampire is being an elitist - above all other races such as humans, in a spiritual manner. It's about criticizing the way humans, for example, behave and departing yourself from low life-forms.

Tuntuu että näiden "elitistien" elämän tarkoitus on kritisoida ihmisiä ja osoittaa olevansa jotain hienostosnobeja yms.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä meissä ihmisissä niin kauheaa on ja eritoten miksi he ovat niin mahtavia.

Näyttää myös siltä että monet näistä "vampyyreista" väittävät olevansa todella vanhoja. Yksi ainakin sanoi että on kohta tuplasti sen mitä normaalisti ihminen eläisi. Todisteita olisi kyllä kiva saada.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 29 Maalis 2009, 00:17

Aivan aivan.

Itsekin henkäisin lukuja kuullessani ja aloin miettimään, josko saisi vaikka Iromarin syntymätodistuksen käsiini tai jotain ^_^.
Ja ego-ongelmahan on käsittääkseni aika vakavassa jamassa. En nyt kehtaa enää pitemälle sanoakaan, kun Arvoisa Iromarkin tätäkin viestiä jossain vaiheessa lukee kumminkin ja hänhän oli kumminkin kivoimpia jätkiä koko porukasta... Että terveisiä sinne juu.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: APUA mitä tämä on?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 29 Maalis 2009, 05:56

aqua vitae, miten sä "paljastuit" ? :D
I believe..


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa