Tähän minä uskon!

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Heinä 2009, 22:04

ShadowPeople kirjoitti:Silti tuo on aika suuri kysymys miten elämä syntyi, ja siksi minä en ainakaan usko evoluutio teoriaan mitenkään vannoutuneesti. Silti se kuuluu ehkä järkevimpien teorioiden joukkoon.

Evoluutioteorian ei ole tarkoitus selittää miten elämä syntyi. Se ei ole tehty sitä varten. Evoluutioteorian tehtävä on selittää, miten elämä kehittyy.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Heinä 2009, 00:14

Zrud kirjoitti:BIG BANG !

Joka ei ole ollenkaan huonompi teoria!

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 17 Heinä 2009, 03:23

Luulen että toi evoluutio voisi olla osittain mahdollista... Mutta apinoista... Sanon vaa että vitut. En rupee funtsimaan mitään niin naurettavaa juttua. Tää on taas oma mielipiteeni, että jättäkää tuomitseminen pois.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Heinä 2009, 03:39

no enemmän ihminen apinaa muistuttaa ku jotai yksisoluista bakteeria.
Feel the LOVE

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Heinä 2009, 11:29

Zrud kirjoitti:no enemmän ihminen apinaa muistuttaa ku jotai yksisoluista bakteeria.


Apinat eroittuvat ihmisistä vain pari hassua prosenttia, joka tulee solun päällä olevan jonkin kerroksen ansiosta, jonka apinat omaavat mutta meillä ei sitä ole.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 17 Heinä 2009, 15:42

Zrud kirjoitti:no enemmän ihminen apinaa muistuttaa ku jotai yksisoluista bakteeria.

No apinatki pitäisi jostain tulla, ehkä bakteereista, niin ei apinatkaa muistuta bakteereita...

Ja erittäin mahdollista että muistutetaan "alieneita" enemmän.

Mun kaveri muistuttaa koiraa ison nenän vuoksi, saattaapi olla että ollaan tultu koirasta. (Tai hän itse on tullut :D )

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 17 Heinä 2009, 16:40

Aqua vitae kirjoitti:
ShadowPeople kirjoitti:Silti tuo on aika suuri kysymys miten elämä syntyi, ja siksi minä en ainakaan usko evoluutio teoriaan mitenkään vannoutuneesti. Silti se kuuluu ehkä järkevimpien teorioiden joukkoon.

Evoluutioteorian ei ole tarkoitus selittää miten elämä syntyi. Se ei ole tehty sitä varten. Evoluutioteorian tehtävä on selittää, miten elämä kehittyy.


Äh, en osaa lainkaan selittää, tarkoitin siis miten esimerkiksi ihminen on syntynyt. Sry :/
Ja siis kyllähän toi nyt on kaikkein uskottavin teoria tällähetkellä. Mutta miksi evoluutiossa ei ole tapahtunut mitään sitten ihmisen synnyn, ainoastaan se, että eläimiä kuolee sukupuuttoon ja miksei apinoilla ole tapahtunut mitään kehitysty tjtn. Ihminenkin vain aivokapasiteetiltaan ja teknologialtansa.
Better to reign hell, than serve in heav'n

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Heinä 2009, 23:08

KeyWay kirjoitti:
Zrud kirjoitti:no enemmän ihminen apinaa muistuttaa ku jotai yksisoluista bakteeria.

No apinatki pitäisi jostain tulla, ehkä bakteereista, niin ei apinatkaa muistuta bakteereita...

Ja erittäin mahdollista että muistutetaan "alieneita" enemmän.

Mun kaveri muistuttaa koiraa ison nenän vuoksi, saattaapi olla että ollaan tultu koirasta. (Tai hän itse on tullut :D )



Vaikuttaa että meinaat että kaikki on vaan.. putkahtanut tänne jostain?

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 18 Heinä 2009, 01:15

KeyWay kirjoitti:
Zrud kirjoitti:no enemmän ihminen apinaa muistuttaa ku jotai yksisoluista bakteeria.

No apinatki pitäisi jostain tulla, ehkä bakteereista, niin ei apinatkaa muistuta bakteereita...

Ja erittäin mahdollista että muistutetaan "alieneita" enemmän.

Mun kaveri muistuttaa koiraa ison nenän vuoksi, saattaapi olla että ollaan tultu koirasta. (Tai hän itse on tullut :D )

Tai sitten on vain, että tämä on yksi ja ainoa näkemyksesi ja maailmankatsomuksesi ja sinulla ei ole aikomuksiakaan muuttaa sitä.
Jos esimerkiksi selittäisin nyt sinulle miten bakteereista tuli apinoita ja apinoista ihmisiä, miksi apinoita on vieläkin jäljellä jos me kerran kehityimme niistä, miksi emme havaitse samankaltaisia ilmiöitä nykyään, miksi suurella osalla kansaa on tällaisia järkyttäviä harhakäsityksiä evoluutiosta ja miksi useilla ihmisillä on niin P*rkeleen iso ego, etteivät voi hyväksyä tulevansa apinoista niin et varmasti senkään jälkeen olisi ollenkaan vakuuttunut.

Koska "teoriasi" on kumoamaton. Koska se on sinun näkemyksesi eikä kenelläkään ole lupaa kajota siihen. Bullshit, sanon minä. Tehdäänkö tästä kerralla oikea keskustelu vai jätetäänkö nuo aukot tietojärjestelmässäsi paikalleen?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
matruska
Valaistunut
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 09:19
Paikkakunta: Kontiolahti/Lehmo

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja matruska » 18 Heinä 2009, 10:57

No ei sunkaan tarttee täällä keuhkota mistään. Itse keuhkoot jostain evoluutioteoriasta. Eikö vielä riittänyt? Kerrohan vielä lisää niin varmasti ollaan iloisia. Tosiaan, keyway kertoi siihen mihin hän uskoo. Eikö otsikkokaan kerro sinulle sitä?

Jos muutama kaveri täällä sanoo tyyliin: "vau vois olla mahollistaki, jännää". Niin tyyppi vetää kauheet pultit, ja keuhkoo evoluutioteoriaa, ja mihin ei kannata uskoa jne. Voin olla varma ettei muiden ajatuksia pidä mennä kumoilemaan, tuskin se mitään auttaakaan, paitsi että voit saada aivopestä porukkaa, siihen, mikä itseäsi miellyttää. Voisit mieluummin jättää tämän aiheen tänne meidän keskuuteen ja lähteä saarnaamaan vaikka isovanhemmilles miten ihminen synty. Se on oma asiansa mihin uskoo, ja voihan hänkin saattaa sanaa, eikä toisten pidä ottaa sitä noin jyrkästi. Olet samanlainen kuin joku halllitsija jeesuksen aikaan, joka torjui kaikki huhut ja tappoi vauvat.

Häpeäisit

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 18 Heinä 2009, 13:22

matruska kirjoitti:No ei sunkaan tarttee täällä keuhkota mistään. Itse keuhkoot jostain evoluutioteoriasta. Eikö vielä riittänyt? Kerrohan vielä lisää niin varmasti ollaan iloisia. Tosiaan, keyway kertoi siihen mihin hän uskoo. Eikö otsikkokaan kerro sinulle sitä?

Ja sitä ei saa missään nimessä kritisoida? Melkein samalla tavalla, jos joku puhuu sinulle evoluutioteoriasta, rupeat keuhkoomaan.

matruska kirjoitti:Jos muutama kaveri täällä sanoo tyyliin: "vau vois olla mahollistaki, jännää". Niin tyyppi vetää kauheet pultit, ja keuhkoo evoluutioteoriaa, ja mihin ei kannata uskoa jne. Voin olla varma ettei muiden ajatuksia pidä mennä kumoilemaan, tuskin se mitään auttaakaan, paitsi että voit saada aivopestä porukkaa, siihen, mikä itseäsi miellyttää.

Kukaan ei ole täällä keuhkonnut, ainakaan evoluutioteoriaa, on vain kerrottu, miksi se on todennäköisin vaihtoehto, mutta koska maailmassa on ahdasmielisiä ihmisiä, jotka päättävät asian valmiiksi, eivätkä edes mieti muuta vaihtoehtoa, ei heille voi puhua järkeä.

matruska kirjoitti:Se on oma asiansa mihin uskoo, ja voihan hänkin saattaa sanaa, eikä toisten pidä ottaa sitä noin jyrkästi. Olet samanlainen kuin joku halllitsija jeesuksen aikaan, joka torjui kaikki huhut ja tappoi vauvat.

Häpeäisit

Ja taas, sanot, että eriäviä mielipiteitä saa esittää, mutta sitten sanot, että ei saa?

Tulee pahasti mieleen kreationistien touhut. Vedotaan sananvapauteen, jne. mutta jos toinen on eri mieltä, niin heti vedetään pultit.

Tuli just herättyä, j0oten viesti saattaa olla hieman sekava.

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Heinä 2009, 13:33

Nimenomaa, saat uskoa vapaasti miten haluat, mutta jos mielipiteesi eroaa, vedän pultit.

Ja jos tuon yhden pillin mukaan täällä tanssitaan, niin eihän keskustelu olisi sallittua, tämäkin topic sisältäisi vain aloitus viestin.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 18 Heinä 2009, 20:03

matruska kirjoitti:No ei sunkaan tarttee täällä keuhkota mistään. Itse keuhkoot jostain evoluutioteoriasta. Eikö vielä riittänyt? Kerrohan vielä lisää niin varmasti ollaan iloisia. Tosiaan, keyway kertoi siihen mihin hän uskoo. Eikö otsikkokaan kerro sinulle sitä?

Jos muutama kaveri täällä sanoo tyyliin: "vau vois olla mahollistaki, jännää". Niin tyyppi vetää kauheet pultit, ja keuhkoo evoluutioteoriaa, ja mihin ei kannata uskoa jne. Voin olla varma ettei muiden ajatuksia pidä mennä kumoilemaan, tuskin se mitään auttaakaan, paitsi että voit saada aivopestä porukkaa, siihen, mikä itseäsi miellyttää. Voisit mieluummin jättää tämän aiheen tänne meidän keskuuteen ja lähteä saarnaamaan vaikka isovanhemmilles miten ihminen synty. Se on oma asiansa mihin uskoo, ja voihan hänkin saattaa sanaa, eikä toisten pidä ottaa sitä noin jyrkästi. Olet samanlainen kuin joku halllitsija jeesuksen aikaan, joka torjui kaikki huhut ja tappoi vauvat.

Häpeäisit


Veit sanani suusta.


En käske enkä pakota ketään uskomaan mihinkään mitä oon sanonut. Kerroinpas vaan mihin itse uskon. Ja kyllä, vähänkuin omaan tämän "teorian" enkä ajo sitä muuttaa, ennenkun tulee parempaa tietoa, joka kuulostaa mun mielestä paremmalta. Ja kyllä, kerroppas minulle miten bakteerista syntyi apina, ja apinasta ihminen. Jos pistät MUN mielestä paremman teorian, uskon siihen.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 18 Heinä 2009, 20:09

KeyWay kirjoitti:
Veit sanani suusta.


En käske enkä pakota ketään uskomaan mihinkään mitä oon sanonut. Kerroinpas vaan mihin itse uskon. Ja kyllä, vähänkuin omaan tämän "teorian" enkä ajo sitä muuttaa, ennenkun tulee parempaa tietoa, joka kuulostaa mun mielestä paremmalta. Ja kyllä, kerroppas minulle miten bakteerista syntyi apina, ja apinasta ihminen. Jos pistät MUN mielestä paremman teorian, uskon siihen.


http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 18 Heinä 2009, 20:17

Ihan turhaan mitään wikipedia linkkejä lähettelet.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 18 Heinä 2009, 20:18

KeyWay kirjoitti:Ihan turhaan mitään wikipedia linkkejä lähettelet.

Koska suljet mielesi, etkä suostu edes ajattelemaan mitään muuta vaihtoehtoa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 18 Heinä 2009, 20:20

Äskönhän pyysit kertomaan että miten bakteereista kehittyi apinoita ja apinoista ihmisiä?
Tuollahan se menetelmä melko hyvin kerrotaan. Turhaan kai sitä itse alan sepittelemään tähän kun helpommin ja selvemmin saat tuolta sen luettua.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 18 Heinä 2009, 20:21

Tonza133 kirjoitti:
KeyWay kirjoitti:Ihan turhaan mitään wikipedia linkkejä lähettelet.

Koska suljet mielesi, etkä suostu edes ajattelemaan mitään muuta vaihtoehtoa.


Ihan tosiaan luulet, että heti kun toi kaikki tuo mieleen, pysyin vaan siinä? Enkö tekstissä maininnut että olen ihan skidista asti näitä kaikkea funtsinut, muita mahdollisuuksia ja teorioita.

Ihan sama mitä ajattelette, antakaa mun uskoa mihin uskon.

EDIT: En pidä evoluutiota mahdottomana, vaan ihan mahdollisena. Mutta en vaan usko että ihan nollasta ollaan tänne synnytty.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Heinä 2009, 20:23

saat uskoa mihi haluat, mutta elä tuu meille kertomaa asioita kuin ne olisi järkkymättömiä faktoja.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 18 Heinä 2009, 20:24

Kyllähän tuo pikkuhiljaa rupeaa jo trollilta kuulostamaan. :roll:
Ensin sanot että pitää olla avoin kaikkia teorioita kohtaan ja kun kysyt miten evoluutio "toimii" ja laitan linkkiä selitykseen niin pidät sitä aivan turhana ja et edes suostu lukemaan sitä.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa