Tähän minä uskon!

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 04 Elo 2009, 13:36

WM_ kirjoitti:Paavo ei tahdo nähdä miten asia on. Paavo esittää kysymyksen, tekee ongelman, jonka voi ratkaista ihan päätään käyttämällä, tähän Paavo ei liene vielä kykeneväinen.. Onneksi meillä on koulutus suomessa :)


Totta turiset! Paavo, maailma on suuri ja ihmeellinen, eikä kukaan voi saada tarkkaa tietämystä mistään. Mutta kyllä apinateoria on fiksumpi kuin se että kuului poks ja syntyi ihminen.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 04 Elo 2009, 13:42

KeyWay kirjoitti:Okei, jos ollaan sitten synnytty niistä v*tun apinoista, niin miks meidän jälkeen on jäänyt vaan ne "apinat", ettei ole jäänyt niitä ihmisiä ketkä muistuttaisi apinaa tai kellä olisi karvaa vielä kun apinalla, muttei yhtä viisas kun ihminen?


Anteeksi tuplapostaus, mutta täytyy nyt vielä huomauttaa tuohon kommenttiin, että onko ihminen loppujenlopuksi viisaampi kuin apina?

Ja pahoittelut jos meni offtopiciksi.

Ps. Tuo kiroilu on todella tympäävää luettevaa.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 07:01

Regendos kirjoitti:
KeyWay kirjoitti:Joohh..

Olin nyt tässä matkoilla niin enpä päässy kiistelemään teijän kans.

Mut nyt kuitenkin. Tässä ihan ääneen naurahdin, kun joku sanoi että uskoo että apinasta ollaan tultu :D Ei p*rkele kun on ollu 5miljardii apinoita TYHJÄSTÄ(KO?) ja muuttunu yhtäkkii ihmisiks? Okei, jos ollaan sitten synnytty niistä v*tun apinoista, niin miks meidän jälkeen on jäänyt vaan ne "apinat", ettei ole jäänyt niitä ihmisiä ketkä muistuttaisi apinaa tai kellä olisi karvaa vielä kun apinalla, muttei yhtä viisas kun ihminen? Kun olen ymmärtänyt apinaevoluution vai mikä lie, että niillä on monta vaihetta: karvainen apina, ei niin karvainen apina, melkein apina keihäs kädessä, karvaton apina keihään kera, melkein ihminen, ihminen? Siis ei v*tun v*ttu ku tolle apinan paskalle saa nauraa :mrgreen: :mrgreen: :alienownage:

Näitä taunoja lisää tänne kiitos. Tiedät varmaan, Paavo 10v, että tälläiset provosoivat pelleilyviestit heitetään nopeasti jorpaakkoon, jos niitä syntyy lisää.

Ensiksi, oppitunti sinulle, Paavo. Evoluutioteroian mukaan kaikki alkoi alkukantaisista eliöistä, kuten bakteereista. Ne kehittyivät sitä mukaan ja lopulta niitä oli erillaisia erillaisten ominaisuuksien kanssa. Ja kaikki alkoi haarautumaan ja kehittymään. Kun ihmettelet, miksei mitään välimuotoja ole niin mietippä tätä: On heikkoja bakteereja ja on voimakkaita bakteereja. Tarvitseeko voimakkaiden bakteereiden kehitystä heikommasta todistella joillain välimuodoilla? Tuskin. Heikompi bakteeri jäi niille sijoilleen kun toinen samanlainen syystä tai toisesta alkoi kehittyä ja lopulta oli toista voimakkaampi. Ajattele asiaa vaikka näin.

Evoluutioteoria on tällähetkellä paljon uskottavampi kuin luomisteoria. Vai kummasta luulet olevan enemmän näyttöä?

Näin kuorit banaanin kuin apina!

Anteeksi kiroiluni, muutamat kaljat tuli otettuu kun tuon kirjoitin. T. 10v Paavo

Mutta selitäppäs mistä pamahti maapallolle 5miljardia apinaa, jotka muuttui ihmisiksi? Lähtikö kaikki 5miljardista bakteerista, jotka kehittyi tasantarkalleen samaa rataa, ja lopulta samanlaisiksi. Vai oliko sitten kaks apinaa Seppo ja Ulla, jotka sitten teki ne loput apinat, kuin Eva ja Adam? Ja niinkuin Wespakin kerkes sanoa, että siallakin on samanlaisia geenejä, ja muillakin(ko)...

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 11:28

Huoh TAAS joko tai tilanne. Ei 5 miljardia eikä kaksi apinaa vaan vaikka sata, tai kaikki jotka sillä alueella elivät.

Kuulin teorian että jossain afrikassa joku apina poppoo joutu lähtee ettii ruokaa savannille tai jolleki muulle alueelle jossa ei niin paljoa puita ollut ja sitten oppi kävelemään, muut jäi puihin. Ja näitä luita ja pääkallojahan on löydetty milloin mistäkin, joka mielestäni on aika hyvä todiste evoluution kehityksestä, on milloin minkäkin muotoista päätä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Elo 2009, 13:10

KeyWay. Maapallolle elämä on voinut syntyä vaikka meteoriitista joka kuljettu bakteereja jotka pystyivät maapallolla elämään. Ja tämä kaikki ei tapahtunut hetkessä, vaan miljardeissa vuosissa.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 13:52

WM_ kirjoitti:Huoh TAAS joko tai tilanne. Ei 5 miljardia eikä kaksi apinaa vaan vaikka sata, tai kaikki jotka sillä alueella elivät.

Kuulin teorian että jossain afrikassa joku apina poppoo joutu lähtee ettii ruokaa savannille tai jolleki muulle alueelle jossa ei niin paljoa puita ollut ja sitten oppi kävelemään, muut jäi puihin. Ja näitä luita ja pääkallojahan on löydetty milloin mistäkin, joka mielestäni on aika hyvä todiste evoluution kehityksestä, on milloin minkäkin muotoista päätä.


Just.

Satuinpa just lukemaan noista luista mitä on löydetty:

Useat aikansa tunnetut asiantuntijat ja tutkijat olivat alusta lähtien eri kannalla kuin kehitysoppiaan kiivaasti puolustavat tutkijat. He havaitsivat, että nämä hautalöydöt todistivat korkeasta kulttuurista, yhteisön huolenpidosta, vapaista seksuaalisuhteista ja uskosta elämän jatkumiseen. Ravinnon puutteellisuus oli saanut aikaan mm. riisitaudin, josta johtui luuvääristymiä ja niveltulehduksia. Myös sukupuolitaudit olivat olleet yleisiä. Näitä lausuntoja ei haluttu ottaa huomioon, koska ne eivät tukeneet kehitysoppia, vaan pikemminkin Raamatun antamaa kuvaa ihmisestä ennen vedenpaisumusta.

Vasta viime aikoina uusilla menetelmillä tehdyt tutkimukset ovat osoittaneet, että nämä yli 100 vuotta sitten esitetyt näkemykset neandertalilaisia vaivanneista puutostaudeista ja sairauksista olivat oikeita ja tieteellisen puolueettomasti tehtyjä.

Luolalöytöjen ja kaivausten yleistyessä havaittiin, että Neandertalin rotuun kuuluvia oli asunut eri puolilla Eurooppaa sekä Aasian länsiosissa. Löytöpaikkoja on yli 70 ja luujäännöksiä n. 300 yksilöstä.4 Kehitysopin uskomusten mukaan neandertalilaisia oli ollut olemassa jo 230.000 vuotta sitten, mutta ne kuolivat sukupuuttoon n. 30.000 vuotta sitten. Tietenkin ne, jotka uskovat ihmisen apinamaiseen alkujuureen haluavat unohtaa ne aiemmin mainitut, kiven sisään hautautuneet ihmisen luut, jotka olisivat vastaavien ikälaskelmien mukaan yli 25 miljoonaa vuotta vanhoja mutta Raamattuun uskoville vahvoina todisteina vedenpaisumuksen tuhoista.

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 15:29

Ei nyt puhuttu vääristymistä, vaan kallojen kehityksestä. Ja mitä tuo vedenpaisuminen tähän liittyi?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Elo 2009, 15:42

Siis eikös hän juuri tarkoittanut sitä että nuo erinäköiset, kehittyneet kallot ja luut olisivat vain jostain sairauksista johtuvia epämuodostuneita, tavallisia kalloja ja luita.

Elikkäs ne eroavaisuudet johtuisivat sairauksista/puutoksista/tjsp. eikä kehittymisestä.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 16:08

Jaarno kirjoitti:Siis eikös hän juuri tarkoittanut sitä että nuo erinäköiset, kehittyneet kallot ja luut olisivat vain jostain sairauksista johtuvia epämuodostuneita, tavallisia kalloja ja luita.

Elikkäs ne eroavaisuudet johtuisivat sairauksista/puutoksista/tjsp. eikä kehittymisestä.


Aivan. 8-)

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 16:14

itse meinasin ihan näitä, en mitään yksittäisiä epämuodostumia

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 17:13

WM_ kirjoitti:itse meinasin ihan näitä, en mitään yksittäisiä epämuodostumia


Ja meinaat ettei noi voisi olla vääristyneitä pääkalloja?

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 18:01

KeyWay kirjoitti:
WM_ kirjoitti:itse meinasin ihan näitä, en mitään yksittäisiä epämuodostumia


Ja meinaat ettei noi voisi olla vääristyneitä pääkalloja?


Meinaan etteivät nuo ole ainoita kalloja joita on löydetty -_- miksi apinateoria olisi ilmoilla jos siitä ei olisi mitään todisteita? Kunhan vaan jonku kuvan googlesta nappasin

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 18:04

WM_ kirjoitti:
KeyWay kirjoitti:
WM_ kirjoitti:itse meinasin ihan näitä, en mitään yksittäisiä epämuodostumia


Ja meinaat ettei noi voisi olla vääristyneitä pääkalloja?


Meinaan etteivät nuo ole ainoita kalloja joita on löydetty -_- miksi apinateoria olisi ilmoilla jos siitä ei olisi mitään todisteita? Kunhan vaan jonku kuvan googlesta nappasin


Koska niillä on melkee samat geenit jne roskaa, koska apina muistuttaa eniten ihmistä kun mikään muu eläin, koska ne on aika viisaita verrattuna moneen muuhun eläimeen, koska joku alykääpiö oli heittäny jotai päästä samallailla kun joku Jeesus jutun. Eihän jeesuksestakaan ole mitään todisteita, mutta silti se on muka ollut olemassa todella monien mielestä jne. Ja noi pääkallot ei oo mitkään todisteet, mun mielestä.-_-

+ toi ihme "riisisairaus" vai mikä lie olikin, niin kuvitellaan jos aika monella oli loppujen lopuksi se virus, ja kuvittele kun vääristyneet ihmiset tekee lapsia, niin syntyy lisää samanlaisia vääristyneitä ihmisiä, se voisi ehkä selittää noi monet pääkallot mitä on löydetty.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Elo 2009, 18:22

Riisitautihan siis "pehmentää" luita. Taisi johuta D-vitamiinin puutteesta.
Eli ainakin jalat tuon takia voivat taipua lapsena kieroon.
Mutta enpä usko että riisitauti kallon muotoihin vaikuttaisi ainakaan noin paljoa.

Eikä taida riisitauti olla periytyvääkään? Sedällä tämä todettiin mutta saatiin hoidettua ilman sanktioita. Eikä ole tietääkseni muilla sukulaisilla ollut.

KeyWay
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Elo 2008, 23:25

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja KeyWay » 05 Elo 2009, 18:33

Jaarno kirjoitti:Riisitautihan siis "pehmentää" luita. Taisi johuta D-vitamiinin puutteesta.
Eli ainakin jalat tuon takia voivat taipua lapsena kieroon.
Mutta enpä usko että riisitauti kallon muotoihin vaikuttaisi ainakaan noin paljoa.

Eikä taida riisitauti olla periytyvääkään? Sedällä tämä todettiin mutta saatiin hoidettua ilman sanktioita. Eikä ole tietääkseni muilla sukulaisilla ollut.


Aijaa. No mut ainaskin jossain luki että se vaikutti pääkalloon myös. Ties ehkä pikkuhiljaa, suvusta sukuun ehkä? Mut joo kuka tietää. Noi pääkallot ei mun mielestä ole mitkää todisteet, kukaan ei voi olla varma kenen ne on ja miks ne on just tollaset, vaikka ehkä kaikista loogisin olisi että apinan ja ihmisen sekoituksen kallo, mutta silti, jaa.

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 19:45

No, parempaa teoriaa odotellessa..
Aiheesta on lukuisia raportteja (luiden löytymisiä jne) sekä dokumentteja. Pysyn toistaiseksi niiden takana, kunnes toisin todistetaan..

Avatar
matruska
Valaistunut
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 09:19
Paikkakunta: Kontiolahti/Lehmo

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja matruska » 05 Elo 2009, 21:13

no siis toi apina teoria on minusta huuhaata. Kyllähän toi evoluutiotarina on uskottava, mutta tuskin ollaan karvasesta pikku apinasta tultu. Uskon että olemme ollut täysin eri laji, kuin apina/gorilla tms. Mutta ollaan muistutettu vain joiltakin osin niiltä. Onhan lehmän, hevosen, koiran, kissan.. kaikkien kallot samantyylisiä, jokaisella on kuono, tosin sillä kuonottomalla koiralla. Niin miksei voisi olla pallonmuotoisella kallolla, jossa on jännäpurukalusto. Miksi aina selitellään apinasta, onhan hevonen ja lehmä täysin eriolioita, mutta molemmat seisovat 4jalalla, ja ruumiinrakenne on suhtkot sama. Miksei meillä myös? Apinaahan tässä aina liitetään kun sitä ehkä muistutetaan, mutta älykkäämpi laji ollaan ehkä pitkät ajat oltu ja kehitytty.

Ja entäs jos "jumala" on luonut ihmisen, juuri tuon evoluutioitumisen avulla. Ken tietää :alienownage:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Elo 2009, 21:37

Niin mutta tuo apinoista kehittyminen sopisi siinä mielessä että mahdollisia välimuotoja ollaan löydetty.
Kuten juuri nuo pääkallot ylhäällä.



E: 1300 weii bileet..

WM_

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 21:53

matruska kirjoitti:Ja entäs jos "jumala" on luonut ihmisen, juuri tuon evoluutioitumisen avulla. Ken tietää :alienownage:

Loistava havainto!

Pilkkua nussiakseni, lehmillä ja koirilla ja heposilla sun muilla on erilaiset jalat, toisilla sorkat toisilla kaviot.
"Karvainen apina" onhan meilläkin vielä karvoja, eli pakosti olemme jostain karvaisesta otuksesta tulleet, sillä ei karvoitus ole lisäytymässäkään, en ainakaan itse keksi mitä virkaa on perskarvoilla? Ei niitä vissiin enää joskus kellään ole.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tähän minä uskon!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 05 Elo 2009, 22:10

Ovathan ne karvaiset ihmiset aika paljonkin apinan/gorillan näköisiä.
Ja miksi tarvitsisi olla oma lajinsa, mistä ihminen on kehittynyt?
Koska et vain halua uskoa, että ihminen on kehittynyt apinasta?


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa