Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Katto-Kassinen
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 15:24
Paikkakunta: Luopioinen

Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Katto-Kassinen » 12 Helmi 2010, 15:51

En löytänyt tältä foorumilta kyseiseen aiheeseen viittaavaa keskustelua, joten aloitin sellaisen itse.

Eli, oletteko koskaan miettineet, miksi monien ihmisten unelma on juuri lentämisen taito?
Kun joukolta ihmisiä kysytään, minkä yliluonnollisen voiman tai taidon he haluaisivat, monet mainitsevat juuri tuon lentämisen. Miksi? Ja mistä ovat saaneet alkunsa usko siivekkäisiin enkeleihin ja esimerkiksi Harpuijoihin?

Eräs filosofi sanoi joskus, että ihmiset ovat joskus kauan kauan sitten osanneet lentää ja jopa asuneet taivaalla, mutta sitten tämä "lentoihmisten" kulttuuri jostain syystä rapistui ja katosi, minkä seurauksena vielä nykyäänkin ihmiset kaipaavat taivaan korkeuksiin.

Itse en oikein osaa uskoa siihen, että ihmiset olisivat joskus leijuneet siipien varassa taivaalla ja sitten yhtäkkiä langenneetkin tänne maan mutiin. Mutta miksi juuri lentäminen ja taivaiden koskettaminen on niin monen ihmisen unelma ympäri maailman? Ja miksi ihmisten uniin liittyy usein lentäminen?

Kertokaa toki mielipiteenne asiaan, olkaa niin ystävällisiä.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 12 Helmi 2010, 18:17

Koska se on vertauskuva totaaliselle vapaudelle.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 12 Helmi 2010, 18:46

Ja koska sieltä näkee enemmän.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 13 Helmi 2010, 00:04

Tähtiensusi kirjoitti:Ja koska sieltä näkee enemmän.

:) Tämä lähti signatureen.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Trauma » 13 Helmi 2010, 00:32

Tiedä häntä, itseäkin lentäminen on aina viehättänyt. Siinä vain on sellainen tunne, jota kokee hieman esim. parkouratessa, ei sitä osaa selittää juurikaan.

WM_

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja WM_ » 13 Helmi 2010, 17:03

Itse en osaa oikein siihen sanoa syytä, mutta esim selkounissa se on ENSIMMÄINEN juttu, minkä teen :) Lentäminen siis..

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja kummo » 14 Helmi 2010, 03:02

Mie en oo nähny unta lentämisest.. oon hypänny kyl vapaapudotuksen ja aika usein tipunu esim portaat alas tai parvekkeelt.. kerran auto ajoi kielekkeelt ulos ja hyppäsin ilmalennon aikana autost ulos

Kaipa kaipuu taivaalle on jonkinlainen vertaus vapaudelle.. se ettei ole seinät ja vuoret esteenä.. Matkat sujuis helpommin.. Näitä ajatuksia ladelles ajattelin vieläpä jotain tyyliin Antiikin Kreikkaa jolloin noist ois ollu spessusti enemmän hyötyä ku ei ollu julkisii juuri.

Armeija jolla tuo kyky olisi olisi voittamaton sodissa.. rikollinen tuolla taidolla pääsisi melko hyvin pakoon virkavaltaa, filosofi saisi uusia näkymiä.. samoin taitelijat.. Hallitsija tuolla kyvyllä julistaisi itsensä Jumalaksi.

En mie ihmette yhtään miksi taivaalle pääsyä tavoitellaan niin paljon.

Vieläpä Kristillinen taivas.. veikkaan että taivas on näyttänyt aina niin harmoniselle ja rauhalliselle paikalle että sitä on siksi kuvailtu paratiisiksi ja siksi tuossa uskonnossa tavoitellaan paikkaa taivaassa.

Ihan heittoja ja omia mielipiteitä sitten nämä.. korjatkaa ja kommentoikaa :roll:

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 14 Helmi 2010, 19:23

Aqua vitae kirjoitti:
Tähtiensusi kirjoitti:Ja koska sieltä näkee enemmän.

:) Tämä lähti signatureen.


Hahah siitä vain =)
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja akba » 14 Helmi 2010, 20:44

Onhan sanonsta ''vapaa kuin taivaan lintu'' . Ehkäpä juuri siksi ihmisiä on kiehtonut lentäminen , että he saisivat olla vapaita kaikesta arjesta ja pahasta (esim. verot!! ) tuolla taivaann äärillä.
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Helmi 2010, 22:52

Ihmisiä kiehtoo rajotteiden ja rajojen rikkominen, vapaus tehdä jotain mitä ei ole ennen voinut tehdä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi ihminen tahtoo taivaalle?

ViestiKirjoittaja Verninia » 15 Touko 2010, 00:11

Valveilla olen kovin korkeanpaikan kammoinen, en uskalla kiivetä puuhun tai katsoa korkeasta tornista alas, mutta unissa minä lennän. Näin lentounia muutama vuosi sitten kun olin vielä pahasti ulkona tästä todellisuudesta. Nousin ihmisten seasta lentoon, eikä kukaan huomannut minun poistumistani. Se tunne oli mieletön. Ensin käsien alle ilmaa, nousemisen tuntee mahanpohjassa. Yhtäkkiä nouseekin korkeammalle, lentää mahdollisesti kohti mörköpölyä täyteen lastattua lentokonetta tai pakoon jotain tilannetta. Pääasia: lentää. Lentounia näen nykyisin harvemmin, aiemmin lensin lähes joka yö. Se oli minulle vapaus.

Nykyään olen oppinut tavoittamaan saman lentämisen tunteen veden alla. Vesi on uskomaton elementti. Sen alla ihminenkin taipuu notkeasti ja sulavasti moniin asentoihin. Maalla tunnen olevani kömpelö kampela, mutta vedessä notkea ja pieni. Oli hullua, kun tajusin syksyllä veden ja lentämisen yhteyden. Ihan sama tunne.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa