Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Touko 2008, 20:00

hankala kyllä muistaa mistä tämä kiinnostus on saanut alkunsa.
Oikeastaan kaiken sen aikaa minkä muistan, oon ollut kiinnostunut kaikesta paranormaalista.
kai se on sitten geeneissä :lol:

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Arctica » 07 Touko 2008, 15:28

Oon kauan tykännyt kummituksista ja sen myötä myös kiinnostuin muustakin paranormaalista, Ufot ja sen sellaiset ei kyllä ole oikeen ikinä mua kiinnostanut kovin paljoa.
Nyt kävi
näin

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Touko 2008, 16:27

En tarkalleen muista milloin kiinnostus lähti. Ala-asteikäisenä aloin kiinnittämään paranormaaliin enemmän huomiota ja sitä mukaa mitä tietoa ahmin tulin enemmän kiinnostuneemmaksi. Nälkähän kasvaa syödessä, kuten on tapana sanoa. Mutta vaikka olenkin kiinnostunut, olen silti täysi skeptikko.

Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 27 Touko 2008, 21:35

Olen aina uskonut paranormaaliin ja ollut kiinnostunu yliluonnollisesta, mutta lopullisen sysäyksen antoi The x-files-sarja jota katsoin ala-asteella, sen jälkeen minusta tulikin varsinainen ufofriikki, haha :D perustettiin siskon kanssa omat x-arkistot joihin kerättiin tietoa yliluonnollisista tapahtumista ja tutkimme aina kaikkea mahdollista yliluonnollista, hehe :)

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Riikervo » 27 Touko 2008, 22:40

Itse aloin kiinnostumaan kaikenlaisesta paranormaalista, kun 12- vuotiaana näin enneunen isäni kuolemasta ja kirjastosta löysin kirjan, joka käsitteli erilaisia "kummituslajeja" ja tarinoita kummituksista. Olen aina ollut herkkä kaikenlaisille "uskomuksille", joten tuo paranormaali nyt vain jäi päähän ihan samalla tavalla, kuin joskus aikoinani ollessani uskovaisessa perheessä päivähoidossa ja siellä ei hyväksytty kiroilua, niin sanoivat minulle, että kiroilusta tulee musta sydän. Enpähän sen jälkeen ole kovasti kiroilusta pitänyt. :roll:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja thebel » 27 Touko 2009, 10:24

Varmaan kiinnostus näihin asioihin alkoi kun pienenä näin sellaisen vihertävän pallon, joka ei valaissut ympäristöään, leijuvan noin 1,5 metrin korkeudella tasaista vauhtia ja sitten se kääntyi 90 astetta ja nurkan taakse, ja kun menin katsomaan mihin se meni, sitä ei enää näkynyt. Saattoi olla pallosalama, mutta muistaakseni silloin ei ollut ukkosta. Ja en ollut ainut joka sen näki.

Ja sitte tuli vielä enemmän kiinnostusta kun lukasin Noidan Käsikirjan (Legenda!)
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 29 Touko 2009, 19:57

Minä kiinnostuin varmaan... Enpä tiedä! Jostain se vaan lähti... Mun perhe on aina kyllä torjunut mun paranormaalin kiinnostuksen: "älä käy sellaisilla paranormaaleilla blogeilla!" "Ei kummituksia ole olemassa" jäkä jäkä... Mutta minä pidin pintani ja nyt he hyväksyvät sen. Ainakin vähän paremmin.
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 29 Touko 2009, 20:05

slipknotrulez kirjoitti:Minä kiinnostuin varmaan... Enpä tiedä! Jostain se vaan lähti... Mun perhe on aina kyllä torjunut mun paranormaalin kiinnostuksen: "älä käy sellaisilla paranormaaleilla blogeilla!" "Ei kummituksia ole olemassa" jäkä jäkä... Mutta minä pidin pintani ja nyt he hyväksyvät sen. Ainakin vähän paremmin.


Samaa huttua täältäkin sai kuulla. ;] Äiti luulee, että minusta nyt tule joku kouluammuskelija.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 29 Touko 2009, 22:10

Aqua vitae kirjoitti:
slipknotrulez kirjoitti:Minä kiinnostuin varmaan... Enpä tiedä! Jostain se vaan lähti... Mun perhe on aina kyllä torjunut mun paranormaalin kiinnostuksen: "älä käy sellaisilla paranormaaleilla blogeilla!" "Ei kummituksia ole olemassa" jäkä jäkä... Mutta minä pidin pintani ja nyt he hyväksyvät sen. Ainakin vähän paremmin.


Samaa huttua täältäkin sai kuulla. ;] Äiti luulee, että minusta nyt tule joku kouluammuskelija.

mulla kans. Nuo paranormit jutut sekoittaa pään! ja tällästä kökköä... Mun eno on ollut kyllä aina hyväksyvämpi tällaisissa asiossa :P
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 30 Touko 2009, 17:17

slipknotrulez kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:
slipknotrulez kirjoitti:Minä kiinnostuin varmaan... Enpä tiedä! Jostain se vaan lähti... Mun perhe on aina kyllä torjunut mun paranormaalin kiinnostuksen: "älä käy sellaisilla paranormaaleilla blogeilla!" "Ei kummituksia ole olemassa" jäkä jäkä... Mutta minä pidin pintani ja nyt he hyväksyvät sen. Ainakin vähän paremmin.


Samaa huttua täältäkin sai kuulla. ;] Äiti luulee, että minusta nyt tule joku kouluammuskelija.

mulla kans. Nuo paranormit jutut sekoittaa pään! ja tällästä kökköä... Mun eno on ollut kyllä aina hyväksyvämpi tällaisissa asiossa :P

Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että jos vanhemmat ovat harhaluuloisia, niin lapsista tulee hörhöjä?

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 01 Kesä 2009, 13:46

Mun eno on kiinnostunut kaikesta paranormaalista. Sillä on videokamera niin se saattaa jonain yönä jättää sen kuvaamaan. :)
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Yukari::
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Marras 2009, 19:29
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Yukari:: » 13 Joulu 2009, 13:28

Pienest pitäen on kiinnostanut kummitukset ja muu paranormaali. Kai se lähti siitä kun serkut ja vanhemmat kaverit kertoi kummitustarinoita ja kuljetti mua erilaisis kartanois mis niitten mukaa kummitteli. Ja jossain kartanossa kuulin erilaisia ääniä. Joten kai siitä se kiinnostus alkoi. Pienenä kylläkin kummitusjutut ja äänet pelotti :D
The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing
-Edmund Burke

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Joulu 2009, 13:40

ja mistähä kyseisiä kartanoita olet löytänyt :P ?
Feel the LOVE

Avatar
Yukari::
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Marras 2009, 19:29
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Yukari:: » 26 Joulu 2009, 20:30

Virossa on yksi pieni tuppukylä, siellä on todella vanha kartano.
Tässä on yksi kuva siitä, mutta se on todella ruma ja ränsistynyt :P
http://www.mois.ee/pic_viru/kihlevere.gif
Ja tässä on ihan turistikohde, jossa sanotaan kummittelevan(myös Virossa)
http://marvaoguide.com/images/stories/t ... 20Park.jpg
The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing
-Edmund Burke

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 28 Tammi 2010, 21:29

Itsellä kiinnostus lähti sukulaisten ja tuttujen omien kokemustensa kertomuksista ja lopullinen sysäys hommaan tuli omakohtaisena kokemuksena.
Kiinnostus kasvoi pari vuosikymmentä ja nyt sitten viimevuonna toteutin uhkailuni ja perustin OSIT:in. :)


Yukari:: kirjoitti:Virossa on yksi pieni tuppukylä, siellä on todella vanha kartano.
Tässä on yksi kuva siitä, mutta se on todella ruma ja ränsistynyt :P
http://www.mois.ee/pic_viru/kihlevere.gif
Ja tässä on ihan turistikohde, jossa sanotaan kummittelevan(myös Virossa)
http://marvaoguide.com/images/stories/t ... 20Park.jpg


Harmi vaan, että ovat noin pirun kaukana. Muuten voisi miettiä tutkimuslupien anomista.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja afonya » 28 Tammi 2010, 22:35

Kummitukset ja ufot on kiinnostaneet tietty aina, mutta nyt viime aikoina olen innostunut niistä enemmän. Ei minulla siihen kummallisempaa syytä ole, ei ole mitään kokemuksia yliluonnollisesta tms. Isäni on kokenut elämässään kaikenlaista jännää ja hän on myöskin jonkin verran kiinnostunut ufoista ja muusta, joten ehkä perin tämän uteliaisuuteni häneltä.

Haluaisin muodostaa kunnollisen mielipiteen esim. ufoista, jotenka päätin alkaa ottaa enemmän selvää aiheesta.
Paranormaalit asiat ovat muutenkin mystisiä ja niistä ei tiedetä läheskään tarpeeksi, jonka takia ne kiinnostavat erityisesti.
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja heartyhug » 28 Helmi 2010, 21:07

Kiinnostusta on ollut jo pienestä asti tällaisiin asioihin. Oikeastaan koko suku tuntuu olevan kiinnostunut paranormaaleista asioista ainakin vähän. Serkkujen kanssa tulee usein puhuttua tällaisista asioista. Eli kyllä se taitaa vähän geeneissä olla. :D
Olen kuulut porukoiltani vähän jotain omakohtaisia kokemuksia ja itsellenikin on tapahtunut luultavasti jotain pientä.
TVstäkin on tullut seurattua oikeastaan kaikkia ohjelmia, jotka jotenkin liittyvät paranormaaliin. :)

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 28 Helmi 2010, 21:36

Tuo kiinnostus paranormaaliin ihmisillä on monesti vähän kaksijakoinen juttu. Tarinoita kerrotaan ja kuunnellaan mielellään, jopa omia kokemuksia voidaan jakaa, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa vaikkapa tutkimaan asiaa, suurin osa pitää hulluna. :)
Asioista tuntuu olevan helppo puhua, mutta käytännön ratkaisut nostaa turhan monella karvat pystyyn.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja heartyhug » 28 Helmi 2010, 22:15

..juu niinhän se taitaa olla. :)

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paranormaalit asiat kiinnostuksen kohteena

ViestiKirjoittaja Verninia » 21 Kesä 2010, 00:02

Aina ollut kiinnostus, jonka olen välillä yrittänyt järjellä työntää syrjään mutta miksikäpä se sillä katoaisi. Vähän sama jos joku kieltäisi minua tuottamasta musiikkia: tapahtui mitä hyvänsä, minä soin säveliä silti.

Kohokohtana voisin mainita ehkä joskus vuonna 2002 YleX:ältä tulleen keskusteluohjelman, joka käytiin aina lauantai-iltaisin yhdeksän ja kahdentoista välillä. Siellä oli aina joku vieras haasteltavana ja kerran siellä oli meedio, jolle ihmiset saivat soittaa outoja tapahtumiaan. Ohjelma oli asiallinen ja eteenpäinmenevä, ja äärimmäisen kiinnostava. Muistan jopa nauhoittaneeni sen kasetille. Muistaako kukaan muu, että olisi ollut taajuuksilla ja kuullut saman ohjelman? Se oli ehkä minulle tietynlainen käännekohta ja tajuaminen että hei en uskokaan näihin asioihin yksin ja ehkä en olekaan päästäni vialla. Tavallaan helpottavaa. :roll:

Ghost Hunter kirjoitti:
j0int kirjoitti:jotenki muumeiski ne mörkö, ufo ja aave jaksot oli mielenkiintoisempii:)

Mä pelkäsin aina sitä mörköä =D

Minä pelkäsin taas Hattivatteja!
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa