Elämän tarkoitus

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja ridikulous » 28 Huhti 2008, 15:23

Mikä on mielestänne elämän tarkoitus?

Tarkemmin pohtiessanne varmaan huomaatte itsekin, ettei se kuitenkaan voi olla se 42.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 28 Huhti 2008, 17:08

Mitä minä tuota ympäripyöreää kysymystä vähän olen joskus miettinyt niin tulin kyllä lähinnä siihen tulokseen että elämän tarkoitus on olla, olemassa.
Ympäripyöreään kysymykseen ympäripyöreä vastaus.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja aavenainen » 28 Huhti 2008, 17:48

syödä nukkua valvoa :D liikkua hiukan.. no joo oikeasti kun tuota käy ajattelemaan liian syvällisesti päähän siinä pyörälle menee :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Wespa » 28 Huhti 2008, 18:32

Itse olen lähikuukausina tullut siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on yksinkertaisesti elää. Meidän tarkoituksena on kokea täällä maanpäällä ihmisenä olemista ja kaikki pahatkin meille sattuvat asiat ja tekemämme virheet ovat osa kokemusta, joka kehittää meidän sieluamme/tietoisuuttamme.

Elämän tarkoitus on siis elää, kokea ja kehittyä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja ridikulous » 28 Huhti 2008, 19:14

Wespa kirjoitti:Elämän tarkoitus on siis elää, kokea ja kehittyä.

Komppaan.

Mutta onko meillä vastuuta muista kuin itsestämme? Onko siis tarkoitus, että meidän tulisi mahdollisuuksien mukaan myös auttaa muita, apua tarvitsevia ihmisiä? Se tuntuisi järkevältä, sillä ihminen on kuitenkin ärimmäisen sosiaalinen olento, melkeinpä riippuvainen muiden seurasta.

Ehkä muiden auttaminen on kuitenkin sidoksissa tuohon itsen kehittymiseen; sitä kautta huomaa, mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä taidot itseltä vielä puuttuvat.

Eli olisikohan elämän tarkoitus kerätä kokemuksia ja alati kehittyä suhteessa muihin ihmisiin.

:?

edit: Tässä joku aika sitten juteltiin näitä asioita lähipiirissä, ja tulimme siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on löytää elämälle tarkoitus. Koska tarkoitukseton elämä on turhaa eikä näin ollen elämisen arvoistakaan. :alien:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 28 Huhti 2008, 21:09

mä kanssa näkisin elämisen lähinnä matkana kehdosta hautaan, jonka aikana koetaan paljon asioita jotka kasvattaa ja viisastuttaa meitä.. ja luulenpa myös että tämä elämä on vaan valmistautumista suurempiin koitoksiin, eli niin sanottu marssi taisteluun... tai mäenlasku vapaaseen elämään, kuinka sen kukakin haluaa nähdä :D

ps. yhdyn edelliseen sen verran, että munkin mielestä meille kaikille tekis ihan hyvää joskus ajatella enemmän muita ja tarjota apuaan vaikka ihan pikku jutuissakin :D ..se se vasta kasvattaa kun auttaa jotain jolla on asiat oikeasti huonosti.. kun nämä omat vastoinkäymiset pyörii asteella "vit** taas on vessapaperit loppu!" ;) (kuten hyvin monella ihmisellä mun kokemusten mukaan)
I believe..

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja ninjani » 29 Huhti 2008, 18:51

Minä itsekkin mietin elämän tarkoitusta joskus, mutta en saanu vastausta. Nyt oon kokonaan unohtanu tuon miettimisen ja tuon jutun, mutta nyt se tuli taas esiin. Olen nyt jonkun aikaa ajatellut silleen, että ihmisellä on joku asia mikä pitää tehdä täällä maanpäällä. Ja sitten kun sen tehtävän on tehnyt pääsee jonnekkin ihanaan paikkaan. Näin minä luulen.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Huhti 2008, 20:07

Tästä tuli mieleeni mummini kuolemanrajakokemus. Hänet oli merkitty kuolleeksi, kun pulssi oli loppunut ja mitään ei ollut enää tehtävissä, mutta sitten parin minuutin päästä yhtäkkiä sydän alkoi hakkaamaan ja mummini virkosi. Mummi oli sitten kertonut äidilleni, että hän oli noussut pimeää tunnelia pitkin jonnekkin kirkkaaseen valoon, jossa hän oli kuullut äänen, joka oli sanonut "sinun aikasi ei ole vielä tullut" ja mummini oli ymmärtänyt tämän niin, että hänellä oli vielä joku tehtävä maanpäällä kesken.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja aavenainen » 29 Huhti 2008, 22:06

minulle muuten tuli mieleeni että synnytyksen jälkeen pyörryin ja näin että kuljin valkoisessa huoneessa jossa oli pitkä pöytä mutta kuljin valkoisen harsomaisen verhon takana.. se tuntui ikuisuudelta ja ei siis mikään kuoleman rajakokemus ollut, sitten pelkkä musta tyhjyys ja virkosin siitä. puolisoni kyllä sanoi minun olleen tajuttomana vain muutaman sekunnin..

mietinkin koska kokemus oli selkeämpi kuin uni että olinkohan jossakin vai olikohan se vaan aivojen keppostelua :lol: tai mitä ylipäänsä valkoinen huone verho ja ne henkilöt jotka pöydässä istui edes meinasi :roll: vai meinasiko mitään mutta kokemus oli selkeistä selkein..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 02 Touko 2008, 10:45

Itsekin olen aikoinani elämän tarkoitusta miettinyt.
Välillä tuntuu siltä, että koko ihmiskunta on pelkkä erehdys, korkeampien voimien aiheuttama virhe, joka odottaa pyyhintäänsä.
Välillä tuntuu, että ihmisellä on alunperin ollut jokin tarkoitus, joka on kadonnut vuosien mukana.
Kenties ihminen on täällä vain oppimassa, jonka jälkeen matka voi jatkua eteenpäin.
Ehkä tarkoitus on henkinen valaistuminen? Tarkoitukset vaihtelevat kulttuurien, ajatusmallien ym. mukaan.

Vaikea aihe miettiä näinkin aamun pimeinä tunteina.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Ufomies » 02 Touko 2008, 13:28

W7Xhao:n tuorein ja ketjun ensimmäinen Wespan lähettämä viesti taitavat natsata aika hyvin yhteen, ja summata oman häilyväisen kantani.

Lisäisin vielä, että jos ihmisen on tarkoitus todella seikkailla täällä korkeampien voimien siunauksesta, niin voivathan nuo korkeammat voimat tai voima myös muuttua itsekin aikojen saatossa. Tulee väkisinkin mieleen myös erityisesti Valistuksen ajan ranskalaisten vaalima deismi. Ehkäpä vapaa tahtomme on todellakin suurempi kuin toivoimmekaan. Sitten jääkin enää kysymys, että mihin tämä kaikki vielä päättyy? (Kehityspessimistin versio optimistin kysymyksestä: "Mihin tämä kaikki vielä johtaa?") :D
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 03 Touko 2008, 16:31

Elämän tarkoitus on syöminen ja nukkuminen.
-Karvinen

xD oli pakko kirjottaa tuo. Ite en tiedä oikein.....
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Touko 2008, 22:34

Ihmisillä kun on tapana monimutkaistaa asioita. Jos tämä näkemys on jo täällä esitetty, niin sen toistaminen johtuu siitä, etten selannut viestiketjua loppuun.

Elämän tarkoitus on pitää huolta luonnosta sekä lisääntyä, jotta ihmisrotu ei kuolisi sukupuuttoon.

Aika yksinkertaista, eikös? Kunhan asian yksinkertaistaa, vastaus on todella nenän edessä.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Arctica » 08 Touko 2008, 15:25

Elämän tarkoitus on elää elämä. 8-)
Nyt kävi
näin

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Trauma » 08 Touko 2008, 18:25

Arctica kirjoitti:Elämän tarkoitus on elää elämä. 8-)

Ja mikä on elämän elämisen tarkoitus? 8-)

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Arctica » 08 Touko 2008, 18:36

Elämän elämisen tarkoitus on elää :D
Nyt kävi
näin

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Touko 2008, 22:32

Arctica kirjoitti:Elämän elämisen tarkoitus on elää :D

Mulle tulee tosta mieleen lähinnä että keräilet turhia viestejä...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Touko 2008, 22:51

Sama kävi omassakin mielessä. Jos noita lyhyitä viestejä voisit välttää, niin hyvä olisi.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 21 Touko 2008, 18:51

Ei elämällä ole tarkoitusta.
Aika julmasti sanottu, mutta mielipide on tämä.
Olemme vain evoluution sattumanvaraisesti kehittämä laji tässähän sitten olemme emmekä sille mitään voi...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Zipuli » 21 Touko 2008, 19:05

Itse olen vannoitunut partiolainen, joten minulla on jokseenkin partioihanteiden kautta ihan oma näkemykseni. Partiolupaushan kuuluu:
Tahdon rakastaa Jumalaani ja lähimmäistäni,
isänmaatani ja ihmiskuntaa,
toteuttaen elämässäni partioihanteita.


Ihanteet taas ovat:

kehittää itseään ihmisenä
kunnioittaa toista ihmistä
auttaa ja palvella
tuntea vastuunsa ja velvollisuutensa
rakastaa ja suojella luontoa
olla uskollinen ja luotettava
rakentaa ystävyyttä yli rajojen
etsiä elämän totuutta


Joten siis minä pidän elämän tarkoituksena itsensä kehittämistä ja elämän totuuden etsimistä.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron