Dee kirjoitti:Anime: [ DVD ]
Neon Genesis Evangelion volumet 1-3
Yu-Gi-Oh! Movie
Henkien Kätkemä
jne. jne.
Zrud kirjoitti:eihä hää maininnu ku 3 sarjaa ?
itellä o jotai lähemmäs 15
Zrud kirjoitti:Itelläki oli joskus kunno anime manga buumi... ny en enää seuraa ku kahta keskenerästä mangaa.
Bleach / Naruto mangaa.
Calemran kirjoitti:1. Olen inhonnut animea, mangaa ja kaikkea Japaniin liittyvää jo kauan.
2. En oikeasti ymmärrä miksi moni suomalainen on aivan tohkeissaan jostakin japanilaisesta kulttuurista.
3. En oikeesti ymmärrä mitä hienoa on japanilaisessa kulttuurissa.
4. Varsinkin nämä animenörttijätkät herättävät suurta myötähäpeää, jotka vielä keräävät huoneensa täyteen animemuijafiguureita.
5. Anime antaa Japanista aika satumaisen kuvan ja sitten halutaan Japaniin.
6. Japani-ihkutus on niin kans yks mokoma paskamaanen trendi-ilmiö!
7. Itse arvostan pohjoismaista kulttuuria ylikaiken!
8. Menkööt mokomat animekeijut sinne Japaniin hyppimään, eikä "rikastuteta" tämä suomalaista kulttuuria.
9. Eniten kyllä naurattaa tämä, kun suuresta osasta japani-ihkuttajista on tullut ihmeellisesti seksuaalisuudeltaan bi :'D
Tiituli83 kirjoitti:Calemran kirjoitti:1. Olen inhonnut animea, mangaa ja kaikkea Japaniin liittyvää jo kauan.
2. En oikeasti ymmärrä miksi moni suomalainen on aivan tohkeissaan jostakin japanilaisesta kulttuurista.
3. En oikeesti ymmärrä mitä hienoa on japanilaisessa kulttuurissa.
4. Varsinkin nämä animenörttijätkät herättävät suurta myötähäpeää, jotka vielä keräävät huoneensa täyteen animemuijafiguureita.
5. Anime antaa Japanista aika satumaisen kuvan ja sitten halutaan Japaniin.
6. Japani-ihkutus on niin kans yks mokoma paskamaanen trendi-ilmiö!
7. Itse arvostan pohjoismaista kulttuuria ylikaiken!
8. Menkööt mokomat animekeijut sinne Japaniin hyppimään, eikä "rikastuteta" tämä suomalaista kulttuuria.
9. Eniten kyllä naurattaa tämä, kun suuresta osasta japani-ihkuttajista on tullut ihmeellisesti seksuaalisuudeltaan bi :'D
Okei, tässä sulle vähän juttua "anime ihkuttajalta"
1. Ensin tahtoisin tietää miksi aloit vihaamaan "kaikkea japaniin liittyvää"? onhan manga vain sarjakuvaa, kuten vaikka aku ankka. Ja anime kuin aku ankka animaationa.
2. Miksikö "moni suomalainen on aivan tohkeissaan japanilaisesta kulttuurista"? kumma juttu, mutta minä en ihmettele sitä lainkaan. onhan japanilainen kulttuuri ihan toisenlainen kuin vaikka täällä Suomessa. Kohteliaisuus täysin toista luokkaa, ruoka tottumuksetkin poikkeavat muutamalla asteella.
3. Japanilaisessa kulttuurissa, minusta on juuri hienoa kohteliaat tavat yms. itsellä kun pinna kyrvähtää heti alkuunsa.
4. Jaaha... oletkos oikein perehtynyt asiaan? et ole vissiinkään huomannut näiden figuurien hintaa? katselin vähän hintoja Animeconissa ja noin 15cm. mittainen ukkeli saattoi maksaa 45e, joten ei niillä ihan heti huonetta täytetä
5. totta tuo "satumainen kuva" juttu, mutta en kyllä lähtisi sen takia Japaniin.. Lähtisin sinne aivan toisesta syystä, jos lähtisin (ei nyt ihan ole lähi suunnitelmissa x)
6. Trendi-ilmiöhän se tosiaan oli jonkin aikaa... (itse tosin en silloin vielä kiinnostunut mangasta) mutta ei se ole vain sitä ollut.. monethan tavallaan katsovat animea jo ihan nuorina (vaikka 5v.), eiväthän he sitä tietenkään niin ajattele, mutta onhan vaikka Digimon-sarjakin animea (sori sekava lause)
7. Mitä arvostamissa pohjoismaisessa kulttuurissa on? Suomessakin kun kaupungilla kävelee tulee kaikki vastaan melkein hampaat irvessä vähintään joka kolmas juoksee viimeisimmän muodin perässä, eikä edes joka 20 uskaltaisi olla erilainen kuin muut, kummallista kyllä, jos joku haluaa olla vähänkin erilainen, hän erottuu ja kerää kaikkien tuijotukset, eikä välttämättä aina hyvällä.
8. Heti kun kaikki ovat kanssasi samaa mieltä, me lähdemme välittömästi!
9. voi pitää paikkaansa, mutta tässä kohdassa en kommentoi niinkään
paljon tuli taas kirjoteltua... nostan hattua niille jotka lukee tän
Zrud kirjoitti:Niinno kulttuureista en tiedä... mutta suomalaiset kansana ovat tälläsiä juroja ihmisiä jotka vain valittavat miten asiat ovat päin vittua ja eivät tee hevon helvettiäkään niiden parantamiseksi.
Aqua vitae kirjoitti:2. Se on suosittua JUURI NYT. Muodit menevät ja tulevat. Japanilaiseen kulttuuriin tutustutaan ensiksi (yleistetty) lumoavien graafisten novellien muodossa (ehkä fanservicelläkin on jotain osuutta asiaan?) ja sitten jatketaan kulttuurin ja maan tutkimukseen. Siitä tulee hyvä fiilinki kun on "tavoitteita".
Itse opiskelen (noh aloittelutasolla) japania.
Tähtiensusi kirjoitti:Ennen kuin kiinnostuin animeista, muistan ajatelleeni etteivät ne mangat tai animet olleet kuin jollekin sekopäille. Tai sitten minustakin on tullut sekopää.
Heh, mutta ainakaan nykyään en ole sitä mieltä!
Palaa sivulle “Ajanviete ja media”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa