Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja joni » 09 Kesä 2008, 14:07

Eli olen innostunut musiikin tekeisestä mutta hyvä ohjelma puuttuu :x
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 09 Kesä 2008, 14:44

Tuossa on kolme vaihtoehtoa katso tästä
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Zipuli » 09 Kesä 2008, 15:02

Korvapuikko kirjoitti:Tuossa on kolme vaihtoehtoa katso tästä


Tuon linkin ensimmäinen ohjelma, eli Audacity on hyvä. Itselläni ollut jo jonkin aikaa. Musiikkia en "tee", itseasiassa äänittelen netistä biisejä, joita limewire ei löydä.... ja miksailen huvikseni. Mutta suosittelen, sillä se on monipuolinen ja suomenkielinen.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Kesä 2008, 17:18

Löytyyhän näitä paljon, Guitar Pro, Pro Tools, Guitar Guru, Kristal, Fruity Loops ja kaikkea muuta mahdollista. Sanotaan vaikkapa, että Kristal on pelkkä mikausohjelma, Guitar Prolla on parhaat mahdollisuudet raskaan musiikin tekoon ja FL:llä voit säveltää ammattimaisesti elektronista musiikkia. Basshunter on muuten myöntänyt käyttävänsä FL:ää. :roll: Omalla koneella noilla on todella usein käyttöä kun olen musiikki-ihmisiä kuitenkin. ; )

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Kesä 2008, 20:01

Guitar Prota käyttääkseen täytyy osata nuotteja, joka on minule mahdotonta! Itse käytän ko. ohjelmaa vain kappaleiden opetteluun, mutta olen jotain pientä tilpehööriä saanut sillä aikaiseksi.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Kesä 2008, 20:05

Regendos kirjoitti:Guitar Prota käyttääkseen täytyy osata nuotteja, joka on minule mahdotonta! Itse käytän ko. ohjelmaa vain kappaleiden opetteluun, mutta olen jotain pientä tilpehööriä saanut sillä aikaiseksi.

Ööh... Itse en ole nuotteja opetellut ollenkaan, ja osaan silti säveltää moitteettomasti ko. ohjelmalla. Ainakin vitos- ja nelosveriossa näytetään nuotit sekä tabulatuurit. Lisäksi otelauta on kätevästi näkyvillä, josta voi katsoa biisin, mikäli ei edes tabeja ymmärrä. Ei sävellykseenkään nuotteja tarvita otelauta-ominaisuuden ansiosta.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Kesä 2008, 22:57

Zipuli kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Tuossa on kolme vaihtoehtoa katso tästä


Tuon linkin ensimmäinen ohjelma, eli Audacity on hyvä. Itselläni ollut jo jonkin aikaa. Musiikkia en "tee", itseasiassa äänittelen netistä biisejä, joita limewire ei löydä.... ja miksailen huvikseni. Mutta suosittelen, sillä se on monipuolinen ja suomenkielinen.


Tietääkseni tuolla Audacityllä ei voi kunnolla tehdä musiikkia, vaan lähinnä nauhottaa ja yhdistellä pätkiä, jotenka musiikin teko tuolla on aika rajoittunutta.

Jos on rahaa tai keinot hankkia ohjelmia, niin suosittelen Fruity Loopsia tai Reasonia (mieluiten uusimmat versiot). Hommaan pitää sitten perehtyä kunnolla, sillä nuo eivät ole helpommasta päästä, mutta todella monipuolisia musiikin tekoon. Fruity Loopsista olisi parempi aloittaa, sillä Reason on lähinnä ammattilaiskäyttöön ja vaatii aika paljon tietoa miksereiden ym. toiminnasta.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja ninjani » 19 Kesä 2008, 17:30

Magix Music Maker... Ite teen sillä musiikkia...
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Twisted » 16 Elo 2008, 03:29

Itse käytin monta...monta vuotta sitten magix music makeria, kunnes löysin fl studion, silloisen fruity loopsin. Aikani sitä säädettyäni toivoin lisää mahdollisuuksia ja törmäsin Reason 3.0:llaan. Aivan käsittämättömän mahtava softa, kunhan sen oppii. Nythän on 4.0 tullut, mutta siihen en ole vielä perehtynyt. Joitain uusia ominaisuuksia siinä on.. pitäisi varmaan se hankkia. : )

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja JeiBei » 16 Elo 2008, 11:38

---
Viimeksi muokannut JeiBei, 25 Elo 2010, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 20 Syys 2008, 01:14

Iteltä löytyy FL Studio, Atomix mp3(Täys sukka) ja Audacity on ollut, mutta meni hermot sen kanssa, kun kaatuili koko ajan. FL Studio ei ole ilmainen, mutta erittäin hyvä. Suhteellisen hyvän demoversion voit kyllä ladata ilmaiseksi. Tai sitten waretat.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Syys 2008, 06:54

Itse en tiedä muuta kuin miksaus ja äänitys ohjelmia kun niiden kanssa tullut pelailtua.
Telecvovim!

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja akba » 31 Loka 2008, 20:46

Itse suosittelen Fl Studio 8 , joka maksaa, mutta demo ilmainen. Muuta eroa ei ole kokoversioon, että demossa niitä ei voi tallentaa, mutta voi kyllä viedä mp3, wav tiedostoon jne. ja hyväksi viimeistelyksi audacity on kyllä hyvä !
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja j0int » 10 Marras 2008, 17:33

joku hehkutti audacityä niin mun mielestä se on epäkäytännöllinen miksaamiseen sun muuhun. yks huomattava juttu siinä on jos joku noita perusteluja kaipaa nii jos haluu siitää sitä tai poistaa tyhjää nii joko se lähtee mukaan tai vaikee siirtää kohdilleen, itse en oo hoksannu sitä helpoksi mut muista ei tarvii ku hiirellä siirtää vaan kohillee. ja ne miksaus systeemitki on aika alkeellista, tyypillistä ilmais ohjelmaa:( en suosittelisi sellaista, joko lataat tai ostat adobe auditionin tai jos haluut laillisesti ja halvalla niin mixcraft on kuulemma ihan ok, mut tuolla adobe auditionilla saa laatua jälkeä.
Ja sitten itse olen itse musiikintekemiseen käyttäny fl studiota, se on ihan jees aloittelijalle, ja onhan sitä nähty ammatti käytöski, helppo se on käyttää ku tarpeeks rassaa mut fl:studion äänimaailma on perseestä.. mutta sitä varten on keksitty vst plugarit :) ja jos laillisesti hankkii nii eimuistaakee kovin kallis ollut mitä muut.
Sit reason on kans aika mainitsemisen arvoinen.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Wespa » 10 Marras 2008, 21:22

Audacity ei olekkaan tarkoitettu musiikinteko-ohjelmaksi. Sillä on hyvä kuitenkin tehdä pikkusäätöjä, mm. poistaa kohinaa jne. Itse käytän audacityä biisien lyhentämiseen ja muokkaamiseen niin, että ne on hvyä siirtää kännykkään.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tiedättekö musiikin editointi/teko ohjelmia??

ViestiKirjoittaja Trauma » 10 Marras 2008, 21:34

Hyvistä miksausohjelmista tiedän vain Kristal Media Enginen ja Creative Media Centerin. Musiikinteko-ohjelemia olenkin tainnut luetella täällä jo aiemmin.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa