Pelikonsolit!

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 14 Joulu 2009, 23:31

Tonza ei vaan halua uskoa että Microsoftin miehet osaavat jotkin asiat paremmin kun sonyn pilipali väkertäjät.

Ja Tonza.... tässä sulle v*ttu video E3 messuilta Natalin käytöstä.... ettimiseen meni 5 sekunttia....
http://www.youtube.com/watch?v=ie02k3eAvxY
Viimeksi muokannut Zrud, 16 Joulu 2009, 06:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Joulu 2009, 23:41

Zrud kirjoitti:Tonza ei vaan halua uskoa että Microsoftin miehet osaavat jotkin asiat paremmin kun sonyn pilipali väkertäjät.

Pitihän sen HD-DVD:nkin ollla suuri menestys microosoftille...

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Joulu 2009, 11:12

No kuka ny mistää vitun asemista jaksaa valittaa... Pelikonsoli o pelikonsoli. ei mikää vitu leffankattelu kone.
ja X-Box on 100% Pelikonsoli. Ps3 on 50% pelikonsoli 50% blue day dvd leffojen kattelemis härpätin....

Project natal tulee menstymään... uskoit tai tykkäsit siitä tai et.... So it shall happen. deal with it.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 15 Joulu 2009, 17:39

Zrud kirjoitti:No kuka ny mistää vitun asemista jaksaa valittaa... Pelikonsoli o pelikonsoli. ei mikää vitu leffankattelu kone.
ja X-Box on 100% Pelikonsoli. Ps3 on 50% pelikonsoli 50% blue day dvd leffojen kattelemis härpätin....

Project natal tulee menstymään... uskoit tai tykkäsit siitä tai et.... So it shall happen. deal with it.

Se on jännä, kun olet aina varma kaikesta, vaikka asialle ei ole mitään näyttöä.
Mutta microsofthan väitti Xboxin olevan mahtava pelikonsoli juuri tuon lisävaruste HD-DVD aseman takia. Mutta kuinkas kävikään.
Itse en ainakaan vetäisi lopullisia johtopäätöksiä ennen, kuin laitetta on testattu käytössä. Eihän siitä ole testivideoitakaan...

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja akba » 15 Joulu 2009, 18:27

Tonza133 kirjoitti:
Zrud kirjoitti:No kuka ny mistää vitun asemista jaksaa valittaa... Pelikonsoli o pelikonsoli. ei mikää vitu leffankattelu kone.
ja X-Box on 100% Pelikonsoli. Ps3 on 50% pelikonsoli 50% blue day dvd leffojen kattelemis härpätin....

Project natal tulee menstymään... uskoit tai tykkäsit siitä tai et.... So it shall happen. deal with it.

Se on jännä, kun olet aina varma kaikesta, vaikka asialle ei ole mitään näyttöä.
Mutta microsofthan väitti Xboxin olevan mahtava pelikonsoli juuri tuon lisävaruste HD-DVD aseman takia. Mutta kuinkas kävikään.
Itse en ainakaan vetäisi lopullisia johtopäätöksiä ennen, kuin laitetta on testattu käytössä. Eihän siitä ole testivideoitakaan...

Itse asiassa on. Mircosoft esitteli project Natalin E3 - messuilla. Kirjota youtubeen Project Natal niin löydät
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 15 Joulu 2009, 18:33

akba kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:
Zrud kirjoitti:No kuka ny mistää vitun asemista jaksaa valittaa... Pelikonsoli o pelikonsoli. ei mikää vitu leffankattelu kone.
ja X-Box on 100% Pelikonsoli. Ps3 on 50% pelikonsoli 50% blue day dvd leffojen kattelemis härpätin....

Project natal tulee menstymään... uskoit tai tykkäsit siitä tai et.... So it shall happen. deal with it.

Se on jännä, kun olet aina varma kaikesta, vaikka asialle ei ole mitään näyttöä.
Mutta microsofthan väitti Xboxin olevan mahtava pelikonsoli juuri tuon lisävaruste HD-DVD aseman takia. Mutta kuinkas kävikään.
Itse en ainakaan vetäisi lopullisia johtopäätöksiä ennen, kuin laitetta on testattu käytössä. Eihän siitä ole testivideoitakaan...

Itse asiassa on. Mircosoft esitteli project Natalin E3 - messuilla. Kirjota youtubeen Project Natal niin löydät

Itse en kyllä löytänyt muuta, kuin microsoftin mainosvideoita...

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 15 Joulu 2009, 22:22

Zrud kirjoitti:Tonza ei vaan halua uskoa että Microsoftin miehet osaavat jotkin asiat paremmin kun sonyn pilipali väkertäjät.

Ja Zrud taitaa vaan olla katkera kun pleikkarin elinvuodet vielä edessä päin kun boxi sen sijaan alkaa pikku hiljaan oleen vanhaa rautaa...

Harkinnassa olis uuden pelin osto Dragon Age kaverin puheiden kuuntelun jälkeen kuulosti niin hyvältä, että pakko kävästä hakemassa kun lainarahat tulee tossa tammikuussa.

Ja köh näin aasinsillalla takas PS3 vs. Romusbox taisteluun, käyppä Zrud vertaamassa vaikka tuon Dragon Agen PS3 ja Xbox 360 arvosteluja Gamespotissa. Tai jos laiskattaa, niin pleikkarin versio sai muistaakseni 9.0 pistettä ellei ollut enemmän ja Xbox jos oikein muistan 8.5 ja kaverin joka omistaa boxin sano, että yks syy ilmesesti ainakin ollut krafiikat. Mieti tästä pari vuotta eteenpäin kun Xbox alkaa totaalisesti olla vanhentunut ja Pleikkarista vasta alettu oppia saamaan kaikki potentiaali pihalle. Sehän on kuin vertailis pleikka kakkosen ja ykkösen pelejä keskenään.. ;)

Tykkäsit tai et siihen päin ollaan menossa jos nyt ei sentään ihan noin selviä näköeroja, mutta tosiaan Pleikan krafiikathan sen kun paranee tässä parin vuoden sisällä tod näk. Xboxin vanhenee. Tuo on fakta jota ees sä et voi kiistää.

Mutta edelleen se on mulle ihan sama koska en peliä pelaa vain kraafisen ulkoasun takia ja pelaan edelleen joskus vanhoja klassisisa pleikka ykkösen ja kakkosen pelejä, itseasiassa pelkään tän kraafiseen näyttävyyteen pyrkimisen olevan haitaksi peleille tarinallisesti ja sisällöllisesti. Mutta on se kraafinen paremmuus vertauspohjallisesti aika merkittävä asia konsoleiden välillä.

Ja pleikan hintahan alkaa jo pikku hiljaa olemaan siinä samoissa lukemissa kuin Boxinkin. Mitä tossa justkin kaupassa kattelin en hintaa muista mutta reilusti halventunut oli niistä alkuajan hinnoista mitä muistan kuulleeni.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Joulu 2009, 06:37

Viciltä aika lapsellista ja naiivia ja epätoivoista höpötystä :P
X-Box tulee vetämää pitemmän korren.... tykkäsitte tai ettte... että oh snap and suck on that

Ja Tonzaseni... minulla meni 10 sekunttia löytää tämä Project natalin esittely video you tubesta.... en ymmärrä miten sinulla se mukamas oli näin vaikeaa.

http://www.youtube.com/watch?v=ie02k3eAvxY

http://www.youtube.com/watch?v=o5mobjKcis0

http://www.youtube.com/watch?v=iXYSAcXpCnM

Ja kun viciikään ei ole keskusteluja lukennut muutakun takavasemmalla aivolohkolla niin olet ilmeisesti missannut nämä lukuisat kohdat missä olen maininnut että PS3 on HITUSEN tehokkaampi kuin X-Box loppupeleissä. Mutta eipä se mua kiinosta vitun vertaa noin mitäänsanomaton ero, kun itse PS3 sisällöltään ja palveluiltaan ja nettipelaamiseltaan on aivan täysi susi paska. Toisin kuin X-Boxin loppuun hiottu täydellisyys johon PS3'sen kakaroiden lelulaatikko ei tule koskaan yltämään.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Joulu 2009, 13:42

Ihan toimivalta systeemiltä vaikuttaa tuo Natal. Mitä Eye Toyssa on parempaa, niin siinä voi liikkua vapaasti JA käyttää erilaisia ohjaimia jotka on suunniteltu pelejä varten. Esim. miekkaa tms. ja samalla se tunnistaa pelaajan ja objektin joka on kädessä (irl).

Tässä esimerkkejä:
http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
http://www.youtube.com/watch?v=qiX-26VL4bM
http://www.youtube.com/watch?v=pt-Cah3Gz44

Tässä vielä toimiva julkaistu PS3 peli jo Eye Toy:lle jonka traileri kertoo hyvin miten voit käyttää käsiäsi, piirtää esineitä oikeassa elämässä ja siirtää ne peliin, sekä käyttää myös ohjainta esim. leluauton ohjaamiseen. Kaikki siis yhtä-aikaa toimivassa käytössä.
http://www.youtube.com/watch?v=aPENA1Bpm68

Tässä vielä kyseisestä pelistä testimateriaalia (lisää löytyy tubesta):
http://www.youtube.com/watch?v=Pa8KKSH1ZE0

Vielä sen verran, että voisin kysellä Zrudilta tarkennusta näihin:
kun itse PS3 sisällöltään ja palveluiltaan ja nettipelaamiseltaan on aivan täysi susi paska


Mikä on tämä sisältö joka on paskempaa, mitkä ovat nämä palvelut jotka ovat paskempia, mikä tekee nettipelaamisesta paskemman? Vai oliko kyseessä kenties sinun subjektiivinen mielipiteesi?

Toisin kuin X-Boxin loppuun hiottu täydellisyys


Mikä osa-alue X-boxissa on loppuun hiottua? Ei ainakaan tehot... Ohjaimesta itse tykkään ja se on mielestäni toimiva ratkaisu, mutta en sanoisi mitään loppuun hiotuksi (kuten en PS3:llakaan). Kaikkea voi aina parantaa ulkonäöstä tehoihin ja tehoista toimivuuteen... Sen takia niitä päivityksiä ja uusia slim-versioita yms. tuleekin. :)

Tuskin mikään on vielä täydellistä ja jos olisi, niin sen kyllä huomaisi eikä tarvitsisi suunnitella uusia versioita tai uutta muutaman vuoden päästä tulevaa konsolia.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Gitarre » 16 Joulu 2009, 13:45

Zrud kirjoitti:Viciltä aika lapsellista ja naiivia ja epätoivoista höpötystä :P

Niin ja missä vaiheessa tuo Vicin argumentointi on ollut hitusenkaan naiivia taikka epätoivoista?

Lisäksi tuossa ohitit taas sen kohdan, että konsoleiden grafiikat ovat TÄLLÄ HETKELLÄ suunnilleen tasoissa, mutta pleikkarista ei ole otettu vielä läheskään kaikkia tehoja irti ;) Joten odotas vain pari vuotta...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Joulu 2009, 15:04

Ja sinä tas jätit lukematta tuon kohdan missä sanoin että graafiset erot eivät tule olemaan maailmaam ullistavia edes ps3 viimeisillä elinsekunneillaan x-boxiin nähden. Kaveri osti PS3.... ja ei ole pelannut pahemmin netissä koska se on vain yksinkertaisesti puhdas go to web and play.... X-Boxilla haalit kaveriporukan kasaan väsäät partyn pystyyn jauhatte paskaa ja voitte hyppiä pelistä toiseen ja pelata mitä haluatte... tussa vain esimerkki.... mutta en minä jaksa samaa ny toitottaa montaa kertaa...

Ja kysymys.... Kuka v*ttu ostaa pelin vain grafiikan takia ??? kysynpähä vaa... ( mahd tiedän kyllä kuka )
mutten sano ääneen.


PS: Jos haluaisin heilutella kapuloita ruudun edessä niin ostaisin Wiin.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Trauma » 16 Joulu 2009, 16:08

Zrud kirjoitti:Ja kysymys.... Kuka v*ttu ostaa pelin vain grafiikan takia ??? kysynpähä vaa... ( mahd tiedän kyllä kuka )
mutten sano ääneen.


Vic Rattlehead kirjoitti:Mutta edelleen se on mulle ihan sama koska en peliä pelaa vain kraafisen ulkoasun takia


^^ ;)

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 16 Joulu 2009, 16:36

En nyt silti ymmärrä miksi hyviä grafiikoita nykyään dissataan. Itse kyllä myös enemmän muuta peliä katson mutta kyllähän sitä mieluummin pelaa samaa peliä paremmilla grafiikoilla kuin huonommilla.
Ja otetaan nyt huomioon että boksilta taitaapi muutaman vuoden sisällä tulla uusi loota. Jostain tämmöistä luin mutta pitääpä katsoa vielä tarkemmin.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 16 Joulu 2009, 16:56

Jaarno kirjoitti:En nyt silti ymmärrä miksi hyviä grafiikoita nykyään dissataan. Itse kyllä myös enemmän muuta peliä katson mutta kyllähän sitä mieluummin pelaa samaa peliä paremmilla grafiikoilla kuin huonommilla.
Ja otetaan nyt huomioon että boksilta taitaapi muutaman vuoden sisällä tulla uusi loota. Jostain tämmöistä luin mutta pitääpä katsoa vielä tarkemmin.

Kai se nyt on pakko pistää uutta pökköä pesään kun alkaa edellinen vanheta. Pleikkarilla ei tätä vaivaa luultavasti vielä vähään aikaan edessä kuten jo mainittu kaikkea potentiaalia ei ole saatu pihalle ja kehitys on vasta edessäpäin.

Hyvissä grafiikoissa mä pelkään lähinnä, kuten jo sanoinkin, sen pelillisen sisällön ja tarinan heikentymistä, kun pelin levyltä menee enemmistö tila sen yksityiskohtaisen krafiikaan aikaansaamiseksi ja jostain siihen grafiikkaan tarvittava tilakin on
otettava ns. pois.

Ja edelleen: Zrud tykkäsit tai ei PS3 tulee kehittymään graafisesti vielä reilusti jatkossa, Xbox:lla alkaa näkyä ja tiensä päätös, ja grafiikka ja tehot on konsoleita verratessa nykyään melko tärkeä elementti, vaikken kuten jo sanoin tämänkin, en itse pelejä sen perusteella pelaile.

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja akba » 16 Joulu 2009, 17:51

Tällä hetkellä 360 ja ps3 on grafiikoilla on suunnilleen yhtä hyviä, ja kaikki tietävät että ps3 ohittaa boxin grafiikoilla parin vuoden päästä ,mutta ps3 faniboyten on turha siinä väittää että ps3 olisi parempi. Xbox360 on tähän saakka silti myynyt paljon, paljon enemmän. Myi jopa silloinkin enemmän vuoden sisällä Japanissa sen jälkeen, vaikka ps3 oli ilmestynyt.
JA kuten Jaarno sanoi, parin vuoden päästä ilmestyy minun tietääkseni kanssa uusi Boxi
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Joulu 2009, 18:53

Noku nykyään tulee helvetisti pelejä mitkä tehdään vain grafiikan ulkonäön mässäilyllä että saataisiin peliä myytyä mutta itse peli sisällöltään voi olla täyttä paskaa ja pelattavuus minimissään... joten Grafiikka ti todellakaan ole se mikä tekee konsolista hyvän.

Niimp... Ja veikkaampa että Vetää Microsoftin pojat sellase tehomyllyn kehiin että Sonynki voi jäädä kakkoseks.

(ja iha tiedoks... eipä oo viel X-Boxistakaa kaikkia mehuja irti saatu)

((Ja jos grafiikan kulku jatkaa tätä vauhtia kehittymistä.... niin ei mee montaakaan vuotta kun aletaan saamaan täydellisen IRL tason grafiikkaa...... ja sitten kun tuohon päästään niin.... grafiikoitapa ei voi enää parantaa..... ))
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 16 Joulu 2009, 19:22

Niin Microsofithan pyrki saamaan varaslähdön uudessa sukupolvessa ja onnistuikin siinä = kovat voitot.
Luonnollisesti boksi jäi tehoissa jälkeen jo vuodessakin. Seuraavaan sukupolveen pääsee mitä luultavammin aikaisemmin taas Microsoftin pojat. Seuraava pleikkari taas luultavasti tämän tehoissa vie jne.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Joulu 2009, 19:54

sen näkkeep sitte mite tuleman pitähä.
Feel the LOVE

SaW
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Maalis 2009, 20:36

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja SaW » 16 Joulu 2009, 21:07

Tai sitten se menee taas toisinpäin, koska Xbox oli tehokkaampi kun PS2. ;)
Mutta joo, itse vihaan Xbox 360 yli kaiken. Paska meni hajoomaan pari kuukautta oston jälkeen.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Hartsa » 16 Joulu 2009, 21:23

Jaarno kirjoitti:En nyt silti ymmärrä miksi hyviä grafiikoita nykyään dissataan. Itse kyllä myös enemmän muuta peliä katson mutta kyllähän sitä mieluummin pelaa samaa peliä paremmilla grafiikoilla kuin huonommilla.
Ja otetaan nyt huomioon että boksilta taitaapi muutaman vuoden sisällä tulla uusi loota. Jostain tämmöistä luin mutta pitääpä katsoa vielä tarkemmin.


Ihan hyvä pointti. Itsekin tulee tätä hyvien grafiikoiden dissaamista toisinaan harrasteltua tottumuksesta. Siinä vaiheessa, kun tietokoneilla ruettiin saamaan aikaan kohtuullista grafiikkaa (mikä siihen aikaan oli luonnollisesti loistavaa), niin tapahtui sellainen ilmiö että suuresta osasta peleistä korvattiin sisältö/juoni/idea/kaikki pelkällä hyvällä grafiikalla. Ja tämä suuntaus otti tuolloin pattiin ainakin henkilökohtaisesti. Että lienee vähän agressionjäännettä ainakin itsellä tuosta johtuen, mutta luonnollisesti ajat ovat muuttuneet ja nykyään kyllä löytyy hyviä pelejä hyvillä grafiikoillakin.. eli yhdyn täysin siihen että kyllähän samaa peliä pelaa mieluummin hienoilla grafiikoilla jos ne ei pelillisesti ole muusta pois. Mutta toisinaan vanha stereotypisointi meinaa pulpahdella meikäläiselläkin esiin ;)

Mitä itse xbox vs ps3 keskusteluun tulee, niin minulla on kuva (ja muutama kokemus) xboxin epävarmuudesta.. eli ylikuumenemisesta ja kaatuilusta(tm m$), mutta aikaisemmin taisi tästäkin olla keskustelua, ettei nykyboksit tätä enää harrastele niin kovasti(?), vastoin ps3 ei ole paljon kokemusta tai kansantarinoita suuntaan tai toiseen, siskolla on moinen ja hyvin on pelannut ne muutamat kerrat mitä sitä on käytellyt. Mututuntumalta ottaisin ps3 ellei hinta olisi este.
"I reject your reality and substitute my own"


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa