Anime & manga

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 18 Huhti 2009, 00:24

Toki kaikki aina vaikuttaa nuoriin, mutta ei se nyt maailmanloppukaan ole xD Kehotan silti kaikkia (sinuakin Regendos ^^) muistamaa, että japanilaiset, suomalaiset, brittiläiset, virolaiset ja kaikki muut mahdolliset mitä vain ikinä on, ovat kaikki samanlaisia ihmisiä... Kaikilla toki omat tapansa yms. mutta ihmisiä kaikki, kaikilla samat oikeudet (pitäisi olla muttei ole, mikä on ikävää). Ihmisiä siis kaikki. Piste.

http://koti.mbnet.fi/mika9/

Ihana sivu 8-) Siellä mangan & animen ilmestymis aikoja (jotka voi toki muuttua...) mutta ajattelin ilmottaa tänkin jos ketään yhtään kiinnostaa :angel2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Dee
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 00:50
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Dee » 06 Touko 2009, 13:53

Anime: [ DVD ]
Neon Genesis Evangelion volumet 1-3
Yu-Gi-Oh! Movie
Henkien Kätkemä
Kissojen Valtakunta
Pokémon: Mewtwo vs. Mew
Pokémon: Yhden Voimalla
Pokémon: Unownin Lumoon
Pokémon 4ever: Matka Aikojen Halki
Pokémon Heroes: Latios & Latias
Maameren tarinat
Liikkuva linna
Final Fantasy VII: Advent Children

Manga/Manwha: [ Suomeksi ]
Inuyasha 1-36
Dragon Ball 1-20
Ranma ½ 1-18
Beyblade 1
Salapoliisi Conan 1-3
Yu-Gi-Oh! 1-29
Fushigi Yuugi 1-18
Kill me Kiss me 1
Naruto 1-11
Death Note 1-6
Ragnarök 1

Manga/Manwha: [ Englanniksi ]
Gravitation 1-7
Fake 1-3
Rurouni Kenshin 1

Postataanpa ihan huvin ja urheilun vuoksi tuo lista jossa on omistamani animet ja mangat, noitten lisäksi löytyy vielä paaaaaljon animea joita en listaa tähän. Nykyään jäänyt vähän vähemmälle kuten listasta saattaa huomata, en ole hankkinut kaikkia lukemiani suomennettujen mangojen osia.
Nurkka - kaikkea muttei mitään.

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 07 Touko 2009, 20:54

Dee kirjoitti:Anime: [ DVD ]
Neon Genesis Evangelion volumet 1-3
Yu-Gi-Oh! Movie
Henkien Kätkemä
jne. jne.

vau O_O siinä on jo vähän tavaraa :D mulla ei ihan noin paljoo löydy O.o miten kauan oot oikeen keränny?
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Touko 2009, 21:00

eihä hää maininnu ku 3 sarjaa ?
itellä o jotai lähemmäs 15
Feel the LOVE

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 07 Touko 2009, 22:32

Zrud kirjoitti:eihä hää maininnu ku 3 sarjaa ?
itellä o jotai lähemmäs 15

Onhan tuossakin vähän enemmän kuin kolme :D Vilkaisitko edes listaa yläpuolella? Mun lyhennetyssä listassa tosiaan vaan 3 kun jollain toisella foorumilla inistiin liian pitkistä lainauksista :alien2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Calemran » 16 Heinä 2009, 07:11

Olen inhonnut animea, mangaa ja kaikkea Japaniin liittyvää jo kauan. En oikeasti ymmärrä miksi moni suomalainen on aivan tohkeissaan jostakin japanilaisesta kulttuurista. Varsinkin nämä animenörttijätkät herättävät suurta myötähäpeää, jotka vielä keräävät huoneensa täyteen animemuijafiguureita. Anime antaa Japanista aika satumaisen kuvan ja sitten halutaan Japaniin. En oikeesti ymmärrä mitä hienoa on japanilaisessa kulttuurissa. Japani-ihkutus on niin kans yks mokoma paskamaanen trendi-ilmiö!

Itse arvostan pohjoismaista kulttuuria ylikaiken! Menkööt mokomat animekeijut sinne Japaniin hyppimään, eikä "rikastuteta" tämä suomalaista kulttuuria. Eniten kyllä naurattaa tämä, kun suuresta osasta japani-ihkuttajista on tullut ihmeellisesti seksuaalisuudeltaan bi :'D
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Heinä 2009, 08:31

Itelläki oli joskus kunno anime manga buumi... ny en enää seuraa ku kahta keskenerästä mangaa.

Bleach / Naruto mangaa.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Trauma » 16 Heinä 2009, 12:02

Zrud kirjoitti:Itelläki oli joskus kunno anime manga buumi... ny en enää seuraa ku kahta keskenerästä mangaa.

Bleach / Naruto mangaa.

Enpä olisi sinusta uskonut. :D

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Heinä 2009, 16:06

no en tie voiko sitä ny buumiks sanoa... warettelin vaa randomilla kikkii sarjoja.
ei ne vaa enää tuppaa kiinostaa.
Feel the LOVE

Avatar
Die
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:07
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Die » 17 Heinä 2009, 11:34

Death Note:a ja Narutoa tykkään katsella jonkun verran :--) Ja sitten Luen tota Teiniagentti Lunaa ja Fma:ta :D
Kuka täällä komentaa?
ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa,
ahneutta ja rahaa.
Joiden temppeleinä toimivat pörssit ja ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot.

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 20 Heinä 2009, 01:49

Calemran kirjoitti:1. Olen inhonnut animea, mangaa ja kaikkea Japaniin liittyvää jo kauan.
2. En oikeasti ymmärrä miksi moni suomalainen on aivan tohkeissaan jostakin japanilaisesta kulttuurista.
3. En oikeesti ymmärrä mitä hienoa on japanilaisessa kulttuurissa.
4. Varsinkin nämä animenörttijätkät herättävät suurta myötähäpeää, jotka vielä keräävät huoneensa täyteen animemuijafiguureita.
5. Anime antaa Japanista aika satumaisen kuvan ja sitten halutaan Japaniin.
6. Japani-ihkutus on niin kans yks mokoma paskamaanen trendi-ilmiö!


7. Itse arvostan pohjoismaista kulttuuria ylikaiken!
8. Menkööt mokomat animekeijut sinne Japaniin hyppimään, eikä "rikastuteta" tämä suomalaista kulttuuria.
9. Eniten kyllä naurattaa tämä, kun suuresta osasta japani-ihkuttajista on tullut ihmeellisesti seksuaalisuudeltaan bi :'D

Okei, tässä sulle vähän juttua "anime ihkuttajalta"
1. Ensin tahtoisin tietää miksi aloit vihaamaan "kaikkea japaniin liittyvää"? onhan manga vain sarjakuvaa, kuten vaikka aku ankka. Ja anime kuin aku ankka animaationa.
2. Miksikö "moni suomalainen on aivan tohkeissaan japanilaisesta kulttuurista"? kumma juttu, mutta minä en ihmettele sitä lainkaan. onhan japanilainen kulttuuri ihan toisenlainen kuin vaikka täällä Suomessa. Kohteliaisuus täysin toista luokkaa, ruoka tottumuksetkin poikkeavat muutamalla asteella.
3. Japanilaisessa kulttuurissa, minusta on juuri hienoa kohteliaat tavat yms. itsellä kun pinna kyrvähtää heti alkuunsa.
4. Jaaha... oletkos oikein perehtynyt asiaan? et ole vissiinkään huomannut näiden figuurien hintaa? katselin vähän hintoja Animeconissa ja noin 15cm. mittainen ukkeli saattoi maksaa 45e, joten ei niillä ihan heti huonetta täytetä :roll:
5. totta tuo "satumainen kuva" juttu, mutta en kyllä lähtisi sen takia Japaniin.. Lähtisin sinne aivan toisesta syystä, jos lähtisin (ei nyt ihan ole lähi suunnitelmissa x)
6. Trendi-ilmiöhän se tosiaan oli jonkin aikaa... (itse tosin en silloin vielä kiinnostunut mangasta) mutta ei se ole vain sitä ollut.. monethan tavallaan katsovat animea jo ihan nuorina (vaikka 5v.), eiväthän he sitä tietenkään niin ajattele, mutta onhan vaikka Digimon-sarjakin animea (sori sekava lause)

7. Mitä arvostamissa pohjoismaisessa kulttuurissa on? Suomessakin kun kaupungilla kävelee tulee kaikki vastaan melkein hampaat irvessä :D vähintään joka kolmas juoksee viimeisimmän muodin perässä, eikä edes joka 20 uskaltaisi olla erilainen kuin muut, kummallista kyllä, jos joku haluaa olla vähänkin erilainen, hän erottuu ja kerää kaikkien tuijotukset, eikä välttämättä aina hyvällä.
8. Heti kun kaikki ovat kanssasi samaa mieltä, me lähdemme välittömästi!
9. voi pitää paikkaansa, mutta tässä kohdassa en kommentoi niinkään
paljon tuli taas kirjoteltua... nostan hattua niille jotka lukee tän ;) :alien2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Heinä 2009, 17:56

Tiituli83 kirjoitti:
Calemran kirjoitti:1. Olen inhonnut animea, mangaa ja kaikkea Japaniin liittyvää jo kauan.
2. En oikeasti ymmärrä miksi moni suomalainen on aivan tohkeissaan jostakin japanilaisesta kulttuurista.
3. En oikeesti ymmärrä mitä hienoa on japanilaisessa kulttuurissa.
4. Varsinkin nämä animenörttijätkät herättävät suurta myötähäpeää, jotka vielä keräävät huoneensa täyteen animemuijafiguureita.
5. Anime antaa Japanista aika satumaisen kuvan ja sitten halutaan Japaniin.
6. Japani-ihkutus on niin kans yks mokoma paskamaanen trendi-ilmiö!


7. Itse arvostan pohjoismaista kulttuuria ylikaiken!
8. Menkööt mokomat animekeijut sinne Japaniin hyppimään, eikä "rikastuteta" tämä suomalaista kulttuuria.
9. Eniten kyllä naurattaa tämä, kun suuresta osasta japani-ihkuttajista on tullut ihmeellisesti seksuaalisuudeltaan bi :'D

Okei, tässä sulle vähän juttua "anime ihkuttajalta"
1. Ensin tahtoisin tietää miksi aloit vihaamaan "kaikkea japaniin liittyvää"? onhan manga vain sarjakuvaa, kuten vaikka aku ankka. Ja anime kuin aku ankka animaationa.
2. Miksikö "moni suomalainen on aivan tohkeissaan japanilaisesta kulttuurista"? kumma juttu, mutta minä en ihmettele sitä lainkaan. onhan japanilainen kulttuuri ihan toisenlainen kuin vaikka täällä Suomessa. Kohteliaisuus täysin toista luokkaa, ruoka tottumuksetkin poikkeavat muutamalla asteella.
3. Japanilaisessa kulttuurissa, minusta on juuri hienoa kohteliaat tavat yms. itsellä kun pinna kyrvähtää heti alkuunsa.
4. Jaaha... oletkos oikein perehtynyt asiaan? et ole vissiinkään huomannut näiden figuurien hintaa? katselin vähän hintoja Animeconissa ja noin 15cm. mittainen ukkeli saattoi maksaa 45e, joten ei niillä ihan heti huonetta täytetä :roll:
5. totta tuo "satumainen kuva" juttu, mutta en kyllä lähtisi sen takia Japaniin.. Lähtisin sinne aivan toisesta syystä, jos lähtisin (ei nyt ihan ole lähi suunnitelmissa x)
6. Trendi-ilmiöhän se tosiaan oli jonkin aikaa... (itse tosin en silloin vielä kiinnostunut mangasta) mutta ei se ole vain sitä ollut.. monethan tavallaan katsovat animea jo ihan nuorina (vaikka 5v.), eiväthän he sitä tietenkään niin ajattele, mutta onhan vaikka Digimon-sarjakin animea (sori sekava lause)

7. Mitä arvostamissa pohjoismaisessa kulttuurissa on? Suomessakin kun kaupungilla kävelee tulee kaikki vastaan melkein hampaat irvessä :D vähintään joka kolmas juoksee viimeisimmän muodin perässä, eikä edes joka 20 uskaltaisi olla erilainen kuin muut, kummallista kyllä, jos joku haluaa olla vähänkin erilainen, hän erottuu ja kerää kaikkien tuijotukset, eikä välttämättä aina hyvällä.
8. Heti kun kaikki ovat kanssasi samaa mieltä, me lähdemme välittömästi!
9. voi pitää paikkaansa, mutta tässä kohdassa en kommentoi niinkään
paljon tuli taas kirjoteltua... nostan hattua niille jotka lukee tän ;) :alien2:


1. Itse ottaisin tällaisen advocate diabolica aseman ja voisin ehkä arvioida, että viha tulee ylisyötöstä. Siitä miten ympäristö tulvii näitä esimerkkejä. Esim. itse pidin kyseisestä "Twilight" kirjasta joskus vuosi sitten kun kukaan muu ei ollut siitä kuullutkaan.
Nyt heti kun leffa tuli ja joka toinen vastakkaisen sukupuolen yksilö kulkee kainalossa Twilight - kirja, niin kyllä se ihan oikeasti pistää vihaksi.

2. Se on suosittua JUURI NYT. Muodit menevät ja tulevat. Japanilaiseen kulttuuriin tutustutaan ensiksi (yleistetty) lumoavien graafisten novellien muodossa (ehkä fanservicelläkin on jotain osuutta asiaan?) ja sitten jatketaan kulttuurin ja maan tutkimukseen. Siitä tulee hyvä fiilinki kun on "tavoitteita".
Itse opiskelen (noh aloittelutasolla) japania.

3. Lue kohta #2

4. Kyllä onnistuu suurien määrien figuurien keräys. Itse en harrasta mutta tiedän.

5. En voi kiistää. Tämä ei kuitenkaan yleensä pohjaudu pelkälle mangalle ja animelle...

6. Trendi-ilmiö précis, mutta paskamainen sinun mielestäsi. Samalla lailla kun Twilight minulle.

7. Pohjoismaisessa kulttuurissa on paljonkin arvostamista. Jos siis mennään tuonne lapin metsiin ja öristään metsässä ;D En kyllä vaihda sitä mihinkään.

8. "Heti kun kaikki ovat kanssasi samaa mieltä, me lähdemme välittömästi!"

9. LoL en tiedä mistä revit tätä tavaraa. Sinulla taitaa olla aika p*ska tuuri jos tällaiseen ilmiöön olet törmännyt ;DDD
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Heinä 2009, 17:59

Niinno kulttuureista en tiedä... mutta suomalaiset kansana ovat tälläsiä juroja ihmisiä jotka vain valittavat miten asiat ovat päin vittua ja eivät tee hevon helvettiäkään niiden parantamiseksi.
Feel the LOVE

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 20 Heinä 2009, 22:13

Zrud kirjoitti:Niinno kulttuureista en tiedä... mutta suomalaiset kansana ovat tälläsiä juroja ihmisiä jotka vain valittavat miten asiat ovat päin vittua ja eivät tee hevon helvettiäkään niiden parantamiseksi.

samalla kannalla :)


Aqua vitae kirjoitti:2. Se on suosittua JUURI NYT. Muodit menevät ja tulevat. Japanilaiseen kulttuuriin tutustutaan ensiksi (yleistetty) lumoavien graafisten novellien muodossa (ehkä fanservicelläkin on jotain osuutta asiaan?) ja sitten jatketaan kulttuurin ja maan tutkimukseen. Siitä tulee hyvä fiilinki kun on "tavoitteita".
Itse opiskelen (noh aloittelutasolla) japania.

Tosi juttu että se on muotia "juuri nyt" mutta toisaalta, tämä "muoti" alkaa jo pikkuhiljaa olla ohi... Kyllähän me "japsihörhöt" saadaan kepposesti naurut niskaamme.. (ainakin meidän koulussa... tosin, minua asia ei häiritse tippaakaan) Mutta en ainakaan usko että tämä muoti koskaan katoaa täysin, anime & manga nyt toden näköisesti jäävät suomeen muutamaksi hetkeksi.
(itsekkin muuten opiskelen japania (aloittelutasolla ^^) tavotteita pitää olla =)
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 21 Heinä 2009, 14:33

Itse en ole manga-sarjakuvista kiinnostunut, mutta animeihin olen hurahtanut vasta hiljalleen.
Tähän mennessä olen katsonut 10 animea ja 11. lähenee loppuaan.

Tän astiset lempparianimeni ovat olleet Wolf's Rain ja Kannazuki No Miko.

Ennen kuin kiinnostuin animeista, muistan ajatelleeni etteivät ne mangat tai animet olleet kuin jollekin sekopäille. Tai sitten minustakin on tullut sekopää. :lol:
Heh, mutta ainakaan nykyään en ole sitä mieltä!
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 21 Heinä 2009, 14:45

Tähtiensusi kirjoitti:Ennen kuin kiinnostuin animeista, muistan ajatelleeni etteivät ne mangat tai animet olleet kuin jollekin sekopäille. Tai sitten minustakin on tullut sekopää. :lol:
Heh, mutta ainakaan nykyään en ole sitä mieltä!

Ajattelin aluksi muuten itsekkin noin :P Mielipiteet onneksi muuttuu :)
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 27 Heinä 2009, 02:55

Kyllä minäkin arvostan pohjoismaista kulttuuria, mutta se huono puoli suomalaisissa on että monet suomalaiset ovat helvetin tylsiä. Eivät uskalla tehdä edes vähän jotain tavoista poikkeavaa vaan ollaan niin kaavoihin kangistuneita, sekä ovat välillä turhankin vaatimattomia. Minä ainakin haluan erottua joukosta, enkä sekoittua harmaaseen ihmismassaan, jotenka ne jotka haluavat erottua joukosta ja olla erilaisia, kuten "japanifriikit", niin minusta se on hyvä asia. En minäkään supise ja osoittele heti jos joku näyttää vähän erilaiselta. >(
Tässä oli mielipiteeni asiasta. :P
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Dents » 02 Joulu 2009, 22:05

Mä luen ja katon Death Notea, One Pieceä, Bleachia ja Fullmetal Alchemistia. Hyviä sarjoja kaikki ^^
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Joulu 2009, 05:44

ihme kun et Narutoa.
Feel the LOVE

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Dents » 03 Joulu 2009, 14:47

Joo, sitäkin oon lukenut. Sitten kyllästyin.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron