Anime & manga

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tenkku » 04 Joulu 2009, 22:12

Ugh, minä sitten koen tuon Death Noten niin vastenmielisenä, etenkin L-hahmon. Tiiä sitte mistä johtuu. Aina kun tsiigailen tylsistyneenä randomeiden kuvia Irc-galleriassa ja vastaan tulee joku dude jonka boksit on täynnä L-animaatiopätkiä tulee heti se UGH äkkiä pois tältä sivulta.
Traumat saattaa johtua siitä kun olin vielä japsipiirien allnighter-tapahtumissa (vaikken mikään japsifani ole ollutkaan) ja yritin nukkua piiiiitkän valvomisen jälkeen, suurelta valkokankaalta alkaa näkymään Death Notea, monta jaksoa peräkkäin ja voluumi tyypillisesti katossa.
Fabulous babe

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Dents » 05 Joulu 2009, 09:53

Miksi se on vastenmielinen? Minun mielestäni se on juuri hyvä erilaisuutensa takia. Ei mitään supervoimia (paitsi Death Note ja Shinigamit, jotka ei tee oikeastaan muuta kun lorvaile), ja ei mitään "Selviän tästä haavasta...koska YSTÄVYYS!"

L on kova. Mutta jos se on mielipiteesi, olkoon.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Yukari::
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Marras 2009, 19:29
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Yukari:: » 12 Joulu 2009, 17:44

Ite luen Narutoa, Ginga densetsu Weediä, Ginga nagareboshi Giniä, Azumanga Daiohia ja Yotsubaa. Animeja ittelläni on Weedit, Hopeanuolet, Naruto 2 boxi, Hayao Miyasaki-leffoja, telkasta oon seurannu Fullmetal Alchemistia ja netistä katon Wolf`s Rainia.
The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing
-Edmund Burke

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja kummo » 08 Helmi 2010, 14:49

vitamiini kirjoitti:Okei taisin tajuta :D Lukeeko täällä kukaan death notea?? Luin tänää ja voin suosittella varsinki tämmöste action mangojen faneille!!!


Miul on kotona koko sarja xD

Tosi mahtava ja päähahmojen loogisen ajatuksen juoksun kanssa itsekkin opin lukemaan muita ihmisiä paremmin.. huomattavasti paremmin. Suosittelen kaikille ;)

DBZtaa :peukku: oon lukenut kun serkulla on kaikki paitsi viimeinen kirja. Ranma½lta :peukku: oon lukenut parin kirjan verran, Hack :alapeukku: nimiseen peliin tehdyn jatko-osan luin, Basiliskin :peukku: luin kokonaan ja Full Metal Alchemistia :peukku: oon lukenut jonkinverran, mutten loppuun vielä.

Sit aloitin itse keräämään kolmatta kirjasarjaa nimeltä Ragnarok. Kaksi kirjaa vasta käsillä, mutta lisää ostan varmasti.. ei kyllä lyö vertoi Death Notelle, Basiliskille eikä DBZtalle mutta ihan jees..

Ainiin, bongasin Suomalaisessa kirjakaupassa sellaisen mangan kuin "Messias".. kertoo Jeesuksesta.. MANGANA! :D

En aio itse kyllä lukea kun en ole juuri uskovainen mutta suosittelen kaverille tai jopa ostan lahjaksi xD

PS: Nyt vasta huomasin että teillä on sittenkin tämä minun lempihymiö --> :mrgreen:

PPS: Viestissäsi on liian monta hymiötä. Hymiöiden maksimilukumäärä on 10 kappaletta.

Avatar
Wilkku
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 23:45
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Wilkku » 09 Kesä 2010, 21:54

Itse olen suuri Hopeanuoli ja Weed-fani, studio Ghiblin elokuvia on tullut jonkun verran katsottua ja suosikeiksi ovat nousseet Naapurini Totoro, Kissojen valtakunta ja Kikin lähettipalvelu. Hopeanuoleen tutustuin lapsena, kun isä jostain marketista oli tällaisia ostanut, ja näistä tulikin sitten suuria suosikkeja, jotka kulkivat mukana koko lapsuuden ja kulkevat yhä. Muistan kun kakarana piti aina esittää Hopeanuolen hahmoja, ja talvella aina leikittiin taistelevamme erään ystäväni kanssa Akakabootoa vastaan. Nythän ovat vihdosta viimein saaneet suomennettua tuota Hopeanuolta, ja ostoslistalla ovat. Joskus piti noita mangoja tilata japaniksi, mutta aina sitten jäivät. Riki-mangaa tuskin tullaan ihan heti suomentamaan, joten sen voisi tilatakin. Hopeanuolen tunnari on kyllä sellainen, että hyvä etten sitä tippa linssissä kuuntele. Moni pitää varmasti minua hölmönä, mutta Hopeanuolen leikkaamattoman version näkeminen oli kyllä mahtava kokemus. Harmittaa vain kun tuli joskus dvd-ajan koittaessa myytyä nuo vhs:t, olisivat olleet ihan mukava muisto. Pitäisi varmaan joskus metsästää ne jostakin. Haaveilenpa vielä jonain päivänä omistavani kai-kenejäkin. 8)

Japanilaisessa kulttuurissa pidän juuri kohteliaisuudesta, ja rakastan kun animeissa pidetään yleviä puheita. Japanilainen ruoka on myös loistavaa. Mieheni on joskus jopa opiskellut japanin kieltä vähän aikaa, oma japanin taito rajoittuu Hopeanuolesta ja Weedistä tarttuneisiin sanoihin. Sen verran monta kertaa niitä on tullut kyttäiltyä, että jotain on väkisinkin tarttunut. Ehkä sitten vanhana mummona voin katsoa ne ilman tekstejä. :D Kyllä minuakin silloin joskus vähän rassasi kun japania tuli joka tuutista, mutta onneksi nykyään osaa suhtautua jo näihin muoti-ilmiöihinkin niin, että ne eivät ole minulta pois ja on kuitenkin hyvä asia että ihmisillä on harrastuksia ja tekemistä, joten annetaan ihmisten rauhassa iloita harrastuksistaan. Saa toki ilmaista mikäli jostakin asiasta ei pidä, mutta en koe että olisi tarpeen alkaa sen kummemmin analysoimaan kenellekään hänen harrastuksensa typeryyttä. :)
Kyseenalaista itsestäänselvyydet.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tenkku » 12 Kesä 2010, 10:32

Eräänä päivänä vaan pohmsahti mieleen Naruto. Oon pentuna kattonu aika paljon eri animeja, mutta Naruto jotenki muistu mieleen sen yhen loistavan hahmon takia. Päätin nyt alkaa kattoon kaikki ne jaksot missä se on. Ah että saan orkkuja tosta hahmosta.
Fabulous babe

Avatar
St. Sebastian
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2010, 16:41

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja St. Sebastian » 14 Elo 2010, 20:42

Olen harrastanut animea ja mangaa jo muutaman vuoden ajan. Lähinnä tosin animea, kun ainakaan kirjastosta ei oikein löydy minun makuuni sopivaa mangaa.

Animesta suosikkejani ovat mm. Elfen Lied, Death Note, Oniisama e..., Rose of Versailles, Hell Girl ja Azumanga Daioh. Oniisama e... on aikoinaan aiheuttanut kohua rankan sisältönsä vuoksi (laittamani linkki ei toimi, mutta wikipediasta löytyy lisätietoja ). Pari aika hämmentävää kohtausta sarjassa kieltämättä onkin.
Keväällä minulta jäi kesken Serial Experiments Lain -sarja. Voisinkin katsella sen nyt lähiaikoina loppuun.

Mangana olen lukenut mm. Hiroshiman poikaa, mutta en ole löytänyt kaikkia osia kirjastosta edes englanniksi. Pari erinomaista Scary Book -pokkaria olen myös käynyt läpi. http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=5994 Kauhua minun makuuni. :demonbunny:

Avatar
Hutsinda
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 21:04
Paikkakunta: Kellotorni
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Hutsinda » 28 Loka 2010, 14:21

Otakuna olen elellyt jo reilut 6 vuotta. Ensimmäiset katsomani animet olivat Ginga Nagareboshi Gin ja Fullmetal Alchemist, jonka jälkeen aloin katsoa studio Chiblin elokuvia, Wolf's Rainia ja Death Notea. Studio Chiblin elokuvista parhaimpia ovat ehdottomasti Henkien kätkemä ja Naapurini Totoro. Muutama kuukausi sitten tutustuin ensi kertaan Axis Powers Hetaliaan, ja olen nyt aivan koukussa :D (shonen-ain kannattaja, päivää).
All's well that ends well!

Avatar
Rabies
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Syys 2011, 18:15
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Rabies » 27 Syys 2011, 19:24

Minä luen Hopeanuolta (ja kun Weed alkaa jouluna ilmestyä suomeksi, niin alan lukemaan sitäkin) ja Shiroi Senshi Yamatoa (tai oikeastaan vain katson kuvia, se manga kun sattuu olemaan japaninkielinen eikä sitä varmaan koskaan käännetä suomeksi).

En katso oikeastaan mitään muuta animea kuin Hopeanuolta ja ala-asteella katsoin Pokémonia ja Digimonia. Ja sitten olen katsonut YouTubesta Wolf's Rainia.
‎"You talk to God, you're religious. God talks to you, you're psychotic." - Dr. House


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa