Anime & manga

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Nuutyasha
Kummitus
Viestit: 66
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 19:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » 27 Loka 2008, 21:25

Itse olen tutustunut mangaan animen kautta, elikkä silloin joskus 2000-2003 kun tuli Pokémonia ja Digimonia fanitettua oikein urakalla. Samoihin aikoihin aloin myös seurata Dragonball Zetaa ja lopputulksena ostin tuossa 2004 ensimmäisen mangani, vaikka äiti kovasti kielsi, kiitos lehdissä mainitun artikkelin "Manga pursuaa Seksiä", Dragonball osa 6 "Andoidi Numero 8". Seuraava manga taisi olla Ranma½. Veli oli ostanut sen seitsämännen osan, koska se oli kuullut kavereiltaan, että se olisi hyvä sarja. Silloin haukuin sitä aika paljon, mutta totuin siihen ja aloin itse keräämään sitä. No, nyt on neljä vuotta kulunut ensimmäisestä manga hankinnasta ja mielestäni on aika paljon kokoelma siitä kasvanut. Listaanpa vielä ylös:

Suomenkieliset:
- Dragonball 1-42 (R.I.P. yksi niistä rakkaimmista sarjoista, mitä olen jäänyt kaipaamaan)
- Ranma½ 1-38 (R.I.P. samaa settiä mitä ylhäälläkin)
- Salapoliisi Conan 1-49 (Mainio sarja, josta en taida vähään aikaan päästä irti. Japanissa tullut kai jo 66 kirjaa ja loppua ei näkyvissä : D)
- One Piece 1-42 (Mainio Shounen manga. Seuraan onlinena ja katson myös animea)

Englanninkieliset:
- Naruto 1-30 (Taas mainio Shounen manga, mitä seuraan kanssa onlinena ja animeakin katson)
- Hellsing 1-8 (Sitä vähän raaempaa meininkiä. Yksi ensimmäisistä mangoistani, tosi ihQ)
- Pretty Face 1-6 (R.I.P. Sitä perus pervoilua, tuli aika paljon mieleen Ranma½. Ihan kiva)
- FullMetal Alchemist 1-16 (Ihan mahtava sarja. Seuraan onlinena ja Animen olen katsonut ja odotan uutta animea innolla)
- School Rumble 1-10 (Aivan mahtava, sisältää parhaimman romanssin mitä mangoissa voi koskaan olla, sekä tosi hauskaa huumoria)
- A.I. Love You 1-8 (R.I.P. Ken Akamatsun ensimmäinen manga, ja voin sanoa, että ihan kiva oli)
- Love Hina 1-14 (R.I.P. Upea romanssi, jota jään kaipaamaan tosi paljon)
- Negima! 1-18 (Tosi kiva sarja, välillä tekstiä liiankin paljon)
- Aqua 1-2 ja Aria 1-3 (Paras manga mitä tiedän. Niin ihana)
- Rosario to Vampire 1-2 (Tosi kiva sarja tämäkin)

Käyn tässä joulukuussa-tammikuussa Helsingissä ostamassa sairaan määrän mangaa (varmaan yli 30). Sinne menee kyllä kaikki säästöt... Ja vielä pitäisi saada Rune Factory 2, Fire Emblem DS ja Chrono Trigger DS. :0

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja viltsu » 02 Marras 2008, 18:21

Itse en lue muuta mangaa kuin dragonballia. Hitsi kun ei enää tehä. :(
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Ninyo » 02 Marras 2008, 20:50

Itse kyllä luen mangaa ja katson animea. GNG (Ginga Nagareboshi Gin = Hopeanuoli) ja GDW (Ginga Densetsu Weed) ovat ykkös juttuja mitä katson sekä myös luen. Keräilen myös kyseisten
sarjojen ohestuotteita ja niitä on nyt kerääntynyt vuosien aikana suht paljon. Hopeanuoli on ollut pienestä pitäen jo lähellä sydäntäni ja vuosien varrella olen vain yhä enemmän tykästynyt tähän.
Sitten kolmas sarja jota seuraan hyvin paljon on Naruto. Tiesin jo sarjasta vuosia sitten mutta en ollut innostunut siitä paljoakaan, tässä tänä vuonna olen tutustunut sarjaan paremmin ja tykästyin siihen.
Näitähän olisi vaikka kuinka monta sarjaa mistä tykkään jos alan jokaisesta erikseen kertomaan. Elikkäs muita anime sarjoja joita olen katsonut: Devilman, Hellsing, Chobits, Wolf's Rain.
Viimeksi muokannut Ninyo, 03 Marras 2008, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 03 Marras 2008, 15:46

Joskus kattonut animea: Naruto, Bleach, GNG, Hellsing, FMA, jnejne enää en kuitenkaan ole jaksanut kattoa
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Zareth
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2008, 12:17

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Zareth » 14 Marras 2008, 17:44

Myönnetään että tästä tulee mielestäni liiankin pitkä lista, mutta listaan ensin kaikki animet jotka muistan katsoneeni.
Code Geass[R1, R2(paras sarja koskaan jonka olen nähnyt)], Bastard!!, Berserk,
School Rumble s1-2, Ergo Proxy, Cosplay Complex, Ninja Scroll(sarja ja elokuva),
Deathnote, Full Metal Panic!(s1, fumoffu, the second strike),
Naruto(lopetin seuraamisen shippuuden jakson 24 kohdalla),
Bleach(seuraan edelleen myös elokuvat katsottuina),
Mahou sensei negima(kamalimmat äänet), Murder Princess, Demonbane, Kyo Kara Mao(seuraan edelleen),
Gundam (seed, seed destiny, wing, 00, victory gundam),
Love Hina, Kaibutsu Oujo(monster princess), Rurouni Kenshin, Mahoromatic(kesken), Maburaho,
Gantz, Steel Angel Kurumi(kaikki s1,s2,encore jne), Claymore, Project Ice,
Noein, Kiba, Darker than Black(aika osuva nimi sarjalle),
Hellsing (order sekä ultimate), Twelve kingdoms, Dears, Chobits,
Bakkuretsu Tenshi, Koutetsu Sangokushi, Elfen Lied, Tenjou Tenge.
Siinä ne mitä tulee heti mieleen, eli noin kahdeksas osa katsotuista ehkä.
Mangoista mainittakoon vain FMP, Dears, Kenshin, Elfen Lied, Tenjou Tenge noin kahdeskymmenes osa siis.
Joku voisi väittää addictoituneeksi. Yhtään oikeasti tylsää sarjaa en ole vielä nähnyt vaikka toisiaan kopioivia kyllä.
"God didn't create us, we created God."
Everything that has been done can be seen as good or bad.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Marras 2008, 21:56

Jou! Tuoltahan löytyi muutama helmi^^

En animea ole kauheasti katsellut. En tosiaan.
Mutta mangaa on kyllä tullut lueskeltua:
- Love Hina (<--- ultimate^^) (eng.)
- School Rumble (<--- another ultimate^^) (eng.)
- Negimaa olen lueskellut myös... (eng.)
- Pretty Face (<--- aika pari osaa...) (eng.)
- Hellsing (<--- odottelen saavani vol. 9 käsiini) (eng.)
- FMA:ta myös (<--- aika hieno teoskokonaisuus) (eng.)
- A.I. Love you (<--- Ken Akamatsua lisää^^) (eng.)
- Salapoliisi Conan (<--- paras dekkari) (suom.)
- One Piece (<--- täytyy kyllä suometajille antaa aplodit luovasta ilmaisutaidosta) (suom.)
- Aria (<--- paras taide!!) (eng.)
- Naruto (<--- kaikki tuntevatkin jo...) (eng.)

Jees... Tuollainen lista sitten.
Vielä mainitakseni, että en itse omista näistä mitään (paitsi osan 23 Salapoliisi Conania), vaan kyllä tästä täytyy antaa propsit Nuutyashalle, joka on tukenut manganlukuani jo pari vuotta^^'
Että kiitosta vain^^
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 07 Tammi 2009, 19:07

Katoin youtubesta sugar sugar runen animea, mutta ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin itse manga. Jee! FMA:sta tulee uusii jaksoi! ^^) ♥♥♥ :angel2:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Nuutyasha
Kummitus
Viestit: 66
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 19:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » 18 Tammi 2009, 11:38

Elisabeth kirjoitti:Katoin youtubesta sugar sugar runen animea, mutta ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin itse manga. Jee! FMA:sta tulee uusii jaksoi! ^^) ♥♥♥ :angel2:
Jep, huhtikuussa pitäisi alkaa. Jos menee mangan mukaan niin sairaan hienoa settiä tulossa! =)

Sitten alkuvuoden mangaupdeitti:

Suomenkieliset:
- Dragonball 1-42
- Ranma½ 1-38
- Salapoliisi Conan 1-51
- One Piece 1-43

Englanninkieliset:
- Naruto 1-33
- Hellsing 1-9
- FullMetal Alchemist 1-17
- School Rumble 1-11
- A.I. Love You 1-8
- Love Hina 1-14
- Negima! 1-20
- Aqua 1-2
- Aria 1-4
- Rosario to Vampire 1-4
- Welcome to the N.H.K. 1-8
- The Legend of Zelda 1-2
- Ace Attorney: Phoenix Wright: Official Casebook 1
- Nodame Cantabile 1-6

Pretty Facet myin kaverille, kun ei ollut tarpeeksi hyvä sarja.

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 13 Helmi 2009, 22:58

Jee <3 manga ja anime = mun elämä :angel: luen: Inuyashaa, sugar sugar runea, tokyo mew mew:iä (myös alá modet), muuta satunnaista ja animena kattelen fruist baskettia, final fantasya ja muuta satunnaista esim. jotain elokuvia :angel2: pelaan: kingdom hearts:ia, final fantasy:a ja jotain satunnaista muuta =)

manga on mun elämä =3 yliluonnollisuudetkin kuuluu mun elämään, mut vasta japanin, mangan ja animen jälkeen:alien2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Jakkivanukas
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 14:15
Paikkakunta: Imatra

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Jakkivanukas » 15 Helmi 2009, 20:36

Minä fanitan Sugar Sugar runea, se tulee tilauksena "melkein kotiin" eli ensin tilataan se kioskille, luetaan, lähetetään takaisin. Sitten on joitakin randomosia mangaa joistakin sarjoista, esim. horoskooppimysteerit, Ark Angels, ja joku muu. Hopeanuolet ja Weedit on katsottu, Wolf's rainin melkein katsoin, mutten jaksanut. Inuyashaa katsoin kaksi vuotta sitten kesällä animena yli sadanteen jaksoon. hitsi meni monta päivää konella! Mutta, manga ja anime on hyviä juttuja.. :D

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 16 Helmi 2009, 18:02

Jakkivanukas kirjoitti:Inuyashaa katsoin kaksi vuotta sitten kesällä animena yli sadanteen jaksoon. hitsi meni monta päivää konella! Mutta, manga ja anime on hyviä juttuja.. :D

aika kauan jaksoit :) mä en oo inua kattonu animena ollenkaan (ehkä pari jaksoo joskus), mut lukenu olen :D totta, anime ja manga on hyviä juttuja :alien2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 16 Helmi 2009, 22:27

Itsekkin näin hiljattain Fruitbasketin 4 ekaa jaksoa. Sattui kirjastosta löytymään. Ihan mukavalta sarjalta vikuttaa. ^^) Jee, sain kaverilta FMA dvd:n, jossa on episodet 20-24. ^^3 8-)
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Rie-chan
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 16:33
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Rie-chan » 04 Huhti 2009, 16:44

Mä omistan kaikki TokyoMewMewit + alâ modet ja Fruits Basket 2-5. Luen myös Ranma ½ ja InuYashaa. :mrgreen:

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tenkku » 05 Huhti 2009, 14:51

Minä en tykkää mangasta tippaakaan, jotenki vaan ei oo koskaan ollu mun juttu. Mutta joskus on tullut katsottua läpi semmoiset animet kuin Zombie Loan ja Murder Princess. Jotain randomejakin joskus saattanut katsoa pari jaksoa (mm. Black Blood Brothers, Prince of Tennis), mutta nykyään ei ole innostusta näistä japanipiirretyistä lainkaan.
Fabulous babe

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 08 Huhti 2009, 17:37

Hei muuten! Fma 2 kausi on alkanut. Olen jo nähnyt ekan jakson. Oli todella upea. Purrrr... EDOOOO! ♥♥♥♥♥♥ ^^3 :D
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Huhti 2009, 22:12

Elisabeth kirjoitti:Hei muuten! Fma 2 kausi on alkanut. Olen jo nähnyt ekan jakson. Oli todella upea. Purrrr... EDOOOO! ♥♥♥♥♥♥ ^^3 :D

FMA (= Full Methanol Alcoholist)

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 14 Huhti 2009, 21:24

Regendos kirjoitti:
Elisabeth kirjoitti:Hei muuten! Fma 2 kausi on alkanut. Olen jo nähnyt ekan jakson. Oli todella upea. Purrrr... EDOOOO! ♥♥♥♥♥♥ ^^3 :D

FMA (= Full Methanol Alcoholist)

Heh! Tuo on jo ikivanha vitsi. X3
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Regendos » 14 Huhti 2009, 21:54

Totta, mutta meinasin pudota tuolilta kuullessani sen :D

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 16 Huhti 2009, 17:12

xD tässä teille animea ja paranormaalia saman aikaisesti.. O.o Huomautan silti että tuo hemmo selittää kaikesta omiaan xD perustelut on kyllä aika kovat... Anime lähtee lapsista hakkaamalla O_O kannattaa vilkasta ;P

http://www.ilmatar.net/~np/blog/?p=326& ... mment-2511

P.S. sori hymiöiten määrä... :alien2:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Anime & manga

ViestiKirjoittaja Regendos » 16 Huhti 2009, 19:43

Kaukaa haettua kyllä, mutta se on totta, että kuten mikä tahansa villitys joka on suosittu nuorien keskuudessa myös vaikuttaa heihin.

Hevarit, gootit, japanifriikit. Kaikilla heillä on omat erityispiirteensä. Hevarit ymmärrän, gootteja pidän korkeintaan huomionhakuisina ja japanifiikkeittä en arvosta ollenkaan. Ei pahalla, mutta en ymmärrä mikä siinä on ideana. Japanista tuodaan laatutavaraa, siellä on viisaita ihmisiä, mutta siellä on myös helvetin kieroutunut seksuaalisuus. Sen näkee sekä animessa, mengassa, että heidän arkielämässä. Seksuaalisuus siellä on tabu.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa