Räppi

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 22 Syys 2008, 15:34

Kertokaas viisaammat, mikä ero on rapilla ja hiphopilla?

Itse vierastan räpissä yksitoikkoista rytmiä ja sanoitusten sisältöä. Olen silti törmännyt räppikappaleeseen, josta myönnän tykänneeni: Edorf - Viiltävä rakkaus. Liekö syynä sitten tuo tausta, joka on napattu Unelmien Sielunmessu -nimisestä elokuvasta (ehkäpä paras näkemäni).

P.S. Jos hermostuttaa, parempi pysyä hiljaa kuin provosoitua. Pysyy foorumi siistimpänä.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Regendos » 22 Syys 2008, 19:54

Exitium kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Vistiketju avattu uudestaan Ali G- n pyynnöstä. Pysykää nyt aiheessa eikä poiketa väittelemään metalli -ja rapmusiikista.


Oisit vaan antanu olla lukossa!! En muista tiedä mutta minua ainakin kismittää suuresti ali-g:een "perustanpa topicin jotta pääsen ilmasemaan mielipiteeni ja vittuilemaan" mentaliteetti, eli minun ja varmaan monen muunkin puolesta LUKKOON VAAN!


Ei. Nyt katsotaan, että pysyykö viestiketju puhtaana ja asiallisena. Ei provosointia eikä pään aukomista niin kaikki on kunnossa. Lukko kyllä kilahtaa jos hiemankaan huomaan tämän riistäytyvän käsistä.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Ali G- » 22 Syys 2008, 20:14

Exitium kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Vistiketju avattu uudestaan Ali G- n pyynnöstä. Pysykää nyt aiheessa eikä poiketa väittelemään metalli -ja rapmusiikista.


Oisit vaan antanu olla lukossa!! En muista tiedä mutta minua ainakin kismittää suuresti ali-g:een "perustanpa topicin jotta pääsen ilmasemaan mielipiteeni ja vittuilemaan" mentaliteetti, eli minun ja varmaan monen muunkin puolesta LUKKOON VAAN!



En viitsi kommentoida tuota, koska Regendos lupasi pitää tämän aiheen auki vain sillä ehdolla ettei keskustelu käänny hevin ja räpin vastakkainasetteluun...
Pysytään aiheessa sillä perusteella.
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Syys 2008, 06:49

Ali G- kirjoitti:
Exitium kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Vistiketju avattu uudestaan Ali G- n pyynnöstä. Pysykää nyt aiheessa eikä poiketa väittelemään metalli -ja rapmusiikista.


Oisit vaan antanu olla lukossa!! En muista tiedä mutta minua ainakin kismittää suuresti ali-g:een "perustanpa topicin jotta pääsen ilmasemaan mielipiteeni ja vittuilemaan" mentaliteetti, eli minun ja varmaan monen muunkin puolesta LUKKOON VAAN!



En viitsi kommentoida tuota, koska Regendos lupasi pitää tämän aiheen auki vain sillä ehdolla ettei keskustelu käänny hevin ja räpin vastakkainasetteluun...
Pysytään aiheessa sillä perusteella.


Ja sinä varmaankin osaat olla hiljaa? pyh sanon minä.
Telecvovim!

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Ali G- » 23 Syys 2008, 22:16

Tykkääkö kukaan itseni lisäksi Eminemin biiseistä mun suosikit on

When I´m Gone http://www.youtube.com/watch?v=YIT3xvCH ... re=related

Lose Yourself http://www.youtube.com/watch?v=6_RicayN7X8


Sing for the moment http://www.youtube.com/watch?v=12wvV39a ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja j0int » 24 Syys 2008, 01:41

Fjärden världen
Looptroop
critical
ILS
Nas

siin on muutama, toki löyty paljon muitaki mu ei sitä listaa kukaa jaksais lukee

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja JeiBei » 25 Syys 2008, 17:22

---
Viimeksi muokannut JeiBei, 25 Elo 2010, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Tiia » 26 Syys 2008, 14:32

MINÄ TYKKÄÄN RAP -MUSIIKSITA ! Onhan tämä sentään motown -musiikkiin kuuluva alalaji. Tykkään R&B:stä, Soulista, Funkista, Rap -musiikista jne..

Parhaita räbäyttäjiä on Jay-Z, Jermaine Dupri, Snoop Dogg, Kanye West, The Fatboys, Fatback, Grandmaster Flash, LL Cool J.

Ja ensinnäkin JUURI TÄMÄ OLD SCHOOL RAP uppoaa :>>

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Calemran » 07 Loka 2008, 15:29

RAP ei ole musiikkia.

Esittämistyyli on sanoin kuvaamattoman hirveää. Kulttuuriin kuuluu rahalla lesottaminen. Tää on vain nyt niin in-juttu siinä missä emoilukin. Punkki kunniaan -_-!

\,|,,
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Laamanni » 22 Loka 2008, 16:22

Gitarre kirjoitti:Koko ajan saa kuulla että jotkut räppi jengit ammuskelevat toisiaan ja porukkaa kuolee


Kröhöm, me olemme Suomessa..

Itse kuuntelen tota 'oikeata' räppiä ja juuri sitä, mistä löytyy sanomaa. ASAn levyt ovat hyvä esimerkki, kappaleissa on instrumenteilla soitetut taustat ja ne käsittelevät Suomen politiikkaa ja kuntoa. Ja seuraavaksi tulee mieleen old school, mm. AMG, Wu-Tang, Percee P, J Dilla. Olivat kaverit aikoinaan kovia, mutta nyt yli puolet kuolleita/lopettaneita. Ja itse en ole genrerasistinen. Hevi kelpaa kyllä siinä missä myös Elviksen 'humpparock'. Ja reggae menee rapin sivussa mulla erittäin mainiosti.

Hyvät ihmiset, älkää rap - sanan kuullessanne tuoko mieleenne 50 Centiä, Cheekkiä ja Elastista jne. muuta p*skaa. Minä pyydän. KIITOS!

P.S. Ja tässä sitä oikeeta kamaa, jota täälläpäin kuunnellaan.

Ja tämä on sitä p*skaa, jota en osaa arvostaa yhtään. Kuten myös tämä, tämä ja tämä.
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 22 Loka 2008, 19:28

Räppi on yhtä parasta musiikia mitä löytyy. Nykyään räppi on kieltämättä mennyt kännäämiseen ja huumeisiin. Parhaita räppäreitä on:

-2Pac(Kuningas!)

-Snoop Dog

-Ice-T
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Orko
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Loka 2008, 19:40
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Orko » 22 Loka 2008, 21:00

Vaikka saatananpalvojat pukeutuvatkin useimmiten samaa kaavaa noudattaen mitä hevarit, se ei silti tee mitään yhteistä heidän välille. Toki, saatananpalvojien suosiossa on metallimusiikki, mutta tietääkseni se rajoittuu Black Metalliin tai vastaavaan

Haluaisin korjata muutaman mahdollisen virheen tässä topicissa keskusteltuun asiaan. Tiedän, ei liity sinänsä topicciin.

A. Pukeutuminen paitaan jossa on pentagrammi ja/tai ylösalaisin käännetty risti ei tee Saatanapalvojaa tai edes Satanistia, mahdollisesti vain bändin fanin.

B. Useat B. Metallin soittajat/kuuntelijat tunnustavat olevansa Satanisteja, joka on aivan täysin eri asia kuin Saatananpalvoja. Saattaa olla poikkeuksia mutta en ainakaan itse henk. koht. tiedä yhtään artistia joka olisi sanonut olevansa Saatananpalvojia. Ja vaikka yksi sellainen löytyisikin tai kaksi, se ei silti tarkoita että koko scene pitää lokeroida Saatananpalvojiksi.

FAKTA:
Satanisti ei usko sen enempää jumalaan kuin saatanaan koska ne ovat molemmat kristinuskosta. Saatananpalvoja taas uskoo konkreettisesti raamatussa mainittuun veitikkaan.

Nimitys Satanisti tulee siitä että Heprean kielessä s*atana tarkoittaa kansankielellä Vastustajaa, sillä ei sen enempää ole tekemistä raamatun kanssa.


äääääh....lähtee haparoimaa...tulisi varmaan 5 sivua tekstiä mutta ei nyt venytellä, jokainen ketä kiinnostaa voi tutkia :D

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Ali G- » 23 Loka 2008, 20:22

ridikulous kirjoitti:Kertokaas viisaammat, mikä ero on rapilla ja hiphopilla?

Itse vierastan räpissä yksitoikkoista rytmiä ja sanoitusten sisältöä. Olen silti törmännyt räppikappaleeseen, josta myönnän tykänneeni: Edorf - Viiltävä rakkaus. Liekö syynä sitten tuo tausta, joka on napattu Unelmien Sielunmessu -nimisestä elokuvasta (ehkäpä paras näkemäni).

P.S. Jos hermostuttaa, parempi pysyä hiljaa kuin provosoitua. Pysyy foorumi siistimpänä.



VAU hyvä kysymys!! Cheek kertoi jossakin Suosikin numerossa niiden erosta, aion selvittää asian niin piakkoin kun ja jos mahdollista!
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja akba » 01 Marras 2008, 20:12

Parhaimpia räppäreitä on Eminem, 2pac, Elastinen, Lil Wayne, G-unit ja Ice Cube
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Marras 2008, 22:18

Enpä kovin räpistä tykkää. En osaa sanoa. Kuulostaa omaan korvaan vaan niin paskalta. :P
Vähän kuuntelen Eminemiä ja Asaa.

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Calemran » 11 Marras 2008, 03:00

Orko kirjoitti:B. Useat B. Metallin soittajat/kuuntelijat tunnustavat olevansa Satanisteja, joka on aivan täysin eri asia kuin Saatananpalvoja. Saattaa olla poikkeuksia mutta en ainakaan itse henk. koht. tiedä yhtään artistia joka olisi sanonut olevansa Saatananpalvojia. Ja vaikka yksi sellainen löytyisikin tai kaksi, se ei silti tarkoita että koko scene pitää lokeroida Saatananpalvojiksi.


Black Metallin sanoitukset yleensä ovat kristinuskoa halventavaa ja yleisesti viittaavat saatananpalvontaan, mutta harvat black metal -bändien jäsenet silti ovat saatananpalvojia ja, jos tästä nyt puhutaan, että musiikki yllyttäisi saatananpalvontaan, niin tuskin näin on. Eiköhän se yllytys tule jostakin muualta ja musiikki tule vasta sitten.
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Ali G- » 21 Marras 2008, 14:34

Jaarno kirjoitti:Enpä kovin räpistä tykkää. En osaa sanoa. Kuulostaa omaan korvaan vaan niin paskalta. :P
Vähän kuuntelen Eminemiä ja Asaa.



Ja noi kaks on tosi hyvii räppäreit!! Ootko kattonu mun signin, ylempää linkkii? Sen räppärin nimi on Steen1 ja on todella hyvä räppäri, joka ottaa kantaa yhteiskunnan ongelmiin! Miten tääl on ajauduttu keskustelemaan hevistä tai satanismista? Perustakaa omat keskustelu-osiot niille, älkääkä tulko pilaamaan tän osion meininkii! Tarvii vaa sanoo ett "en tykkää räpist", ja that´s it! En oo kysyny että mistä musasta tykkäätte enemmän, vaan että "tykkäätteks te räpistä vai ette"? Quite simple question, mihin ei oo varmaan vaikeempaa vastausta
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Marras 2008, 14:55

ite en räppi oikee musiikiksi luokittele...
enemminki surkealla tausta jumputuksella säestettyä riimittelyä...
oli ne sit jotai tupakki shakriaa tai vastaavaa.
kaikki o samaa chaissea.
Feel the LOVE

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Marras 2008, 19:23

oli se räppi mitä tahansa. samaa chaissea se o silti.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 21 Marras 2008, 20:10

Nyt olen alkanut kuuntelemaan vähän enemmän räppiä. Ihan yhtä hyvää musiikkia se on kuin hevi, ja muut vastaavat.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa