The Strain

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Yavanna
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 12:39
Paikkakunta: Helsinki

The Strain

ViestiKirjoittaja Yavanna » 25 Marras 2015, 09:31

Heis vaan.
Ajattelin aloittaa täällä ihan uuden aiheen ja koska itse olen melkoinen leffafriikki ja tv:n suurkuluttaja, niin ajattelin pistää pystyy topan tästä sarjasta.

Kuva

Eli kyseessä on siis tv-sarja, joka perustuu kirjasarjaan. Lyhyesti selostettuna juoni on aika yksinkertainen, eli vampyyrit alkavat levittäytyä ympäriinsä kuin vitsaus, jonka alkuunpanijana on rikas herrasmies(jota tosin, melko huomaamattomasti, ohjailee joku muu, jolla on omat päämäränsä), joka havittelee ikuista elämää muiden kustannuksella.
Sitten on pieni porukka selviytyjiä, jotka tietysti pistää kampoihin sen minkä kerkiää, vaikka toivottomalta näyttääkin. Eli se perus, hyvikset, pahikset ja monsterit.
Tosin tässä tapauksessa nuo vampyyrit kyllä näyttävät omaan silmääni Draculan, Alienin ja zombien rakkauslapsilta.

Ai joo, tässä vielä muutamat linkit aiheeseen liittyen; Wikipedia, MTV3, tumblr ja IMDb
Linkkien takana voi olla jonkin verran juonipaljastuksia, joten lukeminen on jokaisen itsensä vastuulla. Ainakin olen varoittanut.

Nyt itseäni kiinnostaa, että mitä te muut tykkäätte tästä sarjasta? Miten olette päätyneet sitä katsomaan? Muita ajatuksia asiasta? Suosikkihahmot?

En itseasiassa muista missä tai miten tähän The Strainiin päädyin. Taisin törmätä aiheeseen Internet Movie Databasessa, kun selailin suosikkinäyttelijäni tietoja ja siellä oli sitten tietoa, että olis tässä sarjassa mukana. Kiinnostuin sitten, varsinkin kun mukana oli vampyyreitä, niin paljon, että yritin lukea kirjasarjankin.
Ihan ok stooria sinänsä, mutta kiinnostus lopahti jossain vaiheessa. On siihen syynsäkin, mutta koska siihen liittyy juonipaljastus, niin parempi, että jätän kertomatta. Ehkä myöhemmin voi sit kertoilla lisää, kun sarja pääsee sellaiseen vaiheeseen, ettei enää haittaisi vaikka puhuisinkin asiasta.

Mä olen melkein kaikki ekan kauden jaksot katsonu, muutama on vielä boksilla katsomatta ja pitääkin joku päivä ottaa projektiksi katsoa nekin.
Varsinaisia suosikkihahmoja mulla ei oo, mutta mielenkiinnolla seuraan Eldritch Palmerin edesottamuksia. Hahmo on aika erikoinen, vaikka tavanomainen pahis, jos ajattelee että on eräällälailla vallanhimoinen ja haluaa elää ikuisesti, mut samalla hahmo on kuitenkin hauras ja tuntuu siltä, ettei tarvis paljoa tehdä ja se olis poissa pelistä.

Näyttelijä kyllä hoitaa hommansa loistavasti. Okei, okei. Olen puolueellinen, koska fanitan ko. näyttelijää täysillä. :oops:

Mutta, jospa päästäisi teidätkin välillä puhumaan ja kertomaan mielipiteitänne, ko sarjasta. Ei kun keskustelua kehiin.
Ai niin ja mä saatan siistiä tätä aloitusta myöhemmin, jos on teidänkin mielestänne vähän liiankin sekava aloitus.
People once believed that when someone dies, a crow carries their soul to the land of the dead.
But sometimes, something so bad happens that a terrible sadness is carried with it and the soul can't rest.
Then sometimes, just sometimes, the crow can bring that soul back to put the wrong things right.

Avatar
Yavanna
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 12:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Strain

ViestiKirjoittaja Yavanna » 22 Loka 2018, 06:32

Höh. Näköjään oon ainoa joka tätä sarjaa on katsonut. No kolme kautta on nyt nähty ja toivon, että pääsen jossain välissä katsomaan sen neljännekin kauden. Sitä ei jostain syystä ole vielä HBO Nordic:illa. Netflixissä ei oo näkynytkään, enkä ainakaan toistaiseksi oo huomannu että muualtakaan näkyis. Mulla nimittäin on se merkattu niin että tallentus suoraan digiboksille aina kun tulee joltain kanavalta.

Mutta, mutta. Ajattelin että tätäkin keskusteluntynkää voisi hieman herätellä. Eli eikö tosiaan ole ketään muuta, joka tätä sarjaa seuraa? Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia suomeksikin. Siis kun suomeksi keskustelua aiheesta on aika vähän, enkä nyt ihan joka keskusteluun haluaisi sen takia ruveta tunnuksia värkkäämään, kun monien noiden paikkojen muut aiheet taas ei pahemmin kiinnosta.
People once believed that when someone dies, a crow carries their soul to the land of the dead.
But sometimes, something so bad happens that a terrible sadness is carried with it and the soul can't rest.
Then sometimes, just sometimes, the crow can bring that soul back to put the wrong things right.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron