Hevi vs. Räppi/HipHop

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.

Kumpi on parempaa hevi vai räppi ?

Hevi
78
62%
Räppi
27
21%
Yhtä hyviä.
21
17%
 
Ääniä yhteensä: 126

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Heinä 2009, 13:52

Kuka tässä mitään tekosyitä on hakemassa...
Kasvatus ja sinun historiasi ja ympäristösi vuoroviakutus sinuun tekevät sinusta sen mitä olet nyt.
Sama pätee minuun.

En p*rkele oo tälläne vaa sen takia et haluain itkee ja vinkuu ja angstata ja valittaa.

Mua ei vaa kiinosta hevo helvettiä mitä sanon ja kelle sanon ja mitkä ovet seuraukset.
Koska kuolemaa en pelkää niin miksi pelkäisin mitään muutakaan ?

Nyky-yhteiskunnalle on tullut tämä sairas ajatus että kuolema on paha ja sitä pitää vältellä.
Kaveri on hullujen huonella töissä, ja siellä on paljon niitä miltein jo kasvin tasolla olevia ihmisiä.
Niin eikö niille olisi parhainta suoda vain armo kuolema... MUTTA EI !! Kuolema on paha !!!
Sitä pitää pelätä !!! Kuoleman Pelko on raukkoja ja heikkoja varten.
Viisas tajuaa jo varhain että sitä ei tarvitse pelätä koska se tulee vaikka sitä et haluaisikaan.
_____

Mutta tätä jatketaan jossain muulla threadilla... Mennyt liiaksi Off-Topickiksi.

>>>> TAKAISIN AIHEESEEN !!!!!!!!
Viimeksi muokannut Zrud, 24 Elo 2009, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Regendos » 30 Heinä 2009, 15:03

En väittänytkään, että olisit hakemassa tyekosyytä. Toivoin vain, että et tee sitä. En ymmärrä miten sait kuolemisen tähän mukaan, mutta joo, annetaan olla. Koska tälläiselle on oma thread - kinasteluosio.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 24 Elo 2009, 19:31

Tuli nyt aiheeseen liittyen mieleen, en ole "Hevari", mutta lähimpänä sydäntä tosiaan on rock ja hevi. Silti kuuntelen aika lailla kaikkea, flamenco menee, klassinen menee, tekno menee jne. Osaan kaikista sanoa mistä pidän niissä, harmoniat, rytmi/tempo, lyriikallinen sisältö jne. kaikissa kuuntelemissani musiikkityyleissä ja tykkäämistäni sävelmistä on useampi esim. edellä mainituista musiikin piirteistä. Räpissä harvemmin olen niitä löytänyt.

Silti, kaverini silmissä olen "idiootti, joka ei edes tahdo ajatella tuosta asiasta eritavalla tai yritä ajatella eri tavalla". Miksi yrittäisin kun tiedän, etten ole mikään suppea musiikin kuuntelija/soittaja. Katsomme musiikkia täysin eri näkökulmasta tämän kaverini kanssa joka on puhdas musiikin kuuntelija(ja kuuntelee elektronista musiikkia ja räppiä enimmäkseen) ja on syntynyt kohtis "normiperheeseen", jossa musiikki ei ole kauhean merkityksellistä käsittääkseni ollut, kun taas mun perheessäni isä jopa halus antaa mun nimeni yhden tunnetun suomalaisen rokkarin mukaan ja musiikki sitä vastoin on ollut aika iso asia.

Tämä kaverini kuvailee aikalailla yhdellä sanalla kaiken musiikin mitä kuuntelen: Paskaa. That´s includes hevi, rock, klassinen ja näiden musiikkigenrejen mitä useammat alalajit. Kumpikohan meistä on se jonka pitäisi avartaa katsomustaan?

Ylensä tuntuu muutenkin, että näillä paskahousuilla on enemmän päässään ja maussaan vikana kuin meillä jotka oikeasti inhoavat korkeintaan sitä yhtä musiikkityyliä.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Gitarre » 24 Elo 2009, 20:05

^^ Accountisi taitaa tulla Megadethin maskotilta, eikö niin? :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 24 Elo 2009, 20:38

Gitarre kirjoitti:^^ Accountisi taitaa tulla Megadethin maskotilta, eikö niin? :)


Avatar ainakin Megadethiltä :P

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Jaarno » 24 Elo 2009, 20:40

Rattleheadhan se siellä. Ei ole ennen tullut pahemmin ajateltua tuota nimeäsi. :)
Oliskohan jopa Rust In Peace levyn kannesta.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 24 Elo 2009, 21:28

Jaarno kirjoitti:Rattleheadhan se siellä. Ei ole ennen tullut pahemmin ajateltua tuota nimeäsi. :)
Oliskohan jopa Rust In Peace levyn kannesta.

Oha se ja Megadethi maskotista toi nimi lähteny alunperin. En oo samaa nickiä kyllä monesti nähny muualla. ;)

Avatar
jonez
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2009, 18:10

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja jonez » 05 Loka 2009, 18:17

En vastannut, kumpikin perseestä. Hevissä ei usein saa sanoista selvää ja räpissä sitten paljon huonoja esimerkkejä kuten 50cent tai Xzibit. Toki Julma-Henri menee.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 05 Loka 2009, 21:21

sitten olet kuunellut aivan vitun vääränlaista heavya.... että tuo sinun kommentti ei paljoa paina kun et ole asiaan pahemmin edes perehtynyt.
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 05 Loka 2009, 21:36

jonez kirjoitti:En vastannut, kumpikin perseestä. Hevissä ei usein saa sanoista selvää ja räpissä sitten paljon huonoja esimerkkejä kuten 50cent tai Xzibit. Toki Julma-Henri menee.

Tuohon monet aina perustaa argumenttinsa, että "hevistä ei saa selvää sanoista" tai että "se on vaan örinää", jota mä en ymmärrä yhtään.

Miksi taiteen tarvisi olla selkeää? Mä arvostan enemmän äärimmäisiä itsensä ilmaisu muotoja ja se kertoo että jotain se taiteilija tekee oikein jos sillä musiikilla on enemmän vihaajia kuin diggareita tai vähintään yhtä paljon. Siinä korostuu sen artistin halu tehdä musiikki puhtaasti itsensä takia, eikä tavoitellakseen kuuluisuutta ja rahaa.

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Loka 2009, 21:41

Ja kyllä siitäkin selvää saa ja jos ei saa kyse voi olla väärin kuulemisesta tai omien esim englannintaitojen puutteesta.
Minä kuulen suomalaista iskelmääkin väärin prkl niin mitä vikaa kuulla "örinää" väärin? :D

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Loka 2009, 21:46

Murinalaulustakin saa selvää jos siihen korva karttuu. Se, että sanat ovat epäselviä ei tarkoita etteikö niistä voisi saada selvää.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 05 Loka 2009, 23:17

mutta silti jotkut kehtaavat viellä perustaa mielipiteensä ja argumenttisa moiseen pieneen sivuseikkaan....
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Regendos » 06 Loka 2009, 06:27

Nimenomaan. Minusta murinalaulun epäselvyys on hyvin huono syy väittää metallimusiikkia huonoksi. Sitäpaitsi, metallimusiikkissa lauletaan myös puhtaasti.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 06 Loka 2009, 11:53

Itsehän kuuntelen molempia musiikki tyylejä, enemmän kuitenkin metallia. Enkä näe HYVÄSSÄ räpissä mitään pahaa. Sage francis<3 Kuuntelen sitä mikä kuulostaa hyvältä, ja minusta nämä molemmat kuulostavat hyvältä.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Wespa » 07 Loka 2009, 05:39

Zrud kirjoitti:mutta silti jotkut kehtaavat viellä perustaa mielipiteensä ja argumenttisa moiseen pieneen sivuseikkaan....


Kyse on mielipiteestä ja mielipiteisiin perustuva aihe tämäkin on. Voisit silti olla Zrud vähän neutraalimpi ja jättää tuollaiset hyökkäykset joka välittyi viestistäsi pois (viittaan tuohon vastaukseen uudelle käyttäjälle). Kyllä ainakin itse haluan maistaa suklaajäätelössä sen suklaan ja pistäähän se vituttamaan, että niin laimealta se suklaa maistuu jos odotti kunnollista elämystä. Sama siis siinä, että sanoista haluaa saada selvää. Toki metalleissa on näitä selvästikkin laulettuja biisejä, mutta pelkkä örinä ei ihan äänenäkään miellytä minua.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 07 Loka 2009, 06:29

Wespa kirjoitti:
Zrud kirjoitti:mutta silti jotkut kehtaavat viellä perustaa mielipiteensä ja argumenttisa moiseen pieneen sivuseikkaan....


Kyse on mielipiteestä..


Sori Wespa, mutta tuossa puhuttiin sanoista selvää saamisesta enkä usko siihen mielipiteen vaikuttavan. Paitsi siinä suhteessa että mielipide vaikuttaa asennoitumiseen ja asennoituminen siihen miten sanoja kuuuntelee :p

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Loka 2009, 07:06

nimeomaa... Ja Edelleenkään en kohtele uusia käyttäjiä yhtään sen erikoisemmin kuin vanhoja.
Samanlainen olen kaikkia kohtaan, olen hyökkäävä... Offence is the best Defence,
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Wespa » 07 Loka 2009, 07:33

Joo ei itse selvää saamiseen vaikuta mielipide, mutta siihen vaikuttaa, että jaksaako epäselvästä koittaa ottaa selvää tai, että tykkääkö siitä, että ei saa selvää. Onhan se mukavempaa (mielipide) kuunnella valmiiksi selvällä laulannalla olevaa biisiä, kuin örinää, josta ei saa selvää sitten millään (ellei sitten kuuntele biisiä sanat kädessä ja välillä takaisin kelaten). Laulu on kuitenkin osa biisiä ja huono laulanta (mielipide) on huonoa laulantaa. Sama myös räpissä, kyllä se vaan vie sen maun koko touhusta jos suurin elementti, eli sanoitus tai lausunta on epäselvää. Se on kuitenkin aika iso kokonaisuutta räpissäkin (siansaksalla ja englannilla on iso ero). Mielestäni sillä todellakin on väliä, että kuuleeko itse sanat vai ei. Itse vaan tykkään siitä, että suklaajäätelöni mausta saa selvää, eikä suklaan maistumiseen tarvita sen kummempia poppaskonsteja kun kerran suklaajäätelöä nimenomaan ostin. Ottaahan se päähän todeta, että joo on tämä jäätelöä, mutta suklaa on juuri ja juuri maistettavissa. Toki joku muu voi tykätäkkin laimeammasta suklaasta ja voi saada eri vivahteita esille, kun tottuu siihen tai keksii eri konsteja maun löytämiseksi. Kyse siis mielipiteestä.

PS. Zrud tuolla asenteella saa enemmän vihamiehiä ja bannia nopeasti. Ehkä se olisi taas bannin aika kun et näytä ymmärtävän normaaleja käyttäytymissääntöjä. Toisten haukkuminen tai vittuilevaan sävyyn vähätteleminen ei ole hyväksyttävää. Jos ei iso mies osaa ilmaista asiaa normaalisti, niin on se ihme. Sanoit, että hyökkäys on paras puolustus. Mitä puolustettavaa sinulla on kun noin kovin hyökkäät? Ajatteletko olevasi tappioasemassa jota kompensoit egolla vai mistä johtuu?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Loka 2009, 12:08

ensiksi... ketä olen haukkunut ? Kelle olen vittuilevaan sävyyn puhunut ?
Enkö ole aina näin puhunut ? Ja itse en henk koht välitä paljonko saan vihamiehiä tai kavereita.
Hyvin sitä pärjää yksinkin.

PS: Ja joo... välillä se ehkä näkyy selvemmin muille täällä olijoista että atm mua VITUTTAA !!!!
ja välillä taas ei... Että joskus noita tulee itse kullekkin... mulle ehk enemmin jotai mist
porukka voi vetää biljardipallot hanuriin. Mut en ookkaa täällä kaikkia miellyttämässä...
esitän mielipiteeni asioista omalla persoonallisella tavallani, kaikki ei vaa voi tykätä.
Mutta jos joku ny si oikeesti mun käyttäytymisestä harmistui niin pahoittelen käyttäytymistäni.................
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa