Hevi vs. Räppi/HipHop

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.

Kumpi on parempaa hevi vai räppi ?

Hevi
78
62%
Räppi
27
21%
Yhtä hyviä.
21
17%
 
Ääniä yhteensä: 126

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Gitarre » 22 Syys 2008, 22:05

Eli tuolla Räppi aiheessa tuli suurta kiistaa näistä musiikkityyleistä jotenka ajattelin tehdä erikseen aiheen sille kinastelulle ettei se aihe pilaannu : )
Omasta mielestäni Hevi on paljon parempaa ja perustelut siihen voitte lukea tuolta Räppi aiheesta ...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Regendos » 22 Syys 2008, 22:31

Aika tulenarka aihe, mutta katsotaan miten tämä tästä etenee. Itse pidän enemmän metallista. Musiikkityyli iski jo alakoulussa.

Avatar
Sid
Maahinen
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Syys 2008, 18:55
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Sid » 22 Syys 2008, 22:50

Olen täysin varma, että keskustelu kääntyy provoomiseksi muutaman sivun jälkeen, kun kummallakaan osapuolella ei ole muuta sanottavaa, mutta kiistellä on silti pakko.


Mutta mutta.. Itse olen näitä hevimiehiä. Rap ei ole koskaan iskenyt minuun sen yksinkertaisilla taustamusiikilla ja yksinkertaisilla sanoilla.

Musiikista täytyy löytyä soittotaitoa, riffejä ja soolo-osuuksia, jotta sitä jaksaa kuunnella. Myös laulajalla ja biisin sanoituksilla on merkittävä rooli siinä, jaksaako kappaleita kuunnella alusta loppuun. En tule ikinä ymmärtämään ihmisiä, jotka näkevät niissä kappaleissa jotakin, joiden tausta on konemusiikkia ja laulaja hoilottaa kokoajan samoja sanoja. :roll:

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Trauma » 22 Syys 2008, 23:07

On itsestäänselvää, että suurin osa hevimuusikoista on taitavempia ja parempiakin muusikoita kuin rap-muusikot. Mutta kuten sanottua, rapissa tärkeämpää oli ainakin ennen se sanoma, eikä niinkään musiikin erinomaisuus. Tämä luo ihan hyvän vastapainon sille kun toiset tekevät arvostettua musiikkia ihan vain huvikseen, ilman sen suurempaa merkitystä. Heavy on edelleenkin lähempänä sydäntäni kuin rap, mutta merkitsin kuitenkin tuon yhtä hyviä -kohdan. Minä itse löydän hyvän musiikin hyvistä lyriikoista ja sampleista täysin samalla tavalla kuin kahdenkymmenen minuutin sooloista, ja abstrakteista aiheista, joita monet kutsuvat "neroudeksi".

Toisille rap on siis pelkkää jumputusta, samalla tavalla kuin joillekin hevi on pelkkää päätöntä huutoa. Opetelkaa vain katsomaan genrejä laajemmalta kuvakulmalta.

Rapin ja hevin ainainen vastakkainasettelu muuten on aika huvittavaa. En minäkään jaksa paljoakaan kuunnella sellaista perusheviä enää, ja olenkin etsinyt sen takia hevimusiikkia, johon on otettu vaikutteita eri musiikkigenreistä, myöskin rapista. :roll:

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Riikervo » 22 Syys 2008, 23:12

Itse kuuntelen vähän kaikkea genrestä riippumatta, joten en ala väitellä asiasta. :angel2:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Syys 2008, 23:25

Molemmat ovat itselleni yhtä hyviä. En pahemmin kumpaakaan musiikia kuuntele, mutta muutama ihan kiinnostava artisti löytyy molemmista genreistä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Ali G- » 22 Syys 2008, 23:57

Noh, räppi tietysti, sama juttu kun Gitarrella, voit lukea perusteluni Räppi-aiheesta
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Syys 2008, 06:39

Mitä jos pistettäis lukkoon koska ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä ja ennenpitkään menee tappeluksi.
Telecvovim!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Syys 2008, 06:47

Edelliseen viestiini lisäyksenä tämä on kuitenkin täysin mielipide asioita ja ne tunnetusti menee suurimmaksi osaksi tappeluksi aina kun ottaa esim: Tälläisen aiheen esiin.
Telecvovim!

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Arctica » 23 Syys 2008, 08:26

Joo kyllä se Hevi voittaa ylivoimaisesti räpin/hip hopin ;)
Nyt kävi
näin

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 23 Syys 2008, 11:06

Sanoisin, että rock, mutta jos näistä kahdesta pitää valita, niin kyllä se sitten heavy on.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zipuli » 23 Syys 2008, 15:41

Laitoin "yhtä hyviä", koska en pidä kummastakaan.
Minusta tälläinen 'riita' hevaraiden ja hoppareiden välillä on... aika tyhmää,

Mielipideasioista ei voi kiistellä, ja olen varma, että tästäkin kehkeytyy mukava off-topikki riita.
En tajua, miksi tälläinen topa piti tehdä.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Regendos » 23 Syys 2008, 16:23

Tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin, joten on turhaa alkaa pohtimaan meneekö homma läskiksi vai ei. Kun asia on ajankohtainen, niin asialle tullaan kyllä tekemään jotain.

Avatar
Vladimir
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Syys 2008, 19:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Vladimir » 23 Syys 2008, 19:14

Heviä tieteski : D
Älä kahlitse kättäni lyttyyn,
olenhan monestikkin vierelläsi.
- Siltikin lytyssä.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 23 Syys 2008, 19:50

Yhtä hyviä. Vihaan molempia tasapuolisesti. :D

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja ninjani » 24 Syys 2008, 20:21

Yhtä hyviä, kun kyse on hevistä. Ennempää kuuntelen räppiä, mitä heviä. Mutta en paljoa kuuntele räppiä.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Tiia » 26 Syys 2008, 14:54

Musiikki on sitä, minkä ihminen itse omalla korvallaan tulkitsee musiikiksi. Vaikka linnunlaulun tai puron solinan tai puiden lehtien kahinan, tms.. IHAN HELVETIN YKS LYSTI !

En lähtisi tästä aiheesta tappelemaan ! Räppääjiä haukutaan että he eivät osaa tehdä "KUNNON" musiikkia ja jauhavat aina samaa paskaa, AINA rahasta, naisista ja autoista.

Hevareita ja metal -musiikkia kuuntelevia haukutaan ÄRSYTTÄVÄN NAURETTAVAN STEREOTYPISELLA tavalla rasisteiksi ja kylmiksi ihmisiksi, vaikka useimmat hevarit ja metal -musiikin kuuntelijat minun mielestäni ovat älyttömän mukavia.
Gootitkin mielletään kylmiksi, angstisiksi, vaikka ihminen voi olla ihan erilainen sisimmiltään.

Nää ihmiset vaan sattuu tykkäämään siitä musiikista mistä tykkää,
KOSKA SE KUULOSTAA PARHAIMMALTA SILLE OMALLE KORVALLEEN.

Ja sanon että genrekovaisuus on vajaata... Minä kuuntelen nimenomaan sellasia KAPPALEITA, mitkä kuulostaa mun korvaan mukavalta, mutta se nyt sattuu kyllä olemaan tämä MOTOWN -musiikki mikä muhun parhaiten uppoo, mutta kyllä menee muutamia hevikappaleitakin ja metal -musiikkiakin, esimerkiksi mun mielestä Dream Theaterilla on ihan hyviä kappaleita.

Ja sitten kun kuuntelen heviä tai metallia, niin sekö estää mua kuuntelemasta sitten räppiä ? EI NÄIN.

Ei tästä nyt niin hirveetä haloota pitäisi nostaa, et KUMPI ON PAREMPI.
Pääasia on se että tyypit, nää artistit ja bändit osaa genressään hommansa ja tekee sellasta musiikkia josta myös itte tykkäävät ja josta faninsa tykkäävät.

Ärsyttää tää et, esimerkiksi kauheen moni bändi on aikoinaan tehny hyvää musiikkia ja sitten vituttaa se, kun ne on valtavirran mukana siirtyny tekemään sellasta, mitä muka tää uus sukupolvi kuuntelee, ET SAIS NIITÄ LEVYJÄ MYYTYÄ JA SILLEI. Olis se kiva kuulla jos joku pysyis siinä samassa mitä ennenki on tehny.

Mut tällänen v*tun levy ja artistitehtailu v*tuttaa, "otetaampa tosta nyt tollanen tyyppi ja kokeillaa et mitä se osaa ja miten saadaan myytyä tolla ja taottua rahaa" "Jos se myy, ni avot, jos ei, ni pistetäänpä levy-yhtiöstä pihalle!"

Mariah (Mun lempiartisti) oli vuoden Virgin -levy-yhtiöllä 2001 ja kun se ei sattunu myymään Glitter -elokuvasoundtrackillaan paljon hevonp*skaakaan niin se maksettiin ulos sieltä (Jos toi levy ei olis ollu elokuvan kylkiäinen ni olis varmasti myyny enemmän).
No sitten, katotaampa kuka vuonna 2005 myy 10,5 miljoonaa kopiota The Emancipation Of Mimi -albumilla. Mariah is back !

Noh, poikkesinpa aiheesta, mutta minun mielestä on kuitenkin turha tapella, että kumpi on parempaa.

Suomi on ehkä enemmän mieltyny raskaampaan musiikkiin ja sen huomaa musiikkitelevisioiden ja sun muiden tarjonnasta.
Silti ei pitäisi liikaa näyttää ainoastaan sitä samaa, UUTTA ja samoja GENRE -LAJIN MUSIIKKIVIDEOITA televisiossa. Radioissakin menny vähän samanlaiseks tää homma.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Gitarre » 26 Syys 2008, 15:03

No en nyt yhtyisi tuohon että televisiosta ja radiosta tulisi enemmän Heavya/metallia kuin esim räppiä. Jos katsot esim The Voicea niin etpä sieltä paljonkaan näe raskaanpaa musiikkia korkeintaan jotain yksittäisiä hittejä.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Jerppa
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2008, 20:23

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Jerppa » 27 Syys 2008, 21:30

FOR HEAVY METAL WE WILL DIE!!!
Siis räpissä soi koko ajan vaan sellanen jumputi, jumputi ja joku tyyppi puhuu riimeillä.
Hevissä taas on kaikki soittimet hyvässä käytössä ja kakki lalu-ääni nuotillen :D !!!
"Kun kaikki todisteet ovat kumottu, niin minä... minä... MINÄ USKON!"

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja DS8 » 28 Syys 2008, 11:17

Genrerajoittuneisuus on ehkä yksi surkeimmista asioista mitä ihmiselle voi tapahtua musiikin kuuntelussa.
Naurettavaa, että yksikään yli 15-vuotias rupeaisi tuohon "kuuntelen metallicaa, en voi kuunnella three 6 mafiaa vaikka tykkään..."
"kaverit naurais jos luulis et tykkään hevistä, iron maiden on kyllä ihan jees mutta en myönnä."

Naurettavaa.

En vaan tajua teitä. Kuuntelen molempia, en kuuntele kumpaakaan. "Hevi" (Heavy Metal?) kuuntelen oikeastaan vain Manowaria, räp/hiphop oikeastaan vain Julmaa-Henkkaa. Oonko nyt sitten jotenkin genrepetturi kummallekkin puolelle?

Miksi aina juuri näiden kyseisten musiikkityylien fanit tappelevat jostakin näin turhasta? Miksei ikinä mun silmiini ole sattunut esim. jazz vs. blues genretappeluja? Veikkaanpa että koska keski-ikä fanien keskuudessa on yli tuon maagisen 13-vuotta.
"So this is life?"


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa