Hevi vs. Räppi/HipHop

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.

Kumpi on parempaa hevi vai räppi ?

Hevi
78
62%
Räppi
27
21%
Yhtä hyviä.
21
17%
 
Ääniä yhteensä: 126

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Heinä 2009, 16:07

Noh Klassinenhan onkin sitä aitoa ehtaa tavaraa.

Räpissä ei panosteta itse musiikkiin paljoakaan kuhan sinne taustalle jonkinmoisen jumputuksen saa aikaseksi.
JA pääpainotteisesti se juju laitetaan siihe "laulamiseen"

Hevissä ei voi tehdä moista koska muuten se kuulosaisi tyhmältä... niinkuin räpp tekee.
Feel the LOVE

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 16 Heinä 2009, 16:12

Zrud kirjoitti:Itse näin kerran utskassa melkein tappelun. joku läikytti vahingos bisset jonku päälle ja ne vaihto pari iskuu. sit ne jääty. ja sit ne vaa halas toisiaa ja jatko moshaamista :lol: :lol:


Hehe, itselleni kävi viime tuskassa sillä tavalla, että joku kaveri tönäisi mua vähän rajummin vahingossa, vilkasin taakse niin kaveri hymyili ja kylmän viileesti lykkäsi salmiakki kossupullon kätöseen :) Toinen oli se kun hiukan jurrissa moshailin ja kaaduin taakse päin niin, eräs kaveri nappasi minusta kiinni ja pisti pystyyn ja jatkettiin sitten sen kanssa moshaamista :DD
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Heinä 2009, 16:34

Siellä o kyllä vitu hyvä fiilis :P ei tarkki siin ideas elää et koht tulee joku lökäpökä homo ja alkaa wineemää.
Feel the LOVE

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 16 Heinä 2009, 17:41

Trauma kirjoitti:Tuli muuten mieleeni, että miksi jotkut pitävät heviä suuremmassa arvossa kuin räppiä sen puolesta, että hevi on tehty soittimilla? Elektroninisilla soittimillahan sekin on tehty (- rummut yleensä), kuten räppikin. Rapin lavaesiintymisessäkin näkee usein soittimia, eikä kaikkea soiteta koneilla. Enkä usein ole nähnyt kenenkään rinnastavan elektronista musiikkia yhtä huonoksi kuin räppiä, vaikka elektronisessa musiikissa tietokonetta käytetään paljon enemmän kuin räpissä.

Yhtä hyvin voisin väittää klassisen musiikin olevan sitä ainoaa oikeaa.


Räppiä et voi soittaa millään, esim että "hei jee, toi kuulosti hyvältä, harjoittelempa soittaa sen!".
Ja siksi itse pidän soittimia suuressa arvossa että on hienoa kuunnella kun niillä oikeasti osataan soittaa!
Tätä on vaikea ehkä ymmärtää jos ei ole koskaan esim. soittanut mtn..

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Trauma » 16 Heinä 2009, 18:50

WM_ kirjoitti:Räppiä et voi soittaa millään, esim että "hei jee, toi kuulosti hyvältä, harjoittelempa soittaa sen!".
Ja siksi itse pidän soittimia suuressa arvossa että on hienoa kuunnella kun niillä oikeasti osataan soittaa!
Tätä on vaikea ehkä ymmärtää jos ei ole koskaan esim. soittanut mtn..

No, minähän soitan useita soittimia itsekin, ja harrastan säveltämistä.

Mutta jos tarpeeksi innovaatiota ja mielikuvitusta löytyy, niin yhtä hyvin räppiäkin voi soittaa soittimilla. Juuri tätähän on käytetty hyväksi joissakin live-rap esiintymisissä, jotka on tuotu koneelta instrumentaalisiksi.

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 16 Heinä 2009, 21:27

Trauma kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Räppiä et voi soittaa millään, esim että "hei jee, toi kuulosti hyvältä, harjoittelempa soittaa sen!".
Ja siksi itse pidän soittimia suuressa arvossa että on hienoa kuunnella kun niillä oikeasti osataan soittaa!
Tätä on vaikea ehkä ymmärtää jos ei ole koskaan esim. soittanut mtn..

No, minähän soitan useita soittimia itsekin, ja harrastan säveltämistä.

Mutta jos tarpeeksi innovaatiota ja mielikuvitusta löytyy, niin yhtä hyvin räppiäkin voi soittaa soittimilla. Juuri tätähän on käytetty hyväksi joissakin live-rap esiintymisissä, jotka on tuotu koneelta instrumentaalisiksi.


Jepjep, musiikit musiikkina ihan soittimilla soitettuna niin saa ainakin respectit multa, olen aina ollut sitä mieltä. Saatan jopa vaivautua kuuntelemaan sellaisen räp biisin joskus jossa on bändi takana!

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Trauma » 19 Heinä 2009, 00:25

WM_ kirjoitti:Jepjep, musiikit musiikkina ihan soittimilla soitettuna niin saa ainakin respectit multa, olen aina ollut sitä mieltä. Saatan jopa vaivautua kuuntelemaan sellaisen räp biisin joskus jossa on bändi takana!

Suosittelen tsekkaamaan tämän kappaleen. Ko. biisi on hieman rock-henkinen alkuperäisversioon nähden, mutta niin käy pakostakin, kun sampleja ei käytetä ollenkaan.

Huom. itse kappale alkaa kohdassa 1.25,7.

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Heinä 2009, 11:59

Jepjep, tuttu kyseinen bändi :)

JJL
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 18:05

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja JJL » 19 Heinä 2009, 13:39

Mä oon kans hevimiehiä. Mulle käy kyllä kaikki musiikki, mutta hevi iskee kaikista parhaiten ;)

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 19 Heinä 2009, 14:48

Hevinainen, kuuntelen oikeastaan kaikkea muuta paitsi räppiä. Ei ole vaan iskenyt.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Heinä 2009, 17:58

Hevillä on muutenkin rikkaampi kulttuuri ja sen kuuntelijat ovat paljon mukavempaa ja asiallisempaa porukkaa kun räppärit.
Ne amerikan räppi gansteri neekerit sotii ja tappaa toisiaa kokoaja. Koska oot kuullu et Amerikassa kaksi suurta hevi jengiä sotisi keskenään ???.... niimpä.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Heinä 2009, 18:07

Zrud kirjoitti:Hevillä on muutenkin rikkaampi kulttuuri ja sen kuuntelijat ovat paljon mukavempaa ja asiallisempaa porukkaa kun räppärit.
Ne amerikan räppi gansteri neekerit sotii ja tappaa toisiaa kokoaja. Koska oot kuullu et Amerikassa kaksi suurta hevi jengiä sotisi keskenään ???.... niimpä.

Lol Zrud nyt alkaa meneen niin monen loogisen argumentoinnin perustat päin helvataa. ;D
Kun ei nyt sentään mistään vakavammasta keskustella (mielipideasia kumminkin), niin kunhan tyydyn huomauttamaan väärien perustelujen pohjalta tehdyistä argumenteista. :}
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Heinä 2009, 18:12

Argumentti ku ARgumentti :P Oli aihe typerä tai hyvä nii Argumentointi on aina kivaa.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Wespa » 25 Heinä 2009, 18:19

Zrud kirjoitti:Argumentti ku ARgumentti :P Oli aihe typerä tai hyvä nii Argumentointi on aina kivaa.

Mut yleistäminen on mielestäni aika tyhmää varsinkin jos se ei kuvaa todellisuutta. Musiikkimaku itsessään tuskin on tappanut yhtään ihmistä. Aika tyhmää olisi myös kirjoittaa tyyliin "metallistit on kaikki satanisteja, viiltelee itseään ja juo verta!1!1!1111". :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Heinä 2009, 18:24

Aika moni Räppäri on kuollut jenkkilässä ainenkin... mut Jenkkilä o nii paska valtio muutenki et siel kuolee kaikkia.
Mut Mitä kattoo ne Blood'sit ja Grips'it kaks kovinta jengiä ja kaikki näyttää joltai hip hop lökäpöhkä räppäreiltä.

Tää tummien ihmisten musiikki kulttuuri ovaa vedetty pöntöstä alas.
Eka oli Bluessia ja Jazziaki. ja nyt o vaa tätä Räppi.....
Feel the LOVE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 25 Heinä 2009, 23:44

Zrud kirjoitti:Aika moni Räppäri on kuollut jenkkilässä ainenkin... mut Jenkkilä o nii paska valtio muutenki et siel kuolee kaikkia.


Eiköhän se kuolleisuusprosentti ole kaikkien musiikkiryhmien sisällä loppujenlopuksi yhtä iso. :D
Valitsin rapin koska sitä kuuntelen mieluummin ku heviä. Rock osuu ja uppoaa mutta hevi ei sitten millään vaikka kuinka yrittää. Ja se että kuuntelen rappia ei tarkoita sitä että kuuntelen niitä Amerikan blingbling-artisteja, loppujenlopuksi aika harva rapartistikaan kolahtaa. Viime aikoina oon kuunnellu suht paljon mm. ranskalaista ja portugalilaista räppiä.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Heinä 2009, 12:17

No sepä siinä o... Amerikka on hieno valtio.... Sairaita raha ahneita murhaajia kaikki.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Heinä 2009, 18:44

Se kyllä täytyy kans sanoa että ainakin suomalaiset hevimiehet melko rentoja on päissään. :)
Räppärit mitä itse tunnen ovat ainakin melko angsteja ja ärsyttäviä useasti.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Heinä 2009, 19:18

luulevat ittestää liikoja ja ego leijailee pilvissä.
Feel the LOVE

WM_

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Heinä 2009, 19:22

Jaarno kirjoitti:Se kyllä täytyy kans sanoa että ainakin suomalaiset hevimiehet melko rentoja on päissään. :)
Räppärit mitä itse tunnen ovat ainakin melko angsteja ja ärsyttäviä useasti.

Tai nyrkit pystyssä :S
Tosin kai se riippuu havaitsijasta tämäkin, jos leikkaisin hiukseni, harvempi räppäri tulis vittuilee ja jos pukeutuisin XXXXXXXXXXXL vaatteisiin niin useampi hevi-mies tulis vissiin huutelee.. Ei voi tietää, mutta mikään ei ole niin ärs kun agressiiviset, kova-poika-räppärit!
Taino, perun sanani, ärsyttävintä on ihmiset jotka soittaa sitä.. noh, "musiikkia" ÄÄNEEN, julkisilla paikoilla! EI jumankauta niille pitäis tarjota nuijjaa! Ja just eilen tapasin erään sellaisen tapauksen Tampereen keskustassa, kännykkä kädessä, musiikki lähemmäs täysillä että varmasti kanssaeläjät huomaisivat heidän musiikkimakunsa nerouden ja hienouden! Sitten tulee kaveri ja jou, hienot käsi-efektit ku kätellään ja jaetaan sanat "jou homie!" (okei, kättelystä eteenpäin oli omaa mielikuvitustani) mutta kyseiset pässit sais vajota Hämeenkadun kivetysten väliin!

Ja samanlaisia on nämä, tummaihoiset ihmiset, meidän koulussammekin, ruokailussa. Onhan se p*rkele pakko soittaa sitä paskaa kun muut ympärillä yrittää syödä! Kännykkä pöydällä ja musiikki soi kaikille. Harmi kun ruokalan veitset eivät ole tarpeeksi teräviä...


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa