Foorumi ei chattailua varten...

Tiedotuksia ja keskustelua koskien foorumia ja Paranormaali Blogia... Myös viralliset kilpailut ja ylläpidon ilmoitukset
Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja ridikulous » 19 Maalis 2008, 19:20

Päädyin aloittamaan uuden aiheen, sillä näin asianosaiset todennäköisesti saavat tämän luettavakseen.

Täällä Parablogin foorumilla on muutama tyyppi, jotka käyttävät tätä lähinnä keskinäiseen keskusteluun..ja kommentitkin ovat sitä luokkaa, etten välttämättä ylläpitäjänä niiden antaisi olla esillä. Anteeksi jos loukkaan jotakuta kovinkin verisesti. Voisikohan asialle tehdä jotain? Foorumin taso on laskenut ja roimasti.

Onkohan täällä muita, jotka on huomanneet saman.... :|
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Univelka » 19 Maalis 2008, 20:08

Maybe :roll:
In the beginning there was nothing. Which exploded.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Trauma » 19 Maalis 2008, 20:15

Kyllä.... Olisi myös kivempi lukea kirjakieltä jossa käytetään ainakin isoja alkukirjaimia ja pisteitä.

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Ninyo » 19 Maalis 2008, 20:15

Noh, kyllä minä olen ainakin huomannut. Muilla foorumeilla missä minä käyn, on tehty erikseen Chat osio, jonne sitten voi höpistä aivan mitä itse tahtoo. Se kyllä on minun mielestäni toiminut hyvin ja nämä chattailut ovat ainoastaan keskyttynyt sinne omaan osioonsa.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja joni » 19 Maalis 2008, 20:22

Mää voin kyllä tunnustaa että oon ite hieman käyttäny foorumia vähän niinku chattina, mutta tänne sais hankkii chat osion niin ei tarvii foorumilla chatata. Ja kyllä mää omasta mielestäni kirjotan kaikki pilkut, isot alkukirjaimet ja pisteet.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Trauma » 19 Maalis 2008, 20:30

joni kirjoitti:Ja kyllä mää omasta mielestäni kirjotan kaikki pilkut, isot alkukirjaimet ja pisteet.

Hyvähän se on jos kirjoitat. Voisit kirjoittaa myös kirjakieltä, niin lukeminenkin olisi mukavampaa.
Viimeksi muokannut Trauma, 19 Maalis 2008, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Ninyo » 19 Maalis 2008, 20:51

Trauma kirjoitti:
joni kirjoitti:Ja kyllä mää omasta mielestäni kirjotan kaikki pilkut, isot alkukirjaimet ja pisteet.

Hyvähän se on jos kirjoitat. Voisit kirjoittaa myös kirjakieltä, niin lukeminenkin olisi mukavampaa. ;)


Kyllä se kirjakieli kuulostaa kivemmalta kuin tuo "mää" en minäkään sano "miä" tai "mie". Kirjakieltä on mukavampaa lukea.

EDIT

Tämä oli sitten MINUN mielipiteeni.
Viimeksi muokannut Ninyo, 20 Maalis 2008, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Univelka » 19 Maalis 2008, 21:17

Kohtuus kaikessa, ei kuitenkaan mitään pilkunnussimista.
Kuva
In the beginning there was nothing. Which exploded.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Werttinen » 19 Maalis 2008, 22:05

Itse mielestäni tänne tarvisi ehkä hiemän enempi modeja? Porukka kasvaa ja samoin viestimäärä sekä turha spammi. 2 ylläpitäjää ei taida ihan riittää?
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Wespa » 19 Maalis 2008, 23:26

Olette aivan oikeassa. Kirjoitusasusta on paha mennä sanomaan mitään, (osa käyttäjistä aika nuoria) mutta turhat "chattimaiset" viestit voisi jättää pois (tyyliin "niin oon määki"). Täysin turhia ja asiattomia viestejä tuli mm. foorumitarina -aiheeseen, josta annettiin siiselix:lle bannit. Olen poistellut ja tulen poistamaan jatkossakin ilman ylimäräistä huomautusta turhia viestejä.

PS. Aihe oli sen verran hyvä, että merkkasin sen pysyväksi.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Trauma » 19 Maalis 2008, 23:51

Wespa kirjoitti:Olette aivan oikeassa. Kirjoitusasusta on paha mennä sanomaan mitään, (osa käyttäjistä aika nuoria) mutta turhat "chattimaiset" viestit voisi jättää pois (tyyliin "niin oon määki").

Ei millään pahalla, mutta vaikea uskoa, että 14-vuotias ihminen kirjoittaa juuri noita "niin oon määki" viestejä.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Wespa » 19 Maalis 2008, 23:56

Trauma kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Olette aivan oikeassa. Kirjoitusasusta on paha mennä sanomaan mitään, (osa käyttäjistä aika nuoria) mutta turhat "chattimaiset" viestit voisi jättää pois (tyyliin "niin oon määki").

Ei millään pahalla, mutta vaikea uskoa, että 14-vuotias ihminen kirjoittaa juuri noita "niin oon määki" viestejä.

Varoitin kyseistä henkilöä yksityisviestillä. Toivottavasti ymmärtää (ja muutkin) asian laidan ja panostaa tulevaisuudessa viestien sisältöön. Muistakaa, että laatu on aina tärkeämpää, kuin laatu.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja aavenainen » 20 Maalis 2008, 08:16

eipä nyt millään pahalla näitä kirjakielen pilkkujen sun muiden toitottajien kirjotuksia kohtaan mutta mutta OLETTEKO miettineet että joillain voi olla luki ja kirjotus häiriö?? ja se on SANGEN ikävä vaiva.. vaikka kyseinen ihminen ei esim mikään tyhmä ole.. (viitaten moniin julkisuuden/meinneisiin fiksuihin ihmisiin joilla tämä on ollut mutta silti päässyt suuriin tuloksiin/korkeisiin asemiin.. hyvään työhön jne).

minusta tämä foorumi on toistaiseksi ollut suhteellisen rento kirjotus tyylistä murteesta jne viis.. meinaako tästäkin tulla kirjakielen toitottajien ja pilkun-nu***joitten pelikenttä?

ei tosiaankaan millään pahalla tuosta luki ja kirjotus häiriöstäkään se nimittäin on vaiva josta ei pääse eroon "kirveelläkään"..

ja mitä tuohon chattaamiseen tulee se on totta että ihmiset jotka näin haluaa keskustella niin onhan hyvä jos tuollainenkin osio löytynee..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Werttinen » 20 Maalis 2008, 08:29

Ite jätän kyllä tahallani pilkut pois, mutta pisteet kyllä laitan mulle on jostain jääny tälläinen laiska kirjoitustapa :D. Mutta jos se häiritsee hirveästi koitan parantaa tapojani.
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Hartsa » 20 Maalis 2008, 09:31

Jaa'a, tämä asia varmaan jakaa mielipiteitä melko hyvin. Chattailylle jos on mahdollista tehdä oma osio niin hieno homma, ja sillä ratkeaa sekin ongelma. Paitsi jos porukka ei käytä sitä.. mikä on myös aika todennäköistä. Ainakin siihen saakka kun moderaattorin ruoska heilahtaa parit kerrat ja banaanisaarien palmupuut kutsuvat.

Mitä taas kirjakieleen, tahi oikeinkirjoitukseen tulee, niin onkin jo paljon enemmän makuasia. Minulla ainakin meinaa olla savon murre niin tiukassa, että kyllä puskee savolaista sanastoa ja murretta läpi heti välittömästi, jossen tarkkaan katso mitä tulee kirjoiteltua. Ja välillä jopa silloinkin. Tosin minusta onkin hienoa nähdä että täällä on ihmisiä ympäri suomea ja pidän murteita rikkauksina. Tottahan toki joka murteessa on sellaista sanastoa, mitä ei välttämättä muut ymmärrä. Mutta kyllähän sitä nyt yhden uuden murresanan oppii päivässä mielellään, kunhan kukaan ei tarkoituksella yritä viljellä/tehdä tekstistä vaikealukuista ulkopaikkakuntalaisille jne. Kultainen keskitie ja kohtuus tässäkin, kuten kaikessa, olisi paikallaan.

Oikeinkirjoitus onkin sitten jo moderaattorien valinta enemmänkin. Hyvin moderoidulla foorumilla ei käyttäjät pääse edes näkemään että missä kulkee se spedeilyviiva jota ei viesteissään ulkoasullisesti saa ylittää, ennenkuin oma örvellysviesti häviää foorumilta maagisesti ja mahdollinen banaani odottaa postilaatikossa. Huomioonhan olisi hyvä ottaa, että ihmisillä on mahdollista olla luki-/kirjoitushäiriöitä joiden johdosta oikeinkirjoitus ei ole mitään parasta laatua kuten Aavenainen mainitsi. Toisaalta eipä äidinkieli ole monen nuoren (tai vanhemmankaan) lempiaineita ja sitä kautta ei yksinkertaisesti osaa. Mutta silti, hyvin helposti sen huomaa, että mikä viesti on pläjäytetty foorumille niin että harkintaan, kirjoitukseen ja tarkistukseen on käytetty yhteensä aikaa se 5 sekuntia. Jos ei viitsi yhtään nähdä vaivaa ilmaistakseen mielipiteensä, niin ehkä on kuitenkin parempi jättää se turha kommentti pois. Enkä tarkoita mitään suurta vaivaa, ihan vain että lukee oman viestinsä uudestaan ennenkuin lähettää. Se on riittänyt monet kerrat, että olen jättänyt lähettämättä viestiä tällekin foorumille.

Että näin, toivottavasti säilyy rento meininki ja pysytään ihmisinä jotka ovat eri puolelta suomea, mutta yhden/kahden rivin hymiöhirviöt joutaa kyllä kadota minun puolestani ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja viltsu » 20 Maalis 2008, 15:57

Itse myönnän, että olen käyttänyt foorumia chattina ja jättänyt pilkut yms. pois.
Pahoitteluni.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Trauma » 20 Maalis 2008, 16:43

Omasta mielestäni murteita on lähinnä ärsyttävä lukea. Olen muilla foorumeilla jo huomannut, että se millaista kieltä foorumilla käytetään antaa jo aika hyvä kuvan kirjoittajien tasosta. Ehkä ennemmin kuitenkin se "pilkunn******iden pelikenttä, kuin jotain tyyliin, "joo mää en oo kokenu mitää paranormaalia". Itseänikään en pidä edes kelvollisena kirjoittajana muuten, mutta kirjoitusasuun netissä kiinnitän huomiota. Voihan joku tietysti sisällyttää paljonkin asiaa viestiin joka on kirjoitettu puhekielellä, mutta fiksumman kokonaiskuvan kyseinen viesti jättäisi jos se olisi kirjoitettu oikeaoppisesti.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 20 Maalis 2008, 17:38

No kyllä tuota chattailua vähän täällä on näkynyt, mutta enemmän mua harmittaa sen edellisen foorumin kaatuminen, sillä jotenkin tuntuu, että se tietty yhteishenki mitä oli kehittymässä kuihtu samalla.

Voi olla, että vain musta tuntuu tältä, mutta kun kaikki vanhat keskustelut ja jutut tuli jo siellä vatvottua niin ei jaksa taas kertoa uudestaan omia kertomuksia esim. unihalvauksesta.

Keskustelun taso on muutenkin myös laskenut huimasti. Tuntuu ettei ihmiset edes yritä kirjoittaa kunnolla(ei sillä, että mäkään mikään äidinkielenmaisteri olisin, mutta voihan sitä silti yrittää).

Siksi se täällä käynti on vähän alkanut vähentyä kun ei ole kauhean tervetullut olo kun porukka o jotenkin niin hajaantunut. Hankala selittää mitä meinaan mutta kai joku tajus ja/tai on ees samaa mieltä. :roll:

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja joni » 20 Maalis 2008, 17:42

Hittolainen! Ei saa ees enää puhua omalla murteella :evil:. Ihan tyhmää puhua tällein: minun, sinun, minä olen. Tohon lörpinään menee turhaan aikaa.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Foorumi ei chattailua varten...

ViestiKirjoittaja Ninyo » 20 Maalis 2008, 17:58

joni kirjoitti:Hittolainen! Ei saa ees enää puhua omalla murteella :evil:. Ihan tyhmää puhua tällein: minun, sinun, minä olen. Tohon lörpinään menee turhaan aikaa.


Ei kukaan tietenkään pakota kirjoittamaan kirjakieltä. Mutta murre sopii minusta enemmän puheeseen kuin tekstiin.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt


Palaa sivulle “Ylläpidon ilmoitukset ja foorumi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron