Uskonnot

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Mihin uskontoon kuuluut?

Olen Ateisti
19
37%
Kristinusko
11
21%
Islam
0
Ei ääniä
Buddhalaisuus
3
6%
Juutalaisuus
0
Ei ääniä
Hindulaisuuteen
0
Ei ääniä
Johinkin muuhun?
19
37%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
Israfel
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Elo 2009, 11:06
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Israfel » 03 Elo 2009, 03:28

WM_ kirjoitti:
Sanniwiuh kirjoitti:Enpä usko jumalaan tai mihinkään muuhun vaikka kristitty olenkin. Ei oikein huvita ajatus että joku heppu tuolla ylhäällä suuttuessaan valitsee vaikka jonkun jonka littää sormella koska vituttaa, eli että joku muu päättäisi elämästäni. ehen.


Tässä täydellinen esimerkki siitä miten kristinusko turmelee ihmisten "henkisyyden". Ateistitkin USKOO kristinuskon Jumalaan, eli jos sanoo sanan Jumala, ne ajattelee heppua pilven reunalla. Miten Jumala voi ollla vaan heppu!?

Sanni, oletko itse pohtinut asiaa, vai punninnut vain kahta vaihtoehdoa: heppu taivaassa tai totaalinen kieltäminen? :P

Haluan siis tietää miettiikö kukaan oikeasti itse mitään vai käytetään valmiita "kaavoja" uskoa?
Hyvä kysymys siis olisi "millainen on tai olisi täydellinen Jumala?"


Perustele, miten "Ateistitkin uskoo kristinuskon jumalaan"? Jos sanon sanan "vaaleanpunainen yksisarvinen", näet sen mielessäsi; uskotko vaaleanpunaiseen yksisarviseen?
Täydellinen jumala? Täydellinen- sanaa käyttäen se täydellinen jumala olisi täydellisen hyvä, täydellisen paha, täydellisen viisas, täydellisen tyhmä... ect. Täydellinen- sana on suure, joka koostuu kaikista "täydellinen"-määreistä. :?
Dixi.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Elo 2009, 10:40

Israfel.... annan nyt vain varoituksen että Rabiljuksen kanssa on sulaa mahdottomuutta puhua järkevästi uskonnosta...
Hänellä on kaiken kestävä fantasia kupla ympärillään.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 03 Elo 2009, 11:38

''Israfel.... annan nyt vain varoituksen että Rabiljuksen kanssa on sulaa mahdottomuutta puhua järkevästi uskonnosta...
Hänellä on kaiken kestävä fantasia kupla ympärillään.''

Noo,sanotaanko,että ei fantasiakuplaa,vaan ihan todellisuutta muuttava sanoma,Sillä ei Yeshua ole fantasiaa,hänen sanomansa/opetuksensa elää vielä tänäkin päivänä kun Pyhä Henki tuo sen ihmisten sydämiin.

Kuten jo aikasemmin totesin hengelliset asiat menee yli ymmärryksen sillä ne on tutkittava sydämellä/hengellä.
Se on helppo kovasydämisen ihmisen tulla sanomaan,että pelkkää fantasiaa tuo,elämä ei ole fantasiaa.,
Itse hän on tiensä valinnut ja sydämensä kovettanut eikä päästä Yeshuaa sinne.


lmestyskirja:
3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.



Mies on hyvä, rikas ja kuninkaallinen. Nainen on paha, köyhä ja orja. Tämä mies kuitenkin tulee ja kosii tätä naista. Nainen torjuu kosinnan, mutta mikä on suhteen loppu?

Sulhasen esittely
Kuka on niinkuin Hän? Ei Hän koskaan vihastu veljeensä, eikä halveksi tätä. Hän ei koskaan himoitse toisen omaa eikä katso naista himoiten. Hän ei koskaan vanno eikä juhlallisesti vakuuttele, vaan Hänen puheensa on aina joko "on" tahi "ei". Valhetta ei Hänestä löydy. Kaikki Hänen sanansa ovat todet. Hän ei kosta pahaa pahalla, puhumattakaan siitä, että Hän kostaisi hyvän pahalla. Jos joku lyö Häntä oikealle poskelle, kääntää Hän lyötäväksi toisenkin poskensa. Jos joku tahtoo käydä oikeutta Hänen kanssaan ottaakseen Hänen tavaraansa, antaa Hän tälle lahjaksi vielä kalliimman tavaran kuin mistä oikeutta käydään. Jos joku Häneltä anoo, niin Hän antaa. Hän ei käännä selkäänsä sille, joka Häneltä lainaa pyytää. Annettuaan Hän ei toivo saavansa mitään takaisin. Hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. Hän rakastaa vihollisiaan ja tekee hyvää niille, jotka Häntä vihaavat. Hän siunaa niitä, jotka Häntä kiroavat ja rukoilee niiden edestä, jotka Häntä parjaavat.

Hän on armahtavainen ja laupias. Hän ei puhu tuomitsevasti väärin tekijöille, vaan ojentaa heitä sävyisästi. Hän on pitkämielinen. Hän on lempeä. Hän ei kadehdi. Hän ei kerskaile eikä pöyhkeile. Hän ei käyttäydy sopimattomasti. Hän ei etsi omaansa. Hän ei katkeroidu eikä muistele kärsimäänsä pahaa. Hän ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa. Hän hallitsee kaikki tilanteet. Hän uskoo koko totuuden. Hän ei menetä toivoaan pimeimmälläkään hetkellä. Hän kärsii kaiken valittamatta.

Morsiamen esittely
Sinä olet täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä. Sinä olet korvaankuiskuttelija, panettelija, Jumalaa vihaavainen, ylpeä, kerskailija, pahankeksijä, vanhemmillesi tottelematon, vailla ymmärrrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta. Sinä pilkkaat Jumalaa. Sinä teet itsellesi jumalankuvia, joita palvot. Sinä halveksit Jumalan pyhiä asioita etkä korvaasi lotkauta Hänen nuhtelulleen. Sinä tapat, varastat, valehtelet ja annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi. Sinä rikot avioliiton ja himoitset sitä, mikä on toisen omaa.

Ensimmäinen kosinta
Sinun luoksesi tulee kuitenkin Hän, joka on niin paljon parempi kuin sinä. Hän kutsuu sinua liittoon kanssaan: "Tule ja seuraa minua. Tule minun omakseni." Sinä et ota Hänen kutsuaan vastaan, sillä sinä ajattelet. "Hän ei voi rakastaa minua. Hän tarvitsee vertaisensa kumppanin. Hän ei voi olla tosissaan." Niimpä sinä pakenet Häntä pysytellen kaukana Hänestä. Ehkä joskus mielessäsi käy ajatus: "Entä jos Hän sittenkin rakastaa minua." Sitten sinä muistat pahuutesi ja himokkuutesi ja vihastut itseesi. "Minä en ansaitse olla yhtä Hänen kanssaan. Hän on liian hyvää seuraa minulle."

Morsian yrittää olla hyvä
Toisinaan sinä yrität parannella itseäsi ja ehostaa ulkokuortasi. Sinä siistit käytöstäsi ja yrität harrastaa hyväntekeväisyyttä. Joskus sinusta tuntuu, että nyt varmaan olisin kyllin hyvä Hänelle. Lopulta kuitenkin masennut ja väsyt yrittämästä ja tulet toivottomaksi. Yrität pitää yllä hyvää kuvaa itsestäsi. Aina kun näet jonkun mielestäsi vielä itseäsi huonomman ihmisen, sinä halveksit häntä ja tiuskaiset tuomiten: "Tuollaisella ei ole oikeutta elää." Sinä alat vihata kaikkia, koska olet katkera omasta pahuudestasi.

Morsian tuomitsee lahkolaisen
Eräänä päivänä sinä tulet suureen oikeudenkäyntiin. Siellä syytetään erästä lahkolaista Jumalan pilkasta. Häntä ollaan tuomitsemassa siitä, että hän on tehnyt itsensä Jumalan vertaiseksi. Hänestä kerrotaan kaikenlaisia rumia juttuja. Sinä peität kasvosi hänet nähtyäsi ja halveksit sydämessäsi tuota miestä. "Kaikki tuo esille tuotu synti elämässään ja väittää vielä olevansa suurempi kuin uskomme isät." Tuomari kysyy kansantuomioistuimelta: "Mitä minun tulee tehdä tälle miehelle". Silloin sinä huudat: "Viekää pois, tuollainen ei saa elää!" Koko kansa huutaa: "Kuolema lahkolaiselle!". Sitten sinä menet teloituspaikalle. Menet sinne nähdäksesi, kuinka synti saa palkkansa.

Morsian tunnistaa Hänet
Sinä katselet teloitettavaa miestä ja kuolinhetkellään hän nostaa katseensa sinuun silmät täynnä sääliä sinua kohtaan. Silloin sinä tunnistat Hänet. Tämähän on sama mies, joka aikaisemmin kutsui sinua kirkkaudellaan ja täydellisyydellään liittoon kanssaan. Silloin sinä saat piston sydämeesi. "Minä olen syyllinen Hänen kuolemaansa." Sinä huudat Hänelle: "Anna anteeksi, että epäilin rakkauttasi ja uskoin sinusta valheen." Mutta mies on kuollut, eikä vastaa mitään. Sinä näet Hänen viattoman verensä lammikon ja sitä katsellessasi ymmärrät: "Hän teki sen minun tähteni." Hän halusi tulla alas minun tasolleni, että minä voisin ottaa Hänen rakkautensa vastaan. Siksi Hän vapaaehtoisesti otti syyllisen paikan eli minun paikkani. Sitten sinä muistat sen, kuinka olet joskus yrittänyt olla hyvä, etkä kyennyt. Silloin sinut valtaa kauhistus ja parkaiset. "Miten voin elää ilman Häntä!" Nyt tiedän,että Hän rakastaa minua, mutta Hän on kuollut. Tulenko häpäisemään Hänen muistonsa elämällä edelleen syntistä elämää?

Toinen kosinta
Kolmen päivän kuluttua yhä itket Hänen haudallaan ja pelkäät elää, koska koet ettet voi elää ilman Häntä. Silloin ääni sanoo sinulle: "Mitä itket?" Kohotat katseesi ja näet Hänet elävänä edessäsi. Hän sanoo sinulle: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän. Ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." Ilo täyttää sydämesi. "Koska Hän elää, niin voin minäkin elää." Hän sanoo sinulle: "Tule ja seuraa minua." Sinä heittäydyt Hänen jalkojensa juureen ja vastaat: "Minun Herrani ja Jumalani, tässä olen, tapahtukoon minulle tahtosi mukaan."



Video,sulhanen kosii rakkaudellaan>>




Morsian vastaa sulhasen rakkauteen>>>







Raamattuteksti>>


Evankeliumi Matteuksen mukaan 22
1. Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
2. "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
3. Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
4. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
5. Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
6. ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
7. Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
8. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
15. Silloin fariseukset menivät ja neuvottelivat, kuinka saisivat hänet sanoissa solmituksi.
16. Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Elo 2009, 11:53

Ja tässä sitä taas mennään -_-

Rabi... ellen nyt oo ihan väärässä niin sinulle on taidettu antaa varoitus tästä tuhottomasta raamtun copy pastaamisesta ja you tube videoiden spammimisesta.
Feel the LOVE

Avatar
Israfel
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Elo 2009, 11:06
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Israfel » 03 Elo 2009, 12:25

Rabiljus, mikäli haluat osallistua keskusteluun tai perustella omia kantojasi, ole hyvä ja tee se omin sanoin, eikä raamatun tekstiä lainaten. En rekisteröitynyt tähän paranormaalille foorumille jotta voisin lukea evankeliumeita. Osaat varmasti ilmaista asiasi tukeutumatta niihin. Kiitos.
Dixi.

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Elo 2009, 18:20

Israfel, suomessa kristinusko on suurin uskonto, eniten vallalla, sitä opetetaan ja tuputetaan. Lähes kaikki siis ovat omaksuneet että Jumala on se mitä kristityt opettaa. Se on niin harhaan johtavaa sekä vahingollista että oikein itkettää! (no ei sentään :D)
Tuhoaa siis oman ajattelun ja pohtimisen, tulee vain kaksi vaihtoehtoa, ukko pilven reunalla tai totaali kieltäytyminen.

Ja Rabi, luuletko että joku lukee nuo KAIKKI tekstisi ja katsoo joka ikisen huono laatuisen youtube videon?
Enemmän omia ajatuksia kehiin jos niin on.

Ja yhdestä kommentistasi pahasti silmään osui sana "ei Jumala niin halua", siis uskot tosiaan että jollain sellaisella kuin Jumala, on haluja?

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Wespa » 03 Elo 2009, 21:12

Jos kristinuskon Jumala loi ihmisen ja ylivoimaisena olentona tietää tulevaisuuden ja täten tietää, että 99% (tms.) ihmisistä joutuu helvettiin, niin eikös hän ole silloin aika sadisti? Hän siis luodessaan tiesi, että 99% (tms) tulee joutumaan helvettiin, eli toisinsanoen hän loi epätäydellisen otuksen ja on sadisti. Loi siis ihmisiä vain heittääkseen ne helvettiin sen takia, että ei usko esim. Jeesukseen.

Vaikka olisi täysi pyhimys, niin ei muuta kuin helvettiin vaan jos ei usko Jeesukseen. Vaikka olisi lapsi syntynyt, mutta kuollut ennen kastetta, niin ei muuta kuin helvettiin vaan.

Kuulostaa enemmän Saatanalta kuin Jumalalta tämä kristinuskon määrittelemä Jumalheppu.

Jos kristinuskon Jumala on maailman rakastavaisin, niin miksi hän ei ole yhtä rakastava kuin minä? En minä voisi heittää pahinta vihamiestänikään helvettiin, varsinkin kun rakkaudella voi parantaa kaikki haavat. Hitlerkin voisi ennemmin mennä johonkin kouluun (toiseen elämään) oppimaan, kuin helvettiin. Ilman Hitleriä meillä olisi täällä paljon sadistisempaa porukkaa, mutta huonona esimerkkinä ollessaan maailman tila on paljnon parempi.

Kristinuskossa (pahimmassa tapauksessa) uskotaan siihen, että ihminen on porkkana. Hän ei voi antaa itselleen anteeksi, Jumala antaa. Hän ei voi itse muuttua kohti hyvyyttä, Jumala antaa lahjan. Hän ei voi itse uskoa, Jumala antaa uskon. Hän ei voi itse tehdä hyviä tekoja/muutoksia, hän rukoilee Jumalaa tekemään ne puolestaan. Hän ei voi tunnustaa omia virheitään, hän syyttää Saatanaa.

Syntien anteeksiantaminen on monille tekosyy tehdä lisää syntiä. Kun kadun, niin Jeesus antaa anteeksi...

Onko Saatanasta itse olla voimakas ja rakastava? Kristinuskon (pahin tapaus) mukaan on, sillä s*atana on se jota syyttää omista teoistaan ja Jumala on se joka tekee kaiken puolestasi, jopa ajattelun.

Oletko porkkana (fundalisti kristinuskovainen) vai voimakas itse ajatteleva olento (Saatanan kätyri)? :D

Nauttikaa elämästä, you are going to hell any way (just in case). :D

PS. Kristinuskossa on paljon hyvääkin, kunhan ajattelee sitä itse järkevästi. Poimii itselleen toimivia asioita.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Elo 2009, 23:04

Nimenomaa Wespa! Allekirjoitan joka lauseen tuosta kyllä, itse olen samalla linjalla.
Tuo oli hyvä huomio että Jumalahan on kaikki tietävä, miksi siis loi helvettiin meneviä ihmisraukkoja, vähän sääliä, Saatanan ja Jumalan paikka on kristinuskossa mennyt väärinpäin!

Valaiseva kirjoitus!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 04 Elo 2009, 00:10

YEEEE :D GO GO Wespa !!!!
Tykitä lisää keppiä kristinuskon rattaisiin :D
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Elo 2009, 01:59

Jumala on suuri paradoksi, sille ei mahda mitään. Wespa täsmensi hienosti minun ajatelemani. Olen usein rinnastanut Jumalan Staliniin. Eli...

Jumala = Stalin
Kristinusko = Kommunismi
Jos ei usko Jumalaan tai Kristukseen --> Helvetti
Jos omaa toisen poliittisen kannan --> Kuolema

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 04 Elo 2009, 05:36

''Jos kristinuskon Jumala loi ihmisen ja ylivoimaisena olentona tietää tulevaisuuden ja täten tietää, että 99% (tms.) ihmisistä joutuu helvettiin, niin eikös hän ole silloin aika sadisti? Hän siis luodessaan tiesi, että 99% (tms) tulee joutumaan helvettiin, eli toisinsanoen hän loi epätäydellisen otuksen ja on sadisti. Loi siis ihmisiä vain heittääkseen ne helvettiin sen takia, että ei usko esim. Jeesukseen.''

-Ensinnäkin taivaassa tulee olemaan enemmän porukkaa kuin helvetissä.jumala ei ole sadisti,hän loi ihmisen omnaksi kuvakseen eli antoi henkiset kyvyt,vapauden ajatella itse=vapaan tahdon,ihminen ei voisi olla täysin onnellinen jos hänellä ei olisi vapaata tahtoa,tämän kai sinäkin Wespa allekirjoitat.Jumala ei ole vaatija vaatija joka vaatii,eikä ihminen pysty omasta voimastaan uskomaan Jeesukseen,sen työn tekee Pyhä Henki.

Vaikka olisi täysi pyhimys, niin ei muuta kuin helvettiin vaan jos ei usko Jeesukseen. Vaikka olisi lapsi syntynyt, mutta kuollut ennen kastetta, niin ei muuta kuin helvettiin vaan.

Pieni lapsi ei joudu helvettiin vaan pääsee automaattisesti taivaaseen eikä kaste pelasta ketään ja lapsikasteella ei ole mitään paikkaa se pitäisi kieltää,sillä ensin usko ja sitten kaste,ei pieni vauva tarvitse kastetta.Vaikka sinä olisit pyhimys
niin sinä et ole Jeesus ja siksi ainoastaan Jeesuksessa on pelastus,sillä Jeesuksessa on Jumalan elämä,äiti Ammassa ei ole Jumalan elämää hänessä vaikuttaa hindulaisuuden epäjumalan henki.Amma uskoo mytologiseen siniseen paimenpoikaan nimeltä khrishna,Jeesus tas tuli kaikkivaltiaan Jumalan YAHWEN lähettämänä:tiedämmehän laulun:siunattu olkoon hän joka tulee Herran nimeen...

Kuulostaa enemmän Saatanalta kuin Jumalalta tämä kristinuskon määrittelemä Jumalheppu.

s*atana kääntää valon pimeydeksi ja pimeyeden valoksi,Jumala on täydellisen hyvä,hän ei tee virheitä,hän ei luonut sairautta,kuolemaa jne.. ne ovat saatanasta ja niiden aika loppuu pian.

Jos kristinuskon Jumala on maailman rakastavaisin, niin miksi hän ei ole yhtä rakastava kuin minä? En minä voisi heittää pahinta vihamiestänikään helvettiin, varsinkin kun rakkaudella voi parantaa kaikki haavat. Hitlerkin voisi ennemmin mennä johonkin kouluun (toiseen elämään) oppimaan, kuin helvettiin. Ilman Hitleriä meillä olisi täällä paljon sadistisempaa porukkaa, mutta huonona esimerkkinä ollessaan maailman tila on paljnon parempi.

Jos sinua verrataan Jeesukseen Kristukseen,niin Jeesus tuli pelastamaan ihmisiä helvetiltä ei kadottamaan,hän tuli kuolemaan ristillä ihmisten puolesta,sinä taas Wespa eksytät koko ajan ihmisiä helvettiin,Jeesus taas opetti totuuden tietä,valhetta ei hänessä ollut,hänessä oli täydellinen rakkaus ja täydellinen totuus.Joten onko sinun rakkautesi Wespa todellista,vai sokeaa rakkautta?Kuinka monta iskua sinä Wespa kestät ennen kuin hermosi menee,saako sinua läiskiä mielin määrin kasvoille vai annatko jossain vaiheessa takaisin?Oletko sinä täydellinen kuten Jeesus Kristus?Ainoastaan Jeesuksella Kristuksella on valta tuomita ihminen helvettiin,ei sinulla Wespa eikä kenelläkään muulla.Eikä hänen tahtonsa ole tuomita ihmistä helvettiin siksi hän tuli ihmiseksi maailmaan ja kuoli ristinkuoleman ja avasi ylösnousemuksellaan tien taivaaseen.<Hänen täydellisyydessään muuttuu ihminenkin jälleen Jumalan kuvaksi.



Kristinuskossa (pahimmassa tapauksessa) uskotaan siihen, että ihminen on porkkana. Hän ei voi antaa itselleen anteeksi, Jumala antaa. Hän ei voi itse muuttua kohti hyvyyttä, Jumala antaa lahjan. Hän ei voi itse uskoa, Jumala antaa uskon. Hän ei voi itse tehdä hyviä tekoja/muutoksia, hän rukoilee Jumalaa tekemään ne puolestaan. Hän ei voi tunnustaa omia virheitään, hän syyttää Saatanaa.

Ei ihminen ole porkkana koska Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen,ihminen on luomakunnan kruunu,ihminen voi muuttua kohti hyvyyttä,mutta ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja Jumalan kuvaksi takaisin tuleminen vaatii täydellisyyttä ja on vain yksi täydellinen persoona:Jeesus Kristus.Ihminen ei voi itse muuttua Jumalan kuvaksi koska Jumala on täydellinen,otetaan vaikka 10 käskyä,oletko sinä wespa täyttänyt ne täydellisesti,et ole koskaan varastanut,et valehdellut jne...
et ole eikä kukaan ihminen,oletko sinä siis Jumalan kuva,et. on yksi ainoa täydellinen persoona:Jeesus Kristus Jumalan poika joka syntyi Pyhästä hengestä eikä kantanut siksi perisyntiä ja tuli vapauttamaan ihmisetkin tämän perisynnin
alta.

Syntien anteeksiantaminen on monille tekosyy tehdä lisää syntiä. Kun kadun, niin Jeesus antaa anteeksi...
tuo johtaa sydämen paatumukseen.



Oletko porkkana (fundalisti kristinuskovainen) vai voimakas itse ajatteleva olento (Saatanan kätyri)? :D

olemmeko luoneet taivaan vai helvetin maan päälle,mihin tämä ihmisen oma mahti pystyy,Wespan utopia se vaan elää päivästä toiseen,että kyllä ihmiskunta vielä viisastuu ja täydellinen maailma on edessämme ilman sotia jne..mutta kun näin ei tule käymään,tulet itse näkemään sen Wespa!

Nauttikaa elämästä, you are going to hell any way (just in case). :D

Nautitko sinä elämästä Wespa,miksi sinun pitää pitää hauskaa viinan voimalla.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Wespa » 04 Elo 2009, 06:00

En jaksa kommentoida sen enempää, mutta hauskaa voi pitää, oli sitten viinaa tai ei. Miksi pelätä helvettiin joutumista ja tehdä elämästään helvettiä (pelätä kokoajan mahdollista syntiä yms.), kun voi nauttia elämästä?

Olemme yhdessä luoneet tämän maailman (sodat yms.), joten pystymme sen muuttamaankin. Voimme tehdä toisenlaisen maailman. Enää ei ihmisiä kivitetä hengiltä, nyt vallitsee suurimmissa määrin eettisyys. Olemme tehneet muutoksia ennenkin ja tulemme tekemään niitä jatkossakin (oletko valmis?).
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 04 Elo 2009, 06:01

Koska jumalan voimalla ei hauskaa pidetä... ellei ole vähän päästään pehmeä.

Ja itsekkin jos joutuisin valitsemaan kahdesa fiktiivisestä mielikuvitus hahmosta Jumalasta ja Saatanasta...
Niin mieluummin minä Helevettiin menisin ku sinne taivaaseen sinun kanssasi Rabi.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 04 Elo 2009, 11:04

Eri uskonnoissa on niin paljon ristiriitoja,etteivät ne voi olla kaikki oikeassa.

Jos lähdetään Wespan ja monen muun ''new age'' näkemyksestä niin Jumala on vain persoonaton voima
joka vain kokee itseään skitsofreenikon tavoin:Juutalaisuudessa ja kristinuskossa Jumala on persoona jolla on mielipieteet
ja on ajatteleva persoona johon saa henkilökohtaisen yhteyden ja joka lähetti poikansa yeshuan ja halusi palauttaa ihmisten yhteyden häneen,niin Buddhalaisuudessa ei edes uskota Jumalaan eikä Jumala ole ilmaissut itseään millään tavoin Buddhalaisuudessa,Gautaman Buddha ei uskonut eikä tutntenut Jumalaa vaan etsi sielullista valaistumista ja tarkoitusta elämälleen,hänellä ei ollut minkäänlaista yhteyttä persoonalliseen Jumalaan.Raamattu taas on täynnä esimerkkejä miten ihmisillä oli henkilökohtainen suhde Jumalaan ja jossa Jumala puhui heille.

Hindulaisuudessa taas on usko miljooniin Jumaliin jotka ovat mytologisia hahmoja eivät historiallisia hahmoja,
samoin jokaisessa pakanallisessa kulttuurissa elää omat mytologiansa,afrikassa palvotaan henkiä ja noituutta
suomessa on oma kalevalansa jne..tässä onkin selvä ero juutalaisuuden ja pakanakulttuurien välillä
Israelin Jumala on ainoa tosi Jumala ja muissa kulttuureissa elää omat pakanalliset perinteet
Mutta raamatusta voimme lukea,että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä aivan yhtä paljon
ja siksi apostoli paavali tunnetaan raamatussa pakanaoiden apostolina sillä hän vei pelastuksen sanomaa
pakanakansoille.

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 04 Elo 2009, 17:17

Rabi, näkemyksesi vapaasta tahdosta on suorastaan naurettava:
"teillä on vapaa tahto, mutta jollette tee kuin minä haluan, joudutte helvettiin.."

aivan kuten tyranni sanoisi:
"saatte julkaista lehdessä mitä haluatte, mutta jos solvaatte minua, teidät tapetaan"

Kaunista tuo vapaa tahto?

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 04 Elo 2009, 17:32

aivan kuten tyranni sanoisi:
"saatte julkaista lehdessä mitä haluatte, mutta jos solvaatte minua, teidät tapetaan"

Kun Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon niin se oli hyvä,syntiinlankeemuksen kautta ihmisen vapaa tahto suuntautui pahaan
Onhan Jumalallakin vapaa tahto,mutta ei se tarkoita sitä,että Jumala täydellisenä valitsisi pahan,ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen eli ihminenkin oli alunperin hyvä,eli vaikka ihmisellä oli vapaa tahto niin Jumalan kuvana ihmisen tahto oli suuntautunut hyvään.

Mutta irrallaan Jumalasta mihin ihmisen tahto suuntautuu:pahaan,sen todistaa koko ihmiskunnan historia.Totta on että enään ihmisiä ei kivitetä hengiltä.aseet ovat muuttuneet hienommiksi.

On sellainen new age lehti kuin minä olen,joka kuvaa ihmistä:minä olen.

Raamatussa taas Jumala käyttää nimitystä itsestään:Minä olen.

Eli kumman tahdon tulisi tapahtua Jumalan vai ihmisen.


Ihmisen tahto:





Jumalan tahto:


Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Jaarno » 04 Elo 2009, 17:45

Ei j*malauta mikä video tuo viimeinen...
Tuossakin melko yleistystä että ihmisen tahto olisi vain sotia. Eiköhän enemmän ole ihmisiä jotka haluaa rauhaa yms. Tai noh tuota mitä alemmassa videossa niin hehkutettiin.

Propseja nyt sentään siitä että ei tullut mitään raamattu copypastea. :)

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 04 Elo 2009, 17:51

Suosittelisin Rabiljusta katsomaan elokuvan "Religulous"...

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 04 Elo 2009, 18:15

Voitko kertoa Tonza elokuvasta,jos siinä idea on pistää Kristinusko matalaksi niin ei kiitos.
Jos siinä sen sijaan kerrotaan mahdollisuuksista mihin ihminen kykenee niin voin katsoa.


''Ei j*malauta mikä video tuo viimeinen...
Tuossakin melko yleistystä että ihmisen tahto olisi vain sotia. Eiköhän enemmän ole ihmisiä jotka haluaa rauhaa yms. Tai noh tuota mitä alemmassa videossa niin hehkutettiin.''

Ei monella varmasti ole,mutta kun ihmisellä ei ole voimaa toteuttaa rauhaa,se on niin hienoa sohvannurkalta toivottaa rauhaa maailmalle mutta kun ihminen syntiinlangenneena olentona on vain itsekäs,mitä ihminen on valmis uhraamaan tämän rauhan eteen,Jeesus uhrasi henkensä.Kysyisin sinulta Jarno kuinka tärkeää tämä maailmanrauha on sinulle voisitko uhrata henkesi sen edestä.

Kiinnostaako sinua pätkääkään se,että afrikassa kuolee lapsia nälkään päivittäin.vai kiinnostaako sinua se onko sinun lempibändisi uusin levy tullut kauppoihin.

Siis maailmassa on ihmisiä joilla on hyvä tahto,mutta tämä tahto ei vaikuta mitään heidän elämässään koska heillä ei ole voimaa tämän tahdon toteuttamiseen.

Miten ihminen pystyy koskaan rakentamaan täydellistä maailmaa,kun me innoissamme puhumme tällä foorumilla minkä leffan olet katsonut viimeksi,kun afrikassa samaan aikaan lapsi kuolee äitinsä syliin.

Onko sinulla voimaa tänä päivänä lähteä afrikkaan hyväntekeväisyystyöhön ja uhrata sinun hyvinvointisi suuremman hyvän eteen.

What would Jesus do?

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 04 Elo 2009, 18:41

Eiköhän se ole jumalan nimissä kuitenkin suurin osa sodista sodittu...


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa