Haaste - Suggestioäänite

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Heinä 2009, 19:09

Vuoden pirtein viesti!
No eikös se pitäisi tämä lyhyt elämä mahdollisimman onnellisena elää kun toista tilaisuutta ei luultavasti tule. :)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 19:37

Ja miksi se pitäisi elää onnellisesti ??? Itsehän elän sen juuri niinkuin itse haluan.
En tiedä olenko vain sairas mutta todella harvoin olen oikeasti edes vähääkään iloinen.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Heinä 2009, 19:49

Onnellisella tarkoitin sitä että elää niinkuin itse tykkää. Eli on onnellinen.
Ei tuo välttämättä tarkoita sitä että pitäisi koko ajan olla hyvä mieli ja hymy korvisa.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 19:50

Miksi pitäisi elää onnellisesti?

Koska silloin tuntee olevansa enemmän oma itsensä. Koska silloin huomaa mitä rakkaus on. Koska silloin huomaa, että se nyt vaan on parempaa kuin masentuneisuus. Kpska silloin voi todella tehdä mitä haluaa ilman alitajuisia pelkoja ja esteitä. Voi vaikkapa pitää pinkkiä paitaa päällä ihan huvin vuoksi, tai sen takia, että se tuntuu omasta mielestä hyvältä ilman, että pelkäisi että joku pitää homona. Toki jos on pitkä masennus päällä, niin voi olla vaikeaa muistaa mitä on rakkaus tai ilo, mutta kyllä se siitä. Hyvä musiikki voi mm. auttaa... Iloinen olotila ei kuitenkaan vaadi paljoakaan, kun pääsee siihen ymmärryksen käsiksi, että se on jokaisen luonnollinen olotila, kaikki me synnymme onnellisiki ja iloisiksi lapsiksi. Elämä joskus kuljettaa sinne masennuksen suuntaan, mutta se tuntuu aina vain paremmalta nousta sieltä ylös. Pelot kun voittaa, niin huomaa taas millainen maailma ja itse oikeasti on. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 19:52

Mutta aina on niitä poikkeus tapauksia jotka on ilmeettömiä ja suhteellisen tunteettomia.

Itse en paljoa tunteitä ulospäin hehkuta.
Mutta jonkin sortin tunteet minulal viellä on... kai.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 19:54

Poikkeustapauksia on joo, mutta se ei ole luonnollinen tila. Olet suurella varmuudella ollut onnellinen lapsi, mutta erinäiset asiat (traumat esim.) ovat mahdollisesti vaikuttaneet elämääsi. Muista kuitenkin, että masentuneisuus, pelko ja viha johtuvat muista, eivät sinusta omasta itsestäsi. Miks elää toisia varten? Miksi elää omalla kuorellaan, joka on muiden muokkaama, kun voisi elää täysin sydämin omana itsenään ja nauttia? Sinä kuitenkin olet omien tunteittesi hallinnassa, ei kukaan muu. Sinulla on voima tehdä omia päätöksiä ja olla oma iloinen itsesi. :)

Kyllä itsellänikin on ollut vaikeaa mm. rakkauden ulostuominen, kun olen ajatellut mitä kaverit ja vanhemmat ajattelevat. Ihan kuin minun pitäisi täyttää jotain kuvaa/illuusiota ja olla "normaali" tai "neutraali". Mutta se en ole minä, minä olen rakkaus ja ilo. Siihen pyrin ja matka on hieno. :)

Uskon vahvasti, että huomaat sen illuusion missä elät. Sieltä nouseminen voi olla helppoakin, kun pääsee asioista ja siitä mitä haluaa olla jyvälle.

http://www.youtube.com/watch?v=HK0l2tqFDvM tuosta vähän piristystä :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 19:58

nii... mutta asiat menee miten menee. kuka minä niitä olen muuttamaan.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 19:59

Zrud kirjoitti:nii... mutta asiat menee miten menee. kuka minä niitä olen muuttamaan.


Sinä juuri olet se kuka olet. Sinä juuri voit ne muuttaa. Sinulla on voima olla oma itsesi... Jos olet siirtynyt masentuneisuuteen, niin voit siirtyä myös positiivisuuteen. Kukaan ei sitä voi tehdä puolestasi, Jumala ei tule ja nosta sinua ylös sillä sinulla itselläsi on päätösvalta. Voit toki pyytää apua jos siltä tuntuu, mutta sinulla on se voima.

Tilanteilla ja tapahtumilla ei ole väliä, vain sillä on väliä miten niihin reagoin. Eli pointti ei ole se mitä olen kokenut, vaan pointti on se mitä kokemuksistani ajattelen.

PS. Oletko kuunnellut tuota äänitettä vai oletko tehnyt päätöksen olla kuuntelematta?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 20:18

Wespa kirjoitti:
Zrud kirjoitti:nii... mutta asiat menee miten menee. kuka minä niitä olen muuttamaan.


Sinä juuri olet se kuka olet. Sinä juuri voit ne muuttaa. Sinulla on voima olla oma itsesi... Jos olet siirtynyt masentuneisuuteen, niin voit siirtyä myös positiivisuuteen. Kukaan ei sitä voi tehdä puolestasi, Jumala ei tule ja nosta sinua ylös sillä sinulla itselläsi on päätösvalta. Voit toki pyytää apua jos siltä tuntuu, mutta sinulla on se voima.

Tilanteilla ja tapahtumilla ei ole väliä, vain sillä on väliä miten niihin reagoin. Eli pointti ei ole se mitä olen kokenut, vaan pointti on se mitä kokemuksistani ajattelen.

PS. Oletko kuunnellut tuota äänitettä vai oletko tehnyt päätöksen olla kuuntelematta?


Kai sä tiiät että en usko jumalaan ?
Ja olen noita... öö nyt siit asti kuunellu ku tän viestin pistit... ja emt.. positiivisia vaikutuksia ei ainakaa ilmene.
Feel the LOVE

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Blacky » 09 Heinä 2009, 20:29

Aina yhtä huvittavaa huomata, kuinka välttelee kaikenkarvaisia suggestioita viime tippaan asti. Jos pistän jonkin tuollaiseen pyörimään, osaan kuunnella sitä vain pari sekuntia ja pistän pois. On se psyyke niin jännä asia.

Ei hätää, Zrud. Meitä "oman tien kulkijoita" löytyy täältäkin :P
Se siivekäs aivan takanasi

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 20:33

huva huva
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 22:15

Olis kiva tietää Zrud sun kuuntelukokemuksesta lisää. 8-)

Kuinka usein olet kuunnellut?
Miten kuuntelet? Soiko vaan taustalla vai ajatteletko samalla sanoja?
Kuunteletko kaiuttimilla vai kuulokkeilla?
Kuunteletko silmät kiinni?
Oletko kuunnellut esim. sängyssä maaten ennen nukkumaan menoa?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 22:30

aina enne koisimaa menoa kuuntelen noin 30 min putkee.
samalla ku vaa lähäilen sängyllä.
Ja kuulokkeilla kuuntelen...

Ajattelusta en tiedä....
Feel the LOVE

WM_

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Heinä 2009, 00:04

Lisättäköön ettei omia ajatuksiaan voi muuttaa, ja tämän äänitteen tarkoitushan on huomauttaa omista ajatuksistaan ja johdattaa positiivisemalle tielle, jos on liian skeptinen tai lähtee liikkeelle asenteella että tämä nyt on ihan turhaa ja hohhoijaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Heinä 2009, 00:36

WM_ oken minä näitä kauniita ääniä ennenkin kuunellut että tiedän miten homma toimii.
ei tarvitte mua opastaa. but thnx anyway.
Feel the LOVE

WM_

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Heinä 2009, 01:05

Zrud kirjoitti:WM_ oken minä näitä kauniita ääniä ennenkin kuunellut että tiedän miten homma toimii.
ei tarvitte mua opastaa. but thnx anyway.


Juu eikun se oli yleisesti. Kun uskon että varmasti jollain on ajatus että "no, koetanpa nyt sitten, ehkä saan super-voimat" ja sitten kuuntelee :( - tai :roll: -ilmeellä ja tulee sanomaan että mitään ei käynyt :P

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Heinä 2009, 01:05

varmaan tollasia tapauksia löytyykin.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Wespa » 10 Heinä 2009, 01:50

WM_ kirjoitti:Lisättäköön ettei omia ajatuksiaan voi muuttaa, ja tämän äänitteen tarkoitushan on huomauttaa omista ajatuksistaan ja johdattaa positiivisemalle tielle, jos on liian skeptinen tai lähtee liikkeelle asenteella että tämä nyt on ihan turhaa ja hohhoijaa.


Sen verran korjaan, että omia ajtuksia voi muuttaa. Tai ainakin miettiä mitä ja miten ajattelee. Siinä osuit oikeaan, että äänitteen tarkoitus ei ole maagisesti muuttaa ihmistä. Äänitteen tarkoitus on johdattaa ihmistä muuttamaan itse itsensä. Omiin ajatuksiin siis kannattaa vaikuttaa (tai ainakin siihen millä tyylillä ajattelee/alitajunta). Tähän auttaa mm. negatiivisen tunteen/ajatuksen huomioiminen/tiedostaminen ja sen vaihtaminen heti positiiviseen. Masentuneen ihmisen ajatustapa eroaa positiivisen ihmisen ajatustavasta. Äänitteen tarkoitus on siis auttaa ihmistä itseään muuttamaan tuota ajatustapaa ja auttaa huomioimaan/keskittämään huomiota enemmän niihin positiivisiin ajatuksiin.

Kiitos WM_ näkökulmastasi. 8-)
Miten sinulla on toiminut? Onko mitään huomattavia muutoksia ollut tunnetiloissa tai elämän tapahtumiin suhtautumisissa?

Niin ja jos haluatte kuuntelunne perusteella laittaa parannusehdotuksia mahdollista seuraavaa äänitettä varten, niin kaikki otetaan ilolla vastaan. 8-)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Heinä 2009, 02:27

Itse ainakin uskon että ihan placebossa näiden vaikutus on. Mutta apua niistä on siltikin on jos vain näiden kanssa onnistuu. :) Perustui se vaikutus sitten mihin vain.

Btw: Nyt olen muutaman kerran nukkumaanmennessä kokeillut "Out Of Body" Doseria joka auttaa kokemaan OOBE:n. Luultavasti melko lähelle tätä olen päässyt. Näitä sähköjuttuja on tuntunut. Mutta sitten taidan innostua liikaa ja ajatukset lähtee harhaileen. Noh, kokeilemaan uudestaan ---> :)

WM_

Re: Haaste - Suggestioäänite

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Heinä 2009, 09:22

Huomaa Wespa että sielä edempänä oli sana "jos" eli ajatuksiaan ei voi vaihtaa JOS.... :P
Aina kun kuuntelee niin tulee positiivisempi fiilis ja hetken jatkaa sitä samaa rataa, mutta eiköhän taas tule se perus suomalainen melankolia ja mökötys :D


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron