Armeija, sivari vai totaali?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Sivari, Armeija vai totaali?

Siviilipalvelus
10
17%
Armeija
42
71%
Totaalikieltäytyminen
7
12%
 
Ääniä yhteensä: 59

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja DS8 » 11 Joulu 2008, 13:36

Etten nyt järkytä näitä "sivari ja totaalikieltäytyminen on homoille ja neideille!11" - idiootteja, niin ilmoitan meneväni armeijaan tammikuussa 2010. Suvussani ei minun tietääkseni ole ainuttakaan siviilipalveluksen suorittajaa tai totaalikieltäytyjää.

Sitten itse asiaan, joku tässä aikaisemmissa viesteissä taisi todeta, ettei sivareista olisi mitään hyötyä. Monellako teistä on ollut esimerkiksi siviilipalvelusmies opettajana?
Kuka kehtaa väittää, ettei (esimerkiksi) opettajista olisi minkäänlaista hyötyä? Sivarit tekevät töitä, joista on hyötyä varmasti. Omien muistikuvieni mukaan myös sivarin suorittavat ovat sodan sattuessa asevelvollisia. -- Eli, sivarit siis tekevät pitkän aikaa käytännössä katsoen ilmaista työtä (tiedän että heille maksetaan päivärahaa, mutta onhan se kuitenkin olematon verrattuna oikeaan palkkaan), ja sitten vielä mahdollisen sodan alkaessa ovat rintamalla.
Armeija sensijaan on koulutus, jonka käymisestä ei välttämättä ole minkäänlaista hyötyä armeijan käyneen elinaikana yhteiskunnalle.

Onhan se ihan hieno ajatus, että on koulutus puolustaa omaa isänmaataan mikäli vaikkapa Venäjä tuolta rajan ylitse tulisi. Fakta kuitenkin on, että Suomen armeijasta ei ole vakavaa vastusta yhdellekkään valtiolle, joka meitä millään tapaa uhkaisi.

Käyn armeijan lähinnä sen kokemuksen takia, en sen takia että voisin päteä jollekkin olleeni siellä ja täällä siinä ja siinä arvossa.

Ajatuksesta "ei sota yhtä miestä kaipaa";
Ei välttämättä yhtä, mutta kun jo edes kymmenen ajattelee noin, on sillä jo merkitystä.
"So this is life?"

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 11 Joulu 2008, 17:32

DS8 kirjoitti:Fakta kuitenkin on, että Suomen armeijasta ei ole vakavaa vastusta yhdellekkään valtiolle, joka meitä millään tapaa uhkaisi.

Jep. Tämähän nähtiin talvisodan aikana...

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 23 Joulu 2008, 22:51

Kyllä mä aattelin sen armeijan käydä, vaikka vastustan sodan ideaa jne. jne. Tahdon sikäli senkin kumminkin kokea ja todeta sitten itse onko niin paska paikka kun kuulee.

Jos sota syttyisi todennäköisesti lähtisin pois koko Suomesta, isänmaallisuus on mielestäni vaan sana, jolla vallanpitäjät saa massat tappamaan haluamansa porukan. Lisäksi koen tyhmäksi uhrata henkensä jonkun maapläntin takia, jolle olet vaan sattunut syntymään kun ei sitä maaplänttiä todellisuudessa kukaan omista, vaan kaikki on ihmisten sopimia rajoja sun muita. Ottaen huomioon kuinka pieni kansa "me suomalaiset" ollaan, ei me kellekkään pärjätä loppupeleissä. Sodan pidentämiseen on mahkuja, mutta voittamiseen aika pienet.

Isänmaallisuus sun muu ei siis ole minun syyni mennä armeijaan. Puhdas kokemus, halu kohottaa kuntoa vaikka sitten väkisin kun ei tunnu muuten motivaatiota olevan, lyhyempi palvelusaika kun vaikka sivarissa ja puhdas pakko on ne mitkä minut armeijaan tunkee. Nothing more, nothing less...

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Trauma » 24 Joulu 2008, 14:05

^^Riippuu vähän sodan laadusta tuo isänmaallisuusjuttu. Esim. Irakin sotaan ei ole mitään hyvää syytä, jos se todella on vain öljystä kiinni. Mutta hyvä syy maanpuolustukseen oli talvi- ja jatkosodan idea. Niinkuin joku täällä sanoikin, niin Suomi haluttiin vain pyyhkiä kartalta, Venäjän provinssiksi. Maa-alueen valtauskaan ei ole hyvä syy sodalle (mikä nyt olisi), mutta maanpuolustukseen se on varsin hyvä. Jos vastaava tilanne vielä aikanani koetaan, niin kyllä minä tulen Suomea puolustamaan. Vaikka kulttuuristamme en mahdottomasti välitäkään.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 24 Joulu 2008, 18:39

Trauma kirjoitti:^^Riippuu vähän sodan laadusta tuo isänmaallisuusjuttu. Esim. Irakin sotaan ei ole mitään hyvää syytä, jos se todella on vain öljystä kiinni. Mutta hyvä syy maanpuolustukseen oli talvi- ja jatkosodan idea. Niinkuin joku täällä sanoikin, niin Suomi haluttiin vain pyyhkiä kartalta, Venäjän provinssiksi. Maa-alueen valtauskaan ei ole hyvä syy sodalle (mikä nyt olisi), mutta maanpuolustukseen se on varsin hyvä. Jos vastaava tilanne vielä aikanani koetaan, niin kyllä minä tulen Suomea puolustamaan. Vaikka kulttuuristamme en mahdottomasti välitäkään.

No mun mielestä ihmisten määräämät rajat, joiden perusteella "tässä menee Suomi" ja jonka perusteella "sinä olet suomalainen" ei ole kunnon perusteita puolustaa jotain maaplänntiä. Ei ihmiset maapalloa omista ja niitä sotia ei syttyisi jos vaikka vaan väistyttäisi tieltä, joka ei ikävä kyllä sekään onnistu, koska nämä valtaa himoavat vallat käyttäisi sitä hyväkseen...

Pääpointti nyt kumminkin on se, ettei mikään kytke meitä tähän maaplänttiin oikeasti. Niin vaan sanotaan ja on sovittu, että "olet suomalainen", vaikka todellisuudessa et ole, olet vaan ihminen, joka asuu muiden ihmisen määrittämällä ja nimeämällä alueella "Suomi", jota sinun muka pitäisi puolustaa, vaikka on puhdasta sattumaa, että synnyit juuri tänne, etkä vaikka rapakon toiselle puolelle. En vaan pysty nielemään sellaista...

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Joulu 2008, 04:37

Kyllä minä mieluummin olen "Suomessa", puhun suomea ja olen suomalainen kuin venäläinen. Tällä siis tarkoitan sitä että jos vaikka nyt tulisi sota venäjän kanssa niin en minä nyt luovuttaisi ja sanoisi että "no ihan sama missä sitä ollaan"

Kyllä sillä on väliä sen jälkeen kun tänne on syntynyt ja täällä on elänyt.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 26 Joulu 2008, 22:05

Jaarno kirjoitti:Kyllä minä mieluummin olen "Suomessa", puhun suomea ja olen suomalainen kuin venäläinen. Tällä siis tarkoitan sitä että jos vaikka nyt tulisi sota venäjän kanssa niin en minä nyt luovuttaisi ja sanoisi että "no ihan sama missä sitä ollaan"

Kyllä sillä on väliä sen jälkeen kun tänne on syntynyt ja täällä on elänyt.

Tai sitten sillä on vain väliä koska mahdollisesti(lue todennäköisesti) vanhempasi, kaverisi, ketkä tahansa lähimmäisesi ovat tällaista ajatusmaailmaa päähäsi kasvamisesi aikana tunkeneet?

Koen tuollaisen ajattelumallin varsin säälittäväksi ja kontrolloiduksi. Olet helposti manipuloitavaa sorttia, otan osaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Joulu 2008, 00:06

Ufomies kirjoitti:Tykkimies Jumalan armosta.

Parempi se on seisaaltaan kuolla, kuin polviltaan elää.


tai legendaarisesti sanottuna

"die with your boots on"

:-3 niinkun ylipäätänsä.

itse kuolisin mieluummin saappaat jalassa kuin ilman.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 30 Joulu 2008, 03:05

Vic Rattlehead kirjoitti:
Jaarno kirjoitti:Kyllä minä mieluummin olen "Suomessa", puhun suomea ja olen suomalainen kuin venäläinen. Tällä siis tarkoitan sitä että jos vaikka nyt tulisi sota venäjän kanssa niin en minä nyt luovuttaisi ja sanoisi että "no ihan sama missä sitä ollaan"

Kyllä sillä on väliä sen jälkeen kun tänne on syntynyt ja täällä on elänyt.

Tai sitten sillä on vain väliä koska mahdollisesti(lue todennäköisesti) vanhempasi, kaverisi, ketkä tahansa lähimmäisesi ovat tällaista ajatusmaailmaa päähäsi kasvamisesi aikana tunkeneet?

Koen tuollaisen ajattelumallin varsin säälittäväksi ja kontrolloiduksi. Olet helposti manipuloitavaa sorttia, otan osaa.


Ainakin omasta ja kavereideni mielestä olen melko jääräpäinen enkä kovinkaan helposti manipuloitavissa.
Itsekös sitten asuisit mieluummin vaikka siellä Venäjällä? Noh, ollos hyvä ja muuta toki sinne. Kaukanahan se ei ole.

Oletetaan että asut vielä synnyinkodissasi. Jos jotkut tyypit tulevat sinne ja käskevät perheesi muuttaa eri taloon ilman hyvää syytä, niin sanoisitteko te: "Noh, samahan se on." ja menette pakkaamaan kamppeenne? Ette.

Kertoisitko mikä tuossa on säälittävää että tykkään ja haluan asua täällä Suomessa? Ja että jos sota tulee niin puolustaisin tätä maata?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Joulu 2008, 04:44

itse yhdyn jaarnoon. oman maan puolustamisessa ei ole mitään säälittävää, ainoa säälittävä asia täällä on sinä joka tuollaista edes kehtaa mainita.
ja niinkuin Jaarno sanoi, mene sinne venäjälle sitte jos suomi ei sulle kelpaa.
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 30 Joulu 2008, 19:38

Ainakin omasta ja kavereideni mielestä olen melko jääräpäinen enkä kovinkaan helposti manipuloitavissa.
Itsekös sitten asuisit mieluummin vaikka siellä Venäjällä? Noh, ollos hyvä ja muuta toki sinne. Kaukanahan se ei ole.

Oletetaan että asut vielä synnyinkodissasi. Jos jotkut tyypit tulevat sinne ja käskevät perheesi muuttaa eri taloon ilman hyvää syytä, niin sanoisitteko te: "Noh, samahan se on." ja menette pakkaamaan kamppeenne? Ette.

Kertoisitko mikä tuossa on säälittävää että tykkään ja haluan asua täällä Suomessa? Ja että jos sota tulee niin puolustaisin tätä maata?

Alitajuista, alitajuista...

En minäkään sitä välttämättä ymmärrä, tai ei mulle ole sitä ihan sanasta sanaan toitotettu, että naisia kuuluu arvostaa, mutta silti uskon sillä, että mulla on ollut 4 siskoa ja äiti kahden veljen lisäksi on vaikuttanut siihen miten suhtaudun ja mitä ajattelen naisita nykyään.

Hei kamoon säästä nuo naurettavat "muuta sitten pois" kommenttisi. Kuin olisin mikäkin maan petturi jos vain tajuan sen realiteetin, ettei mitään tästä todellisuudessa ole, tai oikeastaan millään ei ole merkitystä.

En asu enää kotona. Saattaisin ihan hyvinkin sanoa noin, jos paikka jonne joutuisin ei olisi jokun ihan paska. On käytännössä aivan sama missä päin maailmaa asun, kunhan perus jutut(lämmin koti, ruokaa ja rahaa tarpeeksi etc.) on kondiksessa.

On säälittävää sitoa itsensä johonkin maanpalaseen johon sulla ei ole mitään universaalia kytköstä, muuta kuin mitä ihmiset ovat sopineet ja on suoraa tyhmyyttä alentua siihen, että olisit valmis menettämään henkesi samaisen pläntin takia. Ei tätä pläntti kukaan ei meistä oikeasti omista, kylmä fakta..

Zrud, mä todellakin säälin ihmisiä, jotka näkee asiat noin suppeasti. Me ei eletä enää mitään kuuskytä lukua, ryssäviittaukset on naurettavaa vanhoillista iseiltä ja isovanhemmilta perittyä paskaa.

Tuolla tavalla ajattelevien ihmisten ansiosta on turha edes haaveilla mistään maailman rauhasta. Onneksi olkoon Suomen perustajat, propagandanne on edelleen voimassa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 30 Joulu 2008, 22:01

Noh, omia näkemyksiähän nämä ovat. Turhapa näistä on enempää kiistellä. Itselle se vain merkitsee jotain. Kuten aikaisemmin selitin. En nyt silti tykkää siitä että omaa näkemystäni haukutaan säälittäväksi vain koska itse ajattelet omasta mielestäsi niin "hienosti".

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Joulu 2008, 22:39

jannu ei kyl tiedä musta hevon v*ttuakaan.

sanoit että millään tässä maailmassa ei ole mitään merkitystä? joten miksi edess vaivaannut jatkamaan tätä merkityksetöntä elämääsi?

itse en armeijasta perusta, ja muutenkin se touhu on naurettavaa chaissea.
ja en tiedä sinusta mutte itsekkin asun omassa talossa, oma elämän katsomukseni voi olla joidenkin mielestä vituillaan ei niin suopean lapsuuden takia, (josta voit lukea ny ärsyttää osiosta)
itse pidän ihmisiä ja koko ihmiskuntaa tarpeettomana maailmaa tuhoavana loisena.
Ja maailma olisi parempi paikka ilman ihmisiä vaikka silloin en olisi täällä sitä ihailemassakaan.

Ja toiseksi, itse asun pienessä yksiössä, ei ole työtä ei tyttöystävää.
elelen sossuin tuilla, ja hyvin tulen toimeen. Joten miksi tarvitsisin mitään enempään kun voin olla ihan suht tyytyväinen olooni juuri tälläisenä kuin se on.

Mutta silti jos sota syttyisi, niin varmaan minä kyllä sotimaan lähtisin. Ihan vain sen takia että pääsisin tuinastamaan alhaisia ihmisiä tai toisessa tapauksessa pääsisin eroon tästä korruptoituneesta lois yhteiskunnasta.
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 31 Joulu 2008, 00:36

jannu ei kyl tiedä musta hevon v*ttuakaan.

sanoit että millään tässä maailmassa ei ole mitään merkitystä? joten miksi edess vaivaannut jatkamaan tätä merkityksetöntä elämääsi?

No tuo on kyllä, totta etten tiedäkkään.

Tarkoitan lähinnä sitä, että maailma ei oikeasti ole millään tavalla riippuvainen ihmisestä. Kaikki ihmisen keksimä on universaalisti merkityksetöntä. Esim. ei oikeasti ole hyvää tai pahaa, on vain ihmisen keksimiä mielipiteitä siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Tällä tavoin kaikki on "merkityksetöntä" loppu peleissä.

Mutta, kyllä koen elämäni sinälläänkin aika merkityksettömäksi silloin tällöin ja suoraan sanoen pohdin samaa, että miksi minä ees vaivaudun monesti, mutta ei oikeen ole muitakaan vaihtoehtoja sillä koen itsemurhan typeräksi ratkaisuksi mihinkään asiaan. En ikinä tahtoisi saati välttämättä edes pystyisi tappamaan itseäni.

itse pidän ihmisiä ja koko ihmiskuntaa tarpeettomana maailmaa tuhoavana loisena.
Ja maailma olisi parempi paikka ilman ihmisiä vaikka silloin en olisi täällä sitä ihailemassakaan

Allekirjoitan.

Ja toiseksi, itse asun pienessä yksiössä, ei ole työtä ei tyttöystävää.
elelen sossuin tuilla, ja hyvin tulen toimeen. Joten miksi tarvitsisin mitään enempään kun voin olla ihan suht tyytyväinen olooni juuri tälläisenä kuin se on.

Mutta silti jos sota syttyisi, niin varmaan minä kyllä sotimaan lähtisin. Ihan vain sen takia että pääsisin tuinastamaan alhaisia ihmisiä tai toisessa tapauksessa pääsisin eroon tästä korruptoituneesta lois yhteiskunnasta.

Itselläni ei ole muijaa, asun yksin pienessä kerrostalo yksiössä, opiskelen alaa, joka tuntuu paikoitellen liian vaikealta minulle. Koen elämäni paikotellen tyhjäksi ja täysin turhaksi.

Siitä huolimatta en uhraisi elämääni näiden ihmisten sopimien arvojen tmv. asian takia, koska en koe tämän nyky yhteiskunnan sun muun ansaitsevan sitä. En edes silloin kun on näitä päiviä, että koen kuinka epäpidetty ihminen olen, tai kuinka vain muutama oikeasti välittää musta. Kuulostaa kyllä saamarin angstilta, mutta mulla tosiaan on sellaisia päiviä joskus..

Mielestäni tuo sinun näkemyksesi siitä miksi menisit sotaan ei myöskään kauhean imarteleva ole, sillä ei tuossa ole mitään tekemistä maanpuolustuksen kanssa.

Mutta, näen asenteessasi yllättävän paljon samaa kuin omissa ajatuksissani ja suhtautumisessani tähän maailmaan missä elämme. Ajattelin vain mainita.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 01 Tammi 2009, 13:16

kiitos ja kuittaus. :- )
Feel the LOVE

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja blood » 14 Tammi 2009, 19:53

Oon harkinnu armeijaa, mutta luulen että en mene

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Ali G- » 14 Tammi 2009, 22:52

Intti on nykyään enemmän pelkkä fyysisen kunnon testaus
Siks intti
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 14 Tammi 2009, 23:28

Itsehän olen ehdoton sodanvastustaja, mutta silti kävin armeijan. Miksi? Koska sen verran miulla on todellisuudentajua, että tiedän ettei millään rauhanmarsseilla ja pilven polttelulla puistossa muuta kuin korkeintaan tapata itsensä, jos tulisi tosipaikka eteen. Sotaan en kuitenkaan lähtisi muuten, kuin jos alkaisi puskea ukkoa rajan yli. Ja lisäksi olin liian laiska sivariin. Puoli vuotta valtion nakitusta riitti.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja blood » 02 Maalis 2009, 18:34

Mietin vain, että onko siellä paljon muita naispuolisia. Olisi vähän synkkää olla jossain huoneessa yksin. Ja jotenkin pelottaa että siellä olisi sukupuolisyrjintää, tai että minua pidettäisiin jotenkin huonompana, koska en varmasti ole yhtä vahva tai kestävä kuin useimmat miehet (mut kyl mä ainaki tällä hetkellä oon useimpia poikia voimakkaampi ja kestävämpi, ähäähhäähä)

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Mercs » 06 Maalis 2009, 22:25

Mietin vain, että onko siellä paljon muita naispuolisia. Olisi vähän synkkää olla jossain huoneessa yksin. Ja jotenkin pelottaa että siellä olisi sukupuolisyrjintää, tai että minua pidettäisiin jotenkin huonompana, koska en varmasti ole yhtä vahva tai kestävä kuin useimmat miehet (mut kyl mä ainaki tällä hetkellä oon useimpia poikia voimakkaampi ja kestävämpi, ähäähhäähä)


Kyllä joka varuskunnassa on pieni lauma naisia aina menossa mukana. Itse olen sitä mieltä että naiset ovat kiukustuessaan v***umaisimpia skappareita, kuin yksikään miespuolinen ja jos nainen haluaa armeijaan, niin kehoitan olemaan vahva sillä oman palvelukseni aikana jossain päin Keski-Suomea oli yksi raiskausyritys. Jopa omassa komppaniassani nielin kiukkua kun tietyt jätkät, jotka eivät ole edes naista nähneetkään (saati saaneetkaan) alkoivat selittää varsin perverssiä settiä. Itse pidin naisten puolta jo monessakin mielessä, sillä vi****i katsella palvelustoverien sikamaista käytöstä. Siispä kunnioitus molempia sukupuolia kohtaan ennen kaikkea.

Itselleni armeijan käyminen oli selvä asia jo lapsesta saakka, eikä siihen vaikuttaneet perinteet vaan halu puolustaa maata tosipaikan tullessa. Erätaidot ja sun muut yleisasiat on hyvä opetella jo ennen palvelusta, sillä joillekin joutui opettamaan tulitikkujen käyttöä ja kenkien nauhojen solmimista alokaskaudella (ja suurin osa niistä pässeistä meni AUKiin, jotta voisivat vittuilla tuleville alokkaille: "HEI! Mä opin tän sytkärin käytön kato niinq toisel viikol " jne.)

Mitä jäi intistä käteen? Sotilaspassi, päiväkirja, enimmäkseen kultaisia muistoja sekä pari v***umaista muistoa koko palveluksen ajalta. Itse hoidin palvelukseni hyvin, ja säästyin isompien skapparien kanssa kiistelyltä. Tuli myös komppaniallinen kavereita, sekä uusi persoonallisuus, liuta hauskoja ja vähemmän mairittelevia lempinimiä.

Neuvoksi voin sanoa inttiin meneville: PELKO POIS p*rkele! EI SIIHEN OLE MITÄÄN SYYTÄ JA ASENNE VAIKUTTAA MYÖS PALJON!

P.S: Hakekaa kokki, viestimies, lääkintämies ym. linjojen sijaan hiukan kurkommille paikoille. Esimerkiksi tarkka-ampujaksi, panssariajoneuvon kuskiksi, sissijoukkoihin tai jos olet rantaruotsalainen niin ilman muuta rannikkojääkäriksi. Itse olen sotilaspoliisi, ja hauskaa sekä siistiä oli!
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa