Lempibändisi?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 13 Helmi 2009, 13:29

Oon niin onnellinen kun noíta bändejä mitä kuuntelen sanotaan wnbhevibändeiksi, ja minua wnbhevariksi.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Helmi 2009, 14:46

blood kirjoitti:Oon niin onnellinen kun noíta bändejä mitä kuuntelen sanotaan wnbhevibändeiksi, ja minua wnbhevariksi.

Ihmiset pitävät itseään truu hevareina kun kuuntelevat bändejä joita ei muut (massat) eivät kuuntele. Hevarin/metallistin tekee minusta asenne, pienimuotoinen musiikkitietämys ja intohimo musiikkiin (ja musiikin luomiseen). Festareilla käyminen ei ole välttämätöntä, mutta kaikista musiikinjanoisimmat käyvät niillä.

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Mercs » 14 Helmi 2009, 06:48

Ihmiset pitävät itseään truu hevareina kun kuuntelevat bändejä joita ei muut (massat) eivät kuuntele. Hevarin/metallistin tekee minusta asenne, pienimuotoinen musiikkitietämys ja intohimo musiikkiin (ja musiikin luomiseen). Festareilla käyminen ei ole välttämätöntä, mutta kaikista musiikinjanoisimmat käyvät niillä.


Ja näitä "asennehevareita" löytyy joka vuoden Tuskafestareilta ja Saunaopenaireista lateksit päällä katsomassa nokanvarttapitkin niitä ketkä siitä musiikista jotain todellakin tietävät. Meikäläistä on v***ttanut jo vuosien ajan tämä muotimetal-ilmiö. Pari vuotta sitten Kaisaniemessä joku apina kehtasi tulla v***uilemaan farkkuliiveistäni, että "Hei, miks sul ei oo totä Lämb öf Gaadii tai Slipknottii nois liiveis? Noi on kaikki jotain ihan paskoi bändei!" jne. Veri kiehahti aika isolle asteelle!

Itse olen kuunnellut hardrockia ja monen monta muuta metallin alalajia jo kymmenen vuoden ajan ja voin sanoa ettei listalta löytynyt silloinkaan esim. CoB:n kaltaista yliarvostettua paskaa. Jos intohimosta puhutaan niin sitä todellakin löytyy. Festareilla ja isoilla keikoilla en ole viime syksystä lähtien käynyt, syyn löytää ylläolevasta. Millä helvetillä musiikista voi nauttia, kun joku 11 vuotiaiden naskalien lauma tunkee väkisin lavan eteen ja purjoaa kintuille? Siinä vaiheessa nautin ainoastaan siitä, että rautakärkimaiharit oli jalassa.

Viimekesän Ruisrockiin tuli jo kymmenen vuoden odotuksen jälkeen yhtye jota en ollut päässyt aiemmin näkemään työ/koulukiireiden takia, nimittäin Ministry. Tuntia ennen keikkaa joku saatanan umpiluupää akka tulee kysymään meiltä lavan edessä olevilta: "Kumpi on niinq parempi, Sonata Arctica vai Ministry?". Sanoin että Sonata ja akka konttasi tiehensä. Aina parempi jos saa keikka-alueelta poseriteinit ja muun saastan pidettyä poissa.

Lisään tähän vielä, että kukin tällä foorumilla ja yleensäkin saa kuunnella mitä haluaa. Mikäs minä olen sitä tuomitsemaan. Tosin toivon että jotkut tietyt tässä maassa korjaisivat festari ja musiikkiasennettaan ylimielisestä juopuneesta teinivi**uilusta aikuisemmaksi. Mikään ei ole typerämmän näköistä kuin ABC-teini Burzumin paidassa, siideripullo kourassa ja rööki huulessa kuvittelemassa että Burzum on skeittilautamerkki eikä yhtye.

Tässä nyt joitakin yhtyeitä joista diggailen:

Metalucifer
Sabbat (JPN)
Tankard
Blitzkrieg
Hospital of Death
Satan
Bywar
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 23 Helmi 2009, 01:19

Itse en ole kauhean kauaa kuunnellut raskaampaa musiikkia (noin vuosi sitten edes rupesin ymmärtämään jotain hevistä), ja sen takia en ole ''ehtinyt'' tutustua muihin kuin näihin massahevibändeihin. Itse olet varmasti kuunnellut kauemmin ja ilmeisesti aloititkin kuuntelemalla bändejä jotka olivat silloin eniten esillä. Nykyään näyttää olevan muotia olla hevari, mutta oletan että se menee ohi, ja pääset rauhassa festareille ilman 11v kakaroita tai muita samaan sarjaan kuuluvia.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Regendos » 23 Helmi 2009, 10:36

Minulle on ihan sama kuuntelevatko ihmiset jotain massabändiä tai eivät, kunhan suhtautuvat siihen oikealla tavalla. Ei bändistä pitäisi tulla kielletty, jos sille alkaa muodostuaan lisää suosiota, en tosin mene allekirjoittamaan, että olisin itse ihan puhtain jauhoin pussissa. Heti kun Disturbed julkaisu uuden albuminsa ja sen hittikappaleita alettiin soittaa radiossa huomasin, että olin alitajuisesti lopettanut Disturbedin kuuntelun ja jopa hieman halveksuin koko bändiä, vaikka tämä on aivan värää asenne. Esim. Kotiteollisuutta ei pitäisi kuunnella koska siinä on Hynynen ja Hynynen on äijä kun se karjuu niin v*tun lujaa.

Tulipahan tässä jälkeenpäin mieleen, että nyt olen tutustunut bändiin nimeltä Before the Dawn. Suosittelen, kuullostaa todella hyvältä. Vilkaiskaa youtubesta ketale nimeltä Dying Sun.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Helmi 2009, 16:23

Itselläkin on nyt Disturbed pudonnut vähän alaspäin toplistalla. Tosin sen takia koska musiikkimaku on vaihtunut vähän raskaampaan ja Disturbedin uusin levy nyt oli mitä oli. Kyllä silti tykkään Disturbedista todella paljon. Ruisrockiin sitäkin katsomaan. 8-)

Kävinpäs tsekkaamassa tuon Before the Dawn bändin. Hyvää musaahan ne tekevät. Pitääpä perehtyä tarkemmin vielä.

Itse suosittelen myös yhtä itselle uutta bändiä. Testament nimistä. Älyttömän hyvää thrashia.

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Mercs » 23 Helmi 2009, 18:04

Itse en ole langennut massamusiikkiin pahemmin viimeisen kuuden vuoden aikana. Ainoana ehkä Volbeat jota pystyn kuuntelemaan töissä, mutta en kotona enkä vapaalla. Harmittaa aika raskaasti se, että olen syntynyt silloin kun kovin metalli alkoi nousta esille. Isoveljeni on vanhemman koulun metallisti ja lässyttää aina tyyliin "Joo se Deströyer 666:n keikka vuonna vuonna 1998" jne.

Toisena kovana genrenä tulee vanha ug-punk ja hardcore.
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 23 Helmi 2009, 19:01

eli suoraan aloitit niistä ei niin tunnetuista bändeistä?

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Mercs » 23 Helmi 2009, 19:43

No ensimmäinen virallinen metalliyhtye jota kuuntelin oli sveitsiläinen Apocalypse. Heavyyn tutustutti nykyään tietysti jokaisen tuntema Iron Maiden. Vuonna 1998 sitä ei kuitenkaan kuunnellut luokaltani ketään muuta kuin minä, ja muista kouluista noin 3-5 ikäistäni tyyppiä. Kun olin viiden vanha, isoveljeni soitti paljon Uriah Heepiä, ja kopioi sitä minulle yhden C-kasetin. Vuonna 2000 tuli Coroner, Kublai khan, Sodom ja Destruction. Tuttuja oli silloin myös nykyään liikaa hypetetyt Slayer ja Megadeth.

Eli voin sanoa aloittaneeni "ei niin tunnetuista" yhtyeistä. Onhan minulla periaatteessa mielentilan mukaan laaja musiikkimaku, mutta esim. thrash metal on ollut aina saatanallisen kovaa tavaraa.
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 23 Helmi 2009, 20:04

Noniin, eli sinulla oli isoveli auttamassa!

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Mercs » 24 Helmi 2009, 14:10

Noniin, eli sinulla oli isoveli auttamassa!


Ja mitä ihmettä mahdat tarkoittaa tuolla? Mitä ihmeellistä on siinä, jos on veljen kautta kuullut pienempänä musiikkia? Ihme lässytystä!
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 27 Helmi 2009, 18:39

Meinaan sitä, että sinulla on ollut mahdollisuus tutustua muihin bändeihin kuin massahevibändeihin .

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Mercs » 28 Helmi 2009, 17:15

Ja sanon suoraan, että olen hiton ylpeä ja iloinen siitä!

Toivon kuitenkin että ymmärtäisit puritaaneja olevan ihan mistä genrestä tahansa, esim. meikäläisellähän ei olisi mitään mahdollisuutta alkamaan kinata esim. WoW pelaajan kanssa WoWista, emojen kanssa emorockista tai hippien kanssa ganjanpoltosta. Eihän minulla ole noista mitään kokemusta.

np. Rompeprop - As She Licks My Only Ball
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja blood » 28 Helmi 2009, 20:51

Mercs kirjoitti:Ja sanon suoraan, että olen hiton ylpeä ja iloinen siitä!

Toivon kuitenkin että ymmärtäisit puritaaneja olevan ihan mistä genrestä tahansa, esim. meikäläisellähän ei olisi mitään mahdollisuutta alkamaan kinata esim. WoW pelaajan kanssa WoWista, emojen kanssa emorockista tai hippien kanssa ganjanpoltosta. Eihän minulla ole noista mitään kokemusta.

np. Rompeprop - As She Licks My Only Ball


No olisin minäkin ylpee jos olisi isoveli joka kuuntelee hevii.

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 14 Touko 2009, 19:00

SLIPKNOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Touko 2009, 19:56

slipknotrulez kirjoitti:SLIPKNOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Katsoen vähän nimimerkkiäsi: Orly?
Kerro vähän lisää ja olisiko sitä muutakin musiikkimakua vierellä?

//The usage of exclamation marks has overexhausted the server. Please remain calm and wait for reboot.//
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 14 Touko 2009, 21:23

Tekisi mieli sanoa että kyseinen bändi on täysin massateini paskaa, mutta empäs sano....
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Touko 2009, 21:42

Gitarre kirjoitti:Tekisi mieli sanoa että kyseinen bändi on täysin massateini paskaa, mutta empäs sano....

Niinpä. Mikään ei voita eppuja...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Touko 2009, 21:51

Tonza133 kirjoitti:
Gitarre kirjoitti:Tekisi mieli sanoa että kyseinen bändi on täysin massateini paskaa, mutta empäs sano....

Niinpä. Mikään ei voita eppuja...


Ahahaha! Right on that one mate, right on...

Kuulun siihen väestöryhmään, jonka mielestä piiseissä pitää olla ihanat lyriikat. Joko sellaiset, että ne ovat loistavat heti, tai sitten että niihin pitää kasvaa. Eputhan tarjoavat tätä oikein hienosti.

Tietysti sitten jos jossain on oikein vetävä rytmi/melodia, niin sellaistakin tulee kuunneltua. Mutta lyriikat ensteks :3
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Lempibändisi?

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Touko 2009, 15:21

APOCALYPTICA

aivan ehdottomasti.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa