Kumpi oli ensin muna vai kana?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Kumpi oli ensin muna vai kana?

1.Muna
27
47%
2.Kana
30
53%
 
Ääniä yhteensä: 57

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 12 Syys 2008, 16:12

Tähän aiheeseen en kyllä enää suostu ottamaan kantaa. Kerran yritin. Luovutin.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 12 Syys 2008, 21:01

Entä jos kaksi dinolintua koki mutaation ja muuttuivat kanoiksi ja munivat sitten munan?
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 12 Syys 2008, 21:14

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Entä jos kaksi dinolintua koki mutaation ja muuttuivat kanoiksi ja munivat sitten munan?

Ja todisteet kiitos?

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 12 Syys 2008, 21:17

Sanoinki "entä jos", muuta jos ne olisivat vaikka tippuneet uraanikeskittymään tai johonki muuhun radioaktiiviseen aineeseen,(kyllä niitä varmaan silloinkin oli?) ja näin olisivat kokeneet jotain kivaa.
Tai sitten meteoriitti toi mukanaan jotain kivaa ja aktiivista ja mutatoi ne.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 12 Syys 2008, 21:21

Mut jostain kanan esiasteesta kehittyi pikkuhiljaa sellanen kana, minä me sen tiedämme, ja muni ensimmäisen kanan???
(siis jos tajusitte.)

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 13 Syys 2008, 11:05

Niin, ovatko ensimmäiset kanat lisääntyneet munimalla? Vai oliko ensin jollain muulla tavalla syntynyt kana, jolle sitten kehittyi munimistaito?

Sinänsä olettaisin kyllä, että kana ei ole kana, jollei se muni.

...tämä on siis täysin turha kommentti. Laitan sen silti. :P
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 13 Syys 2008, 11:22

Itseasiassa jos dinosauruksetkin munivat, ja linnut ovat dinojen sukulaisia (niinkuin ainakin väitetään) niin kyllä ne kanat on luultavasti aina munineet.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Syys 2008, 18:19

Nyt kun tarkemmin miettii, niin tuntuu aika naurettavalta tuo teoria, että kana olisi kehittynyt dinosauruksesta. Eikö evoluution tarkoitus ole kehittyä eteenpäin? Mielestäni dinosauruksen muuttuminen lentotaidottomaksi linnuksi (kana) ei ole järkevää. Itse teoriaa ei ole mitenkään todistettu eikä ole löytynyt esim. puoliksi kanan ja puoliksi dinosauruksen luita tai muita mitkä asian todistaisi.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 13 Syys 2008, 18:34

Wespa kirjoitti:Nyt kun tarkemmin miettii, niin tuntuu aika naurettavalta tuo teoria, että kana olisi kehittynyt dinosauruksesta. Eikö evoluution tarkoitus ole kehittyä eteenpäin? Mielestäni dinosauruksen muuttuminen lentotaidottomaksi linnuksi (kana) ei ole järkevää. Itse teoriaa ei ole mitenkään todistettu eikä ole löytynyt esim. puoliksi kanan ja puoliksi dinosauruksen luita tai muita mitkä asian todistaisi.


Itseasiassa en ole ennen ajatellut asiaa noin. Ja nyt kun tarkemmin ajattelee olet oikeassa : ) muistan vaan lapsuudesta, kun minulle asia kerrottiin erässä lastenohjelmassa, jota rakastin, ja jonka katsoin 10 kertaa päivässä nauhalta :'D
En ole teoriaa mitenkään ennen kyseenalaistanut.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja JeiBei » 13 Syys 2008, 19:15

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 20 Kesä 2017, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 13 Syys 2008, 19:45

Wespa kirjoitti:Nyt kun tarkemmin miettii, niin tuntuu aika naurettavalta tuo teoria, että kana olisi kehittynyt dinosauruksesta. Eikö evoluution tarkoitus ole kehittyä eteenpäin? Mielestäni dinosauruksen muuttuminen lentotaidottomaksi linnuksi (kana) ei ole järkevää. Itse teoriaa ei ole mitenkään todistettu eikä ole löytynyt esim. puoliksi kanan ja puoliksi dinosauruksen luita tai muita mitkä asian todistaisi.

No mutta Wespa, miten selität sitten sen, että kaikilla lajeilla ei ole täysin samanlaisia ominaisuuksia? Jos evoluution tarkoitus olisi vain ja ainoastaan kehittyä paremmaksi, niin eikös siinä tapauksessa kaikki lajit pyrkisi samanlaisiksi? Tarkoitan siis, että miksi ihmeessä meillä sitten olisi kanoja, emuja, strutseja ym. lajeja, jos ne kerran ovat periaatteessa "turhia"?

Tämähän on siis vain minun oma mietelmäni eikä sitä kannata ottaa niin kuolemanvakavasti. :D
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 13 Syys 2008, 19:47

Riikervo kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Nyt kun tarkemmin miettii, niin tuntuu aika naurettavalta tuo teoria, että kana olisi kehittynyt dinosauruksesta. Eikö evoluution tarkoitus ole kehittyä eteenpäin? Mielestäni dinosauruksen muuttuminen lentotaidottomaksi linnuksi (kana) ei ole järkevää. Itse teoriaa ei ole mitenkään todistettu eikä ole löytynyt esim. puoliksi kanan ja puoliksi dinosauruksen luita tai muita mitkä asian todistaisi.

No mutta Wespa, miten selität sitten sen, että kaikilla lajeilla ei ole täysin samanlaisia ominaisuuksia? Jos evoluution tarkoitus olisi vain ja ainoastaan kehittyä paremmaksi, niin eikös siinä tapauksessa kaikki lajit pyrkisi samanlaisiksi? Tarkoitan siis, että miksi ihmeessä meillä sitten olisi kanoja, emuja, strutseja ym. lajeja, jos ne kerran ovat periaatteessa "turhia"?

Tämähän on siis vain minun oma mietelmäni eikä sitä kannata ottaa niin kuolemanvakavasti. :D

Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 13 Syys 2008, 20:21

Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Kerrankin järkevä viesti korvapuikolta. (taputuksia)

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 13 Syys 2008, 21:01

JeiBei kirjoitti:
Eob kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Kana.

Olipa kerran kanan esi-isä ja -äiti, jotka tekivät temput keskenään, ja esiäiti tuli paksuksi ja pyöräytti munan. Muna sinällään ei vielä ollut aito kananmuna, sillä sen tuottaneet elukat eivät olleet "puhdasverisiä" kanoja. Sitten tästä munasta kuoriutui lähempänä nykymuotoa oleva kana. Joka teki temput paikalle sattuneen kukon kanssa ja puhdisti rotuaan edelleen. Ja jossain vaiheessa munasta sitten lopulta kuoriutui se olento, joka voidaan määritellä aidosti rotukanaksi.

:ugeek:

Olen juuri samaa mieltä.
Eli, kuten terävät jo ehkä päättelivätkin, vastasin kana.

Samaa mieltä. :D


Itseasiassa noin se taitaa mennä minunkin mielestäni ; )

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 13 Syys 2008, 23:10

Tonza133 kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Kerrankin järkevä viesti korvapuikolta. (taputuksia)

kyllä minun viestit lähes aina järkeviä on (tieteelliseltä kannalta) mutta tapa millä ilmaisen sen ärsyttää joitakin :roll:
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 15:24

Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Tuon minä tiesin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos kerran on järjetöntä muuttua lentokyvyttömäksi linnuksi, niin miksi niin olisi käynyt?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Syys 2008, 15:29

Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Tuon minä tiesin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos kerran on järjetöntä muuttua lentokyvyttömäksi linnuksi, niin miksi niin olisi käynyt?

Ehkä siinä oli joku järki, mutte et tajua sitä?

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 15:51

Tonza133 kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Tuon minä tiesin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos kerran on järjetöntä muuttua lentokyvyttömäksi linnuksi, niin miksi niin olisi käynyt?

Ehkä siinä oli joku järki, mutte et tajua sitä?

En minäkään nyt ihan idiootti ole. Lentokyvyttömyys korostaa muita kanan ominaisuuksia, jotka on muilla linnuilla sitten heikompia juuri lentokyvyn takia. Ihmettelen vain sitä, että jos kerran evoluutio muokkaa lajia paremmaksi, niin miksi kanalta vietiin lentotaito, jos sillä on sellainen joskus ollut. (Minä oletan, että kanatkin ovat joskus tuhansia vuosia sitten lentäneet muiden lintujen tavoin.)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 15:54

Riikervo kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Eri lajeja on sen takia että ne valtaavat luonnosta ei ekologisia lokeroita, eivätkä siis kilpaile kaikki keskenään siinä jokainen laji kärsisi

Tuon minä tiesin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos kerran on järjetöntä muuttua lentokyvyttömäksi linnuksi, niin miksi niin olisi käynyt?

Ehkä siinä oli joku järki, mutte et tajua sitä?

En minäkään nyt ihan idiootti ole. Lentokyvyttömyys korostaa muita kanan ominaisuuksia, jotka on muilla linnuilla sitten heikompia juuri lentokyvyn takia. Ihmettelen vain sitä, että jos kerran evoluutio muokkaa lajia paremmaksi, niin miksi kanalta vietiin lentotaito, jos sillä on sellainen joskus ollut. (Minä oletan, että kanatkin ovat joskus tuhansia vuosia sitten lentäneet muiden lintujen tavoin.)

Ne linnut jotka ei osaa lentää osaa juosta hyvin kovaa ja isot siivet haittaisisivat sitä
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Syys 2008, 15:54

Korvapuikko kirjoitti:Ne linnut jotka ei osaa lentää osaa juosta hyvin kovaa ja isot siivet haittaisisivat sitä

juuri näin.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron