Kumpi oli ensin muna vai kana?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Kumpi oli ensin muna vai kana?

1.Muna
27
47%
2.Kana
30
53%
 
Ääniä yhteensä: 57

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 26 Huhti 2008, 00:17

Eli siis tämä klassikko kysymys piti tännekin laittaa.
Mielellään "perustelutkin"
Viimeksi muokannut Korvapuikko, 13 Syys 2008, 19:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Trauma » 26 Huhti 2008, 01:00

Onkos tässäkään nyt sitten järkeä, ainakaan tällä alueella? :roll:

Jumala loi ensin munan josta tuli myöhemmin kana. Kana pyöräytti uuden munan ja niin edelleen.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 26 Huhti 2008, 04:47

njooh.. mä en taas usko, että jumala on "luonut" ketään.. mitens sen sitten perustelet :D ?
I believe..

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja joni » 26 Huhti 2008, 09:38

No keksi ite paremmin N00B!
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 26 Huhti 2008, 09:57

joni kirjoitti:No keksi ite paremmin N00B!

oliko toi kommentti mulle ?... laadukasta..
I believe..

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Trauma » 26 Huhti 2008, 11:37

Tunhhu kirjoitti:njooh.. mä en taas usko, että jumala on "luonut" ketään.. mitens sen sitten perustelet :D ?

Sillä, että minä uskon Jumalaan. Minulle Jumala on Jumala, en ajattele yhtään millainen se voisi olla. Sinulle se voi olla vaikka "alkuräjähdys" jos sellaista on koskaan tapahtunutkaan.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 26 Huhti 2008, 13:13

Trauma kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:njooh.. mä en taas usko, että jumala on "luonut" ketään.. mitens sen sitten perustelet :D ?

Sillä, että minä uskon Jumalaan. Minulle Jumala on Jumala, en ajattele yhtään millainen se voisi olla. Sinulle se voi olla vaikka "alkuräjähdys" jos sellaista on koskaan tapahtunutkaan.


Se että tiede ei tiedä tarkkaan miten maailma on alkanut ei tarkoita että pitäisi uskoa jumalaan!!!
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 26 Huhti 2008, 13:21

Mä veikkaan että ei kumpikaan :'D että ekaks oli alkueliöitä jotka muni ja kehitty siitä sitten lintu joka muni. Eli vastasin kana.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Trauma » 26 Huhti 2008, 14:23

Korvapuikko kirjoitti:Se että tiede ei tiedä tarkkaan miten maailma on alkanut ei tarkoita että pitäisi uskoa jumalaan!!!

Kommentoin nyt vielä viimeisen kerran, että olet oikeassa. Tiede ei pysty kertomaan miten maailma on syntynyt, mutta en usko Jumalaan sen takia. Omassa vaa'assani Jumala vain painaa tasan yhtä paljon kuin joku muu mahdollinen lähde maailmaan. Ateistinkaan on turha kiistää sitä, että "alkuräjähdys" tai joku muu vastaava olisi ainoa mahdollinen syy sille miksi me täällä olemme. Se on vain maanläheisempää ja sen takia siihen kai aina takerrutaankin...

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Huhti 2008, 15:10

Muna oli tietysti ensin, sillä niitähän oli jo dinosaurusaikana.
Jos taas puhutaan ihan pelkästä kananmunasta ja kanasta, niin sitten homma meneekin hauskemmaksi. Itse veikkaan, että kananmuna oli ensin, josta sitten syntyi se kana. Tätäkin on hauska mitettiä, että mitä sitten, rupesiko se sitten vaan yhtäkkiä munimaan, vai tehtiinkö/kehittyikö samaan aikaan kukko ja kana?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 26 Huhti 2008, 16:49

Trauma kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Se että tiede ei tiedä tarkkaan miten maailma on alkanut ei tarkoita että pitäisi uskoa jumalaan!!!

Kommentoin nyt vielä viimeisen kerran, että olet oikeassa. Tiede ei pysty kertomaan miten maailma on syntynyt, mutta en usko Jumalaan sen takia. Omassa vaa'assani Jumala vain painaa tasan yhtä paljon kuin joku muu mahdollinen lähde maailmaan. Ateistinkaan on turha kiistää sitä, että "alkuräjähdys" tai joku muu vastaava olisi ainoa mahdollinen syy sille miksi me täällä olemme. Se on vain maanläheisempää ja sen takia siihen kai aina takerrutaankin...


minä en edes usko siihen alkuräjähdykseen.. mä luulen että me ollaan täällä jonkun tahdosta, mutta se ei mun uskomuksissa ole se meidän "tunnettu" jumala, joka on korkeampi voima jnejne.. vaan se kyllä on "jumala" mutta vähän erilaisessa muodossa..
I believe..

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Ufomies » 26 Huhti 2008, 18:37

Katsopas sanakirjasta määritelmä sanalle "Jumala"...

:roll:

:roll:
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Werttinen » 27 Huhti 2008, 12:06

Eiköhän se kana ollu mikä kana sitten sillon olikaan ku se munansa muni :D
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 28 Huhti 2008, 15:09

Kana.

Olipa kerran kanan esi-isä ja -äiti, jotka tekivät temput keskenään, ja esiäiti tuli paksuksi ja pyöräytti munan. Muna sinällään ei vielä ollut aito kananmuna, sillä sen tuottaneet elukat eivät olleet "puhdasverisiä" kanoja. Sitten tästä munasta kuoriutui lähempänä nykymuotoa oleva kana. Joka teki temput paikalle sattuneen kukon kanssa ja puhdisti rotuaan edelleen. Ja jossain vaiheessa munasta sitten lopulta kuoriutui se olento, joka voidaan määritellä aidosti rotukanaksi.

:ugeek:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 28 Huhti 2008, 17:01

ridikulous kirjoitti:Kana.

Olipa kerran kanan esi-isä ja -äiti, jotka tekivät temput keskenään, ja esiäiti tuli paksuksi ja pyöräytti munan. Muna sinällään ei vielä ollut aito kananmuna, sillä sen tuottaneet elukat eivät olleet "puhdasverisiä" kanoja. Sitten tästä munasta kuoriutui lähempänä nykymuotoa oleva kana. Joka teki temput paikalle sattuneen kukon kanssa ja puhdisti rotuaan edelleen. Ja jossain vaiheessa munasta sitten lopulta kuoriutui se olento, joka voidaan määritellä aidosti rotukanaksi.

:ugeek:


Minä olin kanssa kirjoittamassa samanlaista kommenttia, ehdit ensin
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Eob » 28 Huhti 2008, 20:28

ridikulous kirjoitti:Kana.

Olipa kerran kanan esi-isä ja -äiti, jotka tekivät temput keskenään, ja esiäiti tuli paksuksi ja pyöräytti munan. Muna sinällään ei vielä ollut aito kananmuna, sillä sen tuottaneet elukat eivät olleet "puhdasverisiä" kanoja. Sitten tästä munasta kuoriutui lähempänä nykymuotoa oleva kana. Joka teki temput paikalle sattuneen kukon kanssa ja puhdisti rotuaan edelleen. Ja jossain vaiheessa munasta sitten lopulta kuoriutui se olento, joka voidaan määritellä aidosti rotukanaksi.

:ugeek:

Olen juuri samaa mieltä.
Eli, kuten terävät jo ehkä päättelivätkin, vastasin kana.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Trauma » 28 Huhti 2008, 20:44

ridikulous kirjoitti:Kana.

Olipa kerran kanan esi-isä ja -äiti, jotka tekivät temput keskenään, ja esiäiti tuli paksuksi ja pyöräytti munan. Muna sinällään ei vielä ollut aito kananmuna, sillä sen tuottaneet elukat eivät olleet "puhdasverisiä" kanoja. Sitten tästä munasta kuoriutui lähempänä nykymuotoa oleva kana. Joka teki temput paikalle sattuneen kukon kanssa ja puhdisti rotuaan edelleen. Ja jossain vaiheessa munasta sitten lopulta kuoriutui se olento, joka voidaan määritellä aidosti rotukanaksi.

Sinänsä ihan järkevää jos oletetaan, että kana on alkunut munia jostain toisesta syystä? En tiedä elikoista paljoakaan mutta luulisin, että sellainen laji joka munii jälkikasvunsa on tehnyt niin aina, ammoisista ajoista lähtien...

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tiia » 29 Huhti 2008, 14:59

Kananmuna oli ensin :D

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja j0int » 30 Huhti 2008, 09:49

Sillä, että minä uskon Jumalaan. Minulle Jumala on Jumala, en ajattele yhtään millainen se voisi olla. Sinulle se voi olla vaikka "alkuräjähdys" jos sellaista on koskaan tapahtunutkaan.[/quote]

asiallist puhetta (y)

ite oon kanan kannalla kun munasta tuskin tulis mid ilman hautumalla

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Kumpi oli ensin muna vai kana?

ViestiKirjoittaja Tiia » 30 Huhti 2008, 13:03

j0int kirjoitti:Sillä, että minä uskon Jumalaan. Minulle Jumala on Jumala, en ajattele yhtään millainen se voisi olla. Sinulle se voi olla vaikka "alkuräjähdys" jos sellaista on koskaan tapahtunutkaan.


asiallist puhetta (y)

ite oon kanan kannalla kun munasta tuskin tulis mid ilman hautumalla[/quote]

Niin määkin uskon Jumalaan just tolla tavalla


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron