Itsepuolustuslajit

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 28 Touko 2008, 22:54

Olen harrastanut Wado-ryu-karatea nelisen vuotta ja kokeillut todella vähän aikaa Wing chun-kung fua. Haluaisin harrastaa Aikidoa sen filosofian takia ja koska siinä harjoitetaan ki-energiaa, kuten tosin muissakin lajeissa mutta ei niin painotetusti kuin Aikidossa. Ei tosin länsimaissa taideta ki-energiaa paljon harjoitella, hehe. Oletteko perehtyneet lajienne filosofiaan vai harrastatteko esim vain liikuntamielessä sitä?
Viimeksi muokannut Aarnikotka, 28 Touko 2008, 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 28 Touko 2008, 23:00

Aarnikotka kirjoitti:Olen harrastanut Wado-ryu-karatea nelisen vuotta ja kokeillut todella vähän aikaa Wing chun-kung fua. Haluaisin harrataa Aikidoa sen filosofian takia ja koska siinä harjoitetaan ki-energiaa, kuten tosin muissakin lajeissa mutta ei niin painotetusti kuin Aikidossa. Ei tosin länsimaissa taideta ki-energiaa paljon harjoitella, hehe. Oletteko perehtyneet lajienne filosofiaan vai harrastatteko esim vain liikuntamielessä sitä?

Sekä että. Sin Moo Hakidon filosofiasta olen kyllä ollut kiinnostunut ihan yhtä kauan kuin koko lajista kamppailumielessä. Sen mukaan siis Sin Moo Hapkido alkaa Hapkidolla, joka huipentuu myöhemmin Sin Moohon ja unohtaa ruumiin rajoitukset.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Kesä 2008, 14:28

Missäs harrastat Sin Moo Hapkidoa? Et taida harjoitella samassa paikassa missä minä, mutta mitäpä tuosta.

Itseäni harmittaa kun yhäkään en ole kunnolla päässyt treeneihin, mutta nyt kesäloman aikana aijon järjestää senvertaa aikaa, että pystyn käymään harjoittelemassa.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 01 Kesä 2008, 14:33

Regendos kirjoitti:Missäs harrastat Sin Moo Hapkidoa? Et taida harjoitella samassa paikassa missä minä, mutta mitäpä tuosta.

Itseäni harmittaa kun yhäkään en ole kunnolla päässyt treeneihin, mutta nyt kesäloman aikana aijon järjestää senvertaa aikaa, että pystyn käymään harjoittelemassa.

Parkanossahan minä. Laji on aika korkeassa asemassa täällä. Käynnit jää varmaan minullakin vähiinn kesälomalla, kun on rippikoulu, työt, ja kaikki.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Kesä 2008, 02:49

No etpä harrasta samalla paikkakunnalla. Milläs vyöasteella olet? itse juuri kaksi kuukautta sitten sain 8.GUP asteen.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 02 Kesä 2008, 11:31

Regendos kirjoitti:No etpä harrasta samalla paikkakunnalla. Milläs vyöasteella olet? itse juuri kaksi kuukautta sitten sain 8.GUP asteen.

Taidamme puhua eri kieltä? Täälläpäin vyöarvot menevät valkoinen, keltainen, vihreä, ylempi vihreä jne.. Itse olen sinisen vyön kokelas eli ylemmällä vihreällä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Kesä 2008, 11:50

Siis 8.GUP on keltainen vyöaste. Nuo pitäisi löytyä hapkidopassista.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 02 Kesä 2008, 11:55

Regendos kirjoitti:Siis 8.GUP on keltainen vyöaste. Nuo pitäisi löytyä hapkidopassista.

Tjaah, siitä on vähän aikaa kun on viimeksi passia tarvinnut eikä ole tullut koskettua siihen sitten viime Joulun. :roll: No, pitänee tsekkailla.

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Dezil » 09 Heinä 2008, 17:52

Han Moo Do On ''MUST'' laji se o niin monipuolinen ja aika tuorekki...
Harrastanu nyt jtn 1v. VASTA...
Tietoa niille jotka ei tiedä kyseisestä lajista : http://www.HanMooDo.fi

Avatar
-Lucifer-
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 13:04

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja -Lucifer- » 16 Heinä 2008, 15:10

en tällä hetkellä harrasta mitään mutta tuo vapaaottelu pitäis jaksaa alottaa.

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 16 Heinä 2008, 22:51

Tahtoisin kokeilla jtn tommosta, mutta pieni paikkakunta nii ei ole mahollisuutta. :(
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 27 Elo 2008, 16:20

jos amerikkalainen vapaapaini lasketaan mukaan niin ehkä sitten...
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 15 Syys 2008, 16:52

No itse harrastan tällä hetkellä karatea ja olen nyt menemässä tässä lajissa apulais valmetajaks junnuille ja junioreille :D
Judoa taas harrastin vihreälle vyölle, mutta sitten tuli niin saamarin tylsää että ei vain voinut jatkaa!
Haluaisin ottaa itsekkin tähän mukaan jotain kung futa tai ninjutsua, mutta täällä lähi seudulla ei ole mitään paikkaa näiden harjoittelemiseen >.<
Taekwondokin kiinnostaisi.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Ali G- » 19 Syys 2008, 21:34

Olen ajatellut aloittaa Taekwondoa tai judoa, nyt kysynkin teiltä että kumpi olisi parempi??
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 20 Syys 2008, 00:12

Riippuu ihan itsestäsi... Itse suosittelisin taekwondoa mikäli tahdot että siitä on yhtään hyötyä tositilanteessa, itse olen judoa harrastanut ja empä usko että se auttaisi paskan vertaakaan tositilanteessa.
I'd rather regret doing something than not doing something.

J. Doe
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2008, 03:01

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja J. Doe » 20 Syys 2008, 07:47

On tullu joskus harrastettua taekwondoa, on peräti keltainen vyö :lol:
Mieleen on jäänyt että se olisi noin 80% potkuja, ei kyllä välttämättä pidä pakkansa.
Harrastus muinoin jäi kun muut treenaajat oli jo paljon pidemmällä siinä lajissa, eikä musta ollu
oikeen vastusta, oli parempi treenata sellaisen kans joko olisi ees vaikka tason ylempänä, tosin kyllä treeni ajatkin muuttui niin etten päässyt kulkemaan.

Sitten sellainen pointti että, mitään itsepuolustuslajia ei pitäisi harrastaa sillä periaatteella et mennään kadulla vetään jotain lättyyn!!!! :demoni:
Täällä päin on sellainen tapa et ei ees hyväksytä vapaaottelu kurssille sellaisia jotka harrastaisi sitä sen takia että voisi tapella kadulla tai baareissa ym. (yks kouluttaja on ystäväni)
:ghost2:

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 20 Syys 2008, 12:13

En nyt aivan sitä tarkoittanutkaan... Mutta jotenkin vain esim judosta tulee sellainen fiilis että "mitäs hyötyä tästä nyt on...?" Itse olen kiinnostunut Defendosta ja Krav Magasta mutta niiden aloittamiseen täytyy olla täysi ikäinen :(
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Hartsa » 20 Syys 2008, 23:34

Nonniih, tulipas taas monen vuoden jälkeen mentyä takaisin Taekwondoon. Ihan peruskurssille vaikka vihiriä vyö natsukoitten kanssa ois kaapissakin, mutta on tuo kunto pudonnut sen verran huonolle tasolle että eihän siellä korkeampien värivöiden seassa säily enää hengissäkään. Katselee sitten josko sitä yrittäisi jatkaa omalta vyöltä taas kun pikkuhiljaa kunto paranee.. mutta eipä tuolla niin väliä ole toisaalta. Kuntoharrastus pääasiallisesti minulle.

Joku kysyi että judo vai taekwondo.. kumpaakin olen harrastanut (tosin judoa melko snadina), mutta taekwondoa suosittelisin minäkin. Todella hyvää kuntotreeniä. Mutta ehkä jotain muuta suosittelisin jos haluat ihan saada oikeaa itsepuolustushyötyäkin. Ninjutsu on esim hyvin tehokasta ja toimivaa. Ja toki nämä perusnyrkkeilytkin sun muut, mutta itse suosittelisin jotain sellaista missä ei tarvitse murtaa kalloa että saa kaverilta hyökkäysinnot pois. Ninjutsussa on vaan semmoinen sekä hyvä että huono homma, että siellä ei mitään kuntotreeniä ole. Eli päästään keskittymään tekniikkaan siitäkin edestä, mutta jos haluaa myös samaista harrastusta käyttää kuntotreeninäkin, niin silloin ei liene paras vaihtoehto.

Toki taekwondossakin on näitä hallintatehojuttuja että saadaan pistettyä kaveri matalaksi ja maahan jos tulee päälle, ilman että tarvitsee murtaa luita yms. Mutta tekniikat on yleensä aika kankeita/tökeröitä ja tehottomia esimerkiksi tähän ninjutsuun verrattuna. Siltikin, tykkään kyllä taekwondosta, koska näyttävä potkiminen on sitä mukavinta touhua. Siis ihan mittseihin ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
hinkitys
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Elo 2008, 15:49
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja hinkitys » 01 Loka 2008, 18:02

ite olen harrastanut tätä Taekwondoa tuossa 5 vuotta. olen punaisella vyöllä , jossa musta natsa , elikkäs kohta mustalle vyölle pääsisin yrittämään , jos innostuisin näin kesän jälkeen siellä taas käymään. osasyynä ehkäpä on myös se , että kokeita on koulussa nyt tullut sen verran , ettei ole oikein kerinnyt käydä.. :D
Hit me 'cause I'm strange.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Loka 2008, 18:53

Sin Moo Hapkidon olen jättänyt väliin. SInällään harmittaa, mutta ei aika jaksa riittää moiseen harrastukseen. Haluaisin silti jossain vaiheessa aloittaa uuden itsepuollustuslajin, mutten oikein tiedä minkä.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa