Itsepuolustuslajit

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Fenu
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Maalis 2008, 23:42
Paikkakunta: Raisio

Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Fenu » 03 Touko 2008, 19:30

Moniko täällä harrastaa itsepuolustus lajia? tai on harrastanut?

Itsellä taustalla on Judo, Karate ja Kung Fu ja Kung Fu oli niistä mielenkiintoisin laji jossa olen koskaan ollut. 8-)

Mutta muilta kommenttia tänne vain rohkeasti.

Otsikon kieliopillinen virhe korjattu.
-Regendos

Obake
Kummitus
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:20
Viesti:

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Obake » 03 Touko 2008, 20:03

Itse en ole harrastanut mitään itsepuolustus lajia vaikka intoa riittäisi. Tarmoa, muttei lahjoja.
Eniten minua kiinnostaisi karate. Seuraavana olisi ehkäpä kung fu.
Millaista se kung fu on? Käytetäänkö siinä apuvälineitä vai ihan vain paljain käsin koko homma?

Niin joo, ninjutsua ei vissiin voi harrastaa Suomessa..? :?

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 03 Touko 2008, 20:25

Harrastin taekwon-do:ta puol vuotta. Ei siellä jaksanu käyä ku ärsyttävä mun luokkalaine kävi samalla kurssilla -.-
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 03 Touko 2008, 21:15

Hapkidoa olen harrastanut "jo" puolitoista vuotta, ja se on todella mielenkiintoista. Korvessa ei voi harrastaa muita kamppailulajeja mutta joskus kun muutan takaisin Espooseen niin alan tod. näk. harrastamaan Tae-Kwon-Do:a. Se ei ole Hapkidon sukulaislajeja, mutta siksi olisikin mielenkiintoista nähdä miten se eroaa siitä. Jos nyt enää kehityn mihinkään suuntaan niin haluaisin harrastaa kamppailulajeja niin kauan kuin vain kestän.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 04 Touko 2008, 11:04

Choy Lee Fut Kung Fu;ta ja Judoa on tullut harrastettua useampia vuosia. Nyt ei ole viimeiseen suunnilleen vuoteen ole ollut vain aikaa, jonka takia kummatkin on jääneet pois.
Kesän jälkeen olisi tarkoituksena aloittaa Krav Maga tai Muay Thai.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 05 Touko 2008, 10:35

Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella :D ...
I believe..

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 05 Touko 2008, 14:42

Itse asiassa jos tahtoo jotain kunnolla pistää pannuun niin krav maga on laji siihen.... Vähän tuon defendon kaltainen että harjoitellaan tosielämän tilanteita paitsi kun krav magassa oikeastaan kaikki iskut ovat suunniteltu joko tappamaan tai haavoittamaan vihollista. Jos sitä tahtoo alkaa harrastamaan pitää olla 18v ja ei rikosrekisteriä.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 05 Touko 2008, 19:17

Gitarre kirjoitti:Itse asiassa jos tahtoo jotain kunnolla pistää pannuun niin krav maga on laji siihen.... Vähän tuon defendon kaltainen että harjoitellaan tosielämän tilanteita paitsi kun krav magassa oikeastaan kaikki iskut ovat suunniteltu joko tappamaan tai haavoittamaan vihollista. Jos sitä tahtoo alkaa harrastamaan pitää olla 18v ja ei rikosrekisteriä.



juu tuo grav maga on samantapanen, mutta defendo on suunniteltu perusjunteille ja ainut meininki siinäkin on se, että sä tyrmäät vastustajan "luonnollisilla" liikkeillä jne. kun taas grav maga keskittyy enemmän niihin "opeteltuihin" liikkeisiin ja se on muutenkin suunniteltu enempi "asevoimille ja poliiseille".. :D ...mutta hyvin samankaltasia on molemmat, se defendo vaan simppelimpi omassa kategoriassaan ;)
I believe..

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 05 Touko 2008, 20:28

Tuota krav magaa sekä Defendoa olen itse jopa vakavasti harkinnut mutta kun on se 18v ikäraja :(
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Trauma » 05 Touko 2008, 21:46

Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella :D ...

Tuo ei ole totta alkuunkaan. ; ) Ja minusta tuntuu siltä, että useimmissa kamppailulajeissa (kuten Hapkidossa) potkitaan ainoastaan "patjoihin" ja mitseihin.

Kun on kokenut kovakouraisten Hapkidoijien taidot, niin ei sellaisille oikeasti uskaltaisi lähteä kettuilemaan. Lisäksi Hapkido on hyvin tekniikkapohjaista, ja siinä opitaan kamppailemaan jokaisesta asennosta, joten ei paljoa hetkauta vaikka iso mies vyöryisikin päälle.

Damn, olenkin huono selittämään.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 06 Touko 2008, 05:56

Trauma kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella :D ...

Tuo ei ole totta alkuunkaan. ; ) Ja minusta tuntuu siltä, että useimmissa kamppailulajeissa (kuten Hapkidossa) potkitaan ainoastaan "patjoihin" ja mitseihin.

Kun on kokenut kovakouraisten Hapkidoijien taidot, niin ei sellaisille oikeasti uskaltaisi lähteä kettuilemaan. Lisäksi Hapkido on hyvin tekniikkapohjaista, ja siinä opitaan kamppailemaan jokaisesta asennosta, joten ei paljoa hetkauta vaikka iso mies vyöryisikin päälle.

Damn, olenkin huono selittämään.



juu, en minä lähe mitään itsepuolustuslajia kumoamaan, mutta kävin defendokurssilla jonkun aikaa (kunnes jouduin lopettamaan ajanpuutteen vuoksi), mutta huomasin, että siellä opitut asiat oli hyvin pitkälle sellaisia joita on tullut jo monessa tilanteessa käytettyä ihan itseoppineena katutaistelijana ;) ...en siis ole mikään tavallinen rähisijä, mutta kotka tuppaa olemaan sellainen paikka että täällä joutuu teini-ikäisenä vähintäänkin pakosta muutamiin matseihin kaupungilla... valitettavasti...
I believe..

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja aavenainen » 06 Touko 2008, 19:37

potkunyrkkeilyä yli vuoden ja graw magaa sen jälkeen valitettavasti tuli harrastettua "mamma makaa" kun virka vaihtui äidiksi :lol: mutta tarkoitus olisi tuo graw maga alottaa uusiksi.. :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Fenu
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Maalis 2008, 23:42
Paikkakunta: Raisio

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Fenu » 11 Touko 2008, 12:18

Obake kirjoitti:Itse en ole harrastanut mitään itsepuolustus lajia vaikka intoa riittäisi. Tarmoa, muttei lahjoja.
Eniten minua kiinnostaisi karate. Seuraavana olisi ehkäpä kung fu.
Millaista se kung fu on? Käytetäänkö siinä apuvälineitä vai ihan vain paljain käsin koko homma?

Niin joo, ninjutsua ei vissiin voi harrastaa Suomessa..? :?


No tossa Choy Lee Fut Kung Fu:ssa olisi ollut muutamiakin aseita. Keppi, keihäs, sapelli, koukku miekka, penkki/jakkara yms. Mutta aika paljon keholla ja käsillä asiat hoidettiin.

Ninjutsua voi harrastaa ainakin turussa mutta se on sisäpiirillinen porukka että siihen ei pääse kuin jonkun jo harrastajan suosituksella yms.

Fenu
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Maalis 2008, 23:42
Paikkakunta: Raisio

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Fenu » 11 Touko 2008, 12:20

Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella :D ...


Milalinen laji toi on? En ole koskaan kuullut vaikka paljon eri lajeja tunnen.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Burn » 11 Touko 2008, 12:20

Aikidoa olen harrastanut vuoden ja syksyllä taidan aloittaa Brasilialaisen Ju Jutsun :lol:
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 13 Touko 2008, 08:20

Fenu kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella :D ...


Milalinen laji toi on? En ole koskaan kuullut vaikka paljon eri lajeja tunnen.



Se on kehitetty alunperin Brittien armeijalle toisen maailman sodan Vietnamiin.. britit kun tuppasvat saada pahasti turpaan juoksuhaudoissa niin tämmönen kehitettiin jotta pärjäisvät.. :D .. eli perusidea on selviytyminen..raaka mutta simppeli itsepuolustusmuoto, suosittelen
I believe..

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Touko 2008, 22:20

aavenainen kirjoitti:potkunyrkkeilyä yli vuoden ja graw magaa sen jälkeen valitettavasti tuli harrastettua "mamma makaa" kun virka vaihtui äidiksi :lol: mutta tarkoitus olisi tuo graw maga alottaa uusiksi.. :D


Sinällään harvinaisen huvittavaa, että et osaa kirjoittaa harrastamasi lajin nimeä oikein. Se kirjoitataan K:lla, eli Krav Maga. Israelilainen laji, joka on mukavan toiminnantäyteinen. Tosin, en pidä sitä kovinkaan hyödyllisenä ellet toimi hengenvaarallisessa työssä, kuten henkivartijana. Krav Maga painottuu pitkälti kohteen eliminoimiseen - kokonaan.

Itse harrastan Sin Moo Hapkidoa sekä Kombatan Escrimaa. Valitettavasti, harjoittelut ovat jääneet todella vähälle, varsinkin Kombatanissa. Koulu puskee ja puskee päälle kaikenmoisilla kokeilla sun muilla. Lomalla pyrin keskittymään lajeihin kunnolla.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Itsepuolustus lajit

ViestiKirjoittaja aavenainen » 16 Touko 2008, 13:26

Regendos kirjoitti:
aavenainen kirjoitti:potkunyrkkeilyä yli vuoden ja graw magaa sen jälkeen valitettavasti tuli harrastettua "mamma makaa" kun virka vaihtui äidiksi :lol: mutta tarkoitus olisi tuo graw maga alottaa uusiksi.. :D


Sinällään harvinaisen huvittavaa, että et osaa kirjoittaa harrastamasi lajin nimeä oikein. Se kirjoitataan K:lla, eli Krav Maga. Israelilainen laji, joka on mukavan toiminnantäyteinen. Tosin, en pidä sitä kovinkaan hyödyllisenä ellet toimi hengenvaarallisessa työssä, kuten henkivartijana. Krav Maga painottuu pitkälti kohteen eliminoimiseen - kokonaan.

Itse harrastan Sin Moo Hapkidoa sekä Kombatan Escrimaa. Valitettavasti, harjoittelut ovat jääneet todella vähälle, varsinkin Kombatanissa. Koulu puskee ja puskee päälle kaikenmoisilla kokeilla sun muilla. Lomalla pyrin keskittymään lajeihin kunnolla.


no se nyt johtuu siitä että jotkut kirjottaa graw ja toiset kraw/maga enkä itsekkään siis ihan niin tietoinen että kummin se kirjoitetaan :D ja kuten jo mainitsinkin tuossa aijemmin yhteen kirjoitukseen että joillain on luki ja kirjoitushäiriö kun täälläkin meinattiin pilkkua käydä piipertämään kirjoittamisenkin suhteen... että voi kyllä muitakin virheitä kirjoituksestani löytyä kun se on valitettavasti vaiva josta ei "kirveelläkään eroon pääse" :lol:

ja mitä tuohon tuloo tuohon kommenntiin että jos ei jossain hengenvaarallisessa ammatissa ole niin kyllä se ryöstäjiä muita päällekarkaajiakin kohtaan tehoaa jos tiukka paikka tulee.. ja muutoinkin kyllä minulla on valmiudet myöskin vartian hommiin mutta en sattuneesta syystä ko ammattia voinut harjoittaa sen kummemmin :P
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja ninjani » 17 Touko 2008, 00:11

Enpä ole erityisemmin... Mitä nyt joskus kavereitten kanssa on jotain innostuksia millon mistäkin, nii niitten yhteydessä jotain pientä potkimista ja kikkailua.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Itsepuolustuslajit

ViestiKirjoittaja Ufomies » 17 Touko 2008, 01:40

Joudou kuuluu vielä tälläkin hetkellä "lukujärjestykseen". (Siis ihan täysin eri asia kuin juudou! Huom!)

Vastustan kaikkia yliopistoliikunnan vastustajia!
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa