Mitä harrastat?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Die
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:07
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Die » 11 Heinä 2009, 10:42

Juuri niinkuin WM_ sanoi :)

Oon vähä lueskellu näitä viestiketjuja ja huomannut että kovinkaan moni ei tuosta uskon tuputtamisesta tykkää ja itse tuputtajallekkin on tästä sanottu 8] Itse en usko jumalaan enkä helvettiin tai taivaaseen, mutta uskon että on olemassa eräänlainen henkimaailma jonne sielu vaeltaa kuoleman jälkeen :) Meni vähän offiksi tämä, sori 8D
Viimeksi muokannut Die, 11 Heinä 2009, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuka täällä komentaa?
ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa,
ahneutta ja rahaa.
Joiden temppeleinä toimivat pörssit ja ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot.

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Heinä 2009, 10:58

no tää on nyt menny oftopiciksi,joten en ala täällä enenmpää uskonasioista keskustelemaan

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Heinä 2009, 12:26

HALLELUJAH !!!!

:P Mutta Rabi voisi siirtää tuon Evankeliointinsa vaikka ulkoilmaan.
ettei sitä täällä foorumilla tarvisi kärvistellä.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Heinä 2009, 13:00

Jaa sääkö olet tämän foorumin ylläpitäjä ja puhut kaikkien puolesta täällä,sulla on jokin henkilökohtainen kipu tämän asian suhteen ja se sinun pitää Zrud selvittää jumalan edessä eikä ihmisten edessä,jos minun evankeliointina on kamalaa kärvistelyä sinulle,että sinun tarvitsee joka ainoaan topicciin tulla kommentoimaan,niin se vaan kertoo sinun sisäisestä kipupisteestäsi tämän asian suhteen,selvitä se Jumalan edessä..

Jumala rakastaa sinua Zrud..minä rakastan sinua koko sydämestäni,ja mielestäni olet ainutlaatuinen persoona.

Sinä kun sanoit Hallelujah niin tietämättäsi ylistit jumalaa sillä Jumalan nimi on:Yahweh/Jahweh ja halleluJAH/halleluYAH
tarkoittaa ylistys Jumalalle..

Heh.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:02

Hallelujah ei tarkoita välttämättä jumalan ylistystä, sitä voidaan käyttää yleisesti huudahduksena. : )
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Heinä 2009, 13:06

Believe it or not, HalleluYAH is a word taken straight out of the Hebrew language which is the original language of the Old Testament. HalleluYAH is recorded quite a number of times in the book of Psalms. The English version of the Companion Bible reads thusly; "Praise ye THE LORD." (Psa. 111:1), but the original Hebrew is HalleluYAH."

Now do you begin to get an inkling as to what the word means? When one says "HalleluYAH" he is actually praising the Creator Whose name is "YAH." Look at Psa. 68:4, "Sing unto Elohim, sing praises to His name: Extol Him That rideth upon the heavens by His name JAH (should be; YAH), and rejoice before Him." This Psalm is actually saying that we should PRAISE YAH (Hebrew = Hallelu YAH). Psa. 68:4 reveals that Hallelu YAH is a word of rejoicing. That is why people make the exclamation "Hallelu YAH" when they are overjoyed!

Hallelu YAH can be broken down thusly; Hallel = praise, u = ye, YAH = the name of the Creator.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:08

-.- No se on sinun mielipiteesi ja ettei ihan offiksi mene niin harrastan laskettelua :--)
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Heinä 2009, 13:11

Tämä vielä,ettei Hallelujah kohta soi kaikkien huulilla..

Se että hallelujaa käytetään väärässä merkityksessä on vain ymmärtämättömyyttä..kyllähän vittuakin käytetään voimasanana vaikka se tarkoittaa sukupuolielimiä samoin perkelettä vaikka se tarkoittaa paholaista,samalla tavoin ihminen voi huutaa tyhjänä sanan hallelujah ilmoille vaikka: se tarkoittaa ylistäkää Jumalaa



Mutta astialle..että laskettelua,itse en tiiä sitä mitään en ole koskaan lasketellut,mutta mahtaa olla mukavaa,siunausta sinulle rakas ystävä harrastuksen parissa ja toivottasti koet mukavia hetkiä ja elämän iloa sen parissa.
Viimeksi muokannut Rabiljus, 11 Heinä 2009, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:14

No niin sinä sen sanoit! eli sitä voidaan käyttää huudahduksena -.- Ja sitten vielä miten tämä keskustelu kääntyi tuonne uskontoon ? :o :? :?: :|
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Heinä 2009, 13:37

Sori. muta Jumalan kanssa en voi olla tekemisissä kun sellaista hinaria ei edeso le olemassa.
Ja jos jonkun kanssa haluaisin tekemisiin. olisi se itse herra s*atana.
Jumala o vaa sadistinen paskiainen joka luulee olevansa hyvä.

Ja Hallelujaa käytetään myös juhlistamisen yhteydessä. ellet sattunut tietämään.
Ja Sitähän se Jeesuskin huuteli Halle nimiselle aasilleen että pääsisi lujempaa.

Ja Yhä edelleenkin.
Jumala ei rakasta minua. koska minä en rakasta sitä.
Jumala ei usko minuun. Koska minä en usko häneen.
Fiktiivisiin olentoihin ei voi uskoa koska ne ei ole faktaa.

Ja Evangeliointi on täysin puhtaasti rinnastettavissa uskontuputukseen ja väkisin käänyttämiseen.
Jota harrastettiin jo keskiajalla.
Säälittävää touhua... Löytäisipä' nämä Kristin-uskon ihmisetkin sen oikean totuuden ja autuuden.
Feel the LOVE

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:43

kuten Zrud mainitsi, ei jumalaa ole olemassa :---) Se on vaan teidän mielikuvitus herra/kuningas/pelastaja .
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Heinä 2009, 13:47

Ja se unohtui mainita... että Rabi. sinunkin elämä olisi helpompaa jos ottaisit raamatun lait ns vain tien viittana elämälle.
Ei sitä sanatarkasti pidä ottaa kun ei siellä kuoleman jälkeen ole sitä paratiisia uskoi siihen kuinka kovasti sitten tai ei.
Feel the LOVE

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:50

Zrud kirjoitti:Ja se unohtui mainita... että Rabi. sinunkin elämä olisi helpompaa jos ottaisit raamatun lait ns vain tien viittana elämälle.
Ei sitä sanatarkasti pidä ottaa kun ei siellä kuoleman jälkeen ole sitä paratiisia uskoi siihen kuinka kovasti sitten tai ei.


Veit sanat suustani :------)
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Heinä 2009, 13:51

Voi rakas Sanni..kyllä Jumala on olemassa,Jumala rakastaa sinua äärettömän paljon,minä en tiedä mitkä sinun elämäsi kipupisteet ovat mutta kristus on myös parantaja.

Rukoile.rukoile ja rukoile jos todella haluat tutustua Jumalaan,mutta käykö,että tämä keskustelu jatkuu hengellisessä topicissa sillä tämän topicin aihe on harrastukset,mutta Jumala rakastaa sinua Sanni,ole rohkea ja lähesty kristusta.

Ja varsinkin Zrudille paljon valoa ja rakkautta,olet sydämelläni.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:54

Oonhan minä useastikkin pienenpänä rukoillut mutta ei kuule auttanut kuulin vaan että ääni pääni ssisässä sanoi : '' ei helkutti ei tästä mitää apua ole lopeta jo hyvän sään aikana '' .
NOTHING LASTS FOREVER

WM_

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Heinä 2009, 20:19

Sanniwiuh kirjoitti:Oonhan minä useastikkin pienenpänä rukoillut mutta ei kuule auttanut kuulin vaan että ääni pääni ssisässä sanoi : '' ei helkutti ei tästä mitää apua ole lopeta jo hyvän sään aikana '' .


Plus että miksi rukoilla kun jos meitä kuunnellaan niin kuunnellaanhan rukouksen ulkopuolellakin. Miksi tehdä jokin "yhteys" erikseen?
Oikeastaan alkaa ärsyttämään kun itsekin toistan kokoajan itseäni.
Ja toistan jatkossakin "AJATELKAA ITSE, älkääkä tyrmätkö toisen mielipidettä. Jos olet ateisti, ajattele uudelleen, jos olet uskovainen, ajattele uudelleen, jos olet hihhuli, ajattele uudestaan!"
Koska olet sinä, ajattele hitto vie uudestaan äläkä ajaudu mököttömään samoihin uriin, ellei se todella tee elämästäsi taivasta itsellesi! Harvalle tekee kun valitetaan kokoajan jostain.

Sori off! :O

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Heinä 2009, 20:50

Eli suosittelet minua ajattelemaan ja pohtimaan vaihtoehtoa että suuri tuntematton olento loi tämän tyhjän kaikesta.
ja nainen on tehty miehen kylkiluusta? Ja ihmiskunta on saanut alkunsa sukurutsauksella ???

Joo ehkä vaan tyydyn kieltämään koko fiktio seiben...
Olen Ateisti. Tai en tiedä olenko edes ateisti.
En usko mihinkään enkä kiellä suurempaa tahoa.
Kristinuskon kiellän kokonaan.

Tykkäsit sinä siitä WM_ tai et.
Feel the LOVE

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Calemran » 16 Heinä 2009, 06:44

Kaikkea tietotekniikkaan liittyvää minä vain harrastan. Satunnaisesti myös käyn lenkillä :|
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Heinä 2009, 16:48

Kun näitä randomeita ketjuja lukee tulee välttämättä tällainen "deja vu"- fiilinki.

>>Jahas, Rabiljus avaa suunsa<<
>>Ohups, Zrud näköjään hyppää mukaan<<
>>Noniin ja nyt täällä on sitten kolme sivullista evankelioimistekstiä eikä loppua näy vaikka monet ovat jo kuuluttaneet offtopicin...<<

IHAN KUIN OLISIN NÄHNYT SAMAN JOSKUS ENNENKIN ?

Mutta joo.
Skeptismi ja ajattelu päävaltaisena harrastuksena :q
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Heinä 2009, 17:00

:P Siis... eikö kukaan tunne samanlaista nautintoa yrittäessä hakata himo uskovaisten kuplaa timantti poralla ja hakulla..
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa