Mitä harrastat?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 03 Huhti 2009, 14:23

Korjaus! DefendossaKIN pitää olla täysiikäinen, eikäs saa olla merkintöjä rikosrekisterissä.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 03 Huhti 2009, 14:46

Regendos kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Muutenkin jos armeijaa varten haluaa kunnostautua, on yleiskunto ja kestävyys paljon tärkeämpää kuin hetkellinen räjähtävä voima. Eilen tuli sellainen mestariajatus, että jos kohottaisin yleiskuntoani vuoden, jonka jälkeen ilmoittautuisin Krav Magan alkeiskurssille. Sitä sitten vuosi, armeijaan ja armeijan jälkeen katsotaan, että haluanko ruveta käymään salilla vai jatkanko Krav Magaa.


Suosittelen myös Defendoa.. eli kraw magan "yksinkertaistettu" versio.. tämä on todella pätevä laji, eikä todellakaan ole mikään kilpailulaji vaan täysin 100% itsepuolustus. Minä olin armeijassa just tätä hetkellistä räjähtävää voimaa oleva tyyppi, ja täytyy sanoa et kyllä siinäkin puolensa oli.. harmi vaan että mä olin aina sitten se joka vei kaikki raskaat kalustot nopeasti paikasta a paikkaan b :D

Defendo ei houkuta yhtään, ehkäpä juuri siksi, koska sillä ei ole niin vahvoja historiallisia juuria. Kunnon vaha israelilainen itsepuolustuslaji houkuttaa enemmän kuin jenkkikopio. Sitäpaitsi, defendoa pääsee harrastamaan milloin tahansa, kun taas Krav Magaa vasta 18 -vuotiaana.

Kestävyydestä on PALJON enemmän hyötyä kuin räjähtävästä voimasta armeijassa. Henkilö joka omaa räjähtävää voimaa pystyy kantamaan hetkellisesti raskasta kalustoa, mutta siitä ei ole hyötyä pitkillä marsseilla tai vastaavilla. Esimerkiksi juoksijoille ei ole niin paljoa hyötyä räjähtävästä voimasta kuin kestävyydestä.

Eläkä sinäkään sorru tuplapostaileen. ;)


no mä olin Meritiedustelukomppaniassa ja meidän marssit oli semmosia 20-75 km :D .. eikä ikinä mitään ongelmia muutaku rakkulat jaloissa :D ja sori tuplapostaus, kun en oikein hokan miten saan kahen eri henkilön quotettuu samaa kommenttii ;)
I believe..

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Regendos » 03 Huhti 2009, 16:34

Gitarre kirjoitti:Korjaus! DefendossaKIN pitää olla täysiikäinen, eikäs saa olla merkintöjä rikosrekisterissä.

Alaikäinen tuttavani harrastaa defendoa. Myös tuttavani joka ohjaa defendoa on aikoinaan suositellut sitä minulle. Voisin sanoa 99% varmasti, ettei defendossa tarvitse olla täysi-ikäinen, olet sekoittanut sen Krav Magaan. Rikosrekisteristä en tiedä, mutta tuskin siitä ollaan defendossa yhtä tarkkoja kuin Krav Magassa.

Tunhhu kirjoitti:
Regendos kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Muutenkin jos armeijaa varten haluaa kunnostautua, on yleiskunto ja kestävyys paljon tärkeämpää kuin hetkellinen räjähtävä voima. Eilen tuli sellainen mestariajatus, että jos kohottaisin yleiskuntoani vuoden, jonka jälkeen ilmoittautuisin Krav Magan alkeiskurssille. Sitä sitten vuosi, armeijaan ja armeijan jälkeen katsotaan, että haluanko ruveta käymään salilla vai jatkanko Krav Magaa.


Suosittelen myös Defendoa.. eli kraw magan "yksinkertaistettu" versio.. tämä on todella pätevä laji, eikä todellakaan ole mikään kilpailulaji vaan täysin 100% itsepuolustus. Minä olin armeijassa just tätä hetkellistä räjähtävää voimaa oleva tyyppi, ja täytyy sanoa et kyllä siinäkin puolensa oli.. harmi vaan että mä olin aina sitten se joka vei kaikki raskaat kalustot nopeasti paikasta a paikkaan b :D

Defendo ei houkuta yhtään, ehkäpä juuri siksi, koska sillä ei ole niin vahvoja historiallisia juuria. Kunnon vaha israelilainen itsepuolustuslaji houkuttaa enemmän kuin jenkkikopio. Sitäpaitsi, defendoa pääsee harrastamaan milloin tahansa, kun taas Krav Magaa vasta 18 -vuotiaana.

Kestävyydestä on PALJON enemmän hyötyä kuin räjähtävästä voimasta armeijassa. Henkilö joka omaa räjähtävää voimaa pystyy kantamaan hetkellisesti raskasta kalustoa, mutta siitä ei ole hyötyä pitkillä marsseilla tai vastaavilla. Esimerkiksi juoksijoille ei ole niin paljoa hyötyä räjähtävästä voimasta kuin kestävyydestä.

Eläkä sinäkään sorru tuplapostaileen. ;)


no mä olin Meritiedustelukomppaniassa ja meidän marssit oli semmosia 20-75 km :D .. eikä ikinä mitään ongelmia muutaku rakkulat jaloissa :D ja sori tuplapostaus, kun en oikein hokan miten saan kahen eri henkilön quotettuu samaa kommenttii ;)


Se vaan takoittaa, että sinulla on myös hyvä yleiskunto. Kestävyys muutenkin kehittyy hyvin armeijassa. Silti, kestävyys on armeijassa paljon oleellisempaa kuin räjähtävä voima, kuten esimerkiksi patikoinnissa. Räjähtävästä voimasta on silti hyötyä!

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 03 Huhti 2009, 16:44

niin no.. täytyy kyllä sanoa, että kun sitä tulee arkenakin joka päivä käveltyä vähintään se 4-7km lenkki koirien kanssa... että on peruskunto ehkä keskivertoa hieman parempi :D .. mutta intissä en kyllä juossu cooperissa kun sen 1800m :D ala arvonen suoritus
I believe..

DonHessu
Kummitus
Viestit: 70
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 00:41
Paikkakunta: Milloin missäkin.
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja DonHessu » 04 Huhti 2009, 14:03

Tunhhu: "En halua olla ilkeä, mutta särähti silmiin toi "armeijassa lihaskatoa tulee" lause.. Miten niin ? :D .. mulla ainakin lähti läskit ja tilalle tuli lihasta.. vanhojen lihasten lisäksi :D Ruoka teki vielä osansa, kasarmilla oli aina säännöllset ruoka-ajat (perus edellytys terveelliseen ruokavalioon) ja YLEENSÄ ruoka oli myös helvetin proteiinipitoista kamaa.. siihen päälle se aamusta viiteen kestävä rääkki niin johan rupes kehossa tapahtumaan :D .. (tosin allekirjoittanut kävi vielä iltaisin kasarmin puntilla)"


Mäkään en haluu olla ilkee, mut jos oot ollu kauhee rimpula tai siima niin kai sillon tullu lisää. Mut nimenomaan jos sitä lihasta jonkin verran ON valmiiksi, esim jos 3 vuotta on salilla käynyt niin varmasti lähtee lihasta.

Ja nämähän kuulemma jotka aikovat bodybuilding uraa eli vaikka natu kisoihin tähdätä tai CB kisoihin tai mihin vaan, niin yleensä hankkivat vapautuksen...

Editoidaan vielä sen verran että ei se niin kauhea määrä ole, riippuu käykö siellä armeijassa sitten salilla jos sitä aikaa on ja saa tarpeeks kaloreita. Ja proteiinia.

Ja tietty sit riippuu onko 6, 9 vai 12kk.
What you do... Makes you who you are.

Legenda kertoo että Hitler tappoi itsensä kuultuaan että Fedor tulevaisuudesta halusi tapella häntä vastaan.

http://donhessu.blogspot.com - mma videoni.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 04 Huhti 2009, 14:58

DonHessu kirjoitti:Tunhhu: "En halua olla ilkeä, mutta särähti silmiin toi "armeijassa lihaskatoa tulee" lause.. Miten niin ? :D .. mulla ainakin lähti läskit ja tilalle tuli lihasta.. vanhojen lihasten lisäksi :D Ruoka teki vielä osansa, kasarmilla oli aina säännöllset ruoka-ajat (perus edellytys terveelliseen ruokavalioon) ja YLEENSÄ ruoka oli myös helvetin proteiinipitoista kamaa.. siihen päälle se aamusta viiteen kestävä rääkki niin johan rupes kehossa tapahtumaan :D .. (tosin allekirjoittanut kävi vielä iltaisin kasarmin puntilla)"


Mäkään en haluu olla ilkee, mut jos oot ollu kauhee rimpula tai siima niin kai sillon tullu lisää. Mut nimenomaan jos sitä lihasta jonkin verran ON valmiiksi, esim jos 3 vuotta on salilla käynyt niin varmasti lähtee lihasta.

Ja nämähän kuulemma jotka aikovat bodybuilding uraa eli vaikka natu kisoihin tähdätä tai CB kisoihin tai mihin vaan, niin yleensä hankkivat vapautuksen...

Editoidaan vielä sen verran että ei se niin kauhea määrä ole, riippuu käykö siellä armeijassa sitten salilla jos sitä aikaa on ja saa tarpeeks kaloreita. Ja proteiinia.

Ja tietty sit riippuu onko 6, 9 vai 12kk.


jäi kertomatta multa, että painoa oli inttiin mennessä semmonen 115 Kg.. salilla olen käyny kohta 8 vuotta, välillä säännöllisesti ja välillä epäsäännöllisesti :D .. intissä lähti turha läski ja kiinteyty kroppa.. ;)
I believe..

Avatar
Rie-chan
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 16:33
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Rie-chan » 05 Huhti 2009, 13:41

Mangan piirtämistä harrastan. Myös sen lukemista, kuin myös ihan ''normaalienkin'' kirjojen lukua.
Kotona harjoittelen itsekseni tanssimista ja alulamista :alien2:
Ja kerään niitä Scleich-elukoita. ;D

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Aurelia » 05 Huhti 2009, 19:20

Zrud kirjoitti:harrastan no lifettämistä ja verkkopelejä :-3

Ne onkin parhaimmat mahdolliset harrastukset. Taidan ottaa taas rastat että voin käyttää senkin ajan tietokoneella mikä menisi hiustenpesuun. :lol:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

DonHessu
Kummitus
Viestit: 70
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 00:41
Paikkakunta: Milloin missäkin.
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja DonHessu » 07 Huhti 2009, 21:42

Tunhhu kirjoitti:
DonHessu kirjoitti:Tunhhu: "En halua olla ilkeä, mutta särähti silmiin toi "armeijassa lihaskatoa tulee" lause.. Miten niin ? :D .. mulla ainakin lähti läskit ja tilalle tuli lihasta.. vanhojen lihasten lisäksi :D Ruoka teki vielä osansa, kasarmilla oli aina säännöllset ruoka-ajat (perus edellytys terveelliseen ruokavalioon) ja YLEENSÄ ruoka oli myös helvetin proteiinipitoista kamaa.. siihen päälle se aamusta viiteen kestävä rääkki niin johan rupes kehossa tapahtumaan :D .. (tosin allekirjoittanut kävi vielä iltaisin kasarmin puntilla)"


Mäkään en haluu olla ilkee, mut jos oot ollu kauhee rimpula tai siima niin kai sillon tullu lisää. Mut nimenomaan jos sitä lihasta jonkin verran ON valmiiksi, esim jos 3 vuotta on salilla käynyt niin varmasti lähtee lihasta.

Ja nämähän kuulemma jotka aikovat bodybuilding uraa eli vaikka natu kisoihin tähdätä tai CB kisoihin tai mihin vaan, niin yleensä hankkivat vapautuksen...

Editoidaan vielä sen verran että ei se niin kauhea määrä ole, riippuu käykö siellä armeijassa sitten salilla jos sitä aikaa on ja saa tarpeeks kaloreita. Ja proteiinia.

Ja tietty sit riippuu onko 6, 9 vai 12kk.


jäi kertomatta multa, että painoa oli inttiin mennessä semmonen 115 Kg.. salilla olen käyny kohta 8 vuotta, välillä säännöllisesti ja välillä epäsäännöllisesti :D .. intissä lähti turha läski ja kiinteyty kroppa.. ;)


Varmasti.

E: Sanotaan nyt vielä että jos laihdut niin tietenkin lihaserottuvuus paranee. Mutta tämä ei tarkoita että lihasta olisi tullut lisää.

Sanon vielä senkin että lähes jokainen nyt saisi vaikkapa tämän niin arvostetun sikspäkin jos vain jaksaa rasvaprosentin hankkia tarpeeksi pieneksi, siihen ei tarvi edes salilla käydä.
What you do... Makes you who you are.

Legenda kertoo että Hitler tappoi itsensä kuultuaan että Fedor tulevaisuudesta halusi tapella häntä vastaan.

http://donhessu.blogspot.com - mma videoni.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Huhti 2009, 22:11

Kuten olen jo aijemmin sanonut, joskus harrastin Sin Moo Hapkidoa ja Kombatan Escrimaa. Harmittaa todella paljon, kun lopetin harrastuksen tässä vuosi sitten. Kun kumpaakin lajia harrastin oli todella inhottavaa "ottaa köniin" aina kun oli sparrinkia eikä itsetunto oikein noussut kun kokoajan oli alakynnessä. Vaikutti tuokin vähän siihen motivaatioon miksi en siellä enää jaksanut käydä. Mitenköhän moista voisi korjata?

DonHessu
Kummitus
Viestit: 70
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 00:41
Paikkakunta: Milloin missäkin.
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja DonHessu » 08 Huhti 2009, 23:43

Regendos kirjoitti:Kuten olen jo aijemmin sanonut, joskus harrastin Sin Moo Hapkidoa ja Kombatan Escrimaa. Harmittaa todella paljon, kun lopetin harrastuksen tässä vuosi sitten. Kun kumpaakin lajia harrastin oli todella inhottavaa "ottaa köniin" aina kun oli sparrinkia eikä itsetunto oikein noussut kun kokoajan oli alakynnessä. Vaikutti tuokin vähän siihen motivaatioon miksi en siellä enää jaksanut käydä. Mitenköhän moista voisi korjata?


Harjoitus, harjoitus, koutsin kuunteleminen & harjoitus.

Tai sitten vain vaihdat lajin "kovempaan", jos haluat vähän brutaalimpaa meininkiä suosittelen Muya Thai tai MMA. Mutta en sit tiedä millasia kavereita vastaan sparrailit. Ja mitkä oli säännöt, jos oot potkijatyyppijä ja lajis lähinnä lyödään mee lajiin mis potkitaan.

Eli siis yritä nyt löytää ne parhaat puoles ja sit harjotella huonoja puolia.

"More you sweat in a gym, less you bleed in a fight"
What you do... Makes you who you are.

Legenda kertoo että Hitler tappoi itsensä kuultuaan että Fedor tulevaisuudesta halusi tapella häntä vastaan.

http://donhessu.blogspot.com - mma videoni.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Huhti 2009, 09:54

Nojaa.

Juuri tällähetkellä olen ajatellut vaikka aloittaa Kombatan Escrimalla. Se on sopivan kevyt, mutta helvetin vaativa laji. Vuoden päästä lähdenkin kokeilemaan Krav Magaa.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Trauma » 12 Huhti 2009, 21:37

Aloitin nyrkkeilyn hapkidon sivulajiksi noin viikko sitten. Homma on ollut erittäin mielekästä tähän mennessä, ja siitä on saanut hyvän fiiliksen pintaan, etenkin kun treenit ovat maanantaisin aamulla, ennen koulua. Päivät toki tuntuvat pidemmiltä tämän myötä, mutta ne myös jaksaa paremmin, kun on treenannut jo aamusta. :roll:

Yllättävän raskasta hommaa laji on ollut, mutta kestävyyttä tulee lisää, kun siihen tottuu. Pysyisi mielenkiinto vain yllä, niin tätä voisi alkaa harjoitella mielellään kilpailutasollekin.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja viltsu » 21 Touko 2009, 20:59

Nytten olen hankkinut perhosveitsen ja aloittanut sillä pelleilyn. Jopa muutama temppu menee ihan hyvin. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

MikGo
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Huhti 2009, 17:07
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja MikGo » 22 Touko 2009, 15:29

Yli 4000 vuotta vanhaa strategista lautapeliä nimeltä Go (nimi on japania, lausutaan goo, ei gou). Aasiassa erittäin suosittu, siellä lajissa voi kehittyä ammattilaiseksi asti. Suomessa on isommissa kaupungeissa kerhotoimintaa ja turnauksiakin järjestetään. Tänä kesänä olen lähdössä Kiinaan pariksi kuukaudeksi ammattilaisopetukseen. Ensi vuonna Euroopan mestaruudesta kisataan Suomessa. Go on myös yksi aihe omassa blogissani.

Lisätietoa:
http://www.suomigo.net | Suomalainen Go-wiki, kaikki mitä Go-rintamalla tapahtuu Suomessa.
http://playgo.to/interactive/finnish/ | Interaktiivinen opastus pelin saloihin. Paras tapa oppia säännöt.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Go | Wikipedian artikkeli aiheesta.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 22 Touko 2009, 16:40

Go on kyllä hieno peli, harmillista ettei oikein kaveripiiristä löydy kuin pari go:ta osaavaa ja nämä asuvat eri kaupungissa niin harvoin pääsee pelailemaan. Toki netissä voisi pelailla, mutta ei se vain ole oikein sama asia kun ei pääse kiviä käpistelemään. Vähiin on pelailut siis jäänyt ja sitä myötä taidotkin, mutta lämpimästi voi suositella kaikille testattavaksi. Siihen kun kaverin houkuttelee aloittamaan samaan aikaan, niin on hyvä toverimielisellä kilpailulla kohottaa toisiansa kehittymään nopeasti.

.. ja tulipa joskus nuorempana itsekin kikkailtua perhosveitsellä, näin harrastuksesta toiseen kimmoten. About kaikki perustemput meni ihan kohtuu sulavasti, heittelyitä en enää jaksanut opetella, ja kädenvaihtokikat jäivät aika perustasolle.. mutta olihan se ihan hienoa kahdella perhosveitsellä setittää niin että kummassakin kädessä eri temppuja teki yhtäaikaisesti. Melko hektisen näköstä touhua.
"I reject your reality and substitute my own"

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 22 Touko 2009, 21:01

Siis informoikaa nyt minua, mitä on perhosveitsi kikkailu? Joku youtube pätkä voisi olla ihan kätevä..
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 22 Touko 2009, 21:26

Youtubestahan toki löytyy paljonkin pätkiä, mutta tuubin laaturajoitusten takia videopätkissä ei ole tarpeeksi frameja, että näkisi kunnolla mitä itse hommassa tapahtuu(kerkiää temput hävitä tökkimisen väleihin). Eikä tuo katsottuna varmaan kovin kummoselta näytä jos ei tiedä mitenkä kaveri tekee nuo temput.. moni temppu näyttää vaan balisongin auki/kiinni läpsytykseltä, kun todellisuudessa tempussa saatetaan pyörittää balisongi jokaisen sormen ympäri tjsp.

Eli tuubbi linkkiä en kehtaa heittää kun siitä ei mitään kuvaa saa, mutta heitänpä linkin videopätkään jantterilta jonka sivustoilta taisin opetella joskus aikoinaan noita.. ainakin tutun näköinen kaveri on:

http://www.balisonginfo.com/videos/zenghostvid03.wmv

Tai toki suoraan voi myös http://www.balisonginfo.com/videos.html mennä ja sieltä valkata videon, mutta mielestäni tuo ylläoleva vaikutti parhaalta äkkiseltään.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Regendos » 24 Touko 2009, 13:01

Saisikohan suomesta näitä harjoitteluun soveltuvia perhosveitsiä, jossa terä on tylpistetty?

Avatar
Zharg
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 23:49

Re: Mitä harrastat?

ViestiKirjoittaja Zharg » 24 Touko 2009, 14:21

Tatuoimista ja karjumista.. Ja kaljan juomista! =)
Kauhea loppu on parempi, kuin kauhu ilman loppua.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron