Allergiat

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Gitarre » 28 Elo 2008, 15:58

Mutta edit toiminto on keksitty ;)
I'd rather regret doing something than not doing something.

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja JeiBei » 28 Elo 2008, 17:37

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 20 Kesä 2017, 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Joulu 2008, 18:09

Allergioita ei ole todettu, mutta jostain syystä minulla on pitkittynyt yskä. Pitäisi kai jossain vaiheessa mennä tarkistuttamaan, että mikä on kyseessä.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Joulu 2008, 22:10

Itse yskin lähes ympäri vuoden myös. En mitenkään kovasti kuitenkaan. Aina välillä vähän yskin. Tiedä sitten onko tämäkään normaalia mutta uskoisin. Ainakin kavereitakin tuntuu yskittävän aina vähän väliä.

Et varmaan ihan tuota meinannut mutta sanoinpahan vain. :)

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Joulu 2008, 22:42

Nooh, itselläni se köhiminen juontaa juurensa aika pitkälti tuohon polttamiseen jonka olen kumminkin aika taitavasti saanut lopeteltua. Ainakin arkipäivinä en polta lainkaan. Yskä tosin on tuntunut laantuvan hieman.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Phantom » 03 Joulu 2008, 02:29

Kissalle,hevoselle,koivulle,lepälle,kiiville, ja koiraa en voi hommata koska pärjäisin vuoden verran sen kanssa kunnes tulisin sillekin allergiseksi....lisäksi sairastan astmaa

Kissasta tulee sellaset oireet että silmät rupee vuotaa vettä ja hengitys käy vittumaiseksi. Tulee ns hengenahdistus kohtaus+ nenä rupee vuotaa.....Kissan kyllä mieluusti ottas lemmikiks mut prkl minkäs teet.

Hevoselle olen erittäin allerginen. Kerran käytin kikeroita sirkuksessa, mutta eihän siitäkään tullut kun sanomista!! Hevoset kun tuli telttaan 5min silmät vuotaa ja hengenahdistusta ja ulos teltasta.

koivu ja leppä joka helvetin keväinen kirous. Samat oireet kun edellisissä mutta lääkkeillä pistän korville.

Kiiviä kerran syödessäni rupesi ruokatorvi tai joku sen tapainen turpoomaan. Sairaalaan ja en ole sen jälkeen syönyt.

Että siinä se suurinpiirtein olis mun sairasketomus
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Riikervo » 03 Joulu 2008, 12:18

Omalla kohdallani olen suorastaan onnellinen, että olen näinkin terve ihminen. Isälläni oli todella paha aurinkoallergia ja äitini on allerginen mm:
- Koiralle (ainoastaan Saksanpaimenkoira ei aiheuta reaktioita)
- Kissalle
- Akvaariolle (nimenomaan sille höyrylle, jota muodostuu väkisinkin)
- Homeelle
- Yleensäkin pölylle
- Heinälle
- Kiiville
- Tomaatille
- Ananakselle

Lisäksi äidilläni on periytynyt laktoosi-intoleranssi ja äitini vanhemmillani on edellämainitun lisäksi myös keliakia.

Itselläni ei siis ole muuta kuin huomaamattoman lievä kiiviallergia. :mrgreen:
Kerran tosin ilmeni jotain allergista ihottumaa jostain Nivean/Doven rasvasta, mutta sen enempää ei asiaa tutkittukaan. Niin ja kerran minulle tuli allerginen reaktio kun olin syönyt liikaa suklaata. Nokkosihottumahan siitä tuli. Sen jälkeen olen syönyt suklaata varovaisemmin.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Sid
Maahinen
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Syys 2008, 18:55
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Sid » 03 Joulu 2008, 15:03

Lähinnä tuolle koivun siitepölylle olen allerginen. Myös joillekin vihanneksille, hedelmille ja marjoille olen allerginen.

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja Nemesis » 07 Joulu 2008, 10:30

Oon onnellinen ku en oo millekkään allerginen (: taino mitänyt pienempänä katkaravuille, ja jos niitä söin nii turpos huulet vähä ei muuta ;) mut nytten oo onneks millekkää allerginen
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Allergiat

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 04 Touko 2010, 14:23

Koivu aiheuttaa oireita, nenän vuotamista, silmien punotusta ja aivastelua. Pujokin samantyyppisiä.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa