Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 16 Tammi 2008, 23:22

Wikipediasta suoraan kopsailtuna:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Internet-roolipeli

Charp on Internetissä pelattava roolipeli, jossa keskitytään tarinankerrontaan. Peleissä pelaajien tarkoituksena on ohjailla oman pelihahmon tekemisiä tarinankerronnan muodossa. Pelaaminen tapahtuu useimmiten foorumeilla.


Esimerkki foorumiroolipeleissä käytettävästä pelityylistä:

Pelaaja 1:
Mies näki tungoksen täyteisellä kadulla askeltavan naisen, jonka hän oli aikaisemmin nähnyt työntantajaltaan saamassa kuvassa. Mies kohotti kätensä vilkuttaakseen naiselle, muttei uskaltanut kohottaa kättään kovinkaan korkealle. Hän tiesi että heitä tarkkailtiin. Naisen lähestyessä mies vilkaisi hermostuneena olkansa yli.
"Älä sano mitään, meitä tarkkaillaan", mies kuiskaa naisen pysähtyessä hänen vierelleen.


Pelaaja 2:

Nainen huomasi kuinka väenpaljouden keskellä seisoi mies, joka vilkutti hänelle. Hän ei ollut nähnyt miestä ennen, mutta tiesi, että tuo oli se mies jonka hänen oli määrä tavata. Nainen huomasi miehen olevan hermostuneen oloinen, mutta hän jatkoi silti reipasta askellustaan kohti miestä. Päästessään miehen luo nainen pysähtyi, ja sai kuulla miehen kuiskaavan äänen. Hän teki kuten mies oli häntä käskenyt, eikä sanonut mitään.


Tosiaan, haluaisin tiedusustella onko kuinka moni teistä tällaista pelannut ja jos ei ole ja kiinnostusta riittää, nettisivu jossa voi vierailla löytyy allekirjoituksestani. Myös tarkemmat tiedot pelaamisesta ja fooumista löytyy sieltä.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Tammi 2008, 10:32

Kävin joku aika sitten lueskelemassa, todella mielenkiintoiselta kyllä vaikutti. Olisin ehkä rekisteröitynytkin, muttei aika tunnu oikein riittävän. Vaatii kuitenkin jonkun verran sitoutumista :roll:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 17 Tammi 2008, 14:20

Sitoutumistahan se vaatiikin. Tosin, kun vuoroja ilmaantuu ja kokee oikeaksi ajaksi tehdä oman vuoron, niin ei siihen yleensä mene kuin 30-1h aikaa. Nopeimmilla saattaa onnistua jo vartissa. Roolipelaaminen vaatii enemmän hyvää kirjoitustaitoa sekä tekstien virheettömyyttä. Pienet satunnaiset virheet eivät haittaa, ellei niitä ole kokoajan. Jos äidinkielen kirjoitelmista saa kahdeksan tai yli, olet luultavasti kunnollinen pelaaja.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 17 Tammi 2008, 17:32

Tullut kirjoitettua viimeiset kolme vuotta (?) vastaavanlaisissa paikoissa. Hyvää harjoitusta kirjoitustaidolle, mielikuvitukselle ja sitä kautta saa myös uusia tuttavuuksia.
Saattaa olla että käyn paremmalla ajalla katsomassa Regendoksen CHARPin.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 17 Tammi 2008, 20:28

Uudet pelaajat ovat aina tervetulleita varsinkin tuollaisella taustalla. Jään odottelemaan. ja tosiaan, jokaiselle kiinnostuneelle paikka on avoin jos vain kirjoitustaitoa löytyy. Ikävää asettaa kriteerejä, mutta fakta on vain se, että ketään ei huvita pelata henkilön kanssa joka ei osaa kirjoittaa kunnolla tekstiänsä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 23 Tammi 2008, 22:47

Anteeksia tuplapostista, mutta vielä haluaisin tosiaan painottaa sitä, että uudet ihmiset ovat enemmän kuin tervetulleita mukaan. Pelaajista on meillä pulaa, varsinkin aktiivisista.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Maalis 2008, 14:33

Enpä ole koskaan kokeillut. Vaatii tosiaan jaksua, ettei kyllästy kirjoittelemaan. :?
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Obake
Kummitus
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:20
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Obake » 03 Maalis 2008, 18:39

Voi kyllä! Minusta on ihanaa CHARPata. Minulla on kaksi hahmoa eräässä koiraeläin roolipelissä ja pian ehkä kolmaskin. ^^
Parasta on, jos on väkeä pelaamassa yhtäaikaa niin ei kidu odotellessa muitten siirtoja. Olen addiktoitunut lyhyessä ajassa.

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Ninyo » 03 Maalis 2008, 21:13

Itsekkin pelaan tällä hetkellä eräässä Ginga Nagareboshi Gin (GNG) CHARPissa. Hahmoja on nyt jo kolme, lisääkin on varmaan tulossa. Löysin tämänkin vähän aikaa sitten enkä vielä ole mikään asiantuntija, mutta hyvin on mennyt tähän mennessä. :P
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Maalis 2008, 08:27

Todella hienoa, että täällä on muitakin charppaajia. Itse addiktoiduin vajaa kaksi vuotta sitten pelaamaan. Nyt minun ylläpitämä Feverdark sattuu olemaan pahasti jumissa käyttäjien puutteen takia, joten en ole pelannut hetkeen. Näin ollen charppaus on jäänyt vähemmälle.

Inhottaa kokoajan mainostaa ja tunnenkin siitä pientä syyllisyyden pistoa, mutta meitä on Feverdarkissa ainoastaan kolme pelaajaa. Itseasiassa kolme hyvin osaavaa pelaajaa, mutta se ei riitä, jotta mielenkiinto jaksaisi säilyä. Uudet osaavat pelaajat olisivat tarpeen, mutta vasta-alkajat ovat tottakai tervetulleita tutustumaan.

Otus
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2008, 20:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Otus » 10 Touko 2008, 20:22

Täytyy myöntää charppaavani, tosin en jostain syystä pidä tuosta sanasta.. Kuitenkin.
Aikoinana (sillon kauan sitten) aloitin kiss fm:n linnassa tuon pelaamisen. Mutta sitten se kuoli. Kokeilin muutaman kerran foorumilla pelaamista, mutta chatissa ja mesessä pelaavalle se oli liian hidasta. Nyt kituuttelen ja pelaan kun on tilaisuus mesessä.. *mjeh*
:roll:
Että semmotista.
<:3 )~~
Maksalaatikossa on rusinoita, tai sitten ei ole.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Burn » 10 Touko 2008, 21:22

Muuten alottaisin mutta aika on kortilla travianin takia ; p
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Eob » 10 Touko 2008, 22:05

Travian on niin tavattoman sieluton peli.
Toisin sanoen tylsä.
Anteeksi, se on vain minun mielipiteeni.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Burn » 10 Touko 2008, 22:14

Kaikilla on oma mielipide :geek:
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 11 Touko 2008, 10:59

Tykkään enemmän ladattavista MMORPGstä. Ne on kivoja. Pelaaks kukaa semmosii?
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Burn » 11 Touko 2008, 11:02

Oonko jotenki jälkeen jäänyt vai mitä kun en tiedä mikä on MMRPG? :oops:
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 11 Touko 2008, 12:47

Massive Multiplayer Role Playing Game. Miten tuo peligenenre liittyy tähän aiheeseen?

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Mya_ » 19 Touko 2008, 19:49

Hm, hauska huomata että täällä on enemmänkin charppaajia - luulin olevani ainoa :D

Olen charpannut jo viitisen vuotta, ehkä hieman enemmänkin, joskus aktiivisemmin ja toisinaan epäaktiivisemmin. Mutta kai se on vain jäänyt päälle, enkä usko että ikinä pääsisin eroonkaan. Kirjoittaminen kun on aina ollut lähellä sydäntä.

Minäkin charppaan koiraeläinroolipeleissä, jopa kahdessa tällä hetkellä, sekä yhdessä ihmisroolipelissä. Olen yrittänyt etsiä jotain kivoja paikkoja hieman enemmänkin, mutta johonkin se on aina tyssännyt.

Minulla hahmoni elävät ikään kuin omaa elämäänsä pääni sisällä, minkä takia niiden luonteet, menneisyys, tulevaisuus ja käytösmallit ovat minulle hyvinkin tuttuja.
Toisaalta minulla on "päässäni" myös enemmän hahmoja, kuin ne millä pelaan, mutta en vain saa niitä järkevään muotoon ulos sieltä pääkopastani :'D

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Touko 2008, 19:58

Kuullostaa mahtavalta! Etkö haluaisi tulla pelaamaan kanssamme?

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Roolipelaaminen "CHARP" tyyliin

ViestiKirjoittaja Riikervo » 19 Touko 2008, 22:11

Minä myös, minä myös! Minäkin harrastan tätä kyseistä lajia, tosin vasta tuossa kevättalvella tämä tutuksi tuli. ^^ Minäkin olen nimenomaan Ginga Nagareboshi Gin- aiheisessa roolipelissä ja minulla on siellä kaiken kaikkiaan 5 koiraeläinhahmoa. Koska tämän roolipelin käyttäjät ovat _todella_ aktiivisia, niin usein tulee istuttua koko ilta tietokoneella. :D
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa