Armeija, sivari vai totaali?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Sivari, Armeija vai totaali?

Siviilipalvelus
10
17%
Armeija
42
71%
Totaalikieltäytyminen
7
12%
 
Ääniä yhteensä: 59

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Exitium » 01 Huhti 2009, 11:15

Tunhhu kirjoitti:minäkään en ole sotahullu, sodassa ei ole mitään hienoa.. mutta se on hienoa jos näin pieni maa pistää kampoihin esim. venäjän kokoiselle karhulle.. antaa suomalaiselle sisulle uuden käsityksen

ja btw. sivarista puheenollen, mä olin vielä erittäin suvaitsevainen sivaria kohtaan ennenkun kävin intin, ja pakko myöntää että ei muakaan olis huvittanut sinne armeijaan aluksi lähteä, mutta sen suoritettuani olen helvetin ylpeä että tuli käytyä.. ei se ole loppujenlopuksi niin paha paikka..ja siellä oppiikin ihan hyödyllisiä taitoja ;)


Kuten kummasta päästä luotitulee? Miten tappaa ihminen? Olen kyllä ylpeä ettei tarvinnu käydä mitään kun vapautuksen sain. Pois valtiot velvollisuudet. Itse en ole valmis kuolemaan minkään maan/rodun puolesta. Mikään maa ei ole tappamisen arvoinen.
Viimeksi muokannut Wespa, 01 Huhti 2009, 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turhien kirosanojen poistaminen!
Telecvovim!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 06 Huhti 2009, 06:49

no miksi et sitten muuta hevo H********* täältä sitten jos ei suomi ole sinun maasi ?
Ihmiset ovat sotineet kautta läpi historian evoluution alko taipaleista asti... joten miksi se tulisi nyt loppumaan???
Niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan... niin kauan kun on ihmisiä niin kauan myöskin tulee olemaan sotia.
Sinäkään et sitä pääse karkuun. Jos sota tulee voit jäädä sinne äitisi huoneistoon piiloon imemään peukaloa kuin
me muut oikeat miehet teemme sille jotain ettei muut ihmiset tule sortamaan ja tuhoamaan meidän elämän-tapaamme.
Feel the LOVE

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 07 Huhti 2009, 08:25

Exitium kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:minäkään en ole sotahullu, sodassa ei ole mitään hienoa.. mutta se on hienoa jos näin pieni maa pistää kampoihin esim. venäjän kokoiselle karhulle.. antaa suomalaiselle sisulle uuden käsityksen

ja btw. sivarista puheenollen, mä olin vielä erittäin suvaitsevainen sivaria kohtaan ennenkun kävin intin, ja pakko myöntää että ei muakaan olis huvittanut sinne armeijaan aluksi lähteä, mutta sen suoritettuani olen helvetin ylpeä että tuli käytyä.. ei se ole loppujenlopuksi niin paha paikka..ja siellä oppiikin ihan hyödyllisiä taitoja ;)


Kuten kummasta päästä luotitulee? Miten tappaa ihminen? Olen kyllä ylpeä ettei tarvinnu käydä mitään kun vapautuksen sain. Pois valtiot velvollisuudet. Itse en ole valmis kuolemaan minkään maan/rodun puolesta. Mikään maa ei ole tappamisen arvoinen.


onneksi sun kaltasia on vielä suht vähän.. Siinä olen samaa mieltä, että maan takia en tapa.. Se onkin sitten eri juttu, että minkä vuoksi maata PUOLUSTAISIN (huom. hyökkäävässä osapuolessa ei ole mitään hyvää IKINÄ)..
I believe..

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Huhti 2009, 19:27

Mutta ilmeisesti Exitium näkee asian niin että vaikka venäjä nyt alkaisi miehittämään sotilaallisin keinoin suomea.
Meidän kaikkien pitäisi heti nostaa kädet ilmaan ja antautua tekemättä asialli mitään...
Eli hän haluaa kaikkien käyttäytyvän kuin munattomien raukkojen jotka vain antavat asiat mennä niinkuin menevät,
ilman että edes yrittää puolustaa omaa elämän tapaansa....

JA niinkuin tuhnu sanoi.... olen itsekkin todella tyytyväinen siihen että Ei ole motaa Exitiumin kaltaisa "low Life"
selkärangatonta homo sabienssia tullut vastaan.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Huhti 2009, 22:02

Maata ei tarvitse välttämättä puolustaa "isänmaan" puolesta. Miksei maanpuolustaminen voisi olla omien oikeuksien puolustamista? Eikös vaikka Suomen miehittäminen tarkoittaisi sitä, että meitä yritetään alistaa ja viedä oikeutemme pois?

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Trauma » 08 Huhti 2009, 23:02

Sehän se päällimäinen syy kaiketi onkin. Joillekin se vain tomii nimellä "Isänmaan puolustus".

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 09 Huhti 2009, 22:54

http://www.youtube.com/watch?v=Jw1WcxCr12Q <- Tossa HIENO video kaikille, mutta varsinkin näille rassukoille jotka ajattelee että elämä voisi jatkua pumpulissa ilman maanpuolustusta.. Ollaan ihan oikeasti velkaa esi-isillemme.. Suorastaan hävettää se, mihin kuntoon suomalaiset on tämän yhteiskunnan päästäny.
I believe..

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Phantom » 09 Huhti 2009, 23:59

Tunhhu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Jw1WcxCr12Q <- Tossa HIENO video kaikille, mutta varsinkin näille rassukoille jotka ajattelee että elämä voisi jatkua pumpulissa ilman maanpuolustusta.. Ollaan ihan oikeasti velkaa esi-isillemme.. Suorastaan hävettää se, mihin kuntoon suomalaiset on tämän yhteiskunnan päästäny.
Nimenomaan nykyään jos tuolta rajan yli yrittäis saman verran ukkoa kun 1939-1944 niin ensimmäinen laukaus ku kajahtas nii suurin osa näistä nyky jätkistä/naisista soittas varmaa poliisille. Minun mielestä Suomessa pitäisi olla palkka armeija, mutta sekin sinällään huono vaihtoehto, sillä suomihan on pieni kansa. Itse olen kyllä intin käynyt eikä nyt kovin stressaavaa puhaa ole vaikka yli puolet palveluksesta oli mettää. Kuntonikin oli/on aivan paska ja silti pärjäsin muitten remmissä. Intin puolesta puhuja olen 100%.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 10 Huhti 2009, 00:34

Toisaalta, ei se sodankäynti ole enään nykyään samanlaista kuin ennen. Nyt jos syttyisi sota niin eihän siinä olisi ns "mies vs mies". Pikemminkin ohjus vs ohjus, se voittaisi kummalla olisi parempi teknologia..
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Phantom » 10 Huhti 2009, 15:17

Gitarre kirjoitti:Toisaalta, ei se sodankäynti ole enään nykyään samanlaista kuin ennen. Nyt jos syttyisi sota niin eihän siinä olisi ns "mies vs mies". Pikemminkin ohjus vs ohjus, se voittaisi kummalla olisi parempi teknologia..

No kyllähän ton näki kun ryssät hyökkäs georgiaan/tsetseeniaan ei siellä mitään isompia ohjuksia käytetty. Helikoptereista ja lentokoneista tuupattuja kyllä mutta ei mitään ydinohjusten tapaista. Sama homma jenkeillä iraqissa ja afganistanissa. Eli kyllä sitä sotaa käydään vielä kaupunkien kaduilla/metsissä ja vuorilla missä se on mies miestä vastaan. Totta että tekniikka on kyllä kehittynyt rajusti etenkin hävittäjien ja helikoptereiden suhteen. Ydinsota tietysti on sitten asia erikseen mutta se onkin sitten jo 3 maailmansota. Joku viisas on joskus sanonut että "tiedän että 3 maailmansota käydään ohjuksin mutta 4 maailman sota käydään sitten kivin ja kepein"
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Huhti 2009, 21:30

Kysymys kuuluukin kuka uskaltaa ampua ensimmäisen ohjuksen? Ei valtiot viitsi lähteä kusemaan omaan nuotioon kun tietävät, että yhdestä ammutusta ohjuksesta he saavat kymmenen takaisin omien rajojen sisälle.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Phantom » 10 Huhti 2009, 23:40

Regendos kirjoitti:Kysymys kuuluukin kuka uskaltaa ampua ensimmäisen ohjuksen? Ei valtiot viitsi lähteä kusemaan omaan nuotioon kun tietävät, että yhdestä ammutusta ohjuksesta he saavat kymmenen takaisin omien rajojen sisälle.

Nimenomaan täten normi jägstereitä ja muita tarvitaan edelleen maan puollustukseen.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Dents » 04 Joulu 2009, 19:11

Vastasin sivari.


Vaikken täysin varma asiasta olekkaan, mutta vaikka olisin saanut minkä tahansa koulutuksen armeijassa, kuolisin varmasti sodassa. Jäisin paniikkiin ja saisin kuulan kalloon. En kuitenkaan taida mennä armeijaan, kuusi vuotta vielä....Mutta on sivarissakin kääntöpuoli, mua saatettais solvata.

Totaali olisi kyllä liian raju, enkä halua vankilassa istua.

EDIT: Ja jos menisin armeijaan, ja jos sitten joutuismme sotaan, niin sitten vaarantaisin koko joukon! Tulisi sonnat housuun jo siitä, että kerrotaan, että lähdetään sotaan.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 04 Joulu 2009, 19:31

Dents kirjoitti:EDIT: Ja jos menisin armeijaan, ja jos sitten joutuismme sotaan, niin sitten vaarantaisin koko joukon! Tulisi sonnat housuun jo siitä, että kerrotaan, että lähdetään sotaan.

Kyllähän sinne armeijaan joutuu sotaaikana, vaikka olisikin sivarin käynyt...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 04 Joulu 2009, 21:21

Tonza133 kirjoitti:
Dents kirjoitti:EDIT: Ja jos menisin armeijaan, ja jos sitten joutuismme sotaan, niin sitten vaarantaisin koko joukon! Tulisi sonnat housuun jo siitä, että kerrotaan, että lähdetään sotaan.

Kyllähän sinne armeijaan joutuu sota-aikana, vaikka olisikin sivarin käynyt...

O DAMN.
I think someone just lost his insurance^^
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Dents » 05 Joulu 2009, 09:36

Eli ne pakottaa pasifistit sotaan, vai?
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 05 Joulu 2009, 15:30

Nykyään vaatii kyllä enemmän cojonesta käydä sivari :), kyllä siitä vaan niin paljo näköjään auotaan päätä. Eri asia, jos se armeijankäynti ois samaa ku esim. Venäjällä :).

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 06 Joulu 2009, 23:25

Otetaan hypoteettinen tilanne jossa Suomi joutuisi sotaan. Ei se täsmäpommitus tai tykistöisku katso sitä, että oletko sotilas vai siviilihenkilö. Samalla lailla se tappamiseen tarkoitettu väline tappaa, olit rintamalla tai kotikaupungissa. Tietysti todennäköisyydet ovat toista luokkaa menehtyneiden osalta, mutta hoksaatte kuitenkin periaatteen tuon takana.

Tosin oma kantanihan on se, että jokaisen tulisi käydä varusmiespalvelus.
Jos joku sanoo, että siellä opetellaan vain tappamaan, niin sääli sen ihmisen ajatusmaailman köyhyyttä ja typeryyttä.
Kyseinen ajatusmalli kertoo hyvin ihmisen tietämättömyyden armeijasta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista.
Jos armeijassa ei halua kantaa asetta, menee vaikkapa lääkintämieheksi.
Itse menin armeijaan jo pelkästään oman henkisen kasvamisen ja uusien taitojen oppimisen vuoksi.
Jokainen osaa tappaa ilman varusmiespalvelustakin, mutta osaako esimerkiksi siviilipalvelusmies pystyttää telttaa oikeaoppisesti ja lämpötehokkaasti metrin hankeen, sytyttää nuotio hengissäpysymisen vuoksi talvipakkasella keskellä metsää, suunnistaa pelkän kartan ja kompassin avulla, pukeutua oikein säähän kuin säähän, tiedostaa omat henkiset ja fyysiset rajansa, huolehtia omasta ravintotasapainosta vaativina aikoina, löytää metsästä tarvittaessa syötävää (LUMO leiri), pakata kantamuksensa tehokkaasti, tekemään oikeasti tehokkaita päätöksiä nopeasti, toimimaan henkisen ja fyysisen paineen alla, totella esimiehiä (olivatpa ne armeijan kantahenkilökuntaa tai vaikkapa työpaikan johtajaa), jne. jne. jne.
Eli jos joku on oikeasti niin ahdasmielinen idiootti, että perustelee vain niillä samoilla vanhoilla stereotyyppisillä perusteluilla armeijan typeryyden, sietäisi katsoa itseään peiliin ja miettiä, että mikä on todella vikana.
Ja jos edelleen joku haluaa stereotyyppisen kantansa pitää, sanon minä siihen vastaväitteenä toisen stereotyyppisen lausahduksen, eli: siviilipalvelusmiehet ovat kaikki laiskoja, pitkätukkaisia, huumausaineita käyttäviä, aikaansaamattomia, Beatlesia kuuntelevia homoseksuaaleja. ;)

E: Niin juu ja jos joku vetää edellämainitusta tekstistä herneen nenään, todistaa hän samantien epäkypsyytensä ja sarkasmin sekä ironian tilannetajuttomuuden.

E2: Ja sanottakoon vielä se, että kaikenlainen sodankäynti on oikeasti järjetöntä ja kertoo hyvin konfliktien aloittavien ihmisten idiotismista. Puhumattakaan niistä, jotka lähtevät sen vuoksi armeijaan, että pääsevät oppimaan miten voidaan vahingoittaa toisia. Eli ns. sotahullut.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 06 Joulu 2009, 23:50

Niin tuleehan siinä uusia hyödyllisiä asioita paljonkin semmoisille, jotka eivät koti-oloissa paljoa metsissä kulje :). Puukon käyttöä, nuotioita, puiden halkomista ynnä muuta. Minä tapaan kotioloissa metsissä seikkailla harva se päivä, mutta en kyllä enää tieten osaisi mitään puolijoukkuetelttaa pystyttää, vaikka sitäkin tuli jokunen kerta vuoden aikana siellä tehtyä :).

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Armeija, sivari vai totaali?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 06 Joulu 2009, 23:57

Kyllä sieltä armeijasta aikuisen oikeasti oppii todella hyviä asioita.
Omakohtaisesti voin sanoa, että enemmän vaaditaan henkistä kuntoa kuin fyysistä. Itsellä oli paska kunto kun menin varusmiespalvelukseen ja sieltä poistuessa oli about yhtä paska, mutta eniten koko homma vaati sitä, mikä on korvien välissä.
Sitä 180 vuorokauden kokemusta en vaihtaisi mistään hinnasta vaikka ensimmäiset pari kuukautta (vai kuinkahan kauan tuo Peruskoulutuskausi kestikään) olivat todella ärsyttäviä. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa