Alkoholi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Käytän alkoholia...

...lähes päivittäin
4
3%
...joka viikko
29
20%
...pari-kolme kertaa kuussa
23
16%
...harvemmin
29
20%
...en lainkaan
21
14%
...humalahakuisesti
16
11%
..."hiprakkahakuisesti"
23
16%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 12 Joulu 2009, 23:47

Tuntuu vähän että nykyään on tullut liikaakin käytettyä. Tiedä ees kuinka mones vklp putkeen kun kaksi päivää kunnolla päissään ja sunnuntaina muutamat loiventavat.
Uutenavuotena tulee parannusta. Tipaton tammikuu tulossa. Ja muutenkin keväällä juon vähemmän ja otan aina ne rahat talteen mitkä oisin juonut jotta on kesälle rahaa.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 14 Joulu 2009, 16:44

Hopeapaju kirjoitti:Tässä joulun lähestyessä alkaa miettiä, että millaista se alkoholinkäyttö on tämän perhejuhlan aikaan, joka on yleensä melko pyhä etenkin pienille lapsille. Ja jotkuthan ovat muutenkin sitä mieltä, että jouluisin ei mitään tarvita, kun taas jotkut eivät tule toimeen ilman niitä glögejä, toteja tai konjakkeja. Mitäs mieltä ihmiset ovat?

Omaan jouluuni ei kuulu alkoholi. Ei ole koskaan kuulunut. Enkä osaa kuvitella, että minä tai joku perheenjäseneni olisi jouluna humalassa. Se ei vain kertakaikkiaan toimi.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 14 Joulu 2009, 16:52

Ei nyt aivan nollatoleranssilla. Mitenkään humalahakuisesti en jouluna ota. Ruoan kanssa viiniä ja tämmöstä "hienoa" korkeintaan.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 14 Joulu 2009, 17:33

Huomenna Gambinaa! Koko päiväksi tuonne pakkaseen jonottamaan Motörheadin keikkalle joten pakkohan sitä on vähän lämmikettä hankkia ;)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Wespa » 15 Joulu 2009, 01:15

Ite juon Jouluna varmaan sen yhden terästetyn glögin vanhempien luona jouluruokien jälkeen nauttiessa. :)

Sitten mahdollisesti illemmalla baariin tapaamaan tuttuja ja muutamalle terästetylle glögille. Ei mitään humalahakuista, mutta ihmisten tapaamista ja hauskanpitoa. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Tenkku » 15 Joulu 2009, 15:57

Minä oon absolutisti. + alaikäinen.
Mutta oon joskus maistanut vähäsen ihan luvalla. Ja oma mielipide on että kaikki alkoholilliset juomat maistuu ihan hirveältä. Sama energiajuomien kanssa.
Fabulous babe

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Phantom » 15 Joulu 2009, 20:52

Vedän niin perskännit ku mahdollista. Tässä mitään muutakaan iloa löydy. Huolet haihtuu hyvin ku vetää pullon kossua. Olen muutenkin helvetin hauska tyyppi kännissä rakastan alkoholia ja se on minulle ongelma mutta MITÄ SITTE.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 16 Joulu 2009, 13:46

Hyi helvetti en kyllä enään ikinä osta Gambinaa. Se on jonkin aikaa ihan hyvää mutta sitten alkaa tökkiä... Ja pahasti... Hyhhyh :(
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Joulu 2009, 13:55

Mitäs kaikkea olette maistelleet, joista olette tykänneet?

Itse maistoin jonkin aikaa sitten sitä Mustaa lonkeroa, joka maistui Cokikselle. Kohtuullisen hyvää, vaikka maistuikin aika laimealle normaaliin Colaan verrattuna.

Niin ja jos menette Siljan laivoille, niin kannattaa ehdottomasti tilata Silja Malibu -niminen drinkki. On muuten paras alkoholijuoma mitä olen koskaan maistanut. Kysyin ne aineksetkin, mutta en muista mutulla muuta kuin, että siihen tulee Malibu-likööriä (taitaa olla kookoslikööri?), Curacaoa ja viinaa (esim. Vodka tai mitä nyt sattuukaan olemaan). Loput tais olla Spriteä jos en ihan väärin muista.

Mutulla siis drinkki on tällainen:
2 cl Malibu-likööriä
2 cl Curacaoa
2 cl Viinaa
Spriteä

Tuosta voi periaatteessa jättää ton viinankin pois. Ehdotin tuota joskus drinkiksi vanhempien baariin, mutta eivät ottaneet, koska heillä ei ole muissa drinkeissä Curacaoa, eikä Malibu-likööriä, eivätkä viitsineet yhtä drinkkiä varten hankkia noita kun baarikaappi on rajallinen. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Phantom » 16 Joulu 2009, 16:08

Wespa kirjoitti:Mitäs kaikkea olette maistelleet, joista olette tykänneet?


1)Keski kalja
2) lonkero ja siideri
3) Kossu ja turkinpippurit
4)viinit on kanssa hyviä
5)hyvää joulua
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 16 Joulu 2009, 16:38

Wespan kanssa samoilla linjoilla. Malibu on kyllä todella hyvää. Jo niinkin vaikealla yhdistelmällä kuin Malibu + Fanta. :)

Mainittakoon nyt tälläinen sivu jos joku ei vielä tiedä. http://www.isokaato.com/
Näkyy kaikenlaisia viinoja mitä suomesta löytyy. Käyttäjät arvostelleet ja kommentoineet. Hinnatkin näkyy.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 16 Joulu 2009, 17:20

Mun perus pääntyhjennys keinoni:
- Koffia, parasta suomalaista kaljaa mun makuuni
- Koskenkorvaa(mieluiten, mutta muukin väkevä käy) plissattuna johonkin energia juomaan tai päärynä mehuun.
Baarissa sitten pelkkää kaljaa ja lonkeroa, hyvin oon pärjänny näillä eväillä.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Phantom » 16 Joulu 2009, 18:04

Vic Rattlehead kirjoitti:Mun perus pääntyhjennys keinoni:
- Koffia, parasta suomalaista kaljaa mun makuuni
- Koskenkorvaa(mieluiten, mutta muukin väkevä käy) plissattuna johonkin energia juomaan tai päärynä mehuun.
Baarissa sitten pelkkää kaljaa ja lonkeroa, hyvin oon pärjänny näillä eväillä.

Millanen krapula laitetaan tohon settiin mieto,keski vai tulinen :tapu:
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Joulu 2009, 18:22

Itselläni ei ole oikeastaan koskaan krapulaa kun osaan juoda sopivasti, sekä nukun pitkään. Tykkään muutenkin enemmän nousuhumalasta, kuin kaatokänneistä ja pyrin olemaan vain pienissä... :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 16 Joulu 2009, 21:47

Wespa kirjoitti:Mitäs kaikkea olette maistelleet, joista olette tykänneet?

Tjaa. Onhan niitä. *Kiipeää tuolille ja tutkii baarikaappinsa puolityhjät ja avaamattomat pullot.*

- Jack Daniel's on toisinaan ihan kelpo juomaa. Tosin kerran jouduin toteamaan, että Jaska myös haisee jonkin verran.
- Absintissa on hieno aniksenmaku ja sitäkin eriskummallisempi väri. Vihreä keiju ei ole vielä alkanut keppostella.

Kerralla tyhjättävistä liköörit ja punaviinit ovat tutuimpia, mutta myöskään "venäläinen sampanja" ei ole tuottanut pettymystä.

Gitarre kirjoitti:Hyi helvetti en kyllä enään ikinä osta Gambinaa. Se on jonkin aikaa ihan hyvää mutta sitten alkaa tökkiä... Ja pahasti... Hyhhyh :(

Heh. Gambina on oma lukunsa. Klassikko. Sataa Gambinaa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 16 Joulu 2009, 22:48

[quote=
Gitarre kirjoitti:Hyi helvetti en kyllä enään ikinä osta Gambinaa. Se on jonkin aikaa ihan hyvää mutta sitten alkaa tökkiä... Ja pahasti... Hyhhyh :(

Heh. Gambina on oma lukunsa. Klassikko. Sataa Gambinaa.[/quote]

Kyllähän se saattaisi vielä mennä mikäli olisin jo valmiiksi tarpeeksi humalassa ja taustalla soisi RYTMIHÄIRIÖ! :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 18 Joulu 2009, 03:14

Phantom kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:Mun perus pääntyhjennys keinoni:
- Koffia, parasta suomalaista kaljaa mun makuuni
- Koskenkorvaa(mieluiten, mutta muukin väkevä käy) plissattuna johonkin energia juomaan tai päärynä mehuun.
Baarissa sitten pelkkää kaljaa ja lonkeroa, hyvin oon pärjänny näillä eväillä.

Millanen krapula laitetaan tohon settiin mieto,keski vai tulinen :tapu:

Riippuu ihan paljon tulee otettua. Jos sitä kossua tulee juotua reilusti ja siihen päälle vielä joku 8 kaljaa ennen lähtöä ja baarissa kaljaa ja lonkeroa (vähintään sen 4-5 annosta) sen loppuillan nii kyllä sen aamulla välillä huomaa. Harvemmin mulla mitää kummosempaa krapulaa silti on kun kohtis kookas immeinen olen. :)

Parasta melkeenpä kun sisko käyny Virossa ja tuonu kylkiäisiks Kapteeni viinaa the nelkytä prossaasta jumalten juomaa. Se on se nelkytä prossanen aikalailla silti jo se mikä riittää, ku tullu jotai 80 prossastakin maistettua raakana(vieraan ihmisen pullosta, järkevää) ja oli sen astesta nielundesiä, että ei sitä uskaltanu yhtä hörppyä enempää juodakkaan(tyyppi varottelikin, ettei ota liia suurta ku voi ääni mennä). Sai siinä sitte kehuaki ku ei olis uskonu, että "näin nuoret miehet oikeesti hörppäis".

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 18 Joulu 2009, 15:13

Jooh 80% raakana tuntuu kyllä seuraavana päivänäkin kurkusa. Tuli kotiin kontti Viru Valgea yhdeltä viron reissulta niin fiksuina poikina otettiin pikkupäissään kisa kuka vetää eniten raakana...

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 18 Joulu 2009, 16:46

Kapteni Viin 80 % on kyllä aika hurjaa litkua. Tuli kerran sellainen hommattua boolia varten (ettei lopu "tiiviste" kesken) kaverin synttäribileisiin. Illan riennoissa eräs ystäväinen sitten lähestyi toisessa kädessään tämä pullo, josta ei tietenkään voinut olla maistamatta... Huikan ja HUI HAI -huutoni jälkeen hän ojensi sitten toisesta kädestään kokispullon, jonka otin ihan kiitollisena vastaan.

Mikäs on muilla blogilaisilla kamalin/huonoin juoma, jota on tullut maistettua?

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja afonya » 19 Joulu 2009, 18:01

Vastasin polliin "pari-kolme kertaa kuussa" ja "hiprakkahakuisesti". Tosin minulla tämä juominen on nykyään aika epäsäännöllistä, ja koitan koko ajan vähentää. Olen miettinyt absolutistiksi ryhtymistäkin, mutta tulin siihen tulokseen että on ok (itselleni) juoda vaikka viikonloppuisin parit kotona tai joskus harvoin käydä baarissa jos joku pyytää mukaan.

Kun olen itse saanut pienestä pitäen nähdä, mitä pitempiaikainen alkoholismi tekee ihmiselle, niin itse olen päättänyt, etten päädy samaan jamaan. Tosin nuorempana tuli juotua ihan reippaamminkin, mutta nykyään kadun sitä aika paljon. (Olin aivan liian nuori ja join aivan liikaa)

Tykkään yleensä perjantai-iltaisin istua kotona, juoda muutaman lonkeron/siiderin/muuta, kuunnella hyvää musiikkia ja vaan olla. Välillä pyydän kaveriani tulemaan seuraksi, viimeksi eilen juhlittiin hänen synttäreitään.

Yksi syy, miksi en pidä liiallisesta juomisesta, on sen jälkeinen olo. Vihaan krapulaa, kamalan väsynyt ja huono olo koko päivän, kamala morkkis ja tuntuu että meni taas koko viikonloppu hukkaan. Ei kiitos! :D

Ja viina on viisasten juoma.

(Muoks: oho, tulipa pitkä viesti verrattuna muiden :D)
Ehkä kaikki on mahdollista.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa