Alkoholi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Käytän alkoholia...

...lähes päivittäin
4
3%
...joka viikko
29
20%
...pari-kolme kertaa kuussa
23
16%
...harvemmin
29
20%
...en lainkaan
21
14%
...humalahakuisesti
16
11%
..."hiprakkahakuisesti"
23
16%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Alkoholi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 04 Kesä 2008, 15:27

"Ansaitsee" tämänkin aine mielestäni oman aiheen.

Hieman suuntaa-antavan gallupin myötä kysyisin, kuinka usein käytätte alkoholia ja kuinka paljon? Onko tarkoitus vetää kännit vai olla pikku hiprakassa? Mitä mieltä alaikäisten alkoholinkäytöstä? HUOM. Kyselyssä on kaksi kysymystä; kuinka usein ja humala- vai hiprakkahakuisesti.

Itse aloitin tutustumisen kyseiseen litkuun täytettyäni 18 vuotta pari kuukautta sitten. Sitä ennen olin ajatellut alkoholista hyvin kielteisesti, nyt mielipide on (onneksi) vähän löystynyt. Viime viikonloppuna kokeilin puhtaasti mielenkiinnosta, miltä se paljon puhuttu känni tuntuu, enkä kyllä edelleenkään ymmärrä, mikä siinä on niin tavoittelemisen arvoista :roll: Miksi pitäisi nauttia olotilasta, jossa näköaisti toimii hiukan jälkijunassa, tasapainoaisti samaten ja järki tahmaa yhtä lailla? Kertokaa te, jotka juotte säännöllisesti :P

Tykkään kyllä ottaa pari kaljaa, mutta ne toimivat vähän samalla tavalla kuin Teho, tulee siis rennompi, virkeämpi ja puheliaampi olo :mrgreen:

Regendos kirjoitti:Nooh, minun mielipiteeni on se, että alkoholi nautittuna kohtuullisesti on mukava kokemus. Alkoholi nautittuna kohtuuttomasti on hyvinkin ikävä kokemus nimim. kokemusta on ja paljon!

Miksiköhän sitä kokemusta sitten on niin paljon :? :alien:
Viimeksi muokannut ridikulous, 04 Kesä 2008, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Wespa » 04 Kesä 2008, 15:59

Viikottain tulee juotua lähinnä sosiaalisuuden takia. Juttu luistaa paremmin ja on iloisempi mieliala. Itse juon aika kohtuudella ja yleensä ei tule koskaan seuraavaksi aamuksi krapulaa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Eob » 04 Kesä 2008, 17:22

Enpä ole muuta juonut kuin kevytsiideriä.. ;P
Vaikka eipä tämän ikäisenä...
Ärsyttää kyllä jotkut kun leveilevät juomisillaan.
''Vedin 12 kotikaljaa ja olin ihan humalas''
Okei, joku ei nyt oikeen täsmää.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Kesä 2008, 17:31

Hehe. Kuule ridikulous, en minä sanonut, että joisin kohtuullisesti. Minä en nimittäin osaa sitä jaloa taitoa. Yleensä se menee örveltämiseen jos kaljaa on sen vertaa, että siihen tilaan on mahdollista päästä, mutta on niitä poikkeuksiakin ollut. Menee vielä hetki ennen kun opin tuntemaan alkoholin salat.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 04 Kesä 2008, 18:23

Se on kyllä jännä ilmiö, miten alkoholi vaikuttaa niin eri tavoilla eri ihmisiin :P Itsellä ajatus pysyy oikeastaan suht selkeänä koko ajan, mutta fysiikka ei enää pelaa. Oli itse asiassa ihan mielenkiintoinen kokemus tuo humala; katsoin itseäni ja hoiperteluani ja kuuntelin hiukan epäselvää puhettani kuitenkin lähestulkoon täysissä järjissäni. Vähän kuin ulkopuolisena. :mrgreen: Poikaystävällä taas rupesi astetta typerämpää juttua lentämään jo muutaman lasin jälkeen, vaikka askel oli ihan varma.

edit: mihinkähän galluppivastaukset katosivat :shock:

Luultavasti ne katoavat jos lisätään lisää vastausvaihtoehtoja.
- Wespa
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Kesä 2008, 18:26

Itse en käytä alkoholia lainkaan.
Okei, olenkin vasta pian kuudentoista, joten ei sillä. Olenhan minä toki alkoholia maistellut, mutten koskaan edes lasillista juonut yhtä mittaa.
En vain näe tarvetta siihen, että mun pitäisi mennä muiden nuorten kanssa johonkin pusikkoon juomaan ja juosta sitten poliisia pakoon.. En näe siinä yhtään mitään hauskaa. Olen toki ollut mukana katsomassa kun muut örveltävät, eikä sekään kieltämättä ollut mikään hauska kokemus. Kaikilla muilla tuntui olevan hyvinkin hauskaa, mutta jäin ulkopuolelle jo senkin takia etten vain juonut.
Musta juominen on ok siinä vaiheessa, kun voi ihan rehdisti vaikka vanhemmilleenkin sanoa että moikka meen juomaan kavereiden kanssa, ja silloin kun ketään ei tarvitse pakoilla. Vaan silloin kun voi ihan rehellisesti virkavallallekin myöntää juovansa ja olevansa täysi-ikäinen.
Pentujen känniörveltäminen tai "känniörveltäminen" on musta lähinnä säälittävää, surkuhupaisaa.

En tiedä, en ainakaan usko miksikään absolutistiksi jääväni. Ehkä jossain vaiheessa tajuan sen, mitä hauskaa alkoholissa on :D ja on se ehkä järkevissä määrin ok ja.. niin.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Kesä 2008, 18:43

Mya_ kirjoitti:Itse en käytä alkoholia lainkaan.
...En vain näe tarvetta siihen, että mun pitäisi mennä muiden nuorten kanssa johonkin pusikkoon juomaan ja juosta sitten poliisia pakoon.. En näe siinä yhtään mitään hauskaa...


Tuo on itseasiassa stereotypia. Vaikka osa nuorista juokin ulkosalla, se ei tarkoita että kaikki tekisivät sitä. Meidän perheessä on tapa antaa minulle n. jokatoinen viikonloppu pari-kolme olutta, mutta ei enempää. Olenhan toki ystävieni kanssa juonut, mutta en kertaakaan pihalla vaan rauhallisesti sisällä.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Kesä 2008, 18:51

Regendos kirjoitti:Tuo on itseasiassa stereotypia. Vaikka osa nuorista juokin ulkosalla, se ei tarkoita että kaikki tekisivät sitä. Meidän perheessä on tapa antaa minulle n. jokatoinen viikonloppu pari-kolme olutta, mutta ei enempää. Olenhan toki ystävieni kanssa juonut, mutta en kertaakaan pihalla vaan rauhallisesti sisällä.


En minä väittänytkään että kaikki tekisivät niin, mutta kaveripiireissäni on tapana tehdä niin. Joten luultavasti se, että alkaisin juomaan, johtaisi myös ulkosalla juomiseen jnejnejne :D
Tai sitten sisällä mutta likimain samoissa tunnelmissa, pillossa kaverin vanhemmilta tms.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Riikervo » 04 Kesä 2008, 21:47

Tuttua tavaraa on. Juon yleensä pari kertaa kuussa, jos edes niin usein. En useinkaan hae mitään humalatilaa, koska on paljon mukavampaa osata edes hiukan hallita tekemisiään. ;)

Kun juon alkoholia, niin teen sen useimmiten samanikäisen serkkuni kanssa. Meillä on aina ollut todella läheiset välit ja hän onkin oikeastaan yksi läheisimmistä ystävistäni. Hänen kanssaan uskallan juoda alkoholia huoletta, sillä minulla on taipumus alkaa puhumaan menneisyydestäni, joka ei muuten ollut mikään ruusuinen. Hän tietää jo kaiken minusta, joten voin huoletta puhua ihan mistä huvittaa pelkäämättä, että hän suuttuu. :D
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja tuputhy » 04 Kesä 2008, 23:12

Vastasin: lähes päivittäin, enkä vastannut toiseen kysymykseen, koska minulle lähes päivittäinen alkoholi tarkoittaa paria siideriä, eikä siis tietenkään joka päivä. Se rentouttaa kovan päivän jälkeen ja auttaa siten nukkumaan paremmin.

Olen jo sen verran elämää nähnyt, että ne örveltämiset on taaksejäänyttä elämää, en todellakaan halua olla kännissä!

Myöskään lapsilleni ( nyt jo isoja) en ole pitänyt alkoholia kiellettynä, vaan he ovat saaneet maistaa jos ovat halunneet. Yllätys, yllätys: Kumpaakaan ei kovasti kiinnosta!

Ainahan kielletty "hedelmä" maistuu parhaimmalta, ainakin mielikuvissa.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Ufomies » 05 Kesä 2008, 01:39

Kännit vetäsen kerran viikossa yleensä.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Kesä 2008, 13:04

tuputhy kirjoitti:Ainahan kielletty "hedelmä" maistuu parhaimmalta, ainakin mielikuvissa.


Joskus se mahtaa maistua jopa paremmalta. Itselleni ainakin maistui.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 05 Kesä 2008, 14:59

nuorempana tuli vedettyä joka viikonloppu ja joskus viikollakin, mutta kuitenkin se 2päivää viikossa vähintään.. nykyään kun on vähän muutakin tekemistä ja harrastukset, tulee juotua se abaut 5 x vuodessa ;) .. aika hyvin mun mielestä :D melkein tulevasta alkoholistista minimijuojaksi.. ja mitä känniin tulee niin ikinä en ole sammunut mutta änkyrässä on oltu ja monta kertaa.. nykyään sekin muuttunut sillä juon vaan "tiettyyn pisteeseen" eli kun alkaa jutut mennä yli niin höllään... ok... :D eiköhän tämä ollut tässä
I believe..

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Tiia » 05 Kesä 2008, 15:01

Saaks tänne kirjottaa alaikäset :D :D :D ?

Itse en juo joka viikko ja juon kohtuudella. Joskus sillon tällön paukun otan, oluen tai siiderin.

Green cat on hyvää ja sit noista normioluesta menee parhaiten kurkusta alas olvi, eipä oikeen muut. Omat paukut on sit tietty parhaita. Valkovenäläisestä en tykkää, enkä pahemmiten karjalastakaa. Shotit on iha ookoita.

Avatar
chrissy666
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 14:41

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja chrissy666 » 20 Kesä 2008, 10:20

minä en juo ollenkaan, 18 vuotiaana sitä tuli juotua ihan tarpeeksi, ja nyt kun on vielä tuo pikku tyttö niin ei sitä edes tee mieli juoda, nyt melkein 2 vuotta ollut ihan raittiina.
Kotoba wa iranai Kimochi ga aru kara
[Emme tarvitse sanoja Koska meillä on tunteet]

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Trauma » 20 Kesä 2008, 13:05

Juon epäsäännölistäkin epäsäännöllisemmin. En käytä sitä sosiaalisista syistä, vaan sen takia, että pidän siitä. Voisin kevyesti olla vaikka seuraavat 10 vuotta täysin ilman alkoholia, mutten halua koska saisin siitä vaan tekopyhän olon.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Riikervo » 20 Kesä 2008, 14:27

tuputhy kirjoitti:Myöskään lapsilleni ( nyt jo isoja) en ole pitänyt alkoholia kiellettynä, vaan he ovat saaneet maistaa jos ovat halunneet. Yllätys, yllätys: Kumpaakaan ei kovasti kiinnosta!

Minäkin olen huomannut tuon keinon ehkä parhaimmaksi tähän mennessä. Tiedän, koska minut ja sisarukseni on "kasvatettu" tällä tavalla. Meiltä ei ole koskaan kielletty tupakkaa tai alkoholia, vaikka äitini polttaakin ja juokin aina silloin tällöin. Voin siis ihan elävänä esimerkkinä kertoa, että minä en polta ja alkoholiakin tosiaan käytän kohtuudella ja mielestäni suht. harvoin.

Lapset ovat tunnetusti kapinallisia, joten on lähes 100% varmaa, että jos jokin heiltä kielletään, he tekevät sen kuitenkin salaa selän takana. Niimpä äitini ei oikeastaan koskaan kiellä pikkusisaruksiltani mitään, jos ei oteta huomioon pöydällä kiipeilemistä ja ruualla leikkimistä. ^^

Edit. Anteeksi, että poikkesin aiheesta näinkin rajusti. :oops:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 20 Kesä 2008, 16:53

Juon kännit suunnilleen kahdesti viikossa, alkoholia juon silti lähes päivittäin pieniä määriä kerrallaan.
Ennen kun täytin 18 (muutama viikko sitten) en juonut aivan näin usein, ja join pienempiä määriä kerrallaan. Nyt "ankaran treenin" jälkeen sitä viinaa tuppaa menemään useammin ja enemmän kerrallaan.
Mulla on yksi kaveriporukka, jonka kanssa tulee oltua suunnilleen aina kun ollaan juomassa. Kavereilla ei kuitenkaan ole vaikutusta mun juomiseni määrään, vaikka niin voisi luulla. Juon lähinnä sen takia, että nautin humalasta jossakin määrin. Juttua lentää sopivissa määrin ja mielialakin hieman ylempänä. Tulee sillontällöin aina löydettyä joku uusi tutustumisen arvoinen tuttukin juomareissuilla.
Omat kännini tykkään yleensä pitää sellaisina, että jaksaisin itse katsoa itseäni selvinpäinkin, eikä tarvitse seuraavana päivänä hävetä. Sellaiset "sä oot hei paras tyyppi" - kännit ovat perseestä, ja liian känniset ihmiset ovat vielä enemmän perseestä.

Alkoholin kanssa mulla on samankaltaiset ajatukset kuin tupakasta. Voisin lopettaa milloin vain, jos mulla olisi yksikin hyvä syy.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Mya_ » 20 Kesä 2008, 17:14

Riikervo kirjoitti:
tuputhy kirjoitti:Myöskään lapsilleni ( nyt jo isoja) en ole pitänyt alkoholia kiellettynä, vaan he ovat saaneet maistaa jos ovat halunneet. Yllätys, yllätys: Kumpaakaan ei kovasti kiinnosta!

Minäkin olen huomannut tuon keinon ehkä parhaimmaksi tähän mennessä. Tiedän, koska minut ja sisarukseni on "kasvatettu" tällä tavalla. Meiltä ei ole koskaan kielletty tupakkaa tai alkoholia, vaikka äitini polttaakin ja juokin aina silloin tällöin. Voin siis ihan elävänä esimerkkinä kertoa, että minä en polta ja alkoholiakin tosiaan käytän kohtuudella ja mielestäni suht. harvoin.


Komppaan ! Meilläkin on ihan pienestä pitäen 'hyväksytty' alkoholi: siitä ei ole tehty mitään numeroa että "tää on nyt aikuisten juttu", vaan aina jos isä on ottanut saunakaljan tms. niin ollaan saatu maistaa, ihan pyytämättäkin.
Ja tosiaan, itse en ole kunnolla käyttänyt alkoholia kertaakaan, eikä tunnu sisaruksianikaan kovasti tuo asia kiinnostavan.

Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja JFK » 21 Kesä 2008, 08:46

Itse en juo enkä polta mitään. Nyt on mennyt jo kuusi pvää. Hyvin henki pirisee...
No ei oikeesti en ole koskaan juonut mitään enkä aio polttaakaan. Kaapissani on kuusi vaate kertaa eli yksi vähemmän kuin vkossa on päiviä. Koskaan en mene Linnanmäelle koska siellä on liikaa ihmisiä joilla on hauskaa. Ruokakaupassakin käyn kello 14.36 koska siihen aikaan on kaikkein vähiten ihmisiä jotka hymyilee.

Kiitos!!!

Ps. enenkä kukaan yhtyy minuun ja lausuitoihin ne oli sarkasmia. Juon viinaa tälläkin hetkellä ja käytän joitain huumeita...
"I'd like to tell the public about the UFO situation. But my hands are tied."
John F. Kennedy


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa