Alkoholi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Käytän alkoholia...

...lähes päivittäin
4
3%
...joka viikko
29
20%
...pari-kolme kertaa kuussa
23
16%
...harvemmin
29
20%
...en lainkaan
21
14%
...humalahakuisesti
16
11%
..."hiprakkahakuisesti"
23
16%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
Shxam
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:20

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Shxam » 13 Syys 2008, 21:31

Ei tässä iässä vielä tuu oikein juotua...oon toki maistellut mutta en oo humalassa vielä kertaakaan ollut...Sama juttu vähän tupakassakin mutta jäin koukkuun ja nyt vuoden poltteluitten jälkeen tajusin lopettaa pari vko sitten.Vanhemmat kyllä antaa lasin pohjalle vähän kaljaa jos pyytää mutta ei oo oikein kiinnostusta pyytää ikinä.
Ois hyvä tehä sitä, ja välillä tätäkin, mutta vähiten tulloo virheitä kun ei tee mittää.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Twisted » 14 Syys 2008, 02:44

Itse nautin uunituoretta ponua suoraan pannusta, pääasiallisesti joka pitkäperjantai.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Dala » 29 Syys 2008, 11:19

Miepäs en ole oikein ikinä oppinut alkoholia juomaan. Olen kyllä maistellut mm, erilaisia sidukoita, paria valkoviiniä ja shampanjaa kippistelin kun valmistuin, mutta en sen koommin. En ole ikinä ollut humalassa enkä viihdy baareissa. Niin ja lasketaankos alkoholijuomaksi "vauvasiideri" eli nämä ihanat 0,7% utarepohjapullot? :mrgreen: Jos, niin taidan kuitenkin olla suurkuluttaja... :lol:
Uskoa se on epäuskokin

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja JeiBei » 29 Syys 2008, 16:52

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 20 Kesä 2017, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
-Lucifer-
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 13:04

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja -Lucifer- » 06 Loka 2008, 15:31

Silloinkun tekee mieli, eli ei kovin usein :D 1-2 kertaa kuukaudessa tai kun on hyvät pirskeet.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Phantom » 27 Loka 2008, 17:10

Yleensä kännit kerran viikossa ei tätä paska duunia ja elämää muuten jaksa. v*ttu sama pää kesät talvet
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Trauma » 27 Loka 2008, 17:32

Temesseus kirjoitti:En käytyä ollenkaan. Suvussani on paljon alkoholismia, joten ei oikein tee mieli. Erityisen altis siihen olisi juuri tämän ikäisenä. Kai sitä ehtii läträämään myöhemminkin.

Sama täällä... Tosin käytän kyllä alkoholia siveellisissä määrin.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 29 Loka 2008, 00:29

Täytyy kyllä sanoa, että täällä on fiksua porukkaa. Kävisivät nuo nitromummot lukemassa tämän ketjun ennen kuin alkavat sättiä nuorisoa liiallisesta viinankäytöstä 8-)

Päivitänpä omaa tilannettani tuon unohdusnesteen osalta. Tuli tupareissa kokeiltua suurinpiirtein kuukausi sitten, miltä tuntuu vetää kunnon kännit. Ja oli kyllä hemmetin hauskaa siihen asti, kun joku toi baarissa tequilan ja kumosin sen kurkkuuni. Siitä eteenpäin ei ole kuin hataria muistikuvia loppuillasta.

Enpä tiedä mitä typeryyksiä olisin tehnyt, ellei sisko olisi ollut mukana :? Joten kokeilut on kokeiltu, ja nyt tiedän missä menee itselleni sopivan juomisen raja.

P.S. Huomenna olisi halloween-opiskelijabileet. Tiedä vielä jaksaako lähteä.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Spiff » 29 Loka 2008, 10:41

Viikolla tulee otettua parina iltana pari jotain eksoottisempaa olutta maun vuoksi. Joskus harvoin avataan punkkupullo.
Viikonloppuna jos mennään mökille menee hiukan enemmän, 5-6 purkkia per päivä, päälle vielä mahdollinen punkku. Eli hyvin kohtuudella.

Mikäli lähen Turkuun kavereita kattoon niin tulee vedettyä kunnon perseet.


Mieluiten juon jotain vähän erikoisempia oluita ja yleensä yritän aina ostaa sitä mitä en oo maistanut vielä. Yleensä talvella maistuu tummat Stoutit ja portterit ja kesällä vehnäoluet ja bitterit.
Nyt tuntuu kippaantuvan parhaiten Indian pale alet.

Punkkuista yleensä maistuu parhaiten Shiraz lajikkeet.

Viinat ei niin maistu mutta viski on iso poikkeus, mutta niissäkin olen hyvin kranttu. Parhaita on (tähän asti) Balvenie 21 portwood, Lagavulin 16 ja perus Jameson. Mikään ei sovi niin hyvin viskin kanssa kun kunnon sikari.

Voi voi voi ku tulis jo perjantai!!!! *kuolaa*
Hey ho let's go!

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Alkoholi

ViestiKirjoittaja viltsu » 07 Kesä 2009, 21:32

Täällä on paikoitellen syntynyt paljon keskustelua tuosta mystisestä aineesta...Alkoholista. Tuolla nyt ärsyttää topicissa tästä jotkut jo keskustelivat...Tänne voi siis kirjoittaa omia kokemuksia, taikka muiden kokemuksia joista tiedät.

Tähän ensin pari faktaa.(Lainattu wikipediasta)

-Alkoholin myyntiä ja käyttöä rajoitetaan lukuisin säädöksin. Alkoholin vähittäis- ja ravintolamyynti on luvanvaraista. Ravintolamyynti jaetaan sallitun juoman väkevyyden mukaan A-, B- ja C-oikeuksiin. Suomessa mietojen alkoholijuomien (2,9%-22%-vol) hankkimisen edellytyksenä on 18 vuoden ikä. Väkeviä alkoholijuomia (>22%-vol) myydään vain 20 vuotta täyttäneille.[24] Myös hallussapito on kiellettyä. Alkoholia ei saa myydä päihtyneelle tai häiritsevästi käyttäytyvälle

-Pidempiaikainen käyttö

Alkoholi näyttäisi suojaavan sepelvaltimotaudilta. Aivoverenkierron suhteen alkoholilla on kahdet kasvot: se lisää aivoverenvuotoja, mutta näyttäisi estävän tromboottiselta pohjalta syntyneitä häiriöitä. Vanhuksilla dementian on todettu vähenevän, edellyttäen, että käyttö pysyy kohtuudessa.


Kerron pienen tarinan....(Huom. Muistikuvat eivät ole aivan tarkkoja)

Olin kaverin kanssa ajelemassa mopoilla viime kesänä. Oltiin oltu vähän kaupungilla humputtelemassa ja kaveri oli juonut vähän enemmänkin. Minä en ollut juonut, kuin pari lonkkua...Ajeltiin kotiin päin rauhassa, kunnes huomattiin, niin ihana poliisi auto, joka näytti punaista valoa. Poliisi setä tuli sitten kysylemään, että mistäs tuutte ja minne meette. Minä sitten vastailin, koska kaveri oli aikas pahasti päissään, mutta juuri pystyi ajamaan. Sitten näyttivät pillin ja minä puhalsin puhtaat, mutta kaverilla näytti vähän isompia lukuja...Sitten kaveri sanoi" En määä oo kännishä. Määä on ihan sselkee..."Sitten kaveri vietiin asemalle selviämään ja siihen jäi kaverin Yamaha kököttään tienposkeen.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Kesä 2009, 21:52

Niinkuin vanha sanonta kuuluu... Tyhmyydestä sakotetaan.
Feel the LOVE

Avatar
Reikämies
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Touko 2009, 21:53

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Reikämies » 07 Kesä 2009, 21:53

Juu iha jänskä aine se alkomahooli :=)
Tulee käytettyä kohtuullisen usein ja niistä tarinoista sais kasaan varmaa romaanin mutta laitetaan nyt parhaimpia.

Tästä ei kunnon muistikuvaa oo mutta muistan että oltiin juomassa ja mentiin sitten abc:le syömää. Mää menin sitten kuselle ja herään vessassa housut nilkoissa kun kaverit oli vääntäny sen lukon auki :D Mitää muistikuvaa ei oo mutta lattia ja vaatteet oli aikalailla oksennuksessa :mrgreen:

Vituttaa ku parhaat on kokonaa hämärän peitossa :<

Vkl taas juomaa : >
Juodaan viinaa :>

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Kesä 2009, 22:00

No itsellänikin on pari tarinaa josa en ole ylpeä.

1. Menin 16v synttäreilläni ex tyttöystäväni tupareihin yhden kaverin kanssa.
Matkaeväänä oli silloin 12 pack / naama. Noh silloin kun en ollut ylipäätänsä
kauhean kokenut alkoholista, lipitin sen twelvärin inside 12h...
noh illan päätteeksihän minut sitten löysi sammuneena ex tyttöystäväni betoniselta
ulko'oven edessä olevalta kynnykseltä...

2. Menin ekaa kertaa elämässäni kattomaa Kotiteollisuutta Kouvolan Rivieraan.
Siellä sitten baarista tuli eka naukkailtua Tupla-viskejä ja kun makuun pääsi niin
kaksin käsin salmasi / terva snapseja. Alkoi siinä sitten uni silmiin iskeä kun edellis
yönä en muutenkaan unta saanut. Niin eiköhän heti ku pää nuokahda niin yli ihanat
poket tuli ohjaamaan mut ulos... noh kävin odottelemaan ulko-oven ulkopuolelle
kaveriani, jota ei sitten kuulunutkaan. Siinä sitten alkoi nousta ylös,
ja tottakai edestä lampsii 4kpl intti kavereita ja huudahtaa: GRÖNROOS p*rkele !
sitten pulpahti alkoholit takaisin turpavärkkiin... mutta silloin jo koneneena pultsarina
pystyin pitämään laatat suussani, nielasin ne ja tervehdin kavereita: No therveh! kättä nostaen.
Siitä sitten en enempää mukisemaan alkanut vaan lampsin taksiasemalle ja sitä kautta kotia koisimaan...

Kaunis asia tuo humala... eikös vain ?
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Kesä 2009, 23:36

Muistikuvaa ei ole, mutta olen joskus nukahtanut vessaan ollessani täysistunnolla. Oveen sai kuulemma hakata hetken ennen kun tulin pihalle ja hoipertelin nukkumaan. Oksentelua ei ole tapahtunut kuin muutamaan otteeseen, mutta kärsimättömän virtsarakon ansiosta olen päässyt pesemään maton ja vaihtamaan liutan alaruumiin vaatteita. Nämä onneksi kotona joista vain yksi muualla. Silläkin riessulla tajusin mennä vessaan, mutten raottaa boksereitani. Ei onneksi hurjempia tapauksia.

Nyttemmin juominen hilliintynyt huomattavasti sitten ensikokeilujen. Lievä humalatila noin 2 krt kukaudessa (jonka saa päälle n. kuudesta kaljasta.) Toiset kaksi viikonloppua vietän muutaman oluen kera. Harvemmin vahvempi humala.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Kesä 2009, 00:32

Itse koitan rajoittaa tuota juomista vain kavereiden synttäreihin yms juhliin. Noh, viime kerralla (päättäreissä) menikin sitten "vähän" överiksi. Voin selostaa sen mitä illasta tiedän, koska tiedän vain sen mitä kaverit ovat kertoneet... : /

Elikkäs olin varannut iltaa varten pullon vodkaa ja ajattelin että siitä riittäisi vielä seuraavallekkin päivälle. Ja kuten arvata saattaa, eipäs sitten riittänyt... Kiskoin kuulemma sen pullon vodkaa alle tunnissa kurkusta alas ja sen jälkeen en ollutkaan pysynyt yhtään pystyssä, oksentelin, en tiennyt missä olin yms. Kaverit olivat kuulemma joutuneet raahaamaan minua pitkin iltaa pois autojen edestä ja muista epämieluisista paikoista. Olin sitten ilmeisesti kertonut kavereilleni kotiintuloaikani jossain vaiheessa iltaa ja tietenkin, se aika sitten koitti. Jotenka yksi hyvä kaverini päätti auttaa minut kotiin, matkaa oli noin 3km. Hän sai kuulemma kirjaimellisesti taluttaa/kantaa minut kotiin koska en pysynyt pystyssä. Urakasta teki erityisen vaikean se että olen suhteellisen kookas ikäisekseni ja olin siis kaveriani huomattavasti isompi, silti hän auttoi minut kotiin.
Ja tuosta vodka-pullosta tuli elämäni kauhein krapula. Aamulla kun nousin sängystä niin päässä heitti, oksetti, maha oli kipeä yms. Se päivä meni siis oksennellessa.

Olen siis suuren kiitoksen velkaa, ehkä jopa henkeni velkaa sille kaverille joka auttoi minua pitkin iltaa ja vielä kotiinkin! Jutun pointti on se että olisi saattanut käydä köpelösti ilman hyviä ystäviä...


Seuraava kerta olisi sitten tiistaina, erään kaverin synttärit. Katsotaan mitä siitä sitten tulee. Kerron tänne jos menee överiksi :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Wespa » 08 Kesä 2009, 00:36

Tästä oli jo vanha keskustelu. Yhdistin aiheet. :)

Itse tulee juotua alkoholia n. 1-2 kertaa viikossa. Määrä pysyttelee aika pienenä yleensä, koska juominen on minulle enemmän sosiaalinen tapa kuin "perseet olalle" tapa. Aamullakaan ei ole lähes koskaan krapulaa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Trauma » 08 Kesä 2009, 00:43

Itsekin tykkään juoda aina silloin tällöin, tosin silloinkin ihan kohtuudella. Eipä puhtaasti mennä siltikään, parhaiten on tullut vedettyä överiksi kenties serkun tupareissa, kun päätin sammua suihkuun, sen jälkeen kun olin ollut saunassa broidini kanssa. No, onneksi hän tulikin herättelemään pian. :roll:

Omaa juomistani rajoittaa mukavasti malliesimerkki siitä kuinka ei pidä ottaa, isäni kun on alkoholisoitunut.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Kesä 2009, 00:52

Gitarre, vähän samanlaista kokemusta täälläkin päin. Vartioin keskiyöstä kolmeen aamuyötä ystävääni, joka oli juonut itsensä niin pahaan kuntoon, että oksenteli eikä ollut tajuissaan. Kuuntelin kokoajan, että henki kulki ja että oksennus valui varmasti sille varattuun pieneen ämpäriin, jota pidin hänen päänsä vieressä. Välillä herättelin ja tarkastelin, että missä kunnossa on. Aamulla minulle oltiin aika kiitollisia.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Kesä 2009, 01:24

Regendos kirjoitti:Gitarre, vähän samanlaista kokemusta täälläkin päin. Vartioin keskiyöstä kolmeen aamuyötä ystävääni, joka oli juonut itsensä niin pahaan kuntoon, että oksenteli eikä ollut tajuissaan. Kuuntelin kokoajan, että henki kulki ja että oksennus valui varmasti sille varattuun pieneen ämpäriin, jota pidin hänen päänsä vieressä. Välillä herättelin ja tarkastelin, että missä kunnossa on. Aamulla minulle oltiin aika kiitollisia.

Kaverisi mahtaa olla kiitollinen nimittäin minä olin pitkälti samassa tilassi ja olen todella kiitollinen kavereilleni!
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Kesä 2009, 11:23

Aika moni täällä saa todella pahan krapulan. Itselläni ei ole koskaan ollut pahaa krapulaa. Paitsi silloin, kun join pari pulloa punkkua. :|
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa