Soitatko mitään soitinta?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Immoxilline
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Syys 2008, 19:54
Paikkakunta: Ölövi puttaalainen

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Immoxilline » 17 Loka 2008, 22:04

26.vuosi kitaran varressa tulee täyteen kohtapuoliin,laulu ja mölinä,basso,kiipparit ja niiden kautta rumputräkit..tälläinen vanha pieru vm.-71 joka tekee musiikkia lähinnä omaksi ilokseen.Onhan tuonne mikserin bittiuniversumiinkin tullut joskus jotain työnnettyä :P
"Pölijähämmää oon, mutta polliisia en pelekää!"

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja SHap » 18 Loka 2008, 01:20

Immoxilline kirjoitti:Onhan tuonne mikserin bittiuniversumiinkin tullut joskus jotain työnnettyä :P

Sama täällä.. 15 vuotta koskettimia tullut pimputeltua, Fruityllä muutamakymmenen+ biisiä tullut työstettyä.. tosin vain muutama löytyy Mikseristä. Suurin osa on covereita tai remixejä, joihin saattaa erään jakeluohjelman yhteydessä törmätä.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 01 Marras 2008, 14:37

Voisiko joku sähkökitaroista tietävä neuvoa minua ??
Elikkä kannattaako ensimmäisessä sähkökitarassa jonka ostaa olla kampi? Siis eikös se ole niin että jos siinä on kampi siinä on myös kielilukko ja silloin se on vaikea virittää :?
Nimittäin tahtoisin Ibanezin kitaran mutta niissä kaikissa on tuo kampi joten en ole aivan varma sopiiko se aloittelijalle : )

Tämmöstä pakettia olen katsellut --> http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsa6j_wh_jumpstart.htm
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 01 Marras 2008, 18:15

skittaa, ja bassoskittaa :D
harjoittelin niiden soittamista pari vuotta sitten.
Kyllästyin, ja myöhemmin löysin sellasen jännän banjokitaran, jota oon opetellu soittamaan.
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Marras 2008, 18:36

Enpä soita mitään. Ainakaan vielä. Rumpujen hakkaaminen kiinnostaisi mutta kun ei ole niihin rumpuihin oikein varaa. Käsillä pöytiin sitä tulee sitten hakattua paremman puutteessa :roll:

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Trauma » 01 Marras 2008, 18:51

Gitarre kirjoitti:Voisiko joku sähkökitaroista tietävä neuvoa minua ??
Elikkä kannattaako ensimmäisessä sähkökitarassa jonka ostaa olla kampi? Siis eikös se ole niin että jos siinä on kampi siinä on myös kielilukko ja silloin se on vaikea virittää :?
Nimittäin tahtoisin Ibanezin kitaran mutta niissä kaikissa on tuo kampi joten en ole aivan varma sopiiko se aloittelijalle : )

Tämmöstä pakettia olen katsellut --> http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsa6j_wh_jumpstart.htm

Jos flaikasta puhut, niin on aivan sama onko kitarassa sitä vai ei. Eikä kannata mitään roska-jumpstarttia ostaa vaikka merkki onkin hyvä. Osta samantien joku kunnon kitara jossa ei ole tremoloa, niitä löytyy Ibanezinakin.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Marras 2008, 19:04

Vähän vaikea sanoa löytyykö sitä rytmitajua kun ei oo tullu paljo soiteltua. :) Koulussa opin sen perusbiitin rummuilla soittaan mutta sen jälkeen ei oo kyllä rumpuihin tullu edes koskettua kun kukaan kaverikaan ei soita. Katsoa sitten joskus hommaisiko sitä rummut jos rahaa löytyy.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Marras 2008, 19:41

Gitarre kirjoitti:Voisiko joku sähkökitaroista tietävä neuvoa minua ??
Elikkä kannattaako ensimmäisessä sähkökitarassa jonka ostaa olla kampi? Siis eikös se ole niin että jos siinä on kampi siinä on myös kielilukko ja silloin se on vaikea virittää :?
Nimittäin tahtoisin Ibanezin kitaran mutta niissä kaikissa on tuo kampi joten en ole aivan varma sopiiko se aloittelijalle : )

Tämmöstä pakettia olen katsellut --> http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsa6j_wh_jumpstart.htm


Eipä tuo vibrakampi tee kitaran käsittelystä vaikeampaa. Itse tosin pidän sitä aika epäkäytännöllisenä, sillä kieleni menevät epävireeseen AINA käyttäessäni vibrakampea. Ktarana toimii EKOn Stratocaster malli.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja viltsu » 01 Marras 2008, 20:06

Kitaraa osaan soittaa, vaikka mikään mestari en olekaan.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

lollipop
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2008, 23:12

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja lollipop » 22 Marras 2008, 11:59

Soitan kitaraa, tosin huonosti. En käy millään tunneilla tällä hetkellä, olen käynyt. Pitäis varmaan rueta taas käymään.

Soitin pianoa kaksi vuotta, tykkäsin, mutta opettaja muutti muualle.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 13:36

soitan Suutani ja Stylophonea :-3
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Tammi 2009, 19:18

Mitä olette mieltä? Onko kitaratunnit + nuottien osaaminen välttämätöntä, jotta sinusta voisi tulla etevä kitaristi? Itse en millään viitsisi opetella kitaran teoriaa. Itseoppineena pidän itseäni suhteellisen taitavana soittajana.

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja DS8 » 19 Tammi 2009, 19:24

Rumpuja, bassoa, vähän kitaraa, syntikkaa ja suutani.

Regendos, olen soittanut suunnilleen kahdeksan kitaristin kanssa, joista kaksi osasi nuotit. Mikäli et lähde opettelemaan mitään teknisesti oikeasti haastavaa (esim. blues), niin et mun mielestäni tarvitse nuotteja ym. turhaa. Muistilla, tabulatuureilla ja fiiliksellä pääsee jo pitkälle.
"So this is life?"

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Helmi 2009, 15:01

DS8 kirjoitti:Rumpuja, bassoa, vähän kitaraa, syntikkaa ja suutani.

Regendos, olen soittanut suunnilleen kahdeksan kitaristin kanssa, joista kaksi osasi nuotit. Mikäli et lähde opettelemaan mitään teknisesti oikeasti haastavaa (esim. blues), niin et mun mielestäni tarvitse nuotteja ym. turhaa. Muistilla, tabulatuureilla ja fiiliksellä pääsee jo pitkälle.

Hienoa kuulla. Tällähetkellä olen innostunut ystäväni kanssa tekemään biisiä, joka on noin 1/3 valmiina. Biisissä toistaiseksi on vain rummut ja kitara, mutta hyvältä kuullostaa.

Avatar
Aevis
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Loka 2008, 09:20

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Aevis » 19 Helmi 2009, 00:20

Kitara ja piano aktiivisessa tai vähemmän aktiivisessa käytössä. (8 Ollut pitkä tauko nyt vähän aika sitten, mutta taas innostuin soittelemaan. Tuo vanha, huono ja halpa Epiphonen stratokopio kyllä nakertaa sitä soittamisen iloa vähäsen. Haaveissa olisi hommata joku suht. hyvä, päälle 500 euron arvoinen lespa. Esp:n Eclipse voisi olla aika kova sana. :drool: Vielä kun saisi rahaa revittyä jostain...
I'm not a pyro. I just like to watch it BURN!

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Helmi 2009, 15:12

Biisi on valmis kitaran ja rumpujen osalta. Enää puuttuu basso ja lyriikat.

Suosittelen B.C. Richin Warlock -kitaraa. Laatutavaraa suhteellisen halvalla.

Avatar
Zharg
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 23:49

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Zharg » 02 Joulu 2009, 15:53

Soitan suutani kun en muuta osaa :x
Kauhea loppu on parempi, kuin kauhu ilman loppua.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 02 Joulu 2009, 16:33

Kauheasti kiinnostaisi kehittää omaa ääntä. Olisi siistiä osata vetää kunnon murinat ja sitten vähän korkeammat kiekumiset. Pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja odottaa hetkeä jolloin porukat eivät ole himassa.

Niin juu ja kitaraa tulee rämpyteltyä joskus hyperaktiivisesti ja joskus vähemmän aktiivisesti.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Tenkku » 02 Joulu 2009, 20:25

Hmm.. noin viis vuotta rumpuja oon soittanu. Ja noin vuoden kitaraa ja koskettimia, tosin oma-oppisesti kotona aina kun huvittaa. Basso on ollut melkein yhtä kauan kuin rummut, mutten sillä ole koskaan kovin paljoa soitellut. Eli sanon vain että soitan rumpuja, ja joskus kitaraa ja koskettimia.
Fabulous babe

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Soitatko mitään soitinta?

ViestiKirjoittaja Art » 02 Joulu 2009, 21:47

Vähän sama homma kuin Tenkulla. Paitsi olen rumpuja soittanut vasta vähän päälle vuoden. Soitan rumpuja bändissä ja omistan omat rummut (Pearl-merkkiset). Omistan myös akustisen nailonkielisen kitaran. Sitä olen soitellut kanssa about vuoden. Haaveena olisi teräskielinen akustinen kitara. Löysin läheisestä musiikkikaupasta yhden suht halvan, jonka saatan saada joululahjaksi. :D Katsotaan nyt... Omistan myös ikivanhan syntikan (tai sähköpianon, miten vaan). Sen sain varmaan joskus päiväkoti-iässä. Toimii vieläkin kuin unelma, ja tosi laaja valikoima erilaisia ääniä. Sitä siis kanssa pimputtelen silloin tällöin. En minä siis mitään kovin mahtavaa osaa soittaa pianolla tai kitaralla, vaan lähinnä mitä olen korvakuulolta opetellut.
"It's completely fake world we live in."


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa