Kuulutko kirkkoon?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Kuulutko kirkkoon?

Kyllä
69
55%
En
56
45%
 
Ääniä yhteensä: 125

andytheandy
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Loka 2008, 10:39

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja andytheandy » 17 Loka 2008, 01:01

Korvapuikko kirjoitti:
andytheandy kirjoitti:Kuulun kirkkoon, ja haluankin kuulua. Raamatusta sen verran, että sen tekstejä vaan pitää osata tulkita oikein, ei lukea sitä fundamentalisesti.

Ne kohdat missä käsketään tappaa pitää "tulkita" ja ne joissa käsketään rakastamaan ne luetaan sellaisenaan :roll:


No, jokainen osaa varmasti tulkita raamattua järkensä mukaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Loka 2008, 02:56

njoo. ite en kuulu kirkkoo. erosinkirkosta heti ku täytin 18
Feel the LOVE

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Spiff » 17 Loka 2008, 08:58

Ali G- kirjoitti:
arabr1 kirjoitti:Kuulun ja olen ylpeä siitä.



Hyvä, tuollaisia maailma tarvitsee, moraalia pitää valistaa, se kun tuppaa unohtumaan 1. maailman asukkailla


Voisi melkein kuvitella että ajattelet että kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat moraalittomia?
Moraalilla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Moraali on oikeastaan vain maalaisjärkeä. "Tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän" - Tämän tajuaa ihminen joka ei ole koskaan kuullutkaan jeesuksesta. Kirkko on vain ottanut täyden kunnian tästä perusajatuksesta.

Moraalittomia ihmisiä on ihan yhtä paljon kirkossa kuin sen ulkopuolella.
Entä sitten ne kaikki muut (suurin osa) ihmiset jotka eivät usko kristinuskoon? Ovatko he kaikki moraalittomia?
Kirkko ei ole muuta kuin instituutio ihmisen hallitsemiseen, vanhanaikainen ja väärinkäytetty. Mihin yleensäkään kirkkoa tarvitaan jos sinulla on usko, oma ja henkilökohtainen? Eikö oma usko riitä? Eikö sen pitäisi riittää? Jos tiedät mikä on oikein ja väärin niin mihin tarvitaan ketään muuta sitä vahvistamaan?

Mulla ei ole mitään uskovaisia vastaan - kunhan pitävät asian itsellään eivätkä ala tuputtamaan sitä muille. Musta se on suoraan sanottuna epäkohteliasta. Se mitä nämä ihmiset pitävät totuutena on vain mielipide muille, ei muuta. Mulla on omat mielipiteeni, enkä mä mene niitä muille tuputtamaan.

mun 5 senttiä
Hey ho let's go!

Avatar
arabr1
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Loka 2008, 08:45

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja arabr1 » 17 Loka 2008, 09:11

Myöskään itse en pidä uskon tai monen muunkaan asian "tuputtamisesta muille" ja olen myös samaa mieltä siitä että se on hyvin epäkohteliasta. Minusta asian saa ehdottomasti ratkaista itse, eikä minulla todellakaan ole mitään heitä vastaan jotka eivät kuulu kirkkoon, he ovat tehneet sen päätöksen joten se ei kuulu muille kuin heille itselleen. Jos he itse ovat tyytyväisiä, se on hyvä. eroakirkosta.info sivu on kyllä hieno teko kirkolta ja toivon että eroamista harkitsevat lukevat sen.

Ja tosiaan kuten sanoin niin Raamatun tekstit on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten jolloin maailmankuva oli täysin toinen, eli täytyy ymmärtää ettei monikaan asia käy millään yksiin meidän nykyisen maailmamme kanssa.
14.10. oli ja meni oli hienoa aikaa kyllä seurailla tapahtumia vaikka mitään ei tapahtunutkaan.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Ali G- » 17 Loka 2008, 18:37

Spiff kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:
arabr1 kirjoitti:Kuulun ja olen ylpeä siitä.



Hyvä, tuollaisia maailma tarvitsee, moraalia pitää valistaa, se kun tuppaa unohtumaan 1. maailman asukkailla


Voisi melkein kuvitella että ajattelet että kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat moraalittomia?
Moraalilla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Moraali on oikeastaan vain maalaisjärkeä. "Tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän" - Tämän tajuaa ihminen joka ei ole koskaan kuullutkaan jeesuksesta. Kirkko on vain ottanut täyden kunnian tästä perusajatuksesta.

Moraalittomia ihmisiä on ihan yhtä paljon kirkossa kuin sen ulkopuolella.
Entä sitten ne kaikki muut (suurin osa) ihmiset jotka eivät usko kristinuskoon? Ovatko he kaikki moraalittomia?
Kirkko ei ole muuta kuin instituutio ihmisen hallitsemiseen, vanhanaikainen ja väärinkäytetty. Mihin yleensäkään kirkkoa tarvitaan jos sinulla on usko, oma ja henkilökohtainen? Eikö oma usko riitä? Eikö sen pitäisi riittää? Jos tiedät mikä on oikein ja väärin niin mihin tarvitaan ketään muuta sitä vahvistamaan?

Mulla ei ole mitään uskovaisia vastaan - kunhan pitävät asian itsellään eivätkä ala tuputtamaan sitä muille. Musta se on suoraan sanottuna epäkohteliasta. Se mitä nämä ihmiset pitävät totuutena on vain mielipide muille, ei muuta. Mulla on omat mielipiteeni, enkä mä mene niitä muille tuputtamaan.

mun 5 senttiä



Mutta jotkut ihmiset ymmärtää olla muille suopeita, vasta kun joku "korkeampi" sanoo näille näin, ja taas tässä Kirkkoa tarvitaan, vai kuinka?
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Spiff » 17 Loka 2008, 19:50

Ei siinä kirkkoa tarvita. Avainsana "jotkut". Aina löytyy joka yhteisöstä niitä viiripäitä. Ihan turha yrittää sälyttää vastuuta ei-uskovaisille, tai niille ressukoille jotka vahingossa ovat sattuneet syntymään väärään maahan/kulttuuriin.

Kertauksen vuoksi:
Moraalittomia ihmisiä on ihan yhtä paljon kirkossa kuin sen ulkopuolella.
Hey ho let's go!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Loka 2008, 00:27

Spiffi puhuu faktaa.. noinha se asia on... ja niinkuin jossain aijemmin sanoin. tosi uskovaist ovat sokeita. ja täälä näyttää olevan yksi sellainen.
Ja voiko kukaan todistaa että joku korkeampi taho on sanonnut"trallalaa näin sun kuuluu elää"
ja tarkotetaanko tolla jotain pappia vai itse jumalaa.... koska pappikin on vain ihminen. ei mitään muuta. ja yleensä jos joku väittää että jumala on puhunut hänelle... on jo valmiiksi latva laho.
Feel the LOVE

Avatar
arabr1
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Loka 2008, 08:45

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja arabr1 » 18 Loka 2008, 08:32

Minusta evankelisluterilainen suuntaus sopii juuri minulle, koska se ei pakota lähes mihinkään ja se antaa ihmiselle itselleen vapaat kädet noudattaa mitä itse kokee tärkeäksi.
14.10. oli ja meni oli hienoa aikaa kyllä seurailla tapahtumia vaikka mitään ei tapahtunutkaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 04:55

siis. joo jos olet kirkossa kirjoilla siin o omat etusa. pääset salee kirkos häihi ja sut haudataa kirkon hautausmaalle tjsp.... mutta ite en välitä mihin mut haudataan. ja avioliitto on muutenkin vain rakkauden virallistaminen... niin miki sekin on pakko tehdä kirkossa....
ite erosin kirkosta koska siitä ei ole mitään hyötyä minulle... ja siitä pitää vielä maksaakkin... eli no ty.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Trauma » 21 Loka 2008, 01:13

Zrud kirjoitti:siis. joo jos olet kirkossa kirjoilla siin o omat etusa. pääset salee kirkos häihi ja sut haudataa kirkon hautausmaalle tjsp.... mutta ite en välitä mihin mut haudataan. ja avioliitto on muutenkin vain rakkauden virallistaminen... niin miki sekin on pakko tehdä kirkossa....
ite erosin kirkosta koska siitä ei ole mitään hyötyä minulle... ja siitä pitää vielä maksaakkin... eli no ty.

Kirkon hautausmaallehan haudataan nykyään myös kirkkoon kuulumattomia. Ne ovat siis jotenkin yhteiskunnallisestettu.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 13:31

nii... jotnen miks olla kirkossa... se o iha turhaa rahan haaskausta.
Feel the LOVE

Avatar
Vladimir
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Syys 2008, 19:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Vladimir » 21 Loka 2008, 15:29

Kirkkoon kuulumisen hyöty riippuu hyvin paljon elämäntilanteesta, olen huomannut. Kirkko järjestää paljon kerhoja ja kokoontumisia ilmaiseksi jäsenilleen iästä riippumatta. Itse kuulun kirkkoon vaikka en oikestaan ainakaan tällä hetkellä mitään palveluja käytäkkään. Näen sen kuitenkin kanavana auttaa, sillä jokainen seurakunta tekee samaa työtä kuin Unicef, SPR ja kumppanit. Mitäs sitten vaikka ihmiset kääntyisivät kristinuskoon ja samalla säilyttävät henkensä? Hätäalueille menee ensin apu ja kun perusasiat ovat kunnossa, vasta sitten ruetaan kertomaan uskostä eikä silloinkaan ketään pakoteta.
Älä kahlitse kättäni lyttyyn,
olenhan monestikkin vierelläsi.
- Siltikin lytyssä.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 27 Loka 2008, 16:47

Teille, jotka olette eronneet kirkosta: miten perhe on suhtautunut päätökseenne? Omasta puolestani voin sanoa, ettei omille porukoille eroamiseni olisi todennäköisesti ongelma, sen sijaan avokin puolelta eivät ehkä sulattaisi niin helposti.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 27 Loka 2008, 19:22

Kuulun kyllä kirkkoon. Itselle aivan sama mihin kuulun vai kuulunko mihinkään. En näin lyhyesti sanottuna usko Jumalaan tai jumaliin mutta mitäpä sitä turhaan eroamaan. Eipä se paljon mihinkään sido jos kirkkoon kuuluu. Ja tiedä vaikka sitä joskus tulisikin uskoon.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 27 Loka 2008, 21:22

Mielestäni uskominen johonkin yliluonnolliseen, tai Jumalaan, ei välttämättä tarvitse kuulumista kirkkoon. Voi sitä uskoa ilman kirkkoakin. Sitäpaitsi; kirkkoon mennessä ei koskaan kysytä jäsenkorttia, joten, jos sinne haluaa mennä, voi mennä, vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan.

Tietenkin kirkko auttaa hädässäolevia ihan konkreettisestikin joskus, joten siltä kannalta on hyvä maksaa niitä jäsenmaksuja/kirkollisveroja.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Doc
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Marras 2008, 16:23

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Doc » 08 Marras 2008, 12:50

Valitettavasti, mutta aion erota kun ikää tuppaa olemaan.
Kuva
Uskokoon ken tahtokoon

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Marras 2008, 16:12

http://eroakirkosta.fi/

Siinä osote. erotkaa vaikka heti jos mieli tekee :D
itse erosin kirkosta tuota kautta.
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Marras 2008, 16:36

Kirkkoon kuulun, eikä ole syytä erota.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Marras 2008, 23:24

kysymys. miksi olet kirkossa ?
vaikka sinun nimesi on siellä kirjoissa ei muuta asiaa
ainoat hyödyt mitä siitä saat on se että pääset kirkossa naimisiin.
vaikka en itse kuulu kirkkoon. ei tarkoita sitä ettenkö saisi uskoa samaan kristinuskoon kuin kirkossakin.
voin uskoa samaan. samalla tavalla. mutta minun ei tarvitse maksaa... so im tha winner :D
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja viltsu » 09 Marras 2008, 08:57

Oon alaikänen, :D ei tarvii maksaa joten ei tarvii erota.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa