Muinaiset astronautit ihmisiä?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Superhuman
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Loka 2013, 17:10

Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Superhuman » 18 Loka 2013, 17:27

Jokainen tältä foorumilta varmaan tietää teorian siitä että Jumalat olivat avaruusolentoja.
Mieleeni tuli toinen jännä teoria joka voisi hyvinkin olla mielestäni todellista:
Jos aikamatkustus on mahdollista, voisiko Jumalat olla ihmisiä tulevaisuudesta, jotka ovat matkannut ajassa taakse päin. Ehkä tulevaisuuden ihmiset ovat tulleet muuttamaan jotain historiasta välttääkseen maailmanlopun.

Mitä mieltä olette, onko tämä typerä teoria?

Avatar
Heartagram
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Marras 2012, 14:13

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Heartagram » 19 Loka 2013, 05:39

Miksi ei... Voihan näin olla että täällä kutsutaan jumaliksi näitä tulevaisuuden ihmisiä. MUTTA, kuka sitten on luonut heidät? :) Kuka on heidän Jumala?
Älä tee pimeässä mitään sellaista, mitä et voi päivänvalossa tunnustaa.

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Tumppi » 20 Loka 2013, 00:08

-------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 15 Syys 2015, 06:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Heartagram
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Marras 2012, 14:13

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Heartagram » 21 Loka 2013, 09:54

Tumppi kirjoitti:
Heartagram kirjoitti:Miksi ei... Voihan näin olla että täällä kutsutaan jumaliksi näitä tulevaisuuden ihmisiä. MUTTA, kuka sitten on luonut heidät? :) Kuka on heidän Jumala?


Niinpä. Jos oikein alkuunpäin mietii niin on oltava vain yksi Jumala. Näin minä uskon. Ei voi olla monta Jumalaa. Alussa on voinut olla vain yksi.



Kyllä... Mutta sitten on pakko miettiä että kuka sitten on jumalan luonut? :D Pakkohan hänenkin on jostain"syntyä"?
Älä tee pimeässä mitään sellaista, mitä et voi päivänvalossa tunnustaa.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 21 Loka 2013, 19:56

Jonkun asian absoluuttiseksi mieltäminen on pikkuisen vaarallista sen takia että kaiken informaation tarkkuus ei voi olla mielivaltaisen tarkkaa, vaan epätarkkuutta löytyy aina. Aasinsilta tuohon yhden Jumalan juttuun löytyy siitä että jos on yksi jumala niin täytyy olla muitakin. Periaatteessa alussa ei ole voinut olla ainoastaan yhtä jumalaa vaan ennemmin useita..
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23 Loka 2013, 00:25

asialla voi spekuloida.Itse olen aina pitänyt "muinaiset astronautit" teorioita hyvinkin vakuuttavina,vaikka esim.Dänikenillä onkin kyseenalainen maine.
Mutta sopii kysellä kaikenlaista;mistä asti tulevaisuudesta nuo ihmiset tulivat?Miksi he menivät juuri tuohon aikaan?Ja miksi rakensivat (Dänikenin mukaan)tai auttoivat sen ajan ihmistä rakentamaan esim.pyraideja ja etelä-amerikan korkeahkoa arkkitehtuuria?
Ja eniten minua askarruttaa tuossa ajankohdan valinnassa se,että miten he tiesivät maailmanlopusta ja miten kuvittelivat "vierailulla" ajassa ekr. olevan vaikutusta maailmanloppuun?
Koska esimerkiksi me emme osaa matkustaa ajassa,täytyy noiden "muinaisten astronautttien" (jos he siis ylipäätään oli ihmisiä tulevaisuudesta)olla meidän jälkeemme tulevasta tulevaisuudesta,aika kaukaakin....sanotaan että vähintään satoja vuosie meidän jälkeemme,mieluummin joitain tuhansia,tulevasta tulevaisuudesta.
Ja kun miettii,että esimerkiksi muinaiset kulttuurit(egypti,etelä-amerikka ym. mahdollinen kadonnut atlantis jne)eivät vaikuta enää meidän aikakauteemmekaan kuin turismin ja mehevien tarinoiden tasolla,niin miten meitä seuraavassa tulevaisuudessa noilla asioilla olisi sitäkään painoarvoa?

Sanoisin,että "muinaiset astronautit" olivat minun uskomukseni mukaan vierasta sivilisaatiota joka kävi auttamassa meidän sivilisaatiota uuten vauhtiin "jumalaisilla" taidoillaan ja esimerkiksi edistivät laskento-ja kalenterinpito taitojamme (etelä-amerikan intiaanien matemaattinen viisaus+kalenteri).Ja auttoi ihmistä auttamaan itseään kehityksen suuntaan.
Uskomuksellinen mielipide tämä vain joka sisältää sen oletuksen,että minä ylipäätään uskon "muinaiset astronautit"-teorioihin.En ole jälkimmäisestäkään edes varma,mutta mukavaa luettavaa esim Dänikenin kirjat on.

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Tumppi » 25 Loka 2013, 06:56

--------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 15 Syys 2015, 06:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 25 Loka 2013, 12:42

Tumppi kirjoitti:Siis mikä aasinsilta? Mitä useat jumalat voisivat tehdä tai luoda mitä yksi Jumala ei voisi? En näe tätä aasinsiltaa.
Tumppi kirjoitti:Minkä periaatteen mukaan ei ole voinut olla ainoastaan yhtä jumalaa vaan ennemmin useita, voisitko täsmentää? Jos uskot useisiin jumaliin voisitko kertoa keitä nämä ovat ja mitä tekevät tai ovat luoneet.


-olen tästä täysin samaa mieltä.En näe mitään logiikkaa väitteessä,että jos on 1,täytyy olla useampia.Tosin en kyllä Tumpin viimeistä lausetta ymmärrä minään argumenttina.Voiko Tumppi osoittaa,kuka on hänen Jumala ja mitä hän on luonut?
Toki voit uskomuksiasia (tai Raamatun luomiskertomusta)osoittaa,mutta siihen se loppuu.Argumenttina yhtä tyhjän kanssa.
Itse en ole kauhean syvällä uskontotieteissä,mutta niin minäkin olen ymmärtänyt,että juutalaiset,islamilaiset ja kristityt puhuvat "samasta Jumalasta" Jumalasta puhuessaan.Eri painotuksin ja eri näkökulmista vain.Mutta se,että Suurin osa maailman ihmisistä... ei oikeastaan todista mitään tämän kyseisen Jumalan olemassa olosta.Ne miljoonat kärpäset vai miten se sanonta menee?
Mutta mielestäni maailman eri uskonnot,maantieteellisesti suht pienellä alueella syntyneet,kyllä kumpuavat samasta alkulähteestä.Mikä se sitten onkin-muinaiset astronautit vai joku oma hulluttelu joka vain sitten on jakautunut tuhansien vuosien aikana omiin suuntiinsa-vaiko sitten se todellinen yksi jumala?-siihen en osaa vastata.

*
jos oletetaan,että Se Yksi Jumala hypoteesi pätee(ja kyse on samasta kolmen suuren uskontokunnan kirjoittamasta Jumalasta)niin Kristinusko olisi tuossa valossa aika erikoinen "sivujuonne".Mikäli uskonto kumpuaa samasta Jumalasta,niin miksi Kristinuskossa on tullut Juutalaisista sivuava haara joka nostaakin Jeesuksen uskonnon keskeisimmäksi tekijäksi?Miksi se Yksi Jumala(jota juutalaiset olivat palvoneet jo tuhansia vuosia ennen kristittyjä)ei enää edustanutkaan uskonnon keskeisintä tekijää?
Tuolta pohjalta voisi heittää kärjistäen että Kristinusko on Juutalaisuudesta eronnut kapinaliike joka halusi erottautua omalla tematiikallaan...
Siis vähän samoin kuin luterilaisuus on juoppohullun munkin kapinaliike suuresta ja vanhimmasta äiti-kirkosta.

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Tumppi » 25 Loka 2013, 22:34

--------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 15 Syys 2015, 06:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 27 Loka 2013, 01:28

Tumppi kirjoitti:Kuten edellisessä viestissä totesin uskossa on kyse etupäässä intuitiosta enkä siksi minä tai kukaan muukaan voi toiselle osoittaa Jumalaa johon uskoo tai todistaa Jumalan tai jumalien olemassa oloa tieteellisesti. Jumalan nimeksi raamatussa mainitaan Jehova. Jumala on luonut kaiken. Näin siis minun uskoni mukaan. Haluaisin vain kuulla useisiin jumaliin uskovan näkemyksen keitä he ovat ja mitä kukin on tehnyt?


- :tapu: Heh...ikäänkuin et olisi kysynyt kysymyksessäsi "todisteita" nojaten itse luomiskertomukseen "todisteena"....
No,saahan omia sanojaan väännellä jälkeenpäin sopivimmiksi.Minäkin olen tehnyt niin monesti,ei se niin vakavaa.Peace.

Markus K
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Marras 2013, 21:19

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Markus K » 28 Marras 2013, 20:42

Ancient Alien on tietysti hieno sarja mutta sitäkin täytyy katsella suht kriittisin mielin. Monien lukemieni kirjojen jälkeen minulle on muodostunut melko selvä kuva ihmiskunnan menneisyydestä. Graham Hancock, Andrew Collins, Robert Bauval yms. piirtävät mielenkiintoisen kuvan jota voi suositella kaikille. On hätkähdyttävää huomata, että yli 10 000 vuotta sitten oli olemassa yhtä korkealle kehittynyt kulttuuri kuin meillä on nyt, mutta joka tuhoutui joko meteoriitin tai sodan seurauksena.
Otto Muckin kirja Atlantis tai Andrew Collinsin Gateway to Atlantis kertoo aiheesta hyvin. "Main streem" argeologian yms tulkinnat näyttävät nykyään lähinnä pöyristyttävän typeriltä näiden kirjojen jälkeen! Gizan pyramidit olisivat Faaraoiden hautoja yms. älkään nyt viitsikö jumaliste! Asiaa selvittää hyvin moni kirja esim. C. Dunn The Giza Power Plant ja monet muut. On myös aika erikoista kuinka vähän alan kirjoja käännetään suomeksi!? Mutta jo pelkkä pinta rääpäisy selvittää näiden kirjojen lukialle kuinka helvetin hukassa koko argeologia on kun mennään 5-6000 v taaksepäin tms! Esim. A. Collinsin The Cygnus Mystery kertoo hyvin Turkista juuri löydetystä mystisestä paikasta, nimeltä Göbekli Tebe ja jonka ajoitus menee yli 10 000 vuoden taakse! Toinen hyvä esimerkki on tietysti Puma Bunku väli amerikassa, monien muiden seassa. Käsittämätöntä kiven käsittely taitoa! Itse asiassa, sellaiseen ei kyetä vieläkään!? Eli oliko kyseessä Alienien teknologinen apu vai ihmisten omat keksinnöt!? Mielestäni kyseessä ei ole joko tai kysymys vaan, sekä että vastaus!? Aivan kuten nykyäänkin. Roswell tapauksen jälkeen esim. elektronisten laitteiden kehitys suorastaan räjähti verrattuna meneeseen.
Tämä nyt tällä erää varsin laajasta aiheesta!! Mieli on syytä pitää avoimena!

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 15 Tammi 2015, 14:13

Me olemme näitä mainitsemiasi astronautteja. Kaikki olemme tähdissä alunperin syntyneet. Plejadilaiset ja Siriuslaiset ovat esi-isiämme. Moniulottuvuudessa olemme samanaikaisesti esim. Plejadilaisia tai Arcturuslaisia, Andromedalaisia jne. Aika on 3-4 ulottuvuuden harha. Aika ei ole lineaarinen käsite ylemmissä ulottuvuuksissa alkaen viidennestä ulottuvuudesta ja jatkuen siitä ylöspäin.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 16 Heinä 2016, 20:48

Itse olen mietiskellyt, että ovatko nämä humanoidit tulleet tulevaisuudesta?
Jalat maassa, pää pilvissä

Cosmo88
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 05:03

Re: Muinaiset astronautit ihmisiä?

ViestiKirjoittaja Cosmo88 » 19 Tammi 2018, 08:16

Eikös tästä Rabi ole sulle jo sanottu että pidät nämä sun jeesustelu chaisset siel omassa yhdessä threadissa etkä luo uusia.

โหลดจีคลับ


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa