Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Devore
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 14:08

Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa?

ViestiKirjoittaja Devore » 14 Joulu 2013, 19:30

Jumala on itse täydellinen ja on siten selvää että pahuus ei ole lähtöisin Jumalasta. Pahuutta ei yksinkertaisesti ole ollut olemassa ennen Jumalan luomistyötä. Luomistyössä kaikki oleva luotiin Pojan välityksellä.

Joh.1:1-3 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

Kaikki näkyvä ja näkymätön, henkivallat ja enkelit on luotu hänen kauttaan.

Kol.1:16 "Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten."

Luomistyössään Jumala loi palvelijoikseen itseään alempia henkiolentoja, enkeleitä. Raamatusta on selvää että enkelit on luotu luomistyön aikaisessa vaiheessa, ja enkelit ovat olleet olemassa jo silloin kuin moni muu asia vasta on saatettu alulle. Raamattu kertookin siitä että enkelit riemuitsivat kun katselivat Jumalan luomistyötä.

Job.38:4-11 "Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää. Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse? Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven, kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat? Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti, kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi, kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?"

Kaikki pahuus alkoi Saatanasta joka oli alunperin Jumalan kaunein enkeli. s*atana alkoi kadehtia Jumalaa ja halusi itse Jumalan vertaiseksi. Se sai kolmanneksen kaikista taivaallisista enkeleistä mukaan kapinaansa.

Jes.14:13-14 "Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'"

Ilm.12:7-9 "Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."

s*atana houkutteli ihmisen syömään hyvän ja pahan tiedon puusta käärmeen muodossa ja aiheutti niin ihmisen syntiinlankeemuksen. Saatanan puolella olevat enkelit ovat riivaajia, pahoja henkiä ja niiden ainoa tarkoitus on eksyttää ihmisiä ja saada ne eroon elävästä Jumalasta.

Raamattu kertoo kirjoituksissaan paljon epäjumalista ja yhdistää ne hyvin usein riivaajiin. Itseasiassa pakanoiden jumalat ovat riivaajia, langenneita enkeleitä.

1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."

Kaikki taikuus, pakanuus ja epäjumalan palvelus ja sellainen uskonnollisuus joka ei ole peräisin Jumalasta, on peräisin riivaajista. Apostolien teoissa on kertomus yhdestä pakanatytöstä jolla oli kyky ennustaa hengen avulla, ja joka tuotti kyvyllään isot rahat isännilleen.

Apt.16:16 "Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan."

Kun riivaaja ajettiin tytöstä pois niin tyttö menetti ennustuskykynsä.

Apt.16:18-19 "Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä. Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen."

Tässä on lyhyt video joka kertoo hyvin tästä aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=cZJEt40-pVc

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 17 Joulu 2013, 09:03

:demonbunny:
Viimeksi muokannut Teresia_, 18 Helmi 2014, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KatieMicaela

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 20 Joulu 2013, 01:29

Devore kirjoitti:
1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."

Kaikki taikuus, pakanuus ja epäjumalan palvelus ja sellainen uskonnollisuus joka ei ole peräisin Jumalasta, on peräisin riivaajista. Apostolien teoissa on kertomus yhdestä pakanatytöstä jolla oli kyky ennustaa hengen avulla, ja joka tuotti kyvyllään isot rahat isännilleen.

Apt.16:16 "Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan."

Kun riivaaja ajettiin tytöstä pois niin tyttö menetti ennustuskykynsä.

Apt.16:18-19 "Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä. Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen."

Tässä on lyhyt video joka kertoo hyvin tästä aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=cZJEt40-pVc


Seurausta juuri niihin pahoihin henkiin yhteydenotosta ja jossei tiedä asioista voi näin käydä herkkäänkin. Sellaisessa ahneessa rahastamistarkoituksessa tehty ihmisten auttaminen ennustamisella tulee pahasta, dollarin kiilto silmissä puuhastelu.
Jumalan rakkaudessa tehty ennustaminen ja yllä kerrottu tapaus on kaksi eri asiaa. Joskus johdatus ja opastus on paikallaan.

Mut toi otsikko on hämäävä :D Tulin lukemaan miksi maailmassa on pahuutta enkä saanut siihen vastausta.
Niin miksi sitä on?
Syvemmät syyt?

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja carcass » 05 Tammi 2014, 04:27

Pohdiskelen mielessäni...
Jos jumala omakätisesti loi käärmeen, niin eikö jumala ole tässä suhteessa luonut pahaa, (tai ainakin "kavalaa") ja tiesikö jumala, että käärme houkuttelisi ihmisen syömään puusta, joka on keskellä paratiisia?

Onko osa maailman pahuutta se, että ihminen tiedosti olevansa alasti(?)

KatieMicaela

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 06 Tammi 2014, 01:10

Jos Jumala loi kiärmeksen, mutta antoi sille oman vapaan tahdon ;D

Sama kuin jälkeläisten luominen ihmisellä.
Saahan sitä vaikka kuinka kasvattaa taiten, mutta jos lapsi itse käyttää tahtonsa siihen että tahtoo tehdä vaikkapa rikoksia niin onko se vanhempien vika? Jos on vanhempien vika niin lapsenlapsi voi syyttää isovanhempiaan ja tästä päästään vaikka miten pitkälle eikä omaa käytöstä ole tarvis muuttaa kun vika on vain aina jossain muualla.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 06 Tammi 2014, 17:12

KatieMicaela kirjoitti:Jos Jumala loi kiärmeksen, mutta antoi sille oman vapaan tahdon ;D

Sama kuin jälkeläisten luominen ihmisellä.
Saahan sitä vaikka kuinka kasvattaa taiten, mutta jos lapsi itse käyttää tahtonsa siihen että tahtoo tehdä vaikkapa rikoksia niin onko se vanhempien vika? Jos on vanhempien vika niin lapsenlapsi voi syyttää isovanhempiaan ja tästä päästään vaikka miten pitkälle eikä omaa käytöstä ole tarvis muuttaa kun vika on vain aina jossain muualla.

Hienoja pohdintoja teillä. Oma näkemykseni on sellainen, että olemme täällä oppimassa. Se käsittää myös vastuun ottamisen. Eli ajattelu lähtee ajatuksesta että asumme ns. vapaan tahdon planeetalla, jota myös elämänkokeilu planeetaksikin kutsutaan. Jokainen vastaa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään loppujen lopuksi vain itselleen. Ajatukset, teot jne. määräävät millaisella värähtelytasolla olemme, myös mitä luomme. Oppitunteja tulee eteemme niinkauan kunnes jonkin asian hokasemme, jolloin pääsemme taas askeleen eteenpäin kasvussamme. Sielumme on itse Lähteestä, joten olemme jokainen myös Jumalyksiköitä, jos tuollaista sanaa voi tässä yhteydessä käyttää.
Kolmas ja neljäsulottuvuus sisältää polariteetit, eli vastaparit. Viides ulottuvuus ja siitä ylöspäin, ei enää sisällä polariteetteja. Eli ihmiselämän tarkoituksena on löytää tuo ns.valo itsestämme ja käytännöntasollahan opimme asioita monesti ns. kantapäänkautta, eli teemme samoja valintoja useamman kerran, kunnes ehkä katsomme sitten asioita toisenlaisesta näkökulmasta ja teemme uudenlaisen valinnan.
Olennaista 3-4 ulottuvuudessa on se että meillä on yleensä tarve luokitella asiat hyviksi ja vähemmän hyviksi, polariteettien maailmassa kun asummee. Meditaatiossa voimme tavoittaa ylemmän 5-ulottuvuuden, joka vähemmän kiinteä, eli eteerisempi ulottuvuus. Mikään ei tule meille kuitenkaan vain sormia napsauttamalla.
On olemassa sanonta: Opettaja löytyy kunhan oppilas on valmis.

KatieMicaela

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 09 Helmi 2014, 22:36

Hienoa pohdintaa myös sinulla :)

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 11 Helmi 2014, 12:12

KatieMicaela kirjoitti:Hienoa pohdintaa myös sinulla :)

Kiitos, olen saanut olla itseäni pidemmälle ehtineiden seurassa jo jonkin aikaa :ufo:

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Koalani » 19 Touko 2014, 01:29

Mun käsitys on se, ettei Jumala luonut käärmettä, vaan että se tuli ilmi silloin, kun luominen alkoi. Tää ilmenee ainakin Kuparikirjoista. (Niiden sisällöstä puhutaan tässä sivustossa: http://963852741.wix.com/lostknowledge ). "Käärme", eli antijumala, on luultavasti jäännös aikaisemmasta maailmasta, jossa pahuuden voimat voittivat, ja imivät kaiken sisäänsä. Tässä maailmassa, Samaelilla, eli langenneella arkkienkelillä, oli tämä ei-jumala hengellisenä isänään, ja siksi pystyi tuntemaan negatiivisia tunteita. Ja kaikki olennot, jotka valitsee antijumalan, astuu Jumalan rakkauden ulkopuolelle, ja muuttuvat automaattiseksi pahoiksi tai muutenkin jollain tapaa negatiivisiksi. Ja mä uskon, et alkuperäinen antijumala syntyi juuri niin, että se valitsi olla Jumalan ulkopuolella.

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja aava » 04 Kesä 2014, 07:59

veikkaan että pahuutta on siksi että meidän on vaan opittava täällä loppupeleissä hyviksi;D vähän tällainen no buddhalainen näkemys. vaikka elämä on vaikeeta ollaan täällä vaan oppimassa eri elämissä eri kokemuksia eri tilanteista ihmiskohtaloista. jossain kirjassa jopa vähän väitettiin että koko elämä on kirjattu päivästä päivään. (toki vahinkoja sattuu ja polulta eksyy mutta kyllä sen huomaa jos jonkin asian ei pitäny mennä niin kun sen pitäs mennä).

itse uskon tähän että mennään vaan elämästä toiseen kunnes ollaan valmiita oppineita sieluja. miettikäähän sitä että joku 20v voi olla henkisesti "vanhempi" kun joku 60v. näitäkin on nähty:) (toki elämänkokemus erikseen).

mutta siksi on pahuutta koska ihmisten on luultavasti opittava kaikki elämänkirjo tuntemukset osata antaa anteeksi jne jne. luin sellasta enkelikirjaa jossa myös vihjattiin että meistä pitäisi tulla jopa enkeleitä seuraavalle maalle ja niiden asukeille joten mene ja tiedä vaikka jos nyt pohtii monia monia asioita ei nuokaan mitä olen lukenut yhtään hullummalta kuullosta.

vaikka en mikään uskovainen ole olen kuitenkin paranormaali uskovainen mutta en usko sitäkään että meediot ihmisten näyt ja muut olis kaikki pahaa.. tai siitä lähtösin. (kuten läpiuskovaiset väittäskin;)) kaiken olevan pahasta paitsi jumalan kun sitäkään ei tiedä mikä se jumala loppupeleissä on (alkuräjähdys??) siitä syntynyt energia jne jne;D

uskon että pahuus kumpuaa juuri ihmisen omasta itsestään koska kaikissa on hyvää ja pahaa se vaan miten sitä käyttää ja mille polulle lähtee.
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 04 Kesä 2014, 09:44

aava kirjoitti:veikkaan että pahuutta on siksi että meidän on vaan opittava täällä loppupeleissä hyviksi;D vähän tällainen no buddhalainen näkemys. vaikka elämä on vaikeeta ollaan täällä vaan oppimassa eri elämissä eri kokemuksia eri tilanteista ihmiskohtaloista. jossain kirjassa jopa vähän väitettiin että koko elämä on kirjattu päivästä päivään. (toki vahinkoja sattuu ja polulta eksyy mutta kyllä sen huomaa jos jonkin asian ei pitäny mennä niin kun sen pitäs mennä).

itse uskon tähän että mennään vaan elämästä toiseen kunnes ollaan valmiita oppineita sieluja. miettikäähän sitä että joku 20v voi olla henkisesti "vanhempi" kun joku 60v. näitäkin on nähty:) (toki elämänkokemus erikseen).

mutta siksi on pahuutta koska ihmisten on luultavasti opittava kaikki elämänkirjo tuntemukset osata antaa anteeksi jne jne. luin sellasta enkelikirjaa jossa myös vihjattiin että meistä pitäisi tulla jopa enkeleitä seuraavalle maalle ja niiden asukeille joten mene ja tiedä vaikka jos nyt pohtii monia monia asioita ei nuokaan mitä olen lukenut yhtään hullummalta kuullosta.

vaikka en mikään uskovainen ole olen kuitenkin paranormaali uskovainen mutta en usko sitäkään että meediot ihmisten näyt ja muut olis kaikki pahaa.. tai siitä lähtösin. (kuten läpiuskovaiset väittäskin;)) kaiken olevan pahasta paitsi jumalan kun sitäkään ei tiedä mikä se jumala loppupeleissä on (alkuräjähdys??) siitä syntynyt energia jne jne;D

uskon että pahuus kumpuaa juuri ihmisen omasta itsestään koska kaikissa on hyvää ja pahaa se vaan miten sitä käyttää ja mille polulle lähtee.

3-4D planeetat ovat polariteettien planeettoja, eli näistä löytyvät nuo vastaparit eli polariteetit.
Lähde, Jumaluus tai miksi tätä halutaan kutsua on täydellinen, eli kyllä tuo "pahuus" on tullut mukaan kun on eriydytty Lähteestä kuten tuossa aiemmin oli jo kirjoitettu. Vanha sielu käsitteenä tarkoittaa juuri sitä että kehollistumia on ollut paljon ja usein ne ovat olleet kehityksessään hyvin pitkälle ehtineillä planeetoilla.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Hartsa » 07 Kesä 2014, 03:59

Täydellisyys sanana voi olla harhaajohtava. Tässä yhteydessä Jumala on täydellinen = kaiken kattava. Siis ennemmin näin kuin pelkästään hyvä, mikä olisi hyvinkin vajavainen - minkälaiseksi tämä täydellisyys monesti tunnutaan miellettävän. Miten joku voi olla täydellinen samalla kuin siltä puuttuu vähintäänkin puolet olevaisesta?

Pahuus on sana minkä olemme kansakuntina määritelleet keskenämme. Sanan merkitys vaihtuu hyvinkin pitkälti samalla kuin valtioiden rajat vaihtuu. Toki tietyt suurimmat jutut tuntuvat ylittävän suurimman osat rajoista, mutta edelleen, "pahuus" on osa kaikkeen liittyvää kaiken kattavaa täydellisyyttä.

Asia erikseen mikä meitä vie eteenpäin sielun tasolla. Täydellisyyteen varmasti pyritään ja moni näistä nyt paheksuttavista asioista on koettu joskus aiemmin, mutta ei se tee niistä kokemuksista yhtään vähemmän arvokasta.
"I reject your reality and substitute my own"

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 07 Kesä 2014, 11:29

Hartsa kirjoitti:Täydellisyys sanana voi olla harhaajohtava. Tässä yhteydessä Jumala on täydellinen = kaiken kattava. Siis ennemmin näin kuin pelkästään hyvä, mikä olisi hyvinkin vajavainen - minkälaiseksi tämä täydellisyys monesti tunnutaan miellettävän. Miten joku voi olla täydellinen samalla kuin siltä puuttuu vähintäänkin puolet olevaisesta?

Pahuus on sana minkä olemme kansakuntina määritelleet keskenämme. Sanan merkitys vaihtuu hyvinkin pitkälti samalla kuin valtioiden rajat vaihtuu. Toki tietyt suurimmat jutut tuntuvat ylittävän suurimman osat rajoista, mutta edelleen, "pahuus" on osa kaikkeen liittyvää kaiken kattavaa täydellisyyttä.

Asia erikseen mikä meitä vie eteenpäin sielun tasolla. Täydellisyyteen varmasti pyritään ja moni näistä nyt paheksuttavista asioista on koettu joskus aiemmin, mutta ei se tee niistä kokemuksista yhtään vähemmän arvokasta.

Mikä on pointti kirjoituksessasi, en saanut siitä tolkkua vaikka luin sen useampaan kertaan?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Hartsa » 09 Kesä 2014, 00:04

Devore kirjoitti:Jumala on itse täydellinen ja on siten selvää että pahuus ei ole lähtöisin Jumalasta. Pahuutta ei yksinkertaisesti ole ollut olemassa ennen Jumalan luomistyötä. Luomistyössä kaikki oleva luotiin Pojan välityksellä.


Lähinnä siis viittasin keskustelun aloitukseen ja vähän myöhempiinkin pohdintoihin joissa miellettiin Jumala täydelliseksi, mutta samalla eristettiin suuri osa Jumalan täydellisyydestä erilliseksi olennoksi /olennoiksi, kuten saatanaksi tai muuten vain ihmisen heikkoudeksi jne. Meinaten, täydellinen on kokonainen, ei vajavainen kuten pelkkä hyvyys "hyvä - paha" -akselilta, mikä olisi vain pieni osa täydellisyyttä. Jos sanotaan että Jumala on hyvyys, niin olkoon näin, mutta kaikkea se ei näinollen ainakaan kata olevaisesta.

Toisaalta tässä ehkä ajateltiin täydellisyyttä pikemminkin siltä kannalta että Jumala olisi virheetön, pikemminkin kuin kaiken kattava, mutta se kuulostaa ehkä vielä hassummalta jos asiaa pohtii vähän.

Loppujen lopuksi, jos Jumala on täydellinen ja pahuus ei ole lähtöisin hänestä, mutta hän kuitenkin loi sen, niin miten hän voi luoda jotakin mitä hän ei itse ole tai mikä ei hänestä lähtöisinkään ole.

Noh vanhahko keskustelu ja turhaa pohdintaa. En tiedä miksi koin tarpeelliseksi aiemmin kommentoida mitään tähän ketjuun edes, mutta halusin nyt selventää kun jostain syystä menin sen tekemään.
"I reject your reality and substitute my own"

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 09 Kesä 2014, 09:33

Niin eikö pahuus ole saanut alkunsa ns. Luciferin kapinasta, jolloin on tapahtunut erillistyminen itse Lähteestä.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 12 Kesä 2014, 08:39

Mikään ei ole täydellinen omasta mielestäni, informaation tarkkuudella on rajansa joten täydellisyys ei ole mahdollista. Hyvyys ja pahuus ovat ihmisen määrittelemiä asioita. Tosiasiassa absoluuttista hyvyyttä tai pahuutta ei ole, asia riippuu määrittelijästä. Joten pahuus johtuu ihmisen tekemästä määrittelystä, ei mistään muusta.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Miksi maailmassa on pahuutta ja mistä pahuus sai alkunsa

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 12 Kesä 2014, 10:12

portinetsija197 kirjoitti:Mikään ei ole täydellinen omasta mielestäni, informaation tarkkuudella on rajansa joten täydellisyys ei ole mahdollista. Hyvyys ja pahuus ovat ihmisen määrittelemiä asioita. Tosiasiassa absoluuttista hyvyyttä tai pahuutta ei ole, asia riippuu määrittelijästä. Joten pahuus johtuu ihmisen tekemästä määrittelystä, ei mistään muusta.

Juuri näin, mikään ei ole täydellistä 3-4D planeetoilla. Polariteetit sisältyvät näihin maailmoihin ja jokainen sitten omien valintojensa kautta sijoittuu johonkin tässä paletissa. Jotkut vallanahneet laittavat sodan pystyyn jos se tukee heidän tavoitteitaan. Toiset haluaisivat että varallisuus jakautuisi tasaisemmin kaikille ihmisille.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa